E-skutr upgrade z Pb na LFP

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Jirka10
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

Ahoj, řeším výměnu 72V 20Ah akumulátoru (6x 20 Ah v serii) motor má výkon 1,8 kW baterie je jištěna 32A jističem. Po neustálém pátrání a měření rozměrů jsem došel k verzi 24S2P poskládanou z 20Ah článků EVE C40 od Mivvyenergy. mechanicky se do původních prostor vejdou s přehledem, ale jediné co mě trošku dělá vrásky je konstantní zatížení pouze 0,5 C což bude při 2S zapojení pouze 20A :? .Má někdo zkušenost s těmito články v podobné aplikaci ? Případně nějaké alternativní řešení ?
Díky Jirka
gupa
Příspěvky: 2628
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od gupa »

Proudové zatížení je odvozeno podle průřezů vodičů a svodičů uvnitř článku. Nelze takové baterie zatěžovat více než je doporučeno výrobcem. Tím jsou hodnoty: Maximální trvalý vybíjecí proud: 60 A / 3C
orig web: Max Continuous Discharge Current - 60000mA

Takže nevím o co v otázce jde. Tato hodnota podle jističe nebude překročena ani ze čtvrtiny, jinak vybaví jistič.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Jirka10
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

Ok přívody k akumulátoru mají průřžez 6mm2, takže tam opravdu mnoho nepoteče. Díky za konzultaci.
PetrDubi
Příspěvky: 1579
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od PetrDubi »

Taky jsem o nich přemýšlel do elektroskůtru, mají vhodný rozměr i dobrou cenu, ale odradil mě ten standartní proud (u necylindrických článků bývá 1C) a hlavně ten vnitřní odpor méně než 8 mOhm mi přijde strašně vysoký a mám obavy, že bude dost padat napětí při zátěži.
Mám tam teď ty Li-ion 14 Ah od Mivvy, které mají 3 mOhmy a taky při zátěži dost padá napětí a to mají dávat 42A trvale a 70A krátkodobě. Maximální odebíraný proud je 50 A a jsou tam dva akupacky zapojené paralelně. Proud je z obou packů +/- stejný.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Jirka10
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

No právě, mě se tam nic jiného nevejde aniž bych musel dělat nějaké HW úpravy, jsou tam dva kasltíky o rozměru 225x180x170 mm, tak do těch by se krásně vešly i s BMS. Na ty 14Ah jsem také koukal a vešly by se taky, ale s těmi 20Ah by byla větší kapacita. Ten můj skutr je 72V technika tak ty proudy budou max 30A tak je to při 2P tak lehce za hranou. Ty LiFePO4 mají více cyklů zas. Je to takové dilema.
PetrDubi
Příspěvky: 1579
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od PetrDubi »

Záleží o kolik klesne napětí těch článků při vybíjecím proudu třeba 25-30 A a podle toho je třeba vzít..
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Uživatelský avatar
v600
Příspěvky: 62
Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
Lokalita: RK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od v600 »

Možná by se daly získat rady od Leoše Nováka.
https://www.youtube.com/@vyrobaleosnovak

Kupoval jsem od něj svoje první baterky a panely.
Zabývá se elektrickými vozítky a přišel mi velmi ochotný.

PS: nejsem s nám nějak spojený a nedělám mu reklamu :-)
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1140
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od redcrown »

já mám ve skútru winston 60Ah. Běžně jezdím na 100-120A @ 48VDC. Podle specifikace winstonu to možné je a asi to i funguje. Dokonce u jednoho skútru byl nálezový stav při koupi 0,125V/čl. (a to v tomto stavu muselo stát několik měsíců), po ručním nabití článků se baterie schopila do téměř plné kapacity a za první zimu nedošlo k výraznému samovybití. Takže LFP přežije evidentně strašně moc.
Kdybych ale řešil výměnu baterie, určitě bych u takovéto trakční aplikace šel do NMC z auta. Poskytne větší proudovou zatížitelnost a delší dojezd. Já mám teď 60-80km a rád bych víc.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Jirka10
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

Nepotřebuju kdovíjaký dojezd jde mi o sezonní ježdění ze zahrady do práce po městě cca 8km tam i zpět , žádné velké převýšení.současné olovo mi vydrží na nabití 3 dny a to už ten poslední den mele z posledního. Nyní jsem konečně namontoval chytrý bočník pro měření proudu, abych věděl kolik maximálě odebírá, ale ty výsledky budou asi zkreslené měkostí olova. S EVE C40 vychází při 24S2P kapacita cca 3kWh což při udávaných spotřebách takovýchto skůtrú okolo 3 kWh/100 km tak by byl dojezd více než dostatečný. A ještě jsou teď v akci tak by vysly na nějakých 12000 Kč plus 1000 Kč 60A JK BMS z Ali, což je pro mě akceptovatelné.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek