E-skutr upgrade z Pb na LFP

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Jirka10
Příspěvky: 3
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

Ahoj, řeším výměnu 72V 20Ah akumulátoru (6x 20 Ah v serii) motor má výkon 1,8 kW baterie je jištěna 32A jističem. Po neustálém pátrání a měření rozměrů jsem došel k verzi 24S2P poskládanou z 20Ah článků EVE C40 od Mivvyenergy. mechanicky se do původních prostor vejdou s přehledem, ale jediné co mě trošku dělá vrásky je konstantní zatížení pouze 0,5 C což bude při 2S zapojení pouze 20A :? .Má někdo zkušenost s těmito články v podobné aplikaci ? Případně nějaké alternativní řešení ?
Díky Jirka
gupa
Příspěvky: 2627
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od gupa »

Proudové zatížení je odvozeno podle průřezů vodičů a svodičů uvnitř článku. Nelze takové baterie zatěžovat více než je doporučeno výrobcem. Tím jsou hodnoty: Maximální trvalý vybíjecí proud: 60 A / 3C
orig web: Max Continuous Discharge Current - 60000mA

Takže nevím o co v otázce jde. Tato hodnota podle jističe nebude překročena ani ze čtvrtiny, jinak vybaví jistič.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Jirka10
Příspěvky: 3
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

Ok přívody k akumulátoru mají průřžez 6mm2, takže tam opravdu mnoho nepoteče. Díky za konzultaci.
PetrDubi
Příspěvky: 1577
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od PetrDubi »

Taky jsem o nich přemýšlel do elektroskůtru, mají vhodný rozměr i dobrou cenu, ale odradil mě ten standartní proud (u necylindrických článků bývá 1C) a hlavně ten vnitřní odpor méně než 8 mOhm mi přijde strašně vysoký a mám obavy, že bude dost padat napětí při zátěži.
Mám tam teď ty Li-ion 14 Ah od Mivvy, které mají 3 mOhmy a taky při zátěži dost padá napětí a to mají dávat 42A trvale a 70A krátkodobě. Maximální odebíraný proud je 50 A a jsou tam dva akupacky zapojené paralelně. Proud je z obou packů +/- stejný.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Jirka10
Příspěvky: 3
Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
Lokalita: Most
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP

Nový příspěvek od Jirka10 »

No právě, mě se tam nic jiného nevejde aniž bych musel dělat nějaké HW úpravy, jsou tam dva kasltíky o rozměru 225x180x170 mm, tak do těch by se krásně vešly i s BMS. Na ty 14Ah jsem také koukal a vešly by se taky, ale s těmi 20Ah by byla větší kapacita. Ten můj skutr je 72V technika tak ty proudy budou max 30A tak je to při 2P tak lehce za hranou. Ty LiFePO4 mají více cyklů zas. Je to takové dilema.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek