E-skutr upgrade z Pb na LFP
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
- Lokalita: Most
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
E-skutr upgrade z Pb na LFP
Ahoj, řeším výměnu 72V 20Ah akumulátoru (6x 20 Ah v serii) motor má výkon 1,8 kW baterie je jištěna 32A jističem. Po neustálém pátrání a měření rozměrů jsem došel k verzi 24S2P poskládanou z 20Ah článků EVE C40 od Mivvyenergy. mechanicky se do původních prostor vejdou s přehledem, ale jediné co mě trošku dělá vrásky je konstantní zatížení pouze 0,5 C což bude při 2S zapojení pouze 20A .Má někdo zkušenost s těmito články v podobné aplikaci ? Případně nějaké alternativní řešení ?
Díky Jirka
Díky Jirka
-
- Příspěvky: 2627
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
Proudové zatížení je odvozeno podle průřezů vodičů a svodičů uvnitř článku. Nelze takové baterie zatěžovat více než je doporučeno výrobcem. Tím jsou hodnoty: Maximální trvalý vybíjecí proud: 60 A / 3C
orig web: Max Continuous Discharge Current - 60000mA
Takže nevím o co v otázce jde. Tato hodnota podle jističe nebude překročena ani ze čtvrtiny, jinak vybaví jistič.
orig web: Max Continuous Discharge Current - 60000mA
Takže nevím o co v otázce jde. Tato hodnota podle jističe nebude překročena ani ze čtvrtiny, jinak vybaví jistič.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
- Lokalita: Most
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
Ok přívody k akumulátoru mají průřžez 6mm2, takže tam opravdu mnoho nepoteče. Díky za konzultaci.
-
- Příspěvky: 1578
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
Taky jsem o nich přemýšlel do elektroskůtru, mají vhodný rozměr i dobrou cenu, ale odradil mě ten standartní proud (u necylindrických článků bývá 1C) a hlavně ten vnitřní odpor méně než 8 mOhm mi přijde strašně vysoký a mám obavy, že bude dost padat napětí při zátěži.
Mám tam teď ty Li-ion 14 Ah od Mivvy, které mají 3 mOhmy a taky při zátěži dost padá napětí a to mají dávat 42A trvale a 70A krátkodobě. Maximální odebíraný proud je 50 A a jsou tam dva akupacky zapojené paralelně. Proud je z obou packů +/- stejný.
Mám tam teď ty Li-ion 14 Ah od Mivvy, které mají 3 mOhmy a taky při zátěži dost padá napětí a to mají dávat 42A trvale a 70A krátkodobě. Maximální odebíraný proud je 50 A a jsou tam dva akupacky zapojené paralelně. Proud je z obou packů +/- stejný.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned črc 26, 2020 3:11 pm
- Lokalita: Most
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
No právě, mě se tam nic jiného nevejde aniž bych musel dělat nějaké HW úpravy, jsou tam dva kasltíky o rozměru 225x180x170 mm, tak do těch by se krásně vešly i s BMS. Na ty 14Ah jsem také koukal a vešly by se taky, ale s těmi 20Ah by byla větší kapacita. Ten můj skutr je 72V technika tak ty proudy budou max 30A tak je to při 2P tak lehce za hranou. Ty LiFePO4 mají více cyklů zas. Je to takové dilema.
-
- Příspěvky: 1578
- Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
- Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 10790
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
Záleží o kolik klesne napětí těch článků při vybíjecím proudu třeba 25-30 A a podle toho je třeba vzít..
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
- Lokalita: RK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
Možná by se daly získat rady od Leoše Nováka.
https://www.youtube.com/@vyrobaleosnovak
Kupoval jsem od něj svoje první baterky a panely.
Zabývá se elektrickými vozítky a přišel mi velmi ochotný.
PS: nejsem s nám nějak spojený a nedělám mu reklamu
https://www.youtube.com/@vyrobaleosnovak
Kupoval jsem od něj svoje první baterky a panely.
Zabývá se elektrickými vozítky a přišel mi velmi ochotný.
PS: nejsem s nám nějak spojený a nedělám mu reklamu
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: E-skutr upgrade z Pb na LFP
já mám ve skútru winston 60Ah. Běžně jezdím na 100-120A @ 48VDC. Podle specifikace winstonu to možné je a asi to i funguje. Dokonce u jednoho skútru byl nálezový stav při koupi 0,125V/čl. (a to v tomto stavu muselo stát několik měsíců), po ručním nabití článků se baterie schopila do téměř plné kapacity a za první zimu nedošlo k výraznému samovybití. Takže LFP přežije evidentně strašně moc.
Kdybych ale řešil výměnu baterie, určitě bych u takovéto trakční aplikace šel do NMC z auta. Poskytne větší proudovou zatížitelnost a delší dojezd. Já mám teď 60-80km a rád bych víc.
Kdybych ale řešil výměnu baterie, určitě bych u takovéto trakční aplikace šel do NMC z auta. Poskytne větší proudovou zatížitelnost a delší dojezd. Já mám teď 60-80km a rád bych víc.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 8 Odpovědi
- 1482 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kowalski
-
- 54 Odpovědi
- 6078 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Janma
-
- 8 Odpovědi
- 1133 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kobi
-
- 64 Odpovědi
- 6950 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ElektroEzs
-
- 6 Odpovědi
- 1448 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lzahradil