diesel alternator 48V 53A

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Uživatelský avatar
jakub.mottl
Příspěvky: 34
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:23 am
Bydliště: Plzeň

diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od jakub.mottl »

na prodej
na prodej
Zdravím všechny
konečně jsem stvořil to co jsem už několik let nosil v hlavě prototyp asi 7
jedná se o rám z bývalé centrály kipor 6,5kw do rámu sjem osadil diesel motor o výkonu 4Kw při 3600rpm
na hřidel sem dal dvě řemeničky s vícedrážkovou řemeničkou jednu 127mm a druhou 85mm
řemeničku jsem obtáhl vícedrážkovým řemenem a osadil na zakázku vyráběný 48V 53A alternátor pozor buzený 12V.
vystupí napětí je 24A cca100A nebo 48V 53A.

diesel motor má elektrický a ruční start .
vzhledem k buzení alternátoru je nutné vypnout buzení před nastartováním motoru .
jakmile motor běží vypínačem zapnu buzení a v tu ránu teče dostatečný dobíjecí proud až 53A

dobíjím stím 190AH 48V baterie které si vezmou pomoci integrovaného regulátoru dobíjení jen proud co potřebují .
prvních cca 30 min teče proud kolem 40A poté klesne proud pod 25A
během cca 4 hodin jsou baterie nabité na další měsíc.
pokud potřebuji nahřát bojler tak ho zapnu a alternátor si přidá proud ,a měnič přemění 48V na 230 až 8Kw pokud je zapotřebí

jsem nadmíru spokojený spotřeba 0,75l na hodinu .


kdo by chtěl mám tu diesel motor z původní centrály 6kw diesel a 24v alternátor 60A

volejte +420 776 618 701
nebo jakub.mottl@tiscali.cz
blným bateriím zdar
Přílohy
IMAG0255.jpg
na prodej alternátor 24V 60A
na prodej alternátor 24V 60A
IMAG0281.jpg
IMAG0151.jpg
IMAG0273.jpg
IMAG0272.jpg
IMAG0267.jpg
honzaL
Příspěvky: 412
Registrován: pon kvě 21, 2012 11:33 am
Bydliště: Hradec Kráové

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od honzaL »

Pěkný kousek, gratuluji
18x 550Wp, 16xLiFePO 780Ah (stáří 0, 8, 10 let), STUDER: 3x MPPT VT65; 3x Xtender 4000-48. PLC UNIPI
(v minulosti = CEEG 15x230 Wp, 16xLiFePO 500 Ah, MS TS60A, Studer 4000-48, PLC Siemens,)
sipj
Příspěvky: 77
Registrován: pon zář 03, 2012 7:12 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od sipj »

Mel bych dotaz k dieslovemu mototoru a to k trvanlivosti nafty co se ted prodava s bio slozkama. Nemate nahodou vyzkousene jak dlouho Vam vydrzi nafta v nadrzi, pripadne v kanystru? Uvazuju o diesel centrale ale bojim se hlucnosti a nizke doby skladovatelnosti nafty.
Pavel.Z.
Příspěvky: 160
Registrován: ned lis 25, 2012 10:06 am

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od Pavel.Z. »

Zdravím. Veľmi pekné a hlavne účelné. Chcem sa opýtať kde sa dá taký malý diesel-motor zohnať? Zháňam nejaký podobný za rozumnú cenu len najmenší čo sa mi podarilo zohnať je len z fiata una 1,3ku hladký diesel. Spotreba na volnobeh takého motora nie je katastrofálna ale veľkostne je priveľký. Takýchto jednoduchých jednoválcov je akosi málo :-(
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od dracekvo »

V číně. Nechá se spousta typů dohledat na youtube pod small diesel engine. Cena prý cca 200$
Nyní koupíte naftu i bez bio složek.
http://www.ceskapozice.cz/domov/ekologi ... -bioslozky
Uživatelský avatar
jakub.mottl
Příspěvky: 34
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:23 am
Bydliště: Plzeň

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od jakub.mottl »

našel sem firmu která dělá podobné profi nabíječe na plyn, benzín, diesel 12V ,24V ,48V
12V 55A benzínový stojí 1198USd tak sem zvědavý kolik by si lidí zde to koupilo .
asi nikdo raději si to vyrobíme co ?

http://www.alten-dc.com/gasoline-powere ... arger.html
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od RRR »

Zdravím. Velmi pěkné, zaujal mne tem alternátor, kde se dá takový pořídit a na kolik to asi vyjde?
rva
Příspěvky: 3712
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od rva »

Já pošilhávám po něčem jako http://aukro.cz/elektrocentrala-7-5-kva ... 45789.html
teda diesel, asi nějaká čína, 3-fáze, 7.5kVA. Dávají k tomu automatický start při výpadku sítě. Je to jedna z variant, jak reagovat na změnu platby za jistič. Kvůli hluku bych pro to postavil nějakou kůlnu. V zimě dobil baterie, obsloužil žravé spotřebiče a využil i na cirkulárku a štípačku.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3382
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od marko250 »

Alťáky jsou i vodní malé motory na naftu.Jen to dát dokupy se startem a hlídáním.

http://www.alibaba.com/product-detail/A ... .48.vsOQ3t
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od RRR »

Hmm, jenže těch si asi 25 ks nekoupím. Snažím se postavit malou kogeneraci a nyní stojím před otázkou jestli s tím nabíjet baterie 48V (alternátor, dynamo), nebo generovat rovnou 230V 1f a přes měnič/nabíječ nabíjet baterie. Zatím jsem na nic "levného" nenarazil.
xxtt

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od xxtt »

RRR píše:Hmm, jenže těch si asi 25 ks nekoupím. Snažím se postavit malou kogeneraci a nyní stojím před otázkou jestli s tím nabíjet baterie 48V (alternátor, dynamo), nebo generovat rovnou 230V 1f a přes měnič/nabíječ nabíjet baterie. Zatím jsem na nic "levného" nenarazil.
Tyhle autoalternátory jsou dost málo účinné asi 70%. Vetší druh je cosi účinnejší. Ale i tak nemají účinností na alternátor s magnety. Tam je však treba regulovat celý výkon, protože buzení není dostupné. Uvedené možnosti jsou dosti rovnocenné, takže závisí dost na použitém generátoru, na jaké bude jeho palubní napetí. Generátoru s magnety a s palubou kolem/nad 320-360V je méne, takže takhle zustává víceméne možnost stepdown na napetí baterie a pak menič nahoru na 320/230.
Lze ale též generovat 3f síť s motorem s magnety (takové jsou) pokud se nechají synchronní otáčky s výsledkem zhruba 50Hz. Diesel je obvykle vybavený stabilizací otáček pri zmene zatížení (bez toho to nemá smysl).
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3382
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od marko250 »

Generátorů s magnety jsou kopy stačí jen napsat do vyhledávače ebay/aliex atd.Ptal ses na altík.Každá konverze je ztrátová a provozování generátoru mimo jmenovitý výkon jen další snížení účinnosti.Kogenerace to dohání odvodem ztrátového tepla do zásobníku v domě.Ale vyplatí se to vůči ceně paliva? A tady přichází otázky:
1.Chci rychle a nešetrně dobít svou bateriovou banku za krátkou dobu s vysokým odpadním teplem,nebo zlatý střed,či pomalu?
2.Umí motor jen a pouze kvalitní palivo,nebo spapá i ne-palivo a s jakými důsledky?Kolik toho paliva budu mít do budoucna?
3.Budu muset u toho po celou dobu stát,nebo vzdálená správa,automatizace?
4.Mám kam nacpat odpadní teplo?
5.Umím servisovat mechaniku kolem toho?
6.Umím držet "pysk" a neprozradit,že neodvádím daň z PHM,který z rostliny po naletí do motoru vznikne?
:-)
Dělat 230VAC přez generátor,pak to prohnat nabíječkou na DC do baterek a pak zase do měniče a 230VAC do domu je úchylné.Cpát do motoru paliva za tržní cenu je také mimo mísu pokud mám DS v domě a je jedno jestli LPG,CNG,benzín,naftu.Za úvahu stojí rostlinný olej,ale je jen málo koncepcí motorů co jej s úpravou příjmou účinně a pro malou kogeneračku kolem 4kW jich je velmi málo.Především starodávné stabilní jednoválce,které se vyrábí i dnes,ale spíše inzerce těch starých.Hodně předělávání kvůli rostlině,jako přetěsnění palivové cesty a její předehřev.Příprava oleje použitého výkup(6Kč/l nejméně vhodný),nebo nákup ve velkém a skladování repasovaného(16Kč/l).

Motorový odpadní,hydraulický opravdu nééééééééé,ty jdou spálit leda za extrémně vysokých teplot nad 1500°C i tak se musí filtrovat těžké kovy a kdo ví co ještě,o tom by moh snad povědět nějaký chemik.Pokud budete spalovat v motoru tyhle oleje tak zaděláváte sobě,rodině a okolí výfuku k rakovinotvorbě!!!!!
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od RRR »

Díky za rady pánové. Po jejich zvážení se vydám cestou generátoru s permanentními magnety pro nabíjení baterií.
Mám malý motor 125ccm 10kW/10Nm. Představa je jej provozovat asi na 1500-2000 ot/min k vůli hluku, spotřebě a životnosti.
A teď k tomu generátoru, zas takové kopy jich nejsou, výkon bych rád 2000-3000 W, cenu tak do 10 000,- Původně jsem si vyhlédl tento:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/7-1 ... m-chlazeny
protože má možnost vodního chlazení (další zvýšení účinnosti celého zařízení), ale otáčky 3000-5000 bych asi takto malým motorem nevytvořil ani po zpřevodování.
Pak jsem tedy začal hledat pomaloběžné motory používané většinou v VE a našel jsem toto: http://www.ebay.com/itm/i-2000G-48V-POW ... SwFMZWsdeH
bohužel má velmi strohý technický popis a na stránkách výrobce je ještě horší: https://www.istabreeze.com/online/index ... uct_id=121.
A tady nastávají moje otázky:
Podle grafu roste výkon s otáčkami, ale jak je to z napětím? Mám baterii 48V, ale nabíjím ji až na 56V když započítám nějaký regulátor možná až 60V. Bude toho takový generátor schopen řekněme několik hodin v kuse pokud mu zvýším otáčky?
Napadá Vás nějaké jiné řešení/generátor? Problém ebay/aliexpres je ten, že u takto těžkých předmětů, poštovné stojí skoro to samé co generátor.
kyocera
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od kyocera »

Zkuste se se svým požadavkem. zakázkou obrátit na opravdového specialisty na točivé stroje
s neodýmovými magnety a to zdejší člen xxtt. On umí i předělat, vyrobit ze 3f aynchronního motoru generátor s
neodýmovými magnety na míru podle objednávky.
A doprava z Bratislavy je jistě jednodušší jak z Číny.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
kodl69
Příspěvky: 7471
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od kodl69 »

Já bych vzal elektrocentrálu, rozebral, stator zanesl do elektroservisu kde převíjejí motory a řekl, že chci 1/4 závitů co tam jsou a 4x větší průřez drátu. To by mohlo stát tak 1000-2000Kč. Pak už nezbejvá nic jinýho, než to složit zpátky a doplnit o usměrňovač. Pokud to bude 1kW centrála tak bude nabíjecí proud max. 20A, takže stačí jenom vypnout po dosažení konečnýho napětí, příp. signálem z BMS. Ale to je moc jednoduchý řešení, možná si chceš víc pohrát.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
xxtt

Re: diesel alternator 48V 53A

Příspěvek od xxtt »

kyocera píše:Zkuste se se svým požadavkem. zakázkou obrátit na opravdového specialisty na točivé stroje
s neodýmovými magnety a to zdejší člen xxtt.
Dekuji za doporučení, uvedu pár pripomínek.

Je lepší najít jakýkoliv "šrotový" generátor s PM, než platit poštovné z číny.

Alternátoru s PM s otáčkami lineárne roste jak napetí, tak výkon, drobné odchylky nejsou smerodatné. Vodní chlazení není moc dobré, protože je tím jasné, že se počítá se sníženou účinností, i když pri nízké teplote vody je nízký odpor výhodný, takový generátor bývá ale spíše optimalizovaný na vysoký merný výkon, než na účinnost. Proto je nejlepší rešení velikostí dobre dimenzovaný, nebo predimenzovaný vzduchem chlazený stroj.

Prevíjení bych se vyhnul, protože vinutí techhle alternátoru jsou jinak koncipované a prevíječi to ve velké vetšine NEUMÍ, pokud to prímo po nejakém vinutí neopakují. Jsou tam náročnejší požadavky, než 3F motor.
Takže i cena nebude nic moc, bežne je 150-200E/kW za 3f, s tím, že si prevíječ bude myslet, že to umí, ale to už nikdo pak neporovnáí a nezjistí, jak to opravdu dopadlo. Obvykle vžy nejak funguje, ale muže dojít k poklesu účinnosti, protože nedodrží činitel tvaru.

Nejjednodušší rešení je vzít nejaké vyšší napetí 48-300V usmernit a dodelat/koupit... step-down menič.

Generátor z linku
https://www.istabreeze.com/online/index ... uct_id=121
to určite vydrží, vypadá robustní, akorát je drahý. Za podobnou cenu bych umel dát použitý robustní a pomerne moderní PMG 10kW/3000/min/300V, nebo poloviční výkon s polovičníma otáčkama a napetím. Opet platí, že výkon a napetí je dáno otáčkami.
Odzkoušený k dieselu na centrále. Mám i verzi s asi polovičním napetím neprevíjený, pouze jinak zapojené vinutí, to bych ale mel ješte jednou proverit. Hmotnost 29kg, hliníkové žebrování a tlustý hrídel.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek