od kybos » čtv pro 13, 2012 9:21 pm
Stává se mi až příliš často (cca dvakrát do týdne), že mi zamrzne komunikace mezi PC a Morningstar Tristar MPPT60 přes webové rozhraní. Prostřednictvím MSView lze i v tomto stavu s Tristarem komunikovat a stahovat po ethernetovém kabelu libovolná data, což svědčí o tom, že problém není způsoben HW vadou kabeláže nebo hubu. Komunikaci přes webové rozhraní nelze v tomto stavu zprovoznit stiskem tlačítka reset, je nutno Tristar kompletně odpojit od panelů a baterie, aby se stavový automat v komunikačním procesoru dostal do výchozího stavu, kdy je schopen komunikovat i přes webové rozhraní. Jeví se mi jako nelogické, že je nutno rozpojovat silová vedení z důvodu selhání stavového automatu komunikačního procesoru.
Chtěl bych se zeptat zkušených uživatelů, zda se s touto závadou také setkávají a pokud ano, zda také již někdo přišel na příčinu vady a případně na postup, jak zamrzání komunikace odstranit.
Další vadou na kráse a použitelnosti SW MSView, kterou jsem zaznamenal, je chybné ošetření sdílení dat. Potkají-li se časově dva požadavky na data od různých instancí programů, komunikace zamrzne a logovací procedura zapíše do logu data s chybnou strukturou, která následně vyvolají kolaps grafického zobrazení dat.
Program MSView není taktéž korektně ošetřen pro případ usínání PC. Aplikace si nedokáže vynutit stav "trvalé bdělosti" PC a po probuzení ze spánku program zkolabuje a je nutno jej restartovat se ztrátou dat.
7,5 kWp poly JJZ + 3x Tristar MPPT60 + 5 kWp mono JJZ + Victron 150/100 (>70 MWh) + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 3F nabíječka 4,8kW (DELTA) Start: 2012
-

kybos
-
- Příspěvky: 2602
- Registrován: sob zář 08, 2012 9:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 12500
- Kapacita baterie [kWh]: 40