Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon úno 06, 2023 4:41 am
emedium píše:Poslední výhoda EV padla, když se nesmyslně zdražila elektřina, jinak mají samé nevýhody
Jsou těžká, protože stále vozí náklad baterek, čímž se pak víc opotřebovávají gumy a vytváří víc prachových částic.
V zimě se topí z baterek, čímž se zkracuje dojezd, to stejné je při chlazení v létě.
Aby se to dalo používat aspoň efektivně v létě s FV, tak by musely být k dispozici dvě auta, kdy by se jedním jezdilo a druhé se nabíjelo na další den.
Sinclair taky málem zkrachoval při výrobě C5 https://cs.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5
Když v něm jel James May, tak to pro něj byl nejděsivější zážitek z jízdy autem.
V podobném trendu se zřejmě v budoucnu budou zmenšovat EV, smart proti nim bude jako SUV
xdenser píše:Ve zdrave ekonomice ona(masova FVE pro kazdeho na vlastnim domecku) nemuze byt navratna z principu . A jeste kdyz pulku ceny tvori marze firmy co to instaluje a jeste tretinu marze obchodnika. Jakmile bude opravdu vyhodny postavit FVE, tak do toho se prelejou penize od velkeho investora, on koupi panely se slevou, najme vlastni pracovniky, postavi FVE v poli za obci a vyrobi el.energii za mnohem mensi cenu.
Nikdy vyroba v malem mnozstvi nebude levnejsi nez ve velkem.
eman píše:Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?
Já třeba pracuju pro velkou strojírenskou firmu a ta stroje prodává za cca 500tis, jenže koncák zaplatí dealerovi 1,2mega. Výrobci se to nelíbí, ale nemůže s tím nic dělat, protože kdyby sám nabídnul nižší cenu, tak přijde o překupníky a s těmi o slevách není řeč.
Zajímalo by mě, jestli je auto průmysl na tom stejně. Jestli nás nedojí ti, co na výrobku nemají žádné zásluhy.
glottis píše:eman píše:Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?
Já třeba pracuju pro velkou strojírenskou firmu a ta stroje prodává za cca 500tis, jenže koncák zaplatí dealerovi 1,2mega. Výrobci se to nelíbí, ale nemůže s tím nic dělat, protože kdyby sám nabídnul nižší cenu, tak přijde o překupníky a s těmi o slevách není řeč.
Zajímalo by mě, jestli je auto průmysl na tom stejně. Jestli nás nedojí ti, co na výrobku nemají žádné zásluhy.
Bude zalezet na automobilce a jakej segment at to je a kolik aut chrli. U premiovych znacek s par kusama bude marze obrovska. U dacie asi moc ne. Treba kdyz ted tesla zlevnila o 20% spekuluje se, jestli jim jeste nejaka marze zbyde, aby mohli vyvyjet a vyzit. Ale asi do minusu nepujdou ale asi si moc nenechaj a zisk nazenou mnozstvim. Prece jen se da spocitat, kolik jen stoji samotna baterie. My ji koupime asi trosku draz ale nemyslim si zase ze o tolik. V prumyslu, kdyz se vyrobi par kusu, musi to zaplatit vyvoj a dalsi naklady a i zaruku a servis
eman píše:Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?
MareC3k píše:Spotreba je prvy hodnotiaci aspekt, druhy je rozdiel v kulture chodu, kde EV poskytuje plynulu jazdu, bez citelneho hupania pri radeni rychlosti ako dsg v spalovaku, regenerativne brzdenie az do zastavenia o regeneracii dpf na diesli kazdych 250km a nutnosti jazdit 25km naviac aby skoncil regenraciu dpf ani nehovorim... a naviac este otrava s tankovanim adblue, parada... a o zrychleni EV ani nehovorim.. to je absolutne neporovnatelna kapitola sama o sebe oproti spalovaku
Takze ano, su ludia ktorym EV vyhovuje ovela viac ako spalovak, aj ked sa ti to mozno nepaci.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků