drama píše:Vždy mě fascinuje, jak se i na tomto serveru absolutně ignorují externality. Cena 5 Kč za kilometr jsou přímé náklady, které zaplatíte Vy a vcelku dobře odpovídají studii http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazor ... -automobil . Ovšem v této ceně chybí obrovské škody, které nejsou účtovány přímo Vám. Zejména se jedná o devastaci krajiny a její znečištění těžbou ropy, zamoření prostředí vlivem dopravy a zpracování pohonných hmot a samozřejmě zamoření prostředí výfukovými plyny a hlukem. Plus totéž v bledě modrém pokud jde o výrobu vlastního auta. Jen hluk a splodiny zabijí v EU stovky tisíc lidí ročně. Plus stromy a zvířata, krajina rozřezaná dálnicemi atp. To vše je třeba započítat. Ovšem není to jednoduché. Kolik třeba stojí jeden rok lidského života?
Oněch 24 km za den je ideální urazit na kole, vzhledem k Vaší profesi předpokládám, že bude stačit malý odpružený vozíček typu Chariot Cougar.
Největším problémem je především kamionová a nákladní doprava po silnicích, osobní automobily nejsou tím zásadním problémem. Větším problémem je rovněž nízká energetická efektivita průmyslové výroby v ČR a tím nutnost spotřebovávat/vyrábět více "nečisté" el.energie.
Radu jezdit na kole adresujete špatně, jezdím na kole velmi často a najedu na něm pár tisíc km ročně. Jenže třeba s parabolou nebo počítačem, nebo na sněhu/v dešti se na něm jezdí dost špatně... to jsou pak knížecí rady.
A přiznejme si, výroba FV panelů (ale i jiných součástek) v Číně probíhá co se týče ekologie za dost šílených podmínek. Tam se na nějaké normy, exhalace vůbec nehledí. V tomhle ohledu zlatá EU. Naštěstí tento fakt pak čistá energie časem kompenzuje.
Admin edit: Rozděleno od původního tématu Chtěl bych FV, ale bez dotací se mi v mém RD nevyplatí