Doprava
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř říj 26, 2011 10:55 pm
Doprava
Největším problémem je především kamionová a nákladní doprava po silnicích, osobní automobily nejsou tím zásadním problémem. Větším problémem je rovněž nízká energetická efektivita průmyslové výroby v ČR a tím nutnost spotřebovávat/vyrábět více "nečisté" el.energie.drama píše:Vždy mě fascinuje, jak se i na tomto serveru absolutně ignorují externality. Cena 5 Kč za kilometr jsou přímé náklady, které zaplatíte Vy a vcelku dobře odpovídají studii http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazor ... -automobil . Ovšem v této ceně chybí obrovské škody, které nejsou účtovány přímo Vám. Zejména se jedná o devastaci krajiny a její znečištění těžbou ropy, zamoření prostředí vlivem dopravy a zpracování pohonných hmot a samozřejmě zamoření prostředí výfukovými plyny a hlukem. Plus totéž v bledě modrém pokud jde o výrobu vlastního auta. Jen hluk a splodiny zabijí v EU stovky tisíc lidí ročně. Plus stromy a zvířata, krajina rozřezaná dálnicemi atp. To vše je třeba započítat. Ovšem není to jednoduché. Kolik třeba stojí jeden rok lidského života?
Oněch 24 km za den je ideální urazit na kole, vzhledem k Vaší profesi předpokládám, že bude stačit malý odpružený vozíček typu Chariot Cougar.
Radu jezdit na kole adresujete špatně, jezdím na kole velmi často a najedu na něm pár tisíc km ročně. Jenže třeba s parabolou nebo počítačem, nebo na sněhu/v dešti se na něm jezdí dost špatně... to jsou pak knížecí rady.
A přiznejme si, výroba FV panelů (ale i jiných součástek) v Číně probíhá co se týče ekologie za dost šílených podmínek. Tam se na nějaké normy, exhalace vůbec nehledí. V tomhle ohledu zlatá EU. Naštěstí tento fakt pak čistá energie časem kompenzuje.
Admin edit: Rozděleno od původního tématu Chtěl bych FV, ale bez dotací se mi v mém RD nevyplatí
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Doprava
Asi by bylo dobré nejprve definovat co je to "problém". Pro automobilistu to může být "především kamionová a nákladní doprava po silnicích", protože mu vadí v průjezdu. Ale když se na to podíváte v duchu mého příspěvku, tak ze statistik je jasné že IAD je hlavním zdrojem znečištění. (Viz např. graf 3 naace píše:Největším problémem je především kamionová a nákladní doprava po silnicích, osobní automobily nejsou tím zásadním problémem. Větším problémem je rovněž nízká energetická efektivita průmyslové výroby v ČR a tím nutnost spotřebovávat/vyrábět více "nečisté" el.energie.
http://issar.cenia.cz/issar/page.php?id=1587)
Inu jak jsem psal výše. Zkuste si pořídit vozíček. Počítač i parabolu v něm hravě a bezpečně převezete.ace píše:Radu jezdit na kole adresujete špatně, jezdím na kole velmi často a najedu na něm pár tisíc km ročně. Jenže třeba s parabolou nebo počítačem, nebo na sněhu/v dešti se na něm jezdí dost špatně... to jsou pak knížecí rady.
A přiznejme si, výroba FV panelů (ale i jiných součástek) v Číně probíhá co se týče ekologie za dost šílených podmínek. Tam se na nějaké normy, exhalace vůbec nehledí. V tomhle ohledu zlatá EU. Naštěstí tento fakt pak čistá energie časem kompenzuje.
O výrobě komponent FV jsem už taky psal, Čína je samozřejmě problém. Proto jsem taky kupoval panely Evergreen... Dokonce s tou kompenzací to někdy nemusí být zdaleka tak jasné. Co je cennější, kontaminovaný mokřad nebo stejné území zničené těžbou nerostů?
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř říj 26, 2011 10:55 pm
Re: Doprava
Ohledně emisí ten graf zase až tak jednoznačný není, navíc se ve studii dole píše "Emise z dopravy v případě NOx, VOC a CO klesají (viz Graf 4), výrazný pokles je pozorován zejména u individuální automobilové dopravy". Plus vzhledem k průměrnému stavu v EU je v ČR větší potenciál k dalšímu snižování emisí právě u IAD.drama píše:Asi by bylo dobré nejprve definovat co je to "problém". Pro automobilistu to může být "především kamionová a nákladní doprava po silnicích", protože mu vadí v průjezdu. Ale když se na to podíváte v duchu mého příspěvku, tak ze statistik je jasné že IAD je hlavním zdrojem znečištění. (Viz např. graf 3 na
http://issar.cenia.cz/issar/page.php?id=1587)
Inu jak jsem psal výše. Zkuste si pořídit vozíček. Počítač i parabolu v něm hravě a bezpečně převezete.ace píše:Radu jezdit na kole adresujete špatně, jezdím na kole velmi často a najedu na něm pár tisíc km ročně. Jenže třeba s parabolou nebo počítačem, nebo na sněhu/v dešti se na něm jezdí dost špatně...
Hlavní problém silniční nákladní dopravy je v tom, že demolují silnice a to násobně více než osobní auta. Mýtné a silniční daň tuto skutečnost plně nepokrývá. Co zničí silnici více, průjezd jednoho 20t kamionu, nebo dvacet osobních aut o hmotnosti cca 1t? Myslím, že odpověď je zcela jednoznačná. Nemluvě o tom, že když je havárie kamionu, tak to obvykle na rozdíl od osobního auta způsobí totální dopravní kolaps.
Vozík za kolem sice opravdu lze na něco použít, ale kromě toho, že bych u většiny zákazníků působil poměrně nedůvěryhodně/komicky, neřeší větší náklady a přepravu za horších klimatických podmínek- déšť, sníh, led. A v kopcovité oblasti, kde máme běžně převýšení přes 300m to na kole s nákladem také není nic moc - a to jsem docela trénovaný
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Doprava
Ale z grafu 3 je přeci jasně vidět, že IAD spotřebuje výrazně více pohonných hmot a tudíž musí produkovat výrazně více splodin. Zas takový rozdíl v účinnosti mezi IAD a NSD není. Pokles v grafu 4 je s největší pravděpodobností dán rychlejší obnovou vozového parku u IAD.
Opravy silnic jsou už myslím dosti vzdálené našemu původnímu tématu.
S tím vozíkem jste na to myslím kápnul, kdo vystoupí z davu, bije do očí... Pokud jde o kopcovitost nebo déšť či sníh asi byste těžko hledal většího praktika než mě .
Opravy silnic jsou už myslím dosti vzdálené našemu původnímu tématu.
S tím vozíkem jste na to myslím kápnul, kdo vystoupí z davu, bije do očí... Pokud jde o kopcovitost nebo déšť či sníh asi byste těžko hledal většího praktika než mě .
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Doprava
Jak to dramo myslis? Jakoze jezdis s vozikem i v desti/snehu? Jaky vozik pouzivas a jak dlouho uz? Co vsechno na nem vozis? Priznam se, ze se mi to libi a hned jak jsem to tu uvidel, tak me napadlo, ze bych na nejaky jednoduchy vozicek za kolo mohl premenit dva kocarky po detech co mame doma a prave prestavaji byt nepotrebne. Jsou uz dost opotrebene, ale "kola a podvozek" maji celkem v pohode. Je mi jasne, ze se 4 kolama by to asi neslo, musel bych ponechat asi jen 2 zadni kola a nejak vyresit uchyceni tohoto podvozku ke kolu ...drama píše:S tím vozíkem jste na to myslím kápnul, kdo vystoupí z davu, bije do očí... Pokud jde o kopcovitost nebo déšť či sníh asi byste těžko hledal většího praktika než mě .
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Doprava
Jezdím s kde čím - http://marek.drapal.org/stehovani-na-kole, ale dříve jsem jezdil s Croozerem - http://marek.drapal.org/croozer-737 a teď hlavně s vozíky Chariot Couger a Chariot Couger 2 - http://marek.drapal.org/dvojmistny-vozi ... iot-cougar . Vozím tam děti, nákupy, stavebniny, koberec - http://marek.drapal.org/prevoz-koberce atd. V zimě používám http://marek.drapal.org/zimni-pneumatiky-pro-kolo
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: Doprava
Skvělé Velmi inspirující. Vážně jste mě nakopnul, už šetřím na e-kolo, a za kolo časem přibude i vozík.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Doprava
MAZEC DRAMO!JSI FAKT BOREC!:)drama píše:Jezdím s kde čím - http://marek.drapal.org/stehovani-na-kole, ale dříve jsem jezdil s Croozerem - http://marek.drapal.org/croozer-737 a teď hlavně s vozíky Chariot Couger a Chariot Couger 2 - http://marek.drapal.org/dvojmistny-vozi ... iot-cougar . Vozím tam děti, nákupy, stavebniny, koberec - http://marek.drapal.org/prevoz-koberce atd. V zimě používám http://marek.drapal.org/zimni-pneumatiky-pro-kolo
Prosim o detail uchyceni te nejvetsi kary s nostnosti 250 kg ke kolu, mas to vyfocene?
Super je i ten vozik s panelama - mel ten vozik nejake odpruzeni? Panely jsou prece jenom krehke zbozi - o cemz uz jsem se jednou na vlastni kuzi presvedcil ...
Za to skladaci kolo Speed TR jsi dal fakt 30 000,- nebo jde sehnat i vyhodneji?
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Doprava
Vyfocené to nemám, ale časem jsem dospěl k tomu, že je nejlepší je to dělat tlustým gumicukem. V tomhle případě to bylo tuším k sedlovce.joseff píše:Prosim o detail uchyceni te nejvetsi kary s nostnosti 250 kg ke kolu, mas to vyfocene?
Vezl jsem je na tom modrém vozíku, ten odpružení nemá, jen tlusté gumy. Ale rozhodně nehrozilo rozbití. Šel jsem dost pomalu, protože to bylo v noci, do kopce a ještě strašně pršelo...joseff píše:Super je i ten vozik s panelama - mel ten vozik nejake odpruzeni? Panely jsou prece jenom krehke zbozi - o cemz uz jsem se jednou na vlastni kuzi presvedcil ...
Já měl slevu, byl to model co byl na výstavách. Na aukru se sem tam dá sehnat taky dosti výhodně. Je naprosto perfektní na cestování vlakem. Složí se, neplatí se nic a posledních pár km člověk dojede. Teď bych asi ale spíš doporučil Bromptna...joseff píše:Za to skladaci kolo Speed TR jsi dal fakt 30 000,- nebo jde sehnat i vyhodneji?
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř říj 26, 2011 10:55 pm
Re: Doprava
ČSN EN 15918 (309070) - Jízdní kola - přívesy za jízdní koladrama píše:Vyfocené to nemám, ale časem jsem dospěl k tomu, že je nejlepší je to dělat tlustým gumicukem. V tomhle případě to bylo tuším k sedlovce.joseff píše:Prosim o detail uchyceni te nejvetsi kary s nostnosti 250 kg ke kolu, mas to vyfocene?
Maximální povolená hmotnost takového přívěsu včetně nákladu a/nebo cestujícího (cestujících) je 60 kg...
Vzhledem k tomu, že mám těsně před domem téměř 200m kopec s cca 15% stoupáním, tak bych si vozíkem moc neužil. Nemluvě o tom, že vzhledem k zimní údržbě komunikace, resp. spíše neúdržbě má často problém vyjet i auto s kvalitním zimním vzorkem a náhonem 4x4. Občas jen s řetězy.
Ty zimní pneu na kolo znám, používal jsem i s brutálnějším vzorkem Ice spiker, fungují, ale jsou dost drahé a moc nevydrží.
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Doprava
Moc pěkné je to okno s barevnými vloženými skly na obrázku s převáženým solárním vařičem.drama píše:Jezdím s kde čím - http://marek.drapal.org/stehovani-na-kole, ale dříve jsem jezdil s Croozerem - http://marek.drapal.org/croozer-737 a teď hlavně s vozíky Chariot Couger a Chariot Couger 2 - http://marek.drapal.org/dvojmistny-vozi ... iot-cougar . Vozím tam děti, nákupy, stavebniny, koberec - http://marek.drapal.org/prevoz-koberce atd. V zimě používám http://marek.drapal.org/zimni-pneumatiky-pro-kolo
-
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv črc 28, 2011 12:01 pm
Re: Doprava
Ale to si přece neodporuje. Nosnost není nijak limitována.ace píše:ČSN EN 15918 (309070) - Jízdní kola - přívesy za jízdní kolajoseff píše:Prosim o detail uchyceni te nejvetsi kary s nostnosti 250 kg ke kolu, mas to vyfocene?
Maximální povolená hmotnost takového přívěsu včetně nákladu a/nebo cestujícího (cestujících) je 60 kg...
Inu těch posledních pár metrů holt vytlačíte . Mě ty pneumatiky zatím drží třetí zimu. Udělám na nich tak 800km za sezónu. Ale je pravda, že je tu dost dlouho sníh a v tom se prakticky neopotřebovávají.ace píše:Vzhledem k tomu, že mám těsně před domem téměř 200m kopec s cca 15% stoupáním, tak bych si vozíkem moc neužil. Nemluvě o tom, že vzhledem k zimní údržbě komunikace, resp. spíše neúdržbě má často problém vyjet i auto s kvalitním zimním vzorkem a náhonem 4x4. Občas jen s řetězy.
Ty zimní pneu na kolo znám, používal jsem i s brutálnějším vzorkem Ice spiker, fungují, ale jsou dost drahé a moc nevydrží.
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: Doprava
Vezl jsem je na tom modrém vozíku, ten odpružení nemá, jen tlusté gumy. Ale rozhodně nehrozilo rozbití. Šel jsem dost pomalu, protože to bylo v noci, do kopce a ještě strašně pršelo...joseff píše:Super je i ten vozik s panelama - mel ten vozik nejake odpruzeni? Panely jsou prece jenom krehke zbozi - o cemz uz jsem se jednou na vlastni kuzi presvedcil ...
Mel jsem na mysli ten vozik na kterem jsme na sebou vezli dva panely na lehokolech (http://solar-tour.eu/). Ten mel nejake opruzeni. Na videu se mi zdalo, jako byste ho meli take pripojeny jen gumicukem?
Já měl slevu, byl to model co byl na výstavách. Na aukru se sem tam dá sehnat taky dosti výhodně. Je naprosto perfektní na cestování vlakem. Složí se, neplatí se nic a posledních pár km člověk dojede. Teď bych asi ale spíš doporučil Bromptna...[/quote]joseff píše:Za to skladaci kolo Speed TR jsi dal fakt 30 000,- nebo jde sehnat i vyhodneji?
Jen letmo a pro zajimavost jsem omrkl aukro a toto za tu cenu co nabizi by mohlo byt pro nenarocne celkem pouzitelne:
http://aukro.cz/skladaci-kolo-do-mesta- ... 28445.html