Jozef51:
Gratzův most jako desulfátor - Ale to se používá už léta.
Je to prastará poučka, že když je baterka slabá, tak při nabíjení se na ni paralelně připojí slabá žárovka. Nabíječky dřív byly trafo + diodový můstek. Tak vznikne 100Hz signál ze sinusových půlvln ( Umax ke 20V, Uef=14-15V ) a nějaký odběr to dá do záporné hodnoty a tím se desulfatuje.
Když to tchánovi blbě startovalo ( občasné krátké trasy, baterka víc nabíjená než vybíjená ), tak jsem vzal jeho starou nabíječku, podíval se dovnitř = jen trafo + diodový Graetz. Dal nabíjet a nechal rozsvícené parkovačky, aby byl nějaký odběr, ale menší než efektivní proud nabíječky. Za den a půl v pohodě nastartoval a baterka ještě pár let potom vydržela.
V podstatě běžný provoz v autě baterce svědčí - míchání elektrolytu jízdou, z alternátoru jdou usměrněné půlvlny a svícení zajišťuje průběžné vybíjení - tedy záporné proudové pulzy.