Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát zář 17, 2021 4:48 am


Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...

Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod mypower.cz » sob kvě 17, 2014 5:30 pm

Zdravím, po nepříjemné zkušenosti zdejšího polo/ostrovníka mobilika zakládám toto téma jako oznámení v subfóru o olověných bateriích a následnou diskuzi nad bezpečností práce s olověnými bateriemi.

Takže pozor!

!!! Baterie, pokud mají nějakou vadu s výstupem výparů se nám natlakují a bouchají.
!!! Stejně tak může uvnitř nebo poblíže místa výparů připojováním dalších zařízení vzniknout jiskra a plyny uvnitř bouchnou.


proto

při práci s bateriemi používat ochranné rukavice, protože nás jinak poté budou pálit ruce po potřísnění kyselinou

při práci s bateriemi používat ochranné brýle, protože jakmile dojde k nějaké explozi, ke které by za standardní situace dojít nemělo, nebo máme baterie s gumovými ventilky, může na nás šplíchnout kyselina a v nejhorší variantě zasáhne oči!

Místnost s PB bateriemi musí být dobře odvětrána.

Diskuze by se mohla dále možná ubírat stylem čemu předcházet a co jsou příznaky nadcházejících nebezpečných situací, například nepřipojovat desulfátor nebo cokoliv co produkuje jiskry v momentě kdy je baterie současně nabíjena kvůli možnosti vzniku jiskry blízko místa, kde při dobíjení standardně z baterie unikají výpary.

Felixem zpracovaný výtah příznaků poleptání a první pomoci při zasažení kůže a očí << klik.



Diskuzi zdar :idea: ;)
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 4836
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod gupa » sob kvě 17, 2014 5:33 pm

Tabulka akumulátorovna
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jestli Vám pomáhají informace z mypower.cz jako mně podpořte ho třeba dobrovolnou rychlou QR platbou. Pro 50,-, 200,-, 500,- a 1000,- podporu stačí kliknout na částku. Já za poslední rok 1x 200,-, 1x 50,-
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1746
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod PavelR » sob kvě 17, 2014 5:39 pm

diskuzi bych rozsiril o nicd pac pri dobijemi do plna dokazou plynovat brutalnim zpusobem.
Ted me napadlo nepomohlo by pred manipulaci i v dobre vetranym prostoru radne aku ofoukat takovym tim stolnim/stojanovym ventilatorem? Aby se HHO naredil?

Druha uvaha: mejme akumulatory v jejich blizkosti byvaji pojistky. Jak pojistku v pripade potreby odpojit/pripojit v takovem prostredi? Za pojistkami byvaji veci s kondenzatorama takze nejaka ta jiskra je nasnade.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2631
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod PavelR » sob kvě 17, 2014 5:41 pm

?
PavelR
 
Příspěvky: 2631
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod gupa » sob kvě 17, 2014 5:49 pm

Napadlo mne spíš aby měl desulfátor jistič místo pojistky, ten má zhášecí komoru a tudíž by nemělo dojít k otevřenému jiskření. Dále k odvětrání, byla to velká úvaha, protože všechnu tu váhu buď co mám nechat ve sklepě a řádně odvětrat nebo dát na půdu která snese váhu, a odvětrání vyřešeno. Je fakt že s navýšením kapacity je toho plynu čím dál více a už mne napadá nějaký AFC palivový článek který by byl napájen NiCd články vlastní úpravy a zrovna by to dobíjelo. Dále levnější varianta s metanovým plamínkem který by zapálil svedený a hodněkrát jištěný HHO při vývinu z baterií a ohříval by tak vodu a v prostor by byl co se týká vývinu vodík s kyslík vyřešen. Není to ale jednoduché, hořením vzniká voda tz. odvodnění, vznikají karbony a zanáší se hořící prostor, opravdu několikeré typuji minimálně trojnásobné jištění protišlehu a nucené odvětrání při již ohřáté vodě.
Jestli Vám pomáhají informace z mypower.cz jako mně podpořte ho třeba dobrovolnou rychlou QR platbou. Pro 50,-, 200,-, 500,- a 1000,- podporu stačí kliknout na částku. Já za poslední rok 1x 200,-, 1x 50,-
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1746
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod mobilik » ned kvě 18, 2014 9:13 pm

PavelR, presne po vcerajsom incidente som dnes rozmyslal aj nad poistkamy, ktore mam umiestnene rovno nad baterkamy. Pri pripojeni menica to pekne iskry, ja osobne som uz rozhodnuty ze baterky idu prec z dielne a od poistiek. Mozno to vizera tak ze panykarim, ale po tejto skusenosti som sa poucil a teraz som si isty ze to istenie je tiez nebezpecne, aj ked je pravda ze menic neodpajam casto... :wink:
Čo bolo bolo, bude len horšie...
?
mobilik
 
Příspěvky: 2558
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod ixo » ned kvě 18, 2014 9:31 pm

To máš pravdu. Tiež mám poistkový odpájač cca 30 cm od batérií, no batérie nemám kam inam dať a odpájač detto. Asi nedostatkom miesta pri našich inštaláciách trpíme mnohí. :(
940 Wp, LiFePo 8x200Ah, Tristar MPPT 60A, Meanwell 1 kW, PowerJack 5kW, Bratislava
Výkonnosť systému: http://homeinfo.sk/e?user=viktor
(Ne)návratnosť systému: http://tinyurl.com/cx74hkv
Zdieľaná databáza meničov: http://tinyurl.com/mx6gvsj
Uživatelský avatar
ixo
 
Příspěvky: 449
Registrován: stř říj 10, 2012 5:11 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod fugas » pon kvě 19, 2014 8:14 am

Ahoj ve spolek.
Máte někdo odvedeny plyny z akumulátorů hadičkami mimo místnost/dům,prostě ven?Budu mít otevřené články a na chytré špunty bohužel nemám prostředky.Z plynování jsem dost nervozní a rád bych možnost vzniku problému maximálně eliminoval.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1492
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod rva » úte led 15, 2019 12:42 pm

Vyřazenou, ale jinak celkem normální autobaterii jsem měl hozenou stále v garáži na nabíječce (inteligentní, max. 6A). Čekala, jestli neklekne některá v autě, abych jen přehodil a mohl jet. Nabíječka tedy udržovala baterii nabitou, proud téměř nula. Až jednou si všimnu, že běží ventilátor v nabíječce, která tlačí do baterky 6A a baterie rozšklebená, i elektrolyt už někde zmizel. Nevím, jaký byl postup destrukce, ale vzal jsem si z toho poučení, že autobaterie budu dál dobíjet v autě, ale nebudu na nich nechávat nabíječku déle, než je potřebné. Taková kyselina by mohla cestou skrz auto napáchat nějakou škodu.
2019-01-15 Autobaterie 12.20.36.jpg
2019-01-15 Autobaterie 12.20.51.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_______________________________________________________________________
23 kWp, LiFePo4 30 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A)
?
rva
 
Příspěvky: 1891
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi

Příspěvekod dumi » úte led 15, 2019 4:05 pm

On staci jeden vyzkratovanej clanek a ostatnich 5 slusne zacne varit.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
?
dumi
 
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm


Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'