Bezpečnost při práci s PB bateriemi
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Bezpečnost při práci s PB bateriemi
Zdravím, po nepříjemné zkušenosti zdejšího polo/ostrovníka mobilika zakládám toto téma jako oznámení v subfóru o olověných bateriích a následnou diskuzi nad bezpečností práce s olověnými bateriemi.
Takže pozor!
!!! Baterie, pokud mají nějakou vadu s výstupem výparů se nám natlakují a bouchají.
!!! Stejně tak může uvnitř nebo poblíže místa výparů připojováním dalších zařízení vzniknout jiskra a plyny uvnitř bouchnou.
proto
při práci s bateriemi používat ochranné rukavice, protože nás jinak poté budou pálit ruce po potřísnění kyselinou
při práci s bateriemi používat ochranné brýle, protože jakmile dojde k nějaké explozi, ke které by za standardní situace dojít nemělo, nebo máme baterie s gumovými ventilky, může na nás šplíchnout kyselina a v nejhorší variantě zasáhne oči!
Místnost s PB bateriemi musí být dobře odvětrána.
Diskuze by se mohla dále možná ubírat stylem čemu předcházet a co jsou příznaky nadcházejících nebezpečných situací, například nepřipojovat desulfátor nebo cokoliv co produkuje jiskry v momentě kdy je baterie současně nabíjena kvůli možnosti vzniku jiskry blízko místa, kde při dobíjení standardně z baterie unikají výpary.
Felixem zpracovaný výtah příznaků poleptání a první pomoci při zasažení kůže a očí << klik.
Diskuzi zdar
Takže pozor!
!!! Baterie, pokud mají nějakou vadu s výstupem výparů se nám natlakují a bouchají.
!!! Stejně tak může uvnitř nebo poblíže místa výparů připojováním dalších zařízení vzniknout jiskra a plyny uvnitř bouchnou.
proto
při práci s bateriemi používat ochranné rukavice, protože nás jinak poté budou pálit ruce po potřísnění kyselinou
při práci s bateriemi používat ochranné brýle, protože jakmile dojde k nějaké explozi, ke které by za standardní situace dojít nemělo, nebo máme baterie s gumovými ventilky, může na nás šplíchnout kyselina a v nejhorší variantě zasáhne oči!
Místnost s PB bateriemi musí být dobře odvětrána.
Diskuze by se mohla dále možná ubírat stylem čemu předcházet a co jsou příznaky nadcházejících nebezpečných situací, například nepřipojovat desulfátor nebo cokoliv co produkuje jiskry v momentě kdy je baterie současně nabíjena kvůli možnosti vzniku jiskry blízko místa, kde při dobíjení standardně z baterie unikají výpary.
Felixem zpracovaný výtah příznaků poleptání a první pomoci při zasažení kůže a očí << klik.
Diskuzi zdar
-
- Příspěvky: 2603
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
diskuzi bych rozsiril o nicd pac pri dobijemi do plna dokazou plynovat brutalnim zpusobem.
Ted me napadlo nepomohlo by pred manipulaci i v dobre vetranym prostoru radne aku ofoukat takovym tim stolnim/stojanovym ventilatorem? Aby se HHO naredil?
Druha uvaha: mejme akumulatory v jejich blizkosti byvaji pojistky. Jak pojistku v pripade potreby odpojit/pripojit v takovem prostredi? Za pojistkami byvaji veci s kondenzatorama takze nejaka ta jiskra je nasnade.
Ted me napadlo nepomohlo by pred manipulaci i v dobre vetranym prostoru radne aku ofoukat takovym tim stolnim/stojanovym ventilatorem? Aby se HHO naredil?
Druha uvaha: mejme akumulatory v jejich blizkosti byvaji pojistky. Jak pojistku v pripade potreby odpojit/pripojit v takovem prostredi? Za pojistkami byvaji veci s kondenzatorama takze nejaka ta jiskra je nasnade.
-
- Příspěvky: 3332
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
taky by mozna pomohlo
http://www.axlelectronics.cz/zabezpecen ... plynu-126/
http://www.kimessa.cz/detektory/elektro ... vodiku-h2/
mohlo by to spinat i ventilaci....
http://www.axlelectronics.cz/zabezpecen ... plynu-126/
http://www.kimessa.cz/detektory/elektro ... vodiku-h2/
mohlo by to spinat i ventilaci....
-
- Příspěvky: 2603
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
Napadlo mne spíš aby měl desulfátor jistič místo pojistky, ten má zhášecí komoru a tudíž by nemělo dojít k otevřenému jiskření. Dále k odvětrání, byla to velká úvaha, protože všechnu tu váhu buď co mám nechat ve sklepě a řádně odvětrat nebo dát na půdu která snese váhu, a odvětrání vyřešeno. Je fakt že s navýšením kapacity je toho plynu čím dál více a už mne napadá nějaký AFC palivový článek který by byl napájen NiCd články vlastní úpravy a zrovna by to dobíjelo. Dále levnější varianta s metanovým plamínkem který by zapálil svedený a hodněkrát jištěný HHO při vývinu z baterií a ohříval by tak vodu a v prostor by byl co se týká vývinu vodík s kyslík vyřešen. Není to ale jednoduché, hořením vzniká voda tz. odvodnění, vznikají karbony a zanáší se hořící prostor, opravdu několikeré typuji minimálně trojnásobné jištění protišlehu a nucené odvětrání při již ohřáté vodě.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
PavelR, presne po vcerajsom incidente som dnes rozmyslal aj nad poistkamy, ktore mam umiestnene rovno nad baterkamy. Pri pripojeni menica to pekne iskry, ja osobne som uz rozhodnuty ze baterky idu prec z dielne a od poistiek. Mozno to vizera tak ze panykarim, ale po tejto skusenosti som sa poucil a teraz som si isty ze to istenie je tiez nebezpecne, aj ked je pravda ze menic neodpajam casto...
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř říj 10, 2012 6:11 pm
- Bydliště: Bratislava
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
To máš pravdu. Tiež mám poistkový odpájač cca 30 cm od batérií, no batérie nemám kam inam dať a odpájač detto. Asi nedostatkom miesta pri našich inštaláciách trpíme mnohí.
1900 Wp, LiFePo 8x200Ah + 123\SmartBMS, Tristar MPPT 60A, Meanwell 1 kW, PowerJack 5kW, Bratislava
Monitoring systému: https://panel.homeinfo.sk/?id_objekt=15 ... elektraren
(Ne)návratnosť systému: https://tinyurl.com/cx74hkv
Zdieľaná databáza meničov: https://tinyurl.com/mx6gvsj
Monitoring systému: https://panel.homeinfo.sk/?id_objekt=15 ... elektraren
(Ne)návratnosť systému: https://tinyurl.com/cx74hkv
Zdieľaná databáza meničov: https://tinyurl.com/mx6gvsj
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
Ahoj ve spolek.
Máte někdo odvedeny plyny z akumulátorů hadičkami mimo místnost/dům,prostě ven?Budu mít otevřené články a na chytré špunty bohužel nemám prostředky.Z plynování jsem dost nervozní a rád bych možnost vzniku problému maximálně eliminoval.
Máte někdo odvedeny plyny z akumulátorů hadičkami mimo místnost/dům,prostě ven?Budu mít otevřené články a na chytré špunty bohužel nemám prostředky.Z plynování jsem dost nervozní a rád bych možnost vzniku problému maximálně eliminoval.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3998
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
Vyřazenou, ale jinak celkem normální autobaterii jsem měl hozenou stále v garáži na nabíječce (inteligentní, max. 6A). Čekala, jestli neklekne některá v autě, abych jen přehodil a mohl jet. Nabíječka tedy udržovala baterii nabitou, proud téměř nula. Až jednou si všimnu, že běží ventilátor v nabíječce, která tlačí do baterky 6A a baterie rozšklebená, i elektrolyt už někde zmizel. Nevím, jaký byl postup destrukce, ale vzal jsem si z toho poučení, že autobaterie budu dál dobíjet v autě, ale nebudu na nich nechávat nabíječku déle, než je potřebné. Taková kyselina by mohla cestou skrz auto napáchat nějakou škodu.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Bezpečnost při práci s PB bateriemi
On staci jeden vyzkratovanej clanek a ostatnich 5 slusne zacne varit.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
noční spotřeba systému s bateriemi 123 W
od sirjiri » » v Hybridní elektrárny
noční spotřeba systému s bateriemi 123 W
- 21 Odpovědi
- 3018 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dzodzo
-
-
-
Dlouhá cesta za levnějšími bateriemi
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Dlouhá cesta za levnějšími bateriemi
- 8 Odpovědi
- 1045 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mopadzi
-
-
- 3 Odpovědi
- 907 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od eman
-
- 11 Odpovědi
- 1302 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od teonas
-
-
Je potřeba revizní správa pro ostrůvek 4000W s bateriemi ?
od StenliH » » v Legislativa a právo
Je potřeba revizní správa pro ostrůvek 4000W s bateriemi ?
- 29 Odpovědi
- 1649 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Keraj
-