Elektricka / hybridni auta • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned čer 11, 2023 12:58 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned zář 22, 2019 12:05 pm

Opravdu zde někdo chce diskutovat o čištění vzduchu fosilním automobilem? Beru to jako nemístnou nadsázku obhajoby konzervativního postoje s cílem co nejdéle zachovat stávající stav bez ohledu na pro živé organismy na této planetě nutné změny. Přechod z páry na benál byl o nákladech na výrobu pohonné jednotky, její provoz a obsluhu. Prostě s párou nemohly fungovat lamy jak se dnes zhusta děje s benálem. Tento přechod již proběhl a znovu se opakovat nebude, takže srovnání kulhá na všechny nohy stonožky mimo jedné a tou je ekonomismus. Nyní však jde o zcela jiný přechod nesrovnatelný s přechodným obdobím pára-benál. Elektromobil je z pozice lamy za volantem k nerozeznání od rakovinometu. Není tedy dostatečný tlak na změnu pocházející od lam. Nu a proto, že ekonomismus se ukázal jako jediný možný tlak na změnu a rozumí mu kdokoli který dokončil první třídu obecné školy tak se holt pomalu vyčislují externality benálu a dávají se sežrat provozovatelům rakovinometů. Není to nic jiného než ekonomismus po kterém lama volá. Nu a odpuštění daní a poplatků pro zaváděnou alternativu je pouze pokus o srovnání ceny vozu odvíjející se od kusovosti. Takže oproti přechodu pára-benál žijeme v jiné době, máme jiné důvody pro změnu a bohužel nám chybí jiné srovnání než ekonomistické. No tak se ekonomismus jako všeobecně uznávaný nástroj vedoucí ke změně upravuje aby odrážel realitu. Buď se to povede, nebo se (neb změna je nutná) zavede jiný nástroj.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rva » ned zář 22, 2019 12:49 pm

Zkusil jsem orientační výpočet pro prach, o kterém se z pohledu životního prostředí často mluví. Dle zákona o ochraně ovzduší jsou přípustné zdroje nepřekračující emise částic PM 150 mg/m3. V mém výpočtu (snad jsem neudělal chybu) dnešní nákladní vozidlo splňující emisní limity pro vozidla produkuje ve výfukových plynech částic PM 1,25 mg/m3. Teda na vozidlo jsou kladeny 120x přísnější limity, než je v zákonu o ochraně ovzduší na jiné zdroje.
Emise částic.jpg
Emise částic vozidla a povolený limit

A jen ještě doplnění - mnohem více prachu vzniká jako sekundární prašnost, kdy vozidlo víří usazený prach. A tady už na typu pohonu nezáleží vůbec. https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevn%C3%A9_%C4%8D%C3%A1stice
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePO4 48 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
?
rva
 
Příspěvky: 2961
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod vla » ned zář 22, 2019 1:04 pm

Já myslím, že to blábol není. Jsou to moudra předků a na těch zpravidla něco bývá. U "kusové" výroby Tesly mi nepřijde, že by se cena nějak významně snižovala. Ono různých eaut se rozhodně nevyrábí kusové serie, celkem chápu, že nějakou dobu mohou být ztrátové, ale pokud by bylo vše běžné mělo by se to poměrně rychle dostat do zisku. A jelikož to eautům opravdu nehrozí, nevychází mi, že by byly ekonomické. Ostatně zřejmě stejně uvažuje většina lidí, pokud by viděli reálnou návratnost, či protihodnotu investice kupovali by. Jenže zatím je reálná návratnost bez masivních dotací velmi problematická.
Nemám rád tenhle stát.
?
vla
 
Příspěvky: 1141
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » ned zář 22, 2019 1:13 pm

Toto čo on hovorí, je pravda o konkurovaní spaľovákov eutám.
https://www.youtube.com/watch?v=U_df0QWmYog
28 kV REC Lion DepSerie Miss U Energia a energetika Laser lightning rod
Two-Phase Interleaved Boost Converter Using Coupled Inductor.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5334
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned zář 22, 2019 1:23 pm

rva píše:........ Dle zákona .......
Inu a kdy jsi byl naposledy v Ostravě v pracovní den v 5:45 - 6:15 na křižovatce u vodárny? Klidně si to místo zaměň za libovolné v libovolném čase ale se stejnými podmínkami. Pokud jedeš MHD a jsi nucen při přestupu projít přechody máš co dělat aby jsi nezdechnul. Nepřeháním. Každé 3.-4. auto je co se týká exhalací horší než komín Tušimic v 70. letech když mu vypadly elektrostatické odlučovače. Je naprosto jedno zda jde o dýzl či o benálníka se studeným katalyzátorem. (mimochodem srovnej si dovolené exhalace před katalyzátorem u Favorita z roku 1995 s dovolenými exhalacemi u toho samého motoru jen karburátorového modelu z roku 1990) Co s tím zákon dělá kromě toho že výslovně provoz takovýchto zařízení nepovoluje? Nic. Takže nalijme si čistého vína - pokud selže vymahatelnost zákonných pravidel pak nastupuje jediná možnost a tou je vyhubení takovýchto sračkometů k čemuž se naštěstí schyluje (bohužel moc pomalu). A elektrifikace dopravy je touto cestou. Protože silniční dopravu nezakážeš. To by jsi musel vyhubit úplně něco jiného a to je nehumánní.
vla píše:..... U "kusové" výroby Tesly mi nepřijde, že by se cena nějak významně snižovala. .......
Pravda, snížení ceny z ~2,5 megaKč (model S) na ~1,2megaKč (model 3) může něčí rozlišovací schopnosti uniknout, přiznávám že tací se mohou na zemi nalézat.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod střídač_N » ned zář 22, 2019 2:22 pm

vla píše:...... celkem chápu, že nějakou dobu mohou být ztrátové, ale pokud by bylo vše běžné mělo by se to poměrně rychle dostat do zisku. A jelikož to eautům opravdu nehrozí, nevychází mi, že by byly ekonomické.......


Předpokládám, že je diskuse o ekonomičnosti pro výrobce. Ono je to velice problematické, neb je jen a jen otázkou, za jaký časový horizont se má investice vrátit. Je nanejvýš zřejmé, že pokud to bude obvyklých 5 roků, pak to nevychází. Pokud to bude 10 roků, pak nevidím důvod k nenávratnosti.

Zkusme zkusmo podrobit kritice budoucí skvost CITIGO E. Má stát 430000,-Kč, patrně v základní verzi. To samé auto v benzínu bude stát kolem 250 000,-Kč, ale odpadne výfuk, katalizátor, lambda sondy, motor, s celkovou výbavou, převodovka, nádrž, řezení, chlazení. Odhaduji, že auto bez těchto komponent bude stát asi 120000,-Kč, no a rozdíl co nakrmí onu elektrickou verzi a baterky je krásných 310000,-Kč. Stěžejní je baterka, a WV se chlubí, že již dnes nakupuje akumulátory za oněch 100USD/1kWh. Baterka v pořizovací ceně tedy je za 100000,-Kč. No a na ten zbytek zůstává krásných 210000,-Kč.

Ne né, to auto je ziskový pro výrobce hned od začátku, jen majitelé chtějí na dividendách příliš. No a na dividendy akcionářů sere bílý tesák. Pokud budou chtít prodat, alespoň pro mne platí, že se budou muset velice s cenou podbízet, abych jim trošku na dividendy přispěl. Ono totiž e auto již nebude doména velkých automobilek. E auto spíchne kdejaká větší garáž, krom jiného.
?
střídač_N
 
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » ned zář 22, 2019 3:59 pm

Podľa mňa sa na 100 USD /kWh ešte nedostali.. To by sa tam dostali aj veľkokapacitné úložiska energie pre energetiku. Podľa mňa sú skôr dakde okolo 150/kWh.. Prihodis si maržu 10-15%.. DPH a si na 200 za kWh. Ja neverím ze sa do 2022-23 dostanú s cenou e auta pod 25000 a to mysim auto ako golf, corola, octavka. Up ma tu cenu len v ČR. Je to male autíčko, slabý motor, zle zrýchlenie aj maximálka plus slabe nabíjanie. Najlacnejšie použiteľné eauto my vychádza peugeot e208. Aj keď mam eauta rad.. Tu cenu si stále nedokážem v hlave obhájiť... Len havarijka+GAP by stala viec ako celé moje náklady na auto teraz. Kedže cena poistení sa odvíja od ceny auta..15000 auto ..450eur...33000 auto 990 eur. Strata hodnoty tiež dvojnásobná...prerátané na km..elektricke drahšie ako benzín aj keby som mal elektrinu za 10 centov.
2070W+5*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jahodovák » ned zář 22, 2019 5:11 pm

http://www.solarninovinky.cz/?akumulace tady píšou že už ano...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod unicast » ned zář 22, 2019 5:17 pm

rva píše:Dle zákona o ochraně ovzduší jsou přípustné zdroje nepřekračující emise částic PM 150 mg/m3.


Chápu tedy správně, že budu-li mít špinavější zdroj a udělám-li si boční kanál, kterým mi bude jen procházet vzduch a na výstupu se směšovat s tím znečištěným právě tak, aby 150 mg/m3 splnil, bude vše v pořádku?
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rva » ned zář 22, 2019 6:27 pm

U stacionárních zdrojů se výsledek snad přepočítává na referenční obsah kyslíku ve výfuku, takže naředit se může, ale přepočtem se zjišťuje koncentrace emisí při referenčním množství kyslíku v suchých spalinách (třeba 11% O2 u spaloven).
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePO4 48 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
?
rva
 
Příspěvky: 2961
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » ned zář 22, 2019 7:21 pm

At je to tak ci onak, eauta tu proste budou i kdyby ropa nikdy nedosla. A to jako ze ropne loziska vypada dle vyzkumu, ze jsou a dokonce se i obnovuji v oceanech. Samozrejme ziskani paliv je cimdal tim horsi a nakladnejsi.
Slovni spojeni vystihuje dle me trefne.
A to je UDRZITELNA DOPRAVA.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2443
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned zář 22, 2019 7:44 pm

NOPARasito píše:..... i kdyby ropa nikdy nedosla. ......
Ropa nikdy nedojde tak jako v době kamenné nedošel šutr a to až po dnešní dny kdy už jsme dávno začali používat i jiné materiály.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » pon zář 23, 2019 6:54 am

Podle mě automobilky, které hodlají úplně zrušit výrobu spalováků budou mít jednou velké existenční problémy. A budou složitě dohánět automobilky, které spalováky neopustí.

A to z jenoho prostého důvodu. Prostě nelze vše nahradit jen autama na baterky. Už vidím ty bitky na sídlištích o to kdo u těch pár nabíjecích míst bude nabíjet. Nebo ty poházené kabely z oken a pakrující auta pod okny na trávníku.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jahodovák » pon zář 23, 2019 7:01 am

Ono se klidně může stát,že nebude potřeba ani jedno...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1766
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pon zář 23, 2019 12:05 pm

Ve výsledku ti co bydlí ve městě mají možnost po městě využít MHD mnohdy rychlejší jak auta. S na začátku města pro ty co jedou mimo město kit záchytné parkoviště kde bude nabíječek mraky je to jen o koncepci
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » pon zář 23, 2019 12:40 pm

28 kV REC Lion DepSerie Miss U Energia a energetika Laser lightning rod
Two-Phase Interleaved Boost Converter Using Coupled Inductor.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5334
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte zář 24, 2019 12:17 pm

28 kV REC Lion DepSerie Miss U Energia a energetika Laser lightning rod
Two-Phase Interleaved Boost Converter Using Coupled Inductor.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5334
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » úte zář 24, 2019 12:47 pm

Kufr vzhledem k velikosti auta vypadá celkem v pohodě.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1924
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm



Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » pát zář 27, 2019 9:44 am

Jo to jsem zahledl :) to je docela usmevny :D staci se s nima chvilku honit a je klid :D
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
?
dumi
 
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'