Oživení NiCd Saft 100MRE
NiCd baterie, zkušenosti, obnova kapacity, údržba
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Oživení NiCd Saft 100MRE
Dobrý den
Koupil jsem si Peugeot 106 electrik osazený originálním batery packem od firmy Saft 100MRE NiCd. Auto má aktuální dojezd 35km s čímž jsem to koupil. Prodejce mi uvedl, že v zadním boxu jsou baterie, které nemají v sobě žádný louh (nebo spíš hodně naředěný). Toto mi potvrdil i p. Vegr, na kterého před třemi lety se obrátil majitel, že mu baterky neumyslně propláchl jeho bratr, když se mu nechtělo čekat, při pravidelném doplnění destilované vody do článků. Od té doby auto stálo. Nedávno bylo oživeno, udělaná TK, udělaná celková kontrola trakce, dolita voda u dobrých boxů. Auto je plně funkční. Nevím jak na tom byly baterie s nabitím při propláchnutí, ale vím, že auto mělo plný dojezd 120km a boxy byly v top stavu. Příští týden budu zadní "špatný" box vyndávat ven. Pak budu přesně vidět co se stalo. Chci se zeptat, jak mám naložit s akumulátory před vylitím a dolitím nového louhu? Ten budu mít namíchaný s trochu větší hustotou z důvodu dodatečného naředění vodou mezi články. Vybít ? Na kolik? Po dolití nabít? Na kolik? hned? počkat? Jak dlouho? Jak rozcyklovat? No prostě nechci někde udělat další botu. Baterky jsou zalité, hodně nařezené, ale funkční
Děkuji za rady a odpovědi
Martin stepynek
Koupil jsem si Peugeot 106 electrik osazený originálním batery packem od firmy Saft 100MRE NiCd. Auto má aktuální dojezd 35km s čímž jsem to koupil. Prodejce mi uvedl, že v zadním boxu jsou baterie, které nemají v sobě žádný louh (nebo spíš hodně naředěný). Toto mi potvrdil i p. Vegr, na kterého před třemi lety se obrátil majitel, že mu baterky neumyslně propláchl jeho bratr, když se mu nechtělo čekat, při pravidelném doplnění destilované vody do článků. Od té doby auto stálo. Nedávno bylo oživeno, udělaná TK, udělaná celková kontrola trakce, dolita voda u dobrých boxů. Auto je plně funkční. Nevím jak na tom byly baterie s nabitím při propláchnutí, ale vím, že auto mělo plný dojezd 120km a boxy byly v top stavu. Příští týden budu zadní "špatný" box vyndávat ven. Pak budu přesně vidět co se stalo. Chci se zeptat, jak mám naložit s akumulátory před vylitím a dolitím nového louhu? Ten budu mít namíchaný s trochu větší hustotou z důvodu dodatečného naředění vodou mezi články. Vybít ? Na kolik? Po dolití nabít? Na kolik? hned? počkat? Jak dlouho? Jak rozcyklovat? No prostě nechci někde udělat další botu. Baterky jsou zalité, hodně nařezené, ale funkční
Děkuji za rady a odpovědi
Martin stepynek
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Postupoval bych takto: baterie vybít na 1 až 0,9V na článek,protřepat vylít,když bude starý sedlý louh několikrát propláchnout nalít nový elit nechat odstát 2až 4hodiny a nabít na 150%kapacity napětí na článek max 1,7V a párkrát vybít a znovu nabít tak dvakrát až třikrát za sebou a zjistit kapacitu článků při nízké kapacitě popřípadě znovu vylít a dát další nový elit,to předchozí ředění destiovanou vodou mohlo dojít ke korozi článků.články nenechávat dlouho bez elitu co nejdříve je znovu naplnit.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
-
- Příspěvky: 2619
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Bude tam nízká hustota elektrolytu, při míchání počítat s nasáklým řídkým elektrolytem v elektrodách, takže bych dal hustší a po pár nabití přeměřil. Jestliže tam bude hodně nečistot, přefiltrovat a třepat (prát) nejprve podle odkazu z alchymie původním elektrolytem, potom demivodou "odsát" z elektrod starý elektrolyt a dodat nakonec nový hustší a naformátovat. Pokud je možnost měřit napětí, zpravidla ten, který při začátku nabíjení letí napěťově rychleji nahoru než ostatní, je v horším stavu. Takže lze měnit louh postupně podle napětí co stoupá rychleji na tom kterém článku. Ale jestli došlo centrálkou k propláchnutí a ke snížení hustoty, nezbývá než vyměnit elektroly za nový a potom zjišťovat který článek vyprat podle toho napětí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
děkuji za odpovědi
koukám, že to bude celkem "zábava" Co je trochu na této výměně problém, je že se nedostanu přímo k článkům. jsou zapertlovány pod krytem a naprosto nepřístupné. pokud neberu možnost provrtat do vršku saftu malou dírku a s doktorským náčiním ( injekční stříkačkou a s jehlou) provést operaci. Tímto, ale poruším tovární těsnost celého boxu. Nehledě na to, že nemám adekvántí "špunt " na tyto provrtané dirky
koukám, že to bude celkem "zábava" Co je trochu na této výměně problém, je že se nedostanu přímo k článkům. jsou zapertlovány pod krytem a naprosto nepřístupné. pokud neberu možnost provrtat do vršku saftu malou dírku a s doktorským náčiním ( injekční stříkačkou a s jehlou) provést operaci. Tímto, ale poruším tovární těsnost celého boxu. Nehledě na to, že nemám adekvántí "špunt " na tyto provrtané dirky
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
dejte sem foto těch článků nebo celé baterie řešit jde všechno.stepynek píše:děkuji za odpovědi
koukám, že to bude celkem "zábava" Co je trochu na této výměně problém, je že se nedostanu přímo k článkům. jsou zapertlovány pod krytem a naprosto nepřístupné. pokud neberu možnost provrtat do vršku saftu malou dírku a s doktorským náčiním ( injekční stříkačkou a s jehlou) provést operaci. Tímto, ale poruším tovární těsnost celého boxu. Nehledě na to, že nemám adekvántí "špunt " na tyto provrtané dirky
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Takto vypadá zadní co budu křísit
-
- Příspěvky: 544
- Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Takto to vypadá na odúmrť. LFP bude dobře sloužit.stepynek píše:Takto vypadá zadní co budu křísit
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
tak že v jednom tom bloku jsou čtyři články nebo pět????stepynek píše:Takto vypadá zadní co budu křísit
-
- Příspěvky: 2619
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Nic nevrtat, centrální dolévání by mělo jít sundat. Při nejhorším jít s hustým elektrolytem přes centrální dolévání tak, že bude hustota v normě, ale měl by ten pětičlánek nějak otevřít.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob říj 05, 2013 4:42 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2619
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
no tak jestli jdou otevřít není co řešit.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Zdravim
takze clanku tam je pet, jsem kousek od Jihlavy a obavam se ze nedestruktivne se k clankům nedostanu. Jedine centralni rozvod na vrsku baterie. Uz jsem jednu spatnou rozdelal a zpet nelze
takze clanku tam je pet, jsem kousek od Jihlavy a obavam se ze nedestruktivne se k clankům nedostanu. Jedine centralni rozvod na vrsku baterie. Uz jsem jednu spatnou rozdelal a zpet nelze
-
- Příspěvky: 2619
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
No tak bych se stím tak neloupal. Nasadil hadici, má to cca 30 kg, protřepával a dělal klystýr podle postupu. Nejprve použitým elektrolytem potom demi vodou a nakonec v klidu novým elektrolytem dokud nebude vytékat správná hustota. Chce to se vytvořit nějaký pracovní prostor o třech hladinách, např stůl - baterie, na stole bezpečně napevno židle pro upevněnou nádobu z které se dělá klystýr a pod stolem zem s bandaskou. Nádobu s kohoutem s hadicí. Nikdy ne pozink nebo hliník nebo jiný barevný kov. Používat uzavíratelné bandasky kvůli CO2. Nepoužívat v žádném případě dešťovku nebo nečistou vodu. Osmóza v základním tří nebo čtyřfiltrovém provedení není zas taková horentní suma, cca do 4t a demivody je dostatek.
Edit: ještě mne napadlo, že vylívat by to mohlo jít nějakým naklopením baterie.
Edit: ještě mne napadlo, že vylívat by to mohlo jít nějakým naklopením baterie.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
jo taky to tak vidím. Mám v garáži ještě několik těchto baterií serie 97/98 u kterých odchází články. Když byly v autě, tak jim velké proudy už nedělaly moc dobře a v trakci se serií 2000/2005 to dělalo neplechu. Dneska jsem je měřil a jsou na 5V po 6 letech stání a přístupu vzduchu a cca 200tkm najeto, bohužel. Není co na nich zkazit. Alespoň si to vyzkouším a uvidím jak to půjde. Když se oživý dám je do vozítka City El co mi stojí v garáži vedle P106. Musím ještě někde sehnat tu správnou chemii a potřebné nádobí
-
- Příspěvky: 2619
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
5V místo kolik nom. napětí? Nevidím to růžově jestli jde o celou trakci na takovém napětí. Chce to v tom případě jiný postup. Údaj po takové 6tileté době je cenný pro diagnózu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
když je tam pět článků předpokládám že napětí bude 6V???u louhovek je to složité ,některé výměna louhu doslova nakopne a frčí jako nové u některých nastane smrtgupa píše:5V místo kolik nom. napětí? Nevidím to růžově jestli jde o celou trakci na takovém napětí. Chce to v tom případě jiný postup. Údaj po takové 6tileté době je cenný pro diagnózu.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Beru to tak, že si vyzkouším samotný proces výměny. Pokud se podaří tyhle baterky vzkřísit, bude to bonus. Ty baterky leží v garáži 6 let, takže nečekám zázrak. Udělám to jen u 2 kusů.
Dneska jsem sehnal co jsem potřeboval louhy na internetu, peroxid a vodu v jediné drogerii v Jihlavě která neprodává barvu na vlasy a laky na nehty.... je to děs dneska sehnat něco co není zrovna moc komerční
Dneska jsem sehnal co jsem potřeboval louhy na internetu, peroxid a vodu v jediné drogerii v Jihlavě která neprodává barvu na vlasy a laky na nehty.... je to děs dneska sehnat něco co není zrovna moc komerční
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
hydroxid draselný jsem kupoval ve Verkonu i hydroxid lithný držím palce at se to podaří a baterie fungují,ovšem z vlastní zkušenosti vím ,že to nebude jednoduché.stepynek píše:Beru to tak, že si vyzkouším samotný proces výměny. Pokud se podaří tyhle baterky vzkřísit, bude to bonus. Ty baterky leží v garáži 6 let, takže nečekám zázrak. Udělám to jen u 2 kusů.
Dneska jsem sehnal co jsem potřeboval louhy na internetu, peroxid a vodu v jediné drogerii v Jihlavě která neprodává barvu na vlasy a laky na nehty.... je to děs dneska sehnat něco co není zrovna moc komerční
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1405 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Filas
-
- 0 Odpovědi
- 341 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krnule
-
- 7 Odpovědi
- 1106 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od shuty
-
- 3 Odpovědi
- 733 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xmasin
-
- 18 Odpovědi
- 4573 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast