Co doporučíte pro nový systém? Cca 1kW panely
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon dub 08, 2024 12:45 pm
- Reputace: 2
- Lokalita: Kladno
Co doporučíte pro nový systém? Cca 1kW panely
Ahoj,
plánuji elektrifikaci dodávky, na střechu bych rád umístil cca 1kW a v autě uložil 15kWh 48V baterii. V autě předpokládám vše na 230V(lednice, ohřev vody, indukční dvouplotýnka). Jaké komponenty by jste doporučili? Hlavně ty, co přijdou mezi panely a baterii.
Díky...
plánuji elektrifikaci dodávky, na střechu bych rád umístil cca 1kW a v autě uložil 15kWh 48V baterii. V autě předpokládám vše na 230V(lednice, ohřev vody, indukční dvouplotýnka). Jaké komponenty by jste doporučili? Hlavně ty, co přijdou mezi panely a baterii.
Díky...
- JirkaE
- Příspěvky: 1161
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 137
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Co doporučíte pro nový systém? Cca 1kW panely
To je hodně o tom - jaký na to máš rozpočet - který je spojený s životností systému a ostatními okolnostmi.SafrdA píše: sob kvě 31, 2025 11:47 pmAhoj,
plánuji elektrifikaci dodávky, na střechu bych rád umístil cca 1kW a v autě uložil 15kWh 48V baterii. V autě předpokládám vše na 230V(lednice, ohřev vody, indukční dvouplotýnka). Jaké komponenty by jste doporučili? Hlavně ty, co přijdou mezi panely a baterii.
Díky...
Taky o parkování na zimu = půjde do zateplené garáže ?
Já měl v dodávce 50L čisté vody, 100L odpadní vody a ani jedna nesměla zamrznout - taky prostor pro baterky jsem udržoval u 10°C nad nulou, i když bylo venku -20°C.
Pak se ta spotřeba změní a lednička - kterou lze vypnout (ale každý ji neustále zmiňuje jako první) se stane zcela nepodstatnou položkou - prioritou se stane baterie a voda - pokud nemáš garáž jako jsem neměl já.
Pokud se dlouhodobě parkuje - ať už u baráku, nebo ,,na divoko" (BEZ AC ZÁSUVKY) je dobrý mít možnost panely zvednout z ležící polohy nahoru.
To považuju skoro za nutnost na zimu.
Pokud můžu stát - ,,zapíchnutý v zásuvce" pak některá opatření postrádají smysl.
Ona postrádají celkově - protože zásuvka 230V je již dnes k dispozici prakticky všude - na místech k tomu určených a za velmi drahou FV ušetřit.
Jedná se pouze o variantu parkování a výdrže ,,nadivoko" což už dnes podniká málokdo - děvčata jsou dnes již obvykle rozmazlená a chtějí určitý konfort...

To je důležitý i na zimu - jit až na 50-60° sklon aby se stíhal dobíjet auťák alespoň pro ty ohřevy.
Další odbočky jsou u systému samotného = každý komponent zvlášť - nebo kombi-bedna...
1 kWp - nakloněných na 50-60° - může dávat v zimě pouze 50-100W (nebo nic) - s tím je dobrý u výpočtu počítat (klidně i několik dní, kdy to vystačí pouze pro tu akku.
Ta voda a baterie pak musí do rána v zimě vydržet - než zas bude nějaká energie - aby u toho nenastal i ,,exitus" baterie
Ohromné množsví variant / ohromné množství slova POKUD / to ví vždy jen majitel / jak to bude parkovat a používat (a Ty jsi toho sem moc nenapsal) = jako první by měl být dobrý pevný plán (něco o tom nastudovat) - až pak hledat alternativy komponent

PS: první karavan jsem předělával 4x - než to sedlo pro naše potřeby
PS2 : dodávka lepší pro cestování - než karavan - rychlejší / pružnější / dodávka přišla s nástupem dětí do školky a pak školy
PS3 : nyní si karavan půjčujeme a ani 15let nájemného nebude stát tolik a odpadá problém s údržbou a parkováním na zimu

PS4 : další plán je vlastní pojízdný obytný dům - přichystaný na důchod = giga-karavan se vším komfortem
I takhle může vypadat ,,výroba z FV" v zimě :
Bojler 1 už zas z FV všechny v řadě
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Aktuální písnička spojená s věkem a narozeninami (VHS-Oficial music video 2015)
- Stařešina -
Letošní NOVINKA - VHS - Dobro a zlo (Oficial music video 2025) -
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Aktuální písnička spojená s věkem a narozeninami (VHS-Oficial music video 2015)

Letošní NOVINKA - VHS - Dobro a zlo (Oficial music video 2025) -
-
- Příspěvky: 4287
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Co doporučíte pro nový systém? Cca 1kW panely
Pro dodávku dělat 230V no nevím.....
Asi bych šel cestou 24V a na to udělal světla a podobně, to by bylo funkční pořád a měnič na 230V jenom nějaký 3kW aby zvládal 2kW spotřebiče a pouštěl by se pouze jak by byla potřeba pro ledničku, vařič atd.....
A jinak používat 230V zásuvku, a udělat taky dobíjení od motoru DC/DC měnič z 12V (asi pokud dodávka nemá rovnou 24V) na těch 24V.
Dělat v dodávce 48V systém a vše na 230V je za mě blbost.
Asi bych šel cestou 24V a na to udělal světla a podobně, to by bylo funkční pořád a měnič na 230V jenom nějaký 3kW aby zvládal 2kW spotřebiče a pouštěl by se pouze jak by byla potřeba pro ledničku, vařič atd.....
A jinak používat 230V zásuvku, a udělat taky dobíjení od motoru DC/DC měnič z 12V (asi pokud dodávka nemá rovnou 24V) na těch 24V.
Dělat v dodávce 48V systém a vše na 230V je za mě blbost.
3,6kWp
| 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh 


-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon dub 08, 2024 12:45 pm
- Reputace: 2
- Lokalita: Kladno
Re: Co doporučíte pro nový systém? Cca 1kW panely
Ad JirkaE:
Díky za poměrně dlouhý elaborát. Myslím si, že maximum, respektive minimum budou noční teploty kolem nuly, hluboko pod si to neumím úplně představit. V zimě by mělo být auto v garáži, suché, baterie se může demontovat, ale mráz a vybíjení jí tak nevadí, problém je hlavně nabíjení, které musí ohlídat BMS(LiFePO4).
Zvedání panelů jsem řešil, ale znovu, listopad až únor si nemyslím, že by se auto používalo, největší užívání a spotřeba bude květen - až září, tedy stačí panely na rovno, zvedání to zbytečně komplikuje.
Snažíme se hlavně nadivoko, jezdíme východ, kde to ještě koušou, navíc mi FVE v pořizovací ceně vozu při dnešní ceně komponent nepřijde nějaká dramatická.
to, co je na fotce si klidně odpustím
))
Ad Soban:
Vidím to jinak, vzhledem k poklesu cen komponent FVE + bat mi přijde výrazně ekonomičtější 230V systém s baterií o větší kapacitě, než používání zastaralých komponent na 12-24V, které ale stojí násobky komponent na 230V, mají mizerný výkon, furt jsou porouchané, chatrné. Ať už jde o ty mizerné lednice, slabá čerpadla, mrzký ohřev vody, tragické klimatizace. Každá z těchto komponent na 230V je výrazně levnější a robustnější. O plynu vůbec nemluvím, ten vždy dojde v nejhorší možný okamžik
No, rád si vybírám neprošlapané cesty, někdy to pak trošku bolí, uvidíme
Ale zatím nemám jasno, jaké komponenty mezi panely a baterii, tady bych si rád nechal něco doporučit. Dobíjení z motoru a ze zásuvky by mělo být součástí. Výstupní výkon 2x2000W výstup by měl stačit.
Díky za poměrně dlouhý elaborát. Myslím si, že maximum, respektive minimum budou noční teploty kolem nuly, hluboko pod si to neumím úplně představit. V zimě by mělo být auto v garáži, suché, baterie se může demontovat, ale mráz a vybíjení jí tak nevadí, problém je hlavně nabíjení, které musí ohlídat BMS(LiFePO4).
Zvedání panelů jsem řešil, ale znovu, listopad až únor si nemyslím, že by se auto používalo, největší užívání a spotřeba bude květen - až září, tedy stačí panely na rovno, zvedání to zbytečně komplikuje.
Snažíme se hlavně nadivoko, jezdíme východ, kde to ještě koušou, navíc mi FVE v pořizovací ceně vozu při dnešní ceně komponent nepřijde nějaká dramatická.
to, co je na fotce si klidně odpustím

Ad Soban:
Vidím to jinak, vzhledem k poklesu cen komponent FVE + bat mi přijde výrazně ekonomičtější 230V systém s baterií o větší kapacitě, než používání zastaralých komponent na 12-24V, které ale stojí násobky komponent na 230V, mají mizerný výkon, furt jsou porouchané, chatrné. Ať už jde o ty mizerné lednice, slabá čerpadla, mrzký ohřev vody, tragické klimatizace. Každá z těchto komponent na 230V je výrazně levnější a robustnější. O plynu vůbec nemluvím, ten vždy dojde v nejhorší možný okamžik

No, rád si vybírám neprošlapané cesty, někdy to pak trošku bolí, uvidíme

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů