Nouzové dobíjení autobaterie

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od mypower.cz »

Hoj, muj pripad: Auto nestartuje, potrebuju dobit baterku, nemam autonabijecku, protoze ji potrebuju 1x az 2x za 100 let, takze u me proste vezmu autobaterku, vezmu dalsi 12V baterku, dam je do serie a pripojim k 24V bateriovemu poli me FVE. Za par hodinek to odpojim, vezmu autobaterku, nastartuju.

V pohode, az na to ze do te autobaterky asi tece dost brutalni proud vzhledem k jeji kapacite :? a vzhledem k tomu ze slunko pere jako blazen.

Prave ted to delam. Shodil jsem spodnich 1080Wp, jede jen 800Wp a to jeste ne uplne naplno, mam zaply menic, ktery sam o sobe sezere 100W, no nejsem si jist, ale zda se mi ze 7A na 40Ah autobaterku je proste asi dost brutal (mereno primo na jednom z polu dotycne autobaterie ampermetrem). Samozřejmě šumí a buble. Uz jsem to tak delal 2x, ona se dobije (ozivi), zbytek uz doresi alternator a dobijeni jizdou v aute, ale nevim, asi tim dost trpi.

Co s tim delat? Da se neco jednoducheho vymyslet a zaroven nekupovat autonabijecku?

Ja ji beztak asi casem koupim, ale jen tak ze zvedavosti, co by koho napadlo? Me tak v rychlosti napada dat tam dostatecne vykonove dimenzovany odpor ale to je opravdu nic moc reseni :) A navic ho beztak nemam po ruce.

Neexistuji i nejake DCDC auto dobijecky?


Mereni celeho baterioveho pole vcetne te autobaterky a jedne dalsi (abych dostal dalsi 24V vetev - nicmene ta druha v serii je uz pred dobijenim plne dobita a navic 100Ah (2x6V) - takze asi vsecko se hrne do te male autobaterky ).
Obrázek

Obrázek

Chudina autobaterka ... :roll:|

A nebo cert to vem a pak akorat zkontrolovat vodu?
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od goodbie »

Zdravím,první chyba dávat jednu baterii vybitou do serie s baterii nabitou a ještě jiné kapacity ale jako nouzovka budiš. zvolit normální DC DC měnič z24V na 12V zhruba 20A a nastavil ho na nějakých 14-14,3 V a připojil baterii a nechat nabíjet.to že do baterie teď jde 7A když je vybitá nebude problém jaké bylo napětí???
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od brumlaj »

Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od goodbie »

http://www.mulac.cz/menic-napeti-24v-12 ... ax-20a.htm používám toto a slouží velice dobře a má i vlastní větrák na chlazení
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od mypower.cz »

goodbie píše:
Zdravím,první chyba dávat jednu baterii vybitou do serie s baterii nabitou a ještě jiné kapacity ale jako nouzovka budiš. zvolit normální DC DC měnič z24V na 12V zhruba 20A a nastavil ho na nějakých 14-14,3 V a připojil baterii a nechat nabíjet.to že do baterie teď jde 7A když je vybitá nebude problém jaké bylo napětí???
Napeti na te baterce se pohybovalo tak nejak v souladu s ostatnimi polovinami (12V baterkami) do 24V serie. Pred nabijenim 11.6 bez zateze (nechal jsem holt zapnute svetla v aute, takze to ji vydrtilo :D ) po pripojeni k baterkam ve FVE na ni napeti vyskocilo na 12.8 a zacalo stoupat asi tak jak je na grafu napeti "bat" (deleno dvema). Uz jsem ji odpojil, chvilku (2 minuty) po odpojeni mela 13.1, uz je v aute a zachvili uz bude mit tak nejak standardni autorezim.
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Frenky »

Ahoj, ano prave jsem to chtel napsat. Byl jsi rychlejsi. Ja jsem k tomuto ucelu pouzil DC/DC menic Victron (http://www.mulac.cz/24v-na-12v-dc-dc/or ... 5v-25a.htm).

1) Odstranil jsem problem prehrivani se puvodniho Cinskeho DC/DC menice
2) Ziskal jsem vlastnost dalkoveho ovladani DC/DC menice
3) Jde stelovat vystupni napeti, ktere jsem nastavil na 14,3 V

Takze pri prebytku sepnu pomoci arduina DC/DC menic a ten mi dobiji zalozni AKU 12V (puvodni AKU 12V 230 Ah pred prechodem na LiFeYPo4).
Myslim si ze stejmym zpusobem by slo nabijet i akumulator do auta. Jedinny problem je cena (cca 2 250,- Kc) :o

::pv:: do *batt*
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od goodbie »

mypower.cz píše:
goodbie píše:
Zdravím,první chyba dávat jednu baterii vybitou do serie s baterii nabitou a ještě jiné kapacity ale jako nouzovka budiš. zvolit normální DC DC měnič z24V na 12V zhruba 20A a nastavil ho na nějakých 14-14,3 V a připojil baterii a nechat nabíjet.to že do baterie teď jde 7A když je vybitá nebude problém jaké bylo napětí???
Napeti na te baterce se pohybovalo tak nejak v souladu s ostatnimi polovinami (12V baterkami) do 24V serie. Pred nabijenim 11.6 bez zateze (nechal jsem holt zapnute svetla v aute, takze to ji vydrtilo :D ) po pripojeni k baterkam ve FVE na ni napeti vyskocilo na 12.8 a zacalo stoupat asi tak jak je na grafu napeti "bat" (deleno dvema). Uz jsem ji odpojil, chvilku (2 minuty) po odpojeni mela 13.1, uz je v aute a zachvili uz bude mit tak nejak standardni autorezim.
to bude v pohodě nastartovat auto a používat co nejmenší počet zařízení a světel a nechat běžet alespoň hodinu,jo světla to znám taky :D
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od goodbie »

Frenky píše:
Ahoj, ano prave jsem to chtel napsat. Byl jsi rychlejsi. Ja jsem k tomuto ucelu pouzil DC/DC menic Victron (http://www.mulac.cz/24v-na-12v-dc-dc/or ... 5v-25a.htm).

1) Odstranil jsem problem prehrivani se puvodniho Cinskeho DC/DC menice
2) Ziskal jsem vlastnost dalkoveho ovladani DC/DC menice
3) Jde stelovat vystupni napeti, ktere jsem nastavil na 14,3 V

Takze pri prebytku sepnu pomoci arduina DC/DC menic a ten mi dobiji zalozni AKU 12V (puvodni AKU 12V 230 Ah pred prechodem na LiFeYPo4).
Myslim si ze stejmym zpusobem by slo nabijet i akumulator do auta. Jedinny problem je cena (cca 2 250,- Kc) :o

::pv:: do *batt*
používám měnič za necelou tisícovku už kolik let a zatím nabíjel a nabíjí všechno možný na 12V viz odkaz víše.
staryjester
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 18, 2013 4:09 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od staryjester »

Nejsprostší, nejlevnější a bezpečná nabíječka 24/12 V je obyčejná autožárovka zapojená do serie s baterií. Nabíjecí proud se nastaví watáží žárovice podle vzorce P=U.I Žárovky můžeme k sobě řadit paralelně, podle požadovaného proudu. Bakterie si drží své napětí v rozmezí cca 12 - 14, takže žárovky neuhoří. Pro běžnou baterku stačí běžná žárovka do světlometu - jedno vlákno. Žárovka má mj. tu výbornou vlastnost, že její odpor s poklesem napětí na jejích svorkách klesá, takže charakteristika nabíjení je progresivní, proud tak rychle nepadá a nabíjení je rychlé. Automatika vypínání funguje tak, že když už dost bublá, odpojíme. Na bezúdržbových ohlídáme napětí, nebo aspoň nabíjecí čas vypočtený z kapacity. Ovšem je to dobíjení ztrátové, polovina výkonu se utratí na žárovce, ale zase si posvítíme a ohřejeme.
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Frenky »

staryjester píše:
Nejsprostší, nejlevnější a bezpečná nabíječka 24/12 V je obyčejná autožárovka zapojená do serie s baterií. Nabíjecí proud se nastaví watáží žárovice podle vzorce P=U.I Žárovky můžeme k sobě řadit paralelně, podle požadovaného proudu. Bakterie si drží své napětí v rozmezí cca 12 - 14, takže žárovky neuhoří. Pro běžnou baterku stačí běžná žárovka do světlometu - jedno vlákno. Žárovka má mj. tu výbornou vlastnost, že její odpor s poklesem napětí na jejích svorkách klesá, takže charakteristika nabíjení je progresivní, proud tak rychle nepadá a nabíjení je rychlé. Automatika vypínání funguje tak, že když už dost bublá, odpojíme. Na bezúdržbových ohlídáme napětí, nebo aspoň nabíjecí čas vypočtený z kapacity. Ovšem je to dobíjení ztrátové, polovina výkonu se utratí na žárovce, ale zase si posvítíme a ohřejeme.
Jo na toto reseni jsem zapomnel. :uh:
Muj tatinek mnel v pradavne minulosti takovouto nabijecku (jeste se selenem). a fungovala skvele.

PS: Akurat nevim jak ty chudacci ''Bakterie'' si budou udtzovat sve napeti :D

jo jo ta klavesnice taky mi to dela potize :comp:
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
timpomat
Příspěvky: 92
Registrován: úte zář 13, 2011 3:18 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od timpomat »

Pokial toto nieje zadanie v akademickej rovine tak fakt neviem co tu vsetci riesime, 3.5A lidl nabijacka full-auto stoji okolo 16E (~400Kc) , ja konkretne ich mam 5 (slovom pat) kusov, nic dostupnejsie som pred 3 rokmi nezohnal, ked som ozivoval a formatoval tri 12V sady 420Ah opzs clankov - https://www.youtube.com/watch?v=Mc5K2jwcmi8 , https://www.youtube.com/watch?v=yoO39h_OQgQ V pohode sa dali 3-4 pripojit paralelne takze nabitie 420Ah (prudom 12-14A) trvalo necele dva dni (to pripominam pre pripad ze nebol cas cakat na nabitie 50-70Ah baterie celu noc). Momentalne mam zase kvoli havarijnemu dobijaniu z centraly aj "kanon na zajace" - 0-120A 12V nabijacku, pre pouzitie s autobateriou je realne nastavitelny minimalny prud tych 5-8A, na 50-70Ah akurat C10 - https://www.youtube.com/watch?v=1YboQg5bUXs. Tuto nabijacku o.i. teraz v lete pouzivam aj ako relativne lacny mppt regulator , na 220V AC vstup je pripojenych 11x 180W 24V panelov v serii.
V aute vozim uz nejaky ten rok zlty powerpack - v podstate zabalena 17Ah 12V bateria s kompresorom a svietidlom (samozrejme prerobene na led :) ), v case ked mi odislo vinutie na alternatore cize sa nedobijala hlavna bateria a teda sa vybila, som tym dokazal nastartovat a prejst dalsich asi 15km do servisu, v druhom pripade pri mrtvej 42Ah baterke (postmortal zistena realna kapacita asi 4Ah) som na tom asi tyzden chodil ako na hlavnej baterii, bola prichytena zvnutra na silovom vstupe poistkovej skrine, povodna bateria bola sice na povodnom mieste, ale fungovala iba ako dost stratovy kondenzator pre okamih startu.
Uz mi tu chyba iba redneck prispevok ala http://www.autoblog.com/2013/07/24/how- ... saw-video/, samozrejme v dobrom :).

Peter
Uživatelský avatar
Frenky
Příspěvky: 830
Registrován: pon led 21, 2013 6:36 pm
Lokalita: Doubravička
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8700
Kapacita baterie [kWh]: 25
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Doubravička

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Frenky »

To se nam to pekne rozebehla diskuze :D
Filip ale puvodne resil jak nabit havarijne svou baterii v aute s vyuzitim sveho fve systemu. Filip doma nema privedenou DS od distributora. :wood: Koupit nabijecku v Lidlu a pres stridac nabijet autobaterii se mi zdalo divne :eek2: Jeste divnejsi mi pripada kombinace elektrocentrala s Lidl nabijeckou.

PS: Dival jsem se na ta videa a divim se ze jste nevyhoreli. Kabely sem' kabely tam o prurezu na 120 A ani nemluvim :D
24x Solární panel JINKO SOLAR 225 Pmpp=225W, 2x Regulátor STUDER VT-80, 2x Střídač Studer XTM 4000-48, BSP, RCC, 1x AKU 48V LFP200Ah 1x AKU 48 V LFP280Ah. Řizení a dohled, SDS, vlastní vyčítání arduinem DUE v krabičce (ARMOSY), export dat do RPi s databází a html stránkou.
http://95.85.214.80, viewtopic.php?t=4809
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od mypower.cz »

Ale jo .. ono je mi jasne, ze cena te autonabijecky je mala, i jeji pripojeni na menic by me v letnich podminkach bylo uplne sumak, jen proste jeste jsem nemel potrebu ji kupovat. A zrovna jsem si vymlatil baterku v dobe kdy ji nemam, tak jsem prave spekuloval jak ji dobit a neublizit ji, coz standardne u sebe delam tak, ze proste vezmu druhou baterku (abych dostal 24V vetev) a vytvorim tak dalsi 24V vetev vcetne te dobijene autobaterie. Jenze ty proudy ktere tam pri nabijeni tecou obzvlaste kdyz ostatni trakcni baterky, normalne slouzici ve FVE, jsou uz dobite a my k nim ted pripojime jednu totalne vybitou. Ono nabijecka je pekna vec v momente kdy je po ruce. V momente kdy neni a potrebujeme proste dobit ..... nejak ..... tak zacne bastleni. To vyse popsane uplne jednoduche omezeni proudu zarovkou mi prijde dost vychytane, jednoduche a prakticke :) Zkusim propocitat vhodnou zarovku a pokud do te doby nekoupim dobijecku, vyzkousim :)

EDIT: ono v podstate dyt ta zarovka je odpor .. takze vlastne ne ze nemam po ruce vykonove vhodny odpor .. mam .. prave ta zarovka (nebo kombinace vice zarovek - to uz je tuning :D )
timpomat
Příspěvky: 92
Registrován: úte zář 13, 2011 3:18 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od timpomat »

Frenky píše:
To se nam to pekne rozebehla diskuze :D
Filip ale puvodne resil jak nabit havarijne svou baterii v aute s vyuzitim sveho fve systemu. Filip doma nema privedenou DS od distributora. :wood: Koupit nabijecku v Lidlu a pres stridac nabijet autobaterii se mi zdalo divne :eek2: Jeste divnejsi mi pripada kombinace elektrocentrala s Lidl nabijeckou.

PS: Dival jsem se na ta videa a divim se ze jste nevyhoreli. Kabely sem' kabely tam o prurezu na 120 A ani nemluvim :D
Pri 3.5A nabijani 12V ma ta nabijacka odber do 50W, s priratanou ucinnostou menica povedzme 65W, myslim ze seriova ziarovka je podstatne horsie energeticke riesenie, ci uz na vynimocnu situaciu alebo pravidelne dobijanie autobaterie zaparkovaneho auta. Na napojeni minispotrebica na menic nevidim nic zle (ved snad nema menic s ucinnostou po 80%) a najma ak nabijate bateriu instalovanu v uzemnenom aute tak menic a aj ta nabijacka robi aspon dalsie galvanicke oddelenie - nie zeby som toho bal, iba hladam dalsie vyhody tohto riesenia.

S tym "kabel sem kabel tam" mate pravdu, bohuzial tie nase zapojenia na chate prebiehaju dost zivelne hlavne v zime a na jar na zaciatku sezony, v priebehu leta sa tie docasne prepoje samozrejme snazim sfinalizovat, napr. ta 120A nabijacka uz je pripojena kratkymi (~0.5m) na mieru urobenymi kablami (sumarne asi 30mm2).
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od dracekvo »

Používám modelářskou nabíječku. Icharger 106b+.
Jsou i levnější kousky například turnigy 50w. Zá se s tím nabíjt úplně cokoliv.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Roger »

Ja jsem nouzove nabijel normalnim tafem 230V/12V 1A ... Pripadne jsem jich dal paralelne vic... Obcas nejaka cinska 2 dolarova bez ochrany shorela,

Jednou kdyz nic nebylo, jsem pripojil 19V 3A zdroj k notebooku. Rovnou na aute ani jsem to nevyndaval.

Jaky je problem
- vzit draty a nastartovat z jine baterie (kdyz ji mate) a odjet? Cestou se dobije.
- vzit slaby dratek a nekde 12v (tam kde mas fve) a dotahnout do auta a nechat baterii pres noc dobit? Pres nej moc proudu nepotece, takze je to i setrne, ne? A to jsem mel diesly co berou hodne proudu a ze to bylo vybity 12V i tak to startovalo rekativne ok.

Jak vidno, vzdy mi to nastartovalo a pokud neplynuje, tak ji to nic neudela. Alternator stejne hrne do baterky az 90A/14V (skoda fabia) takze bat. neco vydrzet musi.

Jediny problem vzdy pro me byl najit nejake vhodne draty :-) a pak jsem si koupil auto nabijecku...
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od LIX »

Ja som si vyrobil na núdzové nabíjanie nabíjačku, skôr štartovačku auta. Je spravená z transformátora vytiahnutého z mikrovlnky. Sekundárne vynutie je odstránené a namiesto neho je prevliekaný drôt o priereze 6mm na ktorý sa indukuje približne 14V (asi 13 závitov). Jediný problém bol to usmerniť tak aby pri odbere 100A nezhoreli usmerňovacie diódy. :D Pri testovaní som ich pár aj odpálil. Všetko je istené, primár 10A poistkou a sekundár 200A poistkou. Otázka je už len či to zvládne menič. Ale kvalitnejší kilovatový by to mohol, na prázdno je to fajn. Štartér ako tomu hovorím je tak tvrdý zdroj že pri záťaži 300W poklesne jeho napätie približne o 0,2V. Prikladám aj neaké fotky aby ste mali predstavu ako to vyzerá. Je to v krabičke od počítačového zdroja, najväčia výzva na tom bola natlačiť to do nej. Pravdaže som ponechal aj ventilátor na chladenie pretože sa tento transformátor ktorý má zavarené plechy do seba omnoho viac zohrieva vďaka vírivým elektromagnetickým prúdom.
Přílohy
Prívod 230V, poistka a ventilátor
Prívod 230V, poistka a ventilátor
Pohlad z boku na ktorom sú na plechu namontované diódy. Nad diódami je v čiernej zmršťovačke 200A poistka a za ňou filtrovacie kondenzátory.
Pohlad z boku na ktorom sú na plechu namontované diódy. Nad diódami je v čiernej zmršťovačke 200A poistka a za ňou filtrovacie kondenzátory.
Pohlad z vrchu, všimnite si ako je tam všetko na tesno natlačené.
Pohlad z vrchu, všimnite si ako je tam všetko na tesno natlačené.
Už mi chýbajú len svorky na pripojenie batérie, to bude moja jediná investícia do toho štartéra.
Už mi chýbajú len svorky na pripojenie batérie, to bude moja jediná investícia do toho štartéra.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Roger »

A jake auto s tim startujes? Asi nejaky slaby benzin s ne uplne vybitou baterii?
Baterie v mem dizlu ma psany start proud az 900A.
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od LIX »

Roger píše:
A jake auto s tim startujes? Asi nejaky slaby benzin s ne uplne vybitou baterii?
Baterie v mem dizlu ma psany start proud az 900A.
škoda octavia 1.9 teda diesel. Stačí chvílu nechať nabiť batériu, 5 minut a ide to, pravdaže keby som to od nej odpojil pri štartovaní tak by sa nenaštartoval.
Odber štartéra mi nepresiahne ani náhodou 160A. Tvoja batéria môže mať písaný štartovací prúd 900A, to ale neznamená že si ich aj štartér berie.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Nouzové dobíjení autobaterie

Nový příspěvek od Roger »

Tak to jo tomu uz rozumim. No to s moji strou 10A nabijeckou take mohu pockat 10-15 minut a vetsinou to chytlo a zbytek se dobil cestou :-) stala asi 400.

Ale to neni TDI PD ze ne? Tam jsou asi jiny tlaky a matne si vybavuji muj klestovy multimetr 400A, ze byl mimo rozsah :-) ale s jistotou to rici nemohu.

-------
Chybi mi tu informace, co se stane kdyz pripojim uplne prazdou baterku slabym dratem na jinou plnou baterku anebo vetev 12-14V, mela by se v klidu dobit, ne?

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek