Simulace FVE - nejsem úplně mimo?

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
prochaska
Příspěvky: 3
Registrován: čtv črc 11, 2024 11:33 pm
Lokalita: Praha
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Simulace FVE - nejsem úplně mimo?

Příspěvek od prochaska »

Uvažuji, jak by to vypadalo, kdybych měl také FVE. Zkusil jsem si to nasimulovat a vyšel mi takovýhle graf. Modře je celková spotřeba baráku (bazální 1.8 kW, v létě víc, běží klimatizace). Žlutě je kolik dodají panely + baterky, bíle kolik si to nasaje z DS, zeleně jsou maxima nabití baterií. Data pro osvit jsou z JRC PVGIS. Dovoluji si položit otázku: vypadají ty výsledky takhle od pohledu reálně nebo jsem vypočítal úplnou blbost? Díky za případnou odpověď a prosím o shovívavost, jsem úplný začátečník a i když jsem se snažil nastudovat co se dalo, třeba přehlížím nějakou zcela základní věc.
Přílohy
spotreba.png
sisdale
Příspěvky: 294
Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.

Re: Simulace FVE - nejsem úplně mimo?

Příspěvek od sisdale »

Zluta cara vypada v pohode. Ale pokud nejsi schopen pokryt spotrebu cervenec az zari, tak by to chtelo pridat vic panelu. Nenapsal jsi vubec kolik panelu planujes umistit a zda vice nemuzes protoze nemas vubec kam. Cena panelu je mala, takze bych cekal ze omezenim neni investice do panelu.

Dale JRC PVGIS nezohledni zda nemas na panelech behem dne nejake stiny od jinych konstrukci (anteny, sloupy, vikyre, jine stavby) a vegetace (stromy, atd.). Ty ti mnozstvi vygenerovane energie mohou dale srazit.