Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2590
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Pak je jeste Franto nejvetsi pecka.
Kdyz tvoje odjede a ujede 40km a vrati se s takovymahle cislama:
Screenshot_2024-05-11-17-32-31-384_com.kia.connect.eu.jpg
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 5:35 pm Pak je jeste Franto nejvetsi pecka.
Kdyz tvoje odjede a ujede 40km a vrati se s takovymahle cislama:
Screenshot_2024-05-11-17-32-31-384_com.kia.connect.eu.jpg
To je jasný, nikam to nedojede a hoří :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

eman píše: sob kvě 11, 2024 5:04 pm
Valdano píše: sob kvě 11, 2024 4:07 pm Několik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.

Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
Tam je otázka, jaká bude konfigurace. Jestli bude základ jenom reklamní lákadlo s oholenou baterkou a letním dojezdem 200km, tak to není auto. Navíc jsou to všechno nákupní tašky pro 2 lidi. Auto beru, že odveze aspoň 4 lidi a ty dva vzadu nebudou mít kolena pod bradou.
Ano podle vašich parametrů to nejsou auta. Jsou to jen menší městské elektromobily s menšími dojezdy (deklarováno u Dacie sice okolo 220 viz níže, ale reál v létě je cca 200km a v zimě cca 150km, BYD Seagull dojezd cca 300 km a Citroen cca 320km), ale najdou se lidé, kterým i takové auto prostě stačí. Zavazadlový prostor u Dacie 308 litrů. 4 osoby vrůstem v rozmezí okolo 175 až 180 cm se v tom bez problému odvezou, ale logicky tam není tolik místa jako třeba ve Škodě Enyaq nebo v luxusním BYD SEAL U, které jsou o cca metr delší a i jinak mají úplně jiné parametry i co se týče baterií a s tím spojenými dojezdy. Kdo chce větší elektromobil a větší dojezd musí samozřejmě počítat s větší cenou i u čínských značek na EU trhu.

Dacia Spring je na trhu už delší dobu. Není to tedy žádný nováček. Nyní prošla faceliftem. Zde je odkaz na video nové úpravy Dacia Spring. V čase cca 03:20 od začátku videa je ukázka posezení na zadním sedadle osoby vyšší než 190 cm. Samozřejmě i sedadlo řidiče je tam nastaveno na takto vysokou osobu a tak je to vzadu už logicky u takto menšího auta trochu natěsno.

U obou níže zmíněných verzí Dacia Spring platí tyto parametry
Baterie: 27kWh
Typ převodovky: Automatická
Pohon: přední
Počet dveří: 5
Maximální dovolená celková hmotnost (kg): 1315
AC nabíjení z Walboxu 7,4 kW z 20 % na 100 % za cca 4 hodiny
DC nabíjení z 20 % na 80 % za cca 45 minut
Rozměry:
Délka (mm): 3701
Šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1767 (bez zrcátek) 1583
Rozvor (mm): 2423
Objem zavazadlového prostoru (dm3): 308 (1004 po sklopení zadních sedadel)

Dacia Spring Essential (od cca 420 tisíc)
Motor: Electric 45 koní (33kW)
Maximální rychlost (km/h): 110
Pohotovostní hmotnost (kg): 951 (méně než tuna tj. lehký elektromobil)
Dojezd WLTP: 225km (real v létě do 200 a v zimě tak do 150)
Spotřeba: 13.8kWh na 100 km

Dacia Spring Extreme (od cca 500 tisíc)
Motor: Electric 65 koní (48kW)
Maximální rychlost (km/h): 125
Pohotovostní hmotnost (kg): 974 (méně než tuna tj. lehký elektromobil)
Spotřeba: 13kWh na 100 km
Dojezd WLTP: 228km (real v létě do 200 a v zimě tak do 150)
Ronn
Příspěvky: 272
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Ronn »

NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 3:13 pm ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE 🤣🤣🤣🤣
Tak, tak, dneska výlet do vzorkovny v Příbrami, pak Soběsuky a zpět. Výjezd s 92% a v baterce stále 36% po 290km a prostě to nikam nedojede.
Zato to nabíjení, to jsou nervy! A jak je to drahý! Teď jsem to nastavil na zítra od 13:00, protože za nabíjení dostanu zaplaceno 1,75 za kWh. EV si nekupujte, to se fakt nevyplatí... :)

A je to fakt řehole, protože musím v době záporných cen vypnout vlastní výrobnu.
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390 (JJV, JZ, SZS)
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ) => SolarEdge10k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ke spuštění 05/2024 FVE04 - 8,58kWp JolyWood 390 (SVV) => SolarEdge17k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Před deseti lety jsem vedl naprosto stejné řeči :D
Až to přijde a budeš-li vůbec ochoten to objektivně zhodnotit, zjistíš že technologie zastarala. Že je drahé a náročné to udržet při životě a že jsi mohl v posledních letech jezdit autem o třídu vyšší. A to je to v současnosti ještě značně benevolentní. Zbavit se dnes baterek je snazší, než se zbavit eternitu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: ned kvě 12, 2024 10:01 am Před deseti lety jsem vedl naprosto stejné řeči :D
Až to přijde a budeš-li vůbec ochoten to objektivně zhodnotit, zjistíš že technologie zastarala. Že je drahé a náročné to udržet při životě a že jsi mohl v posledních letech jezdit autem o třídu vyšší. A to je to v současnosti ještě značně benevolentní. Zbavit se dnes baterek je snazší, než se zbavit eternitu.
Jestli se nepletu Ty jsi měl vrakojdni EV ještě s NICD bateriemi.Nebo se pletu???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Trochu se pleteš. Žádný vrak to není. Koupil jsem to velice zachovalé. A ano, tehdejší technologie byla NiCd. Baterky z r 2007 a problémy začaly teprve po deseti letech, což považuji za úspěch. Například baterky ve výše zmíněném i3 za lidových ojetých 330k, se těch deseti let s vysokou pravděpodobností ani nedožijí. Takže co tvůj dotaz řeší nebo argumentuje?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1035
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Koukám, že se ztoho pomalu stává fanatická "diskuze" jako na FB. Reálné argumenty nula a každý fosil je debil co zabíjí malé děti, stromy a celou planetu. A samozdřejmě každý fosil jezdí ve 20 let starém vraku s vyřezaným FAP, "f čypu" a maximálně zdevastovaným motorem, aby to co nejvíc kouřilo.
Je to pořád stejné. Dejte lidem do ruky klacek a hned začnou "vychovávat" jiné, podle svojí svaté pravdy. A on se někdo diví muslimům.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2127
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas: proc by se liion baterie nedozili 10ti let? z ceho tak usuzujes? Spousta lidi tu ma baterie starsi a v fve to dava vic cyklu. Minuly teden jsem jel v deset let stare tesle S a porad to jezdi.

eman: cteme stejne vlakno? Slovo debil a zabijeni pises az ty, tak ja nevim. Vlakno je primarne o ev tak je opravdu divne, ze tu pisou lidi co to maj a jsou spokojeny :) Nikdo nepsal ni c o klackach ani ze ti zakazuje spalovak. Proc vubec ctes na facebooku veci co se ti nelibi?
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: ned kvě 12, 2024 11:56 am Trochu se pleteš. Žádný vrak to není. Koupil jsem to velice zachovalé. A ano, tehdejší technologie byla NiCd. Baterky z r 2007 a problémy začaly teprve po deseti letech, což považuji za úspěch. Například baterky ve výše zmíněném i3 za lidových ojetých 330k, se těch deseti let s vysokou pravděpodobností ani nedožijí. Takže co tvůj dotaz řeší nebo argumentuje?
Já jen,že dnes je technologie o několik generací dál a těžko to můžeš srovnávat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 4:29 pm
Franta2776 píše: sob kvě 11, 2024 4:03 pm
NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 3:54 pm
Franta2776 píše: sob kvě 11, 2024 3:39 pm
NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 3:13 pm
Franta2776 píše: sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg

Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
U nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpg
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE 🤣🤣🤣🤣
To ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.
Nene, padla jsou uplne jinde.
Já mám adaptivní rekuperaci a funguje výborně,(nevím na co bych to pádlo měl) jezdím většinou bez pedálů úplně i po městě.Mimo město 90% jízdy je autonomní jenom sedím a čumím s rukou na volantu. Ty brzdy jsou v tom autě zbytečné stejně jako rádio:))).Mě to čte třeba rychlostní zóny a všechny rychlostní značky automaticky podle nich zpomaluje a zrychluje.Dále zpomaluje a zrychluje podle navigace třeba při sjezdu z dálnice nebo příjezdu do křižovatky z vedlejší.Co neumí: neobjede samo cyklistu,ale zpomalí za ním a čeká na můj blinkr.
Jestli jsi jel v Enyaqu tak, to posud k BMW.
Ja BMW mam jen nakoukano. Ale Enyaq mam osahanej.
Dle nakoukanych videji jsou systemy skopcaku podobny, neli stejny jako kauza dieselgate a BOSCH.
Takze za me padla jsou opravdu o level vyse a autonomni adaptabilni sracka je pro lenochy a ty co nevi co muze byt zabava za volantem dokonce s EKORALYE.
Nejsem specialista tak me ber s rezervou.
Tady jsem se náhodou díval na test ID7 a koncernu ta adaptivní rekuperace funguje špatně(stejně na tom bude Enyaq) a zmiňuje dobře fungující právě u BMW je to okolo 7 minuty.
Mě se to zdá jako jedna z nejlepších věci co v autě mám a pádla opravdu nejsou potřeba a mě by zavazela. Najel jsem cca 200km ve smíšeným provozu a brzdu použiji jednou za cca 50km.
https://www.garaz.cz/clanek/testy-vw-nu ... 7-21012508
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2590
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Ronn píše: sob kvě 11, 2024 8:12 pm
NOPARasito píše: sob kvě 11, 2024 3:13 pm ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE 🤣🤣🤣🤣
Tak, tak, dneska výlet do vzorkovny v Příbrami, pak Soběsuky a zpět. Výjezd s 92% a v baterce stále 36% po 290km a prostě to nikam nedojede.
Zato to nabíjení, to jsou nervy! A jak je to drahý! Teď jsem to nastavil na zítra od 13:00, protože za nabíjení dostanu zaplaceno 1,75 za kWh. EV si nekupujte, to se fakt nevyplatí... :)

A je to fakt řehole, protože musím v době záporných cen vypnout vlastní výrobnu.
A bez DS.
Výkon 4,5kW je z FVE v cajku.
Screenshot_2024-05-12-16-16-18-031_com.kia.connect.eu.jpg
Franto treba dnes jsem na brzdu sahl 4x za 300km, ale vzdy kdyz bud kolista nebo splasenej duchodce ti vlitne do predvidavych planu.

Fanatismus je i to, ze clovek selektuje dle vyuziti.
Treba zitra nalozim 300kg bordela na servis a jedu "naftovou dodafkou", protoze v EV jeste parita dodafky neni.
Franta2776
Příspěvky: 2497
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Jj na dodávky na delší cesty EV zatím nejsou.Taky mám obytného sprintera.
Tady je vidět nový software a adaptivní rekuperace v i5 je to to samé.Za pàr let to bude všude a nikdo se nebude divit.
https://www.auto.cz/martin-vaculik-vyzk ... rem-149899
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
JozefSK
Příspěvky: 76
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od JozefSK »

Valdano píše: sob kvě 11, 2024 4:07 pm
eman píše: sob kvě 11, 2024 2:58 pmTakže EV za půl mega je v EU utopie.
EK se nelíbí nízké ceny čínských elektromobilů, ale elektromobily vyráběné v Číně se na trhu EU prodávají i tak zhruba dvakrát dráž než na Čínském trhu.

Několik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.

Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
Este toto uspesne el. auto si nespomenul: elBlesk Pony v ČR cca 370 tisíc Kč ... ;)
eman
Příspěvky: 1035
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Mě u automobilek překvapuje ta softwarová neschopnost. Všechny velké elektronické firmy se navzájem kopírují, až z toho reverzního engineeringu blbnou a jedna neví, co obšlehla od druhé. Ale automobilky musí každá jít Cimrmanovskou cestou slepých uliček.
A nabíjení je to samé.I velké IT firmy si dokázali sednout k jednomu stolu a definovat jednotné standardy v rozhraní, api, formáty. Jsem zvědavý, kdy jim to dojde.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2590
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: ned kvě 12, 2024 8:07 pm Mě u automobilek překvapuje ta softwarová neschopnost. Všechny velké elektronické firmy se navzájem kopírují, až z toho reverzního engineeringu blbnou a jedna neví, co obšlehla od druhé. Ale automobilky musí každá jít Cimrmanovskou cestou slepých uliček.
A nabíjení je to samé.I velké IT firmy si dokázali sednout k jednomu stolu a definovat jednotné standardy v rozhraní, api, formáty. Jsem zvědavý, kdy jim to dojde.
Tak, a jsme zase u toho.
Pokud nebude spoluprace, tak to bude porad boj a zakaznik bude obet
Mex
Příspěvky: 390
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Mex »

Ale auta přece kompatibilní jsou.
Nekompatibilita vzniká na národní úrovni, že stát není schopen nařídit například to, že nabíječky budou fungovat jako běžné benzínky. Nabiju a zaplatím kartou nebo hotovostí (v případě obsluhované nabíječky). Žádné speciální kartičky, apky, předplacené účty a další podivnosti.

Nebo co jsi myslel tou nekompatibilitou, za kterou můžou výrobci?
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

Co se týče prodejní úspěšnosti v rámci EU tak elektromobilů Dacia Spring se prodalo v EU od uvedení na trh v roce 2021 až do současnosti přes 140 tisíc kusů. Na poměrně malý elektromobil to není tak špatné.
Valdano
Příspěvky: 27
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Valdano »

Mex píše: ned kvě 12, 2024 8:28 pmže stát není schopen nařídit například to, že nabíječky budou fungovat jako běžné benzínky. Nabiju a zaplatím kartou nebo hotovostí...
To už bylo schváleno pro celou EU v roce 2023. Řeší to platby běžnými platebními kartami na dobíjecích stanicích. Aktuálně se to týká veřejných nabíjecích stanic uvedených do provozu po 13.dubnu 2024 a od 1.ledna 2027 se to bude týkat všech veřejných nabíjecích stanic s výstupním výkonem 50kW nebo vyšším.

Nařízení EU 2023/1804
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2023/1804 ze dne 13. září 2023
o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva a o zrušení směrnice 2014/94/EU

Článek 5
Dobíjecí infrastruktura


Na veřejně přístupných dobíjecích bodech zavedených po 13. dubnu 2024 je možné jednorázové dobití pomocí platebního prostředku, který se v Unii běžně používá. Za tímto účelem provozovatelé dobíjecích bodů přijímají v těchto místech elektronické platby prostřednictvím terminálů a zařízení používaných pro platební služby, včetně alespoň jedné z těchto možností:

a) čteček platebních karet;
b) zařízení s bezkontaktní funkcí, která jsou alespoň schopna číst platební karty;
c) u veřejně přístupných dobíjecích bodů s výstupním výkonem nižším než 50 kW zařízení využívajících internetové připojení a umožňujících bezpečnou platební transakci, jako jsou zařízení, která generují specifický kód rychlé odezvy (QR kód).

Od 1. ledna 2027 provozovatelé dobíjecích bodů zajistí, aby všechny jimi provozované veřejně přístupné dobíjecí body s výstupním výkonem 50 kW nebo vyšším, které byly nainstalovány podél silniční sítě TEN-T nebo na bezpečné a chráněné parkovací ploše, včetně dobíjecích bodů nainstalovaných před 13. dubnem 2024, splňovaly požadavky uvedené v písmenu a) nebo b).
Raww
Příspěvky: 130
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

Valdano píše: ned kvě 12, 2024 9:42 pm
Mex píše: ned kvě 12, 2024 8:28 pmže stát není schopen nařídit například to, že nabíječky budou fungovat jako běžné benzínky. Nabiju a zaplatím kartou nebo hotovostí...
To už bylo schváleno pro celou EU v roce 2023. Řeší to platby běžnými platebními kartami na dobíjecích stanicích. Aktuálně se to týká veřejných nabíjecích stanic uvedených do provozu po 13.dubnu 2024 a od 1.ledna 2027 se to bude týkat všech veřejných nabíjecích stanic s výstupním výkonem 50kW nebo vyšším.

Nařízení EU 2023/1804
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2023/1804 ze dne 13. září 2023
o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva a o zrušení směrnice 2014/94/EU

Článek 5
Dobíjecí infrastruktura


Na veřejně přístupných dobíjecích bodech zavedených po 13. dubnu 2024 je možné jednorázové dobití pomocí platebního prostředku, který se v Unii běžně používá. Za tímto účelem provozovatelé dobíjecích bodů přijímají v těchto místech elektronické platby prostřednictvím terminálů a zařízení používaných pro platební služby, včetně alespoň jedné z těchto možností:

a) čteček platebních karet;
b) zařízení s bezkontaktní funkcí, která jsou alespoň schopna číst platební karty;
c) u veřejně přístupných dobíjecích bodů s výstupním výkonem nižším než 50 kW zařízení využívajících internetové připojení a umožňujících bezpečnou platební transakci, jako jsou zařízení, která generují specifický kód rychlé odezvy (QR kód).

Od 1. ledna 2027 provozovatelé dobíjecích bodů zajistí, aby všechny jimi provozované veřejně přístupné dobíjecí body s výstupním výkonem 50 kW nebo vyšším, které byly nainstalovány podél silniční sítě TEN-T nebo na bezpečné a chráněné parkovací ploše, včetně dobíjecích bodů nainstalovaných před 13. dubnem 2024, splňovaly požadavky uvedené v písmenu a) nebo b).
Jen se obávám, aby do toho provozovatelé nehodili vidle, jako to dělají supermarkety se svými "věrnostními kartami" a nevedlo to sice k plnému zpřístupnění, ale za jinou/horší cenu...
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek