Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Pak je jeste Franto nejvetsi pecka.
Kdyz tvoje odjede a ujede 40km a vrati se s takovymahle cislama:
Kdyz tvoje odjede a ujede 40km a vrati se s takovymahle cislama:
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je jasný, nikam to nedojede a hoříNOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 5:35 pmPak je jeste Franto nejvetsi pecka.
Kdyz tvoje odjede a ujede 40km a vrati se s takovymahle cislama:
Screenshot_2024-05-11-17-32-31-384_com.kia.connect.eu.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 554
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano podle vašich parametrů to nejsou auta. Jsou to jen menší městské elektromobily s menšími dojezdy (deklarováno u Dacie sice okolo 220 viz níže, ale reál v létě je cca 200km a v zimě cca 150km, BYD Seagull dojezd cca 300 km a Citroen cca 320km), ale najdou se lidé, kterým i takové auto prostě stačí. Zavazadlový prostor u Dacie 308 litrů. 4 osoby vrůstem v rozmezí okolo 175 až 180 cm se v tom bez problému odvezou, ale logicky tam není tolik místa jako třeba ve Škodě Enyaq nebo v luxusním BYD SEAL U, které jsou o cca metr delší a i jinak mají úplně jiné parametry i co se týče baterií a s tím spojenými dojezdy. Kdo chce větší elektromobil a větší dojezd musí samozřejmě počítat s větší cenou i u čínských značek na EU trhu.eman píše: ↑sob kvě 11, 2024 5:04 pmTam je otázka, jaká bude konfigurace. Jestli bude základ jenom reklamní lákadlo s oholenou baterkou a letním dojezdem 200km, tak to není auto. Navíc jsou to všechno nákupní tašky pro 2 lidi. Auto beru, že odveze aspoň 4 lidi a ty dva vzadu nebudou mít kolena pod bradou.Valdano píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:07 pmNěkolik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.
Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
Dacia Spring je na trhu už delší dobu. Není to tedy žádný nováček. Nyní prošla faceliftem. Zde je odkaz na video nové úpravy Dacia Spring. V čase cca 03:20 od začátku videa je ukázka posezení na zadním sedadle osoby vyšší než 190 cm. Samozřejmě i sedadlo řidiče je tam nastaveno na takto vysokou osobu a tak je to vzadu už logicky u takto menšího auta trochu natěsno.
U obou níže zmíněných verzí Dacia Spring platí tyto parametry
Baterie: 27kWh
Typ převodovky: Automatická
Pohon: přední
Počet dveří: 5
Maximální dovolená celková hmotnost (kg): 1315
AC nabíjení z Walboxu 7,4 kW z 20 % na 100 % za cca 4 hodiny
DC nabíjení z 20 % na 80 % za cca 45 minut
Rozměry:
Délka (mm): 3701
Šířka včetně zpětných zrcátek (mm) 1767 (bez zrcátek) 1583
Rozvor (mm): 2423
Objem zavazadlového prostoru (dm3): 308 (1004 po sklopení zadních sedadel)
Dacia Spring Essential (od cca 420 tisíc)
Motor: Electric 45 koní (33kW)
Maximální rychlost (km/h): 110
Pohotovostní hmotnost (kg): 951 (méně než tuna tj. lehký elektromobil)
Dojezd WLTP: 225km (real v létě do 200 a v zimě tak do 150)
Spotřeba: 13.8kWh na 100 km
Dacia Spring Extreme (od cca 500 tisíc)
Motor: Electric 65 koní (48kW)
Maximální rychlost (km/h): 125
Pohotovostní hmotnost (kg): 974 (méně než tuna tj. lehký elektromobil)
Spotřeba: 13kWh na 100 km
Dojezd WLTP: 228km (real v létě do 200 a v zimě tak do 150)
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak, tak, dneska výlet do vzorkovny v Příbrami, pak Soběsuky a zpět. Výjezd s 92% a v baterce stále 36% po 290km a prostě to nikam nedojede.
Zato to nabíjení, to jsou nervy! A jak je to drahý! Teď jsem to nastavil na zítra od 13:00, protože za nabíjení dostanu zaplaceno 1,75 za kWh. EV si nekupujte, to se fakt nevyplatí...
A je to fakt řehole, protože musím v době záporných cen vypnout vlastní výrobnu.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Před deseti lety jsem vedl naprosto stejné řeči
Až to přijde a budeš-li vůbec ochoten to objektivně zhodnotit, zjistíš že technologie zastarala. Že je drahé a náročné to udržet při životě a že jsi mohl v posledních letech jezdit autem o třídu vyšší. A to je to v současnosti ještě značně benevolentní. Zbavit se dnes baterek je snazší, než se zbavit eternitu.
Až to přijde a budeš-li vůbec ochoten to objektivně zhodnotit, zjistíš že technologie zastarala. Že je drahé a náročné to udržet při životě a že jsi mohl v posledních letech jezdit autem o třídu vyšší. A to je to v současnosti ještě značně benevolentní. Zbavit se dnes baterek je snazší, než se zbavit eternitu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jestli se nepletu Ty jsi měl vrakojdni EV ještě s NICD bateriemi.Nebo se pletu???fugas píše: ↑ned kvě 12, 2024 10:01 amPřed deseti lety jsem vedl naprosto stejné řeči
Až to přijde a budeš-li vůbec ochoten to objektivně zhodnotit, zjistíš že technologie zastarala. Že je drahé a náročné to udržet při životě a že jsi mohl v posledních letech jezdit autem o třídu vyšší. A to je to v současnosti ještě značně benevolentní. Zbavit se dnes baterek je snazší, než se zbavit eternitu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Trochu se pleteš. Žádný vrak to není. Koupil jsem to velice zachovalé. A ano, tehdejší technologie byla NiCd. Baterky z r 2007 a problémy začaly teprve po deseti letech, což považuji za úspěch. Například baterky ve výše zmíněném i3 za lidových ojetých 330k, se těch deseti let s vysokou pravděpodobností ani nedožijí. Takže co tvůj dotaz řeší nebo argumentuje?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Koukám, že se ztoho pomalu stává fanatická "diskuze" jako na FB. Reálné argumenty nula a každý fosil je debil co zabíjí malé děti, stromy a celou planetu. A samozdřejmě každý fosil jezdí ve 20 let starém vraku s vyřezaným FAP, "f čypu" a maximálně zdevastovaným motorem, aby to co nejvíc kouřilo.
Je to pořád stejné. Dejte lidem do ruky klacek a hned začnou "vychovávat" jiné, podle svojí svaté pravdy. A on se někdo diví muslimům.
Je to pořád stejné. Dejte lidem do ruky klacek a hned začnou "vychovávat" jiné, podle svojí svaté pravdy. A on se někdo diví muslimům.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
fugas: proc by se liion baterie nedozili 10ti let? z ceho tak usuzujes? Spousta lidi tu ma baterie starsi a v fve to dava vic cyklu. Minuly teden jsem jel v deset let stare tesle S a porad to jezdi.
eman: cteme stejne vlakno? Slovo debil a zabijeni pises az ty, tak ja nevim. Vlakno je primarne o ev tak je opravdu divne, ze tu pisou lidi co to maj a jsou spokojeny Nikdo nepsal ni c o klackach ani ze ti zakazuje spalovak. Proc vubec ctes na facebooku veci co se ti nelibi?
eman: cteme stejne vlakno? Slovo debil a zabijeni pises az ty, tak ja nevim. Vlakno je primarne o ev tak je opravdu divne, ze tu pisou lidi co to maj a jsou spokojeny Nikdo nepsal ni c o klackach ani ze ti zakazuje spalovak. Proc vubec ctes na facebooku veci co se ti nelibi?
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já jen,že dnes je technologie o několik generací dál a těžko to můžeš srovnávat.fugas píše: ↑ned kvě 12, 2024 11:56 amTrochu se pleteš. Žádný vrak to není. Koupil jsem to velice zachovalé. A ano, tehdejší technologie byla NiCd. Baterky z r 2007 a problémy začaly teprve po deseti letech, což považuji za úspěch. Například baterky ve výše zmíněném i3 za lidových ojetých 330k, se těch deseti let s vysokou pravděpodobností ani nedožijí. Takže co tvůj dotaz řeší nebo argumentuje?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady jsem se náhodou díval na test ID7 a koncernu ta adaptivní rekuperace funguje špatně(stejně na tom bude Enyaq) a zmiňuje dobře fungující právě u BMW je to okolo 7 minuty.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:29 pmJestli jsi jel v Enyaqu tak, to posud k BMW.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:03 pmJá mám adaptivní rekuperaci a funguje výborně,(nevím na co bych to pádlo měl) jezdím většinou bez pedálů úplně i po městě.Mimo město 90% jízdy je autonomní jenom sedím a čumím s rukou na volantu. Ty brzdy jsou v tom autě zbytečné stejně jako rádio:))).Mě to čte třeba rychlostní zóny a všechny rychlostní značky automaticky podle nich zpomaluje a zrychluje.Dále zpomaluje a zrychluje podle navigace třeba při sjezdu z dálnice nebo příjezdu do křižovatky z vedlejší.Co neumí: neobjede samo cyklistu,ale zpomalí za ním a čeká na můj blinkr.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:54 pmNene, padla jsou uplne jinde.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:39 pmTo ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:13 pmU nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpgFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pmScreenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE
Ja BMW mam jen nakoukano. Ale Enyaq mam osahanej.
Dle nakoukanych videji jsou systemy skopcaku podobny, neli stejny jako kauza dieselgate a BOSCH.
Takze za me padla jsou opravdu o level vyse a autonomni adaptabilni sracka je pro lenochy a ty co nevi co muze byt zabava za volantem dokonce s EKORALYE.
Nejsem specialista tak me ber s rezervou.
Mě se to zdá jako jedna z nejlepších věci co v autě mám a pádla opravdu nejsou potřeba a mě by zavazela. Najel jsem cca 200km ve smíšeným provozu a brzdu použiji jednou za cca 50km.
https://www.garaz.cz/clanek/testy-vw-nu ... 7-21012508
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
A bez DS.Ronn píše: ↑sob kvě 11, 2024 8:12 pmTak, tak, dneska výlet do vzorkovny v Příbrami, pak Soběsuky a zpět. Výjezd s 92% a v baterce stále 36% po 290km a prostě to nikam nedojede.
Zato to nabíjení, to jsou nervy! A jak je to drahý! Teď jsem to nastavil na zítra od 13:00, protože za nabíjení dostanu zaplaceno 1,75 za kWh. EV si nekupujte, to se fakt nevyplatí...
A je to fakt řehole, protože musím v době záporných cen vypnout vlastní výrobnu.
Výkon 4,5kW je z FVE v cajku. Franto treba dnes jsem na brzdu sahl 4x za 300km, ale vzdy kdyz bud kolista nebo splasenej duchodce ti vlitne do predvidavych planu.
Fanatismus je i to, ze clovek selektuje dle vyuziti.
Treba zitra nalozim 300kg bordela na servis a jedu "naftovou dodafkou", protoze v EV jeste parita dodafky neni.
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj na dodávky na delší cesty EV zatím nejsou.Taky mám obytného sprintera.
Tady je vidět nový software a adaptivní rekuperace v i5 je to to samé.Za pàr let to bude všude a nikdo se nebude divit.
https://www.auto.cz/martin-vaculik-vyzk ... rem-149899
Tady je vidět nový software a adaptivní rekuperace v i5 je to to samé.Za pàr let to bude všude a nikdo se nebude divit.
https://www.auto.cz/martin-vaculik-vyzk ... rem-149899
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Este toto uspesne el. auto si nespomenul: elBlesk Pony v ČR cca 370 tisíc Kč ...Valdano píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:07 pmEK se nelíbí nízké ceny čínských elektromobilů, ale elektromobily vyráběné v Číně se na trhu EU prodávají i tak zhruba dvakrát dráž než na Čínském trhu.
Několik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.
Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Mě u automobilek překvapuje ta softwarová neschopnost. Všechny velké elektronické firmy se navzájem kopírují, až z toho reverzního engineeringu blbnou a jedna neví, co obšlehla od druhé. Ale automobilky musí každá jít Cimrmanovskou cestou slepých uliček.
A nabíjení je to samé.I velké IT firmy si dokázali sednout k jednomu stolu a definovat jednotné standardy v rozhraní, api, formáty. Jsem zvědavý, kdy jim to dojde.
A nabíjení je to samé.I velké IT firmy si dokázali sednout k jednomu stolu a definovat jednotné standardy v rozhraní, api, formáty. Jsem zvědavý, kdy jim to dojde.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak, a jsme zase u toho.eman píše: ↑ned kvě 12, 2024 8:07 pmMě u automobilek překvapuje ta softwarová neschopnost. Všechny velké elektronické firmy se navzájem kopírují, až z toho reverzního engineeringu blbnou a jedna neví, co obšlehla od druhé. Ale automobilky musí každá jít Cimrmanovskou cestou slepých uliček.
A nabíjení je to samé.I velké IT firmy si dokázali sednout k jednomu stolu a definovat jednotné standardy v rozhraní, api, formáty. Jsem zvědavý, kdy jim to dojde.
Pokud nebude spoluprace, tak to bude porad boj a zakaznik bude obet
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale auta přece kompatibilní jsou.
Nekompatibilita vzniká na národní úrovni, že stát není schopen nařídit například to, že nabíječky budou fungovat jako běžné benzínky. Nabiju a zaplatím kartou nebo hotovostí (v případě obsluhované nabíječky). Žádné speciální kartičky, apky, předplacené účty a další podivnosti.
Nebo co jsi myslel tou nekompatibilitou, za kterou můžou výrobci?
Nekompatibilita vzniká na národní úrovni, že stát není schopen nařídit například to, že nabíječky budou fungovat jako běžné benzínky. Nabiju a zaplatím kartou nebo hotovostí (v případě obsluhované nabíječky). Žádné speciální kartičky, apky, předplacené účty a další podivnosti.
Nebo co jsi myslel tou nekompatibilitou, za kterou můžou výrobci?
-
- Příspěvky: 554
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Co se týče prodejní úspěšnosti v rámci EU tak elektromobilů Dacia Spring se prodalo v EU od uvedení na trh v roce 2021 až do současnosti přes 140 tisíc kusů. Na poměrně malý elektromobil to není tak špatné.
-
- Příspěvky: 554
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To už bylo schváleno pro celou EU v roce 2023. Řeší to platby běžnými platebními kartami na dobíjecích stanicích. Aktuálně se to týká veřejných nabíjecích stanic uvedených do provozu po 13.dubnu 2024 a od 1.ledna 2027 se to bude týkat všech veřejných nabíjecích stanic s výstupním výkonem 50kW nebo vyšším.
Nařízení EU 2023/1804
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2023/1804 ze dne 13. září 2023
o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva a o zrušení směrnice 2014/94/EU
Článek 5
Dobíjecí infrastruktura
Na veřejně přístupných dobíjecích bodech zavedených po 13. dubnu 2024 je možné jednorázové dobití pomocí platebního prostředku, který se v Unii běžně používá. Za tímto účelem provozovatelé dobíjecích bodů přijímají v těchto místech elektronické platby prostřednictvím terminálů a zařízení používaných pro platební služby, včetně alespoň jedné z těchto možností:
a) čteček platebních karet;
b) zařízení s bezkontaktní funkcí, která jsou alespoň schopna číst platební karty;
c) u veřejně přístupných dobíjecích bodů s výstupním výkonem nižším než 50 kW zařízení využívajících internetové připojení a umožňujících bezpečnou platební transakci, jako jsou zařízení, která generují specifický kód rychlé odezvy (QR kód).
Od 1. ledna 2027 provozovatelé dobíjecích bodů zajistí, aby všechny jimi provozované veřejně přístupné dobíjecí body s výstupním výkonem 50 kW nebo vyšším, které byly nainstalovány podél silniční sítě TEN-T nebo na bezpečné a chráněné parkovací ploše, včetně dobíjecích bodů nainstalovaných před 13. dubnem 2024, splňovaly požadavky uvedené v písmenu a) nebo b).
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Jen se obávám, aby do toho provozovatelé nehodili vidle, jako to dělají supermarkety se svými "věrnostními kartami" a nevedlo to sice k plnému zpřístupnění, ale za jinou/horší cenu...Valdano píše: ↑ned kvě 12, 2024 9:42 pmTo už bylo schváleno pro celou EU v roce 2023. Řeší to platby běžnými platebními kartami na dobíjecích stanicích. Aktuálně se to týká veřejných nabíjecích stanic uvedených do provozu po 13.dubnu 2024 a od 1.ledna 2027 se to bude týkat všech veřejných nabíjecích stanic s výstupním výkonem 50kW nebo vyšším.
Nařízení EU 2023/1804
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2023/1804 ze dne 13. září 2023
o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva a o zrušení směrnice 2014/94/EU
Článek 5
Dobíjecí infrastruktura
Na veřejně přístupných dobíjecích bodech zavedených po 13. dubnu 2024 je možné jednorázové dobití pomocí platebního prostředku, který se v Unii běžně používá. Za tímto účelem provozovatelé dobíjecích bodů přijímají v těchto místech elektronické platby prostřednictvím terminálů a zařízení používaných pro platební služby, včetně alespoň jedné z těchto možností:
a) čteček platebních karet;
b) zařízení s bezkontaktní funkcí, která jsou alespoň schopna číst platební karty;
c) u veřejně přístupných dobíjecích bodů s výstupním výkonem nižším než 50 kW zařízení využívajících internetové připojení a umožňujících bezpečnou platební transakci, jako jsou zařízení, která generují specifický kód rychlé odezvy (QR kód).
Od 1. ledna 2027 provozovatelé dobíjecích bodů zajistí, aby všechny jimi provozované veřejně přístupné dobíjecí body s výstupním výkonem 50 kW nebo vyšším, které byly nainstalovány podél silniční sítě TEN-T nebo na bezpečné a chráněné parkovací ploše, včetně dobíjecích bodů nainstalovaných před 13. dubnem 2024, splňovaly požadavky uvedené v písmenu a) nebo b).
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On