Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Přiznám se, že tohle všechno jsem tisíckrát slyšel a stokrát říkal. Takže nějak nemám potenciál do vidět celé. Tedy až na tu obhajobu zadního náhonu. S tím fakt nesouhlasím. Dnes se tam dávají baterky, do Žigula se dával pytel písku. Kolik to tedy stojí?Franta2776 píše: ↑ned bře 31, 2024 8:09 pm Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Cena je 1750000s dph.fugas píše: ↑ned bře 31, 2024 10:29 pmPřiznám se, že tohle všechno jsem tisíckrát slyšel a stokrát říkal. Takže nějak nemám potenciál do vidět celé. Tedy až na tu obhajobu zadního náhonu. S tím fakt nesouhlasím. Dnes se tam dávají baterky, do Žigula se dával pytel písku. Kolik to tedy stojí?Franta2776 píše: ↑ned bře 31, 2024 8:09 pm Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.
Tady jsou rozdíly v těch baterkách pěkně popsané.
https://www.svethardware.cz/neni-li-ion ... lu/59901-2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ok. Smrtelně vážně, pokud se jedná o sériový kus, který bude možné provozovat 30 let nebo 1 mil km... Položím 500k a zbytek líznu, pokud to znamená, že mám auto a pojízdné úložiště na doživotí. Dokonce by se tomu dal přikládat i výrazný ekologicky smysl, když to bude EV a dalších 20-30 let nebude nutné vyrobit nic, než spotřební náhradní díly.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Všichni koukají na baterky, ale podvozek a prahy shnijou úplně stejně, jako u jakéhokoliv jiného auta. Všechny spalovací herky jdou do šrotu ne kvůli pohonu (tedy jenom pohonu), ten se dá lehce vyměnit, ale kvůli "vyžraný díře v podlaze". Pohon jako takový, je asi nejmenší problém. Jsem ve skupině Citroen a 80% problémů jsou s elektronikou nebo podvozkem.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já si koupil jako nové Berlingo 1,9D R.v.1999 pozinkované plechy.To nerezlo ani po odření.Najelo asi 600000km.fugas píše: ↑pon dub 01, 2024 11:41 am Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Za to Airbag v něm svítil od novoty, až do smrti a několikrát se to opravovalo bez trvalého úspěchu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám předchozí BMW 5 řadu F10 R.V 2010 od novoty a rez na něm opravdu není.Část karoserie je hliník.(blatníky,kapota atd)Předpokládam,že to tak bude i u nové řady.Auto má 215000km a výměníl jsem na něm vstřiky a prorezl chladič klimatizace.Jinak drobnosti.eman píše: ↑pon dub 01, 2024 11:17 am Všichni koukají na baterky, ale podvozek a prahy shnijou úplně stejně, jako u jakéhokoliv jiného auta. Všechny spalovací herky jdou do šrotu ne kvůli pohonu (tedy jenom pohonu), ten se dá lehce vyměnit, ale kvůli "vyžraný díře v podlaze". Pohon jako takový, je asi nejmenší problém. Jsem ve skupině Citroen a 80% problémů jsou s elektronikou nebo podvozkem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenže výhodou těchhle aut bylo, že ty kontrolky, včetně pečeného kuřete, prostě svítily, ale problém nikdy neznamenal zastavení auta. Berlingo které zminujes mělo směšnou spotřebu a těch 600tkm ti věřím. Co do koroze naprosto souhlasím. Bohužel od konce devadesátek to nabralo značně sestupnou tendenci všestranně.Franta2776 píše: ↑pon dub 01, 2024 12:16 pmJá si koupil jako nové Berlingo 1,9D R.v.1999 pozinkované plechy.To nerezlo ani po odření.Najelo asi 600000km.fugas píše: ↑pon dub 01, 2024 11:41 am Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Za to Airbag v něm svítil od novoty, až do smrti a několikrát se to opravovalo bez trvalého úspěchu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Problém je, že v těch 10 let starých autech nebylo to, co tam cpou dnes. Asistenty i na uprdnutí a kontrolu rtěnky za provozu. Konektory nic nezachrání, protože všechny chyby se generují nestabilní funkcí nějakého čidla, které kolikrát s problémem ani nesouvisí. A když to dáte do autorizáku, tak čumí do diagnostiky a vyměňují náhodně díly, protože sami neví co mají dělat.
Třeba u té mé C8, když chcete vytáhnout zadní okno, tak se samo stáhne na minimum. Problém je konektoru zavření dveří, ale nikdo neví v jakém a náhradní už nejsou dávno dostupné. Kdysi jsem měl Focuse a tomu chcípali mikrospínače ve dveřích, které mají vydržet 100tis. sepnutí. Po 5 letech byly mrvé.
Třeba u té mé C8, když chcete vytáhnout zadní okno, tak se samo stáhne na minimum. Problém je konektoru zavření dveří, ale nikdo neví v jakém a náhradní už nejsou dávno dostupné. Kdysi jsem měl Focuse a tomu chcípali mikrospínače ve dveřích, které mají vydržet 100tis. sepnutí. Po 5 letech byly mrvé.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To jsme OT. Nicméně jestli ti to pomůže, tvůj problém s oknem je v ovladači ve dveřích řidiče. Musíš ho vyndat, rozebrat a vyčistit. Ten systém funkce těch tlačítek je jako v ovladači od televize, není na tom co rozbít. Pak to zase roky pojede bez problémů. Pro jistotu v diagnostikování příčiny, zkus jestli se okna správně vytáhnou i sjedou povelem na dálku klíčem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Fufasi, to je právě špatná stopa. Ta závada se samozdřejmě objevuje bez ohledu na to, kdo co stiskne. Ale nebudume to tu plevelit.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud máš firmu a FV není co řešit.Kona 622000kč bez dph
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-poskyt ... hp.context
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-poskyt ... hp.context
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak trochu info k BMW i3 a degradace baterie Je to informace jak od majitele tak servisáka co mu pomáhal dát vozidlo do cajku, když autorizák chtěl dělat pokus omyl.
Na to si budou musel majitele EV zvyknout. Nebudou moc zdatní technici v začátcích masovější elektromobility.
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jestli je to pravda, tak je to horší, než jsem si myslel. Když vemu, že se baterka nemá vybíjet do nuly, ale má se 10-20% nechat rezerva, tak by po 200tis. bylo auto na vyhození s využitelnou cca poloviční kapacitou aku. Jestli je to realita u všech EV, tak už chápu, proč se EV fanatici zbavují aut ještě v záruce.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady jsou majitelé I3
https://www.facebook.com/groups/2007626912888646/
https://www.facebook.com/groups/2007626912888646/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
no jestli byva na baterku 8 let tak je tezke se toho nezbavit kdyz i novy spalovak toci po treba 4 letech
z jineho soudku?
z jineho soudku?
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady jde spíš o to, že pravděpodobně vymizí kategorie "vylítanejch vraků" pod 50/100 tis kč, která slouží lidem pracujícím za mizerný peníze a bydlících v místech, kde není MHD.
A sem patři třeba i lidi se spoustou důležitých profesí, jako lidi, co se starají o důchodce a postižené.
Horší je snaha automobilek aktivně udělat auto neopravitelné, že se při jakémkoliv zásahu zablokuje. Kdy každá klička je spárovaná podle sériového čísla a hned to zablokuje řídící jednotku při výměně. Doufejme, že jim tohle EU zatrhne, protože v US jim jsou politici v tomhle na ruku. A pokud je baterie jeden velký zalitý blok, jako u některých modelů Tesly, tak to s případnou levnou opravou bude taky problém.
Jinak šťastně využívám benzínožrouta, co před 20 lety stál víc, než spousta dnešních EV a nájezd se teprve nedávno přehoupl přes 170tis km. Takže i kdyby to auto mělo vydržet "jenom" 200 tis před větší opravou, tak to opravdu není až takový problém. Protože i tady je většina problémů věkem.
A sem patři třeba i lidi se spoustou důležitých profesí, jako lidi, co se starají o důchodce a postižené.
Horší je snaha automobilek aktivně udělat auto neopravitelné, že se při jakémkoliv zásahu zablokuje. Kdy každá klička je spárovaná podle sériového čísla a hned to zablokuje řídící jednotku při výměně. Doufejme, že jim tohle EU zatrhne, protože v US jim jsou politici v tomhle na ruku. A pokud je baterie jeden velký zalitý blok, jako u některých modelů Tesly, tak to s případnou levnou opravou bude taky problém.
Jinak šťastně využívám benzínožrouta, co před 20 lety stál víc, než spousta dnešních EV a nájezd se teprve nedávno přehoupl přes 170tis km. Takže i kdyby to auto mělo vydržet "jenom" 200 tis před větší opravou, tak to opravdu není až takový problém. Protože i tady je většina problémů věkem.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
- Lokalita: Galanta
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4440
- Kapacita baterie [kWh]: 14,3
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
my mame doma daciu spring 65. Je to sice EV, ale vyzera celkom opravitelne. Tie slabsie verzie su celkom lacne a celkovo je to ako fabia. Aj pracujuci sa potesia, kedzi jazdi zadarmo (FVE) / takmer zadarmo, zena na nej ma spotrebu 11 kwh/100.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp, 3x430 Longi JZ 1290 Wp | Victron 150/35 MPPT | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah