Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: ned bře 31, 2024 8:09 pm Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.

Přiznám se, že tohle všechno jsem tisíckrát slyšel a stokrát říkal. Takže nějak nemám potenciál do vidět celé. Tedy až na tu obhajobu zadního náhonu. S tím fakt nesouhlasím. Dnes se tam dávají baterky, do Žigula se dával pytel písku. Kolik to tedy stojí?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: ned bře 31, 2024 10:29 pm
Franta2776 píše: ned bře 31, 2024 8:09 pm Výrobce článků NMC pro BMW uvádí životnost článku áž 30let a 1,2mil km.
Za ty prachy tam dávají asi to nejlepší co je k dispozici.

Přiznám se, že tohle všechno jsem tisíckrát slyšel a stokrát říkal. Takže nějak nemám potenciál do vidět celé. Tedy až na tu obhajobu zadního náhonu. S tím fakt nesouhlasím. Dnes se tam dávají baterky, do Žigula se dával pytel písku. Kolik to tedy stojí?
Cena je 1750000s dph.
Tady jsou rozdíly v těch baterkách pěkně popsané.
https://www.svethardware.cz/neni-li-ion ... lu/59901-2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Ok. Smrtelně vážně, pokud se jedná o sériový kus, který bude možné provozovat 30 let nebo 1 mil km... Položím 500k a zbytek líznu, pokud to znamená, že mám auto a pojízdné úložiště na doživotí. Dokonce by se tomu dal přikládat i výrazný ekologicky smysl, když to bude EV a dalších 20-30 let nebude nutné vyrobit nic, než spotřební náhradní díly.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Všichni koukají na baterky, ale podvozek a prahy shnijou úplně stejně, jako u jakéhokoliv jiného auta. Všechny spalovací herky jdou do šrotu ne kvůli pohonu (tedy jenom pohonu), ten se dá lehce vyměnit, ale kvůli "vyžraný díře v podlaze". Pohon jako takový, je asi nejmenší problém. Jsem ve skupině Citroen a 80% problémů jsou s elektronikou nebo podvozkem.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: pon dub 01, 2024 11:41 am Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Já si koupil jako nové Berlingo 1,9D R.v.1999 pozinkované plechy.To nerezlo ani po odření.Najelo asi 600000km.
Za to Airbag v něm svítil od novoty, až do smrti a několikrát se to opravovalo bez trvalého úspěchu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pon dub 01, 2024 11:17 am Všichni koukají na baterky, ale podvozek a prahy shnijou úplně stejně, jako u jakéhokoliv jiného auta. Všechny spalovací herky jdou do šrotu ne kvůli pohonu (tedy jenom pohonu), ten se dá lehce vyměnit, ale kvůli "vyžraný díře v podlaze". Pohon jako takový, je asi nejmenší problém. Jsem ve skupině Citroen a 80% problémů jsou s elektronikou nebo podvozkem.
Já mám předchozí BMW 5 řadu F10 R.V 2010 od novoty a rez na něm opravdu není.Část karoserie je hliník.(blatníky,kapota atd)Předpokládam,že to tak bude i u nové řady.Auto má 215000km a výměníl jsem na něm vstřiky a prorezl chladič klimatizace.Jinak drobnosti.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pon dub 01, 2024 12:16 pm
fugas píše: pon dub 01, 2024 11:41 am Jj. Jak už jsem říkal, skupinu Citroen jsem už opustil. Roky jsem z okolí poslouchal jaký je to krám, až se to s nastupujícími modely stalo pravdou. Nicméně, jediné na co to opravdu nikdy netrpělo bývala právě koroze. Na XM se mi v zimě odloupnul lak na prahu, až na pozink. Nemaje vytápěné dílny, jsem to nalakovat naprosto zdravé až v květnu. Ale to už není nic co by se s dnešními materiály nedalo ošetřit. Elektronika je pak věc druhá. Ale prevence například ohledně všech konektorů a jejich ošetření, toho vyřeší mnoho.
Já si koupil jako nové Berlingo 1,9D R.v.1999 pozinkované plechy.To nerezlo ani po odření.Najelo asi 600000km.
Za to Airbag v něm svítil od novoty, až do smrti a několikrát se to opravovalo bez trvalého úspěchu.
Jenže výhodou těchhle aut bylo, že ty kontrolky, včetně pečeného kuřete, prostě svítily, ale problém nikdy neznamenal zastavení auta. Berlingo které zminujes mělo směšnou spotřebu a těch 600tkm ti věřím. Co do koroze naprosto souhlasím. Bohužel od konce devadesátek to nabralo značně sestupnou tendenci všestranně.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Problém je, že v těch 10 let starých autech nebylo to, co tam cpou dnes. Asistenty i na uprdnutí a kontrolu rtěnky za provozu. Konektory nic nezachrání, protože všechny chyby se generují nestabilní funkcí nějakého čidla, které kolikrát s problémem ani nesouvisí. A když to dáte do autorizáku, tak čumí do diagnostiky a vyměňují náhodně díly, protože sami neví co mají dělat.
Třeba u té mé C8, když chcete vytáhnout zadní okno, tak se samo stáhne na minimum. Problém je konektoru zavření dveří, ale nikdo neví v jakém a náhradní už nejsou dávno dostupné. Kdysi jsem měl Focuse a tomu chcípali mikrospínače ve dveřích, které mají vydržet 100tis. sepnutí. Po 5 letech byly mrvé.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

To jsme OT. Nicméně jestli ti to pomůže, tvůj problém s oknem je v ovladači ve dveřích řidiče. Musíš ho vyndat, rozebrat a vyčistit. Ten systém funkce těch tlačítek je jako v ovladači od televize, není na tom co rozbít. Pak to zase roky pojede bez problémů. Pro jistotu v diagnostikování příčiny, zkus jestli se okna správně vytáhnou i sjedou povelem na dálku klíčem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Fufasi, to je právě špatná stopa. Ta závada se samozdřejmě objevuje bez ohledu na to, kdo co stiskne. Ale nebudume to tu plevelit. :)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Pokud máš firmu a FV není co řešit.Kona 622000kč bez dph

https://fdrive.cz/clanky/hyundai-poskyt ... hp.context
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2561
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: čtv bře 28, 2024 9:34 am
glottis píše: stř bře 27, 2024 9:25 am
Ta degrace baterky u Bmw i3 za rok 1% je moc pěkná.
Tak trochu info k BMW i3 a degradace baterie
IMG_20240403_205239.jpg
Je to informace jak od majitele tak servisáka co mu pomáhal dát vozidlo do cajku, když autorizák chtěl dělat pokus omyl.
Na to si budou musel majitele EV zvyknout. Nebudou moc zdatní technici v začátcích masovější elektromobility.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Jestli je to pravda, tak je to horší, než jsem si myslel. Když vemu, že se baterka nemá vybíjet do nuly, ale má se 10-20% nechat rezerva, tak by po 200tis. bylo auto na vyhození s využitelnou cca poloviční kapacitou aku. Jestli je to realita u všech EV, tak už chápu, proč se EV fanatici zbavují aut ještě v záruce.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

no jestli byva na baterku 8 let tak je tezke se toho nezbavit kdyz i novy spalovak toci po treba 4 letech :)

z jineho soudku?

Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-j ... k-prekvapi

BMW by na tom s životností baterii mělo být ještě lépe.
Baterie v moderním EV není téma.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 151
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

Tady jde spíš o to, že pravděpodobně vymizí kategorie "vylítanejch vraků" pod 50/100 tis kč, která slouží lidem pracujícím za mizerný peníze a bydlících v místech, kde není MHD.
A sem patři třeba i lidi se spoustou důležitých profesí, jako lidi, co se starají o důchodce a postižené.

Horší je snaha automobilek aktivně udělat auto neopravitelné, že se při jakémkoliv zásahu zablokuje. Kdy každá klička je spárovaná podle sériového čísla a hned to zablokuje řídící jednotku při výměně. Doufejme, že jim tohle EU zatrhne, protože v US jim jsou politici v tomhle na ruku. A pokud je baterie jeden velký zalitý blok, jako u některých modelů Tesly, tak to s případnou levnou opravou bude taky problém.

Jinak šťastně využívám benzínožrouta, co před 20 lety stál víc, než spousta dnešních EV a nájezd se teprve nedávno přehoupl přes 170tis km. Takže i kdyby to auto mělo vydržet "jenom" 200 tis před větší opravou, tak to opravdu není až takový problém. Protože i tady je většina problémů věkem.
kkristian
Příspěvky: 72
Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
Lokalita: Galanta
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4440
Kapacita baterie [kWh]: 14,3
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kkristian »

my mame doma daciu spring 65. Je to sice EV, ale vyzera celkom opravitelne. Tie slabsie verzie su celkom lacne a celkovo je to ako fabia. Aj pracujuci sa potesia, kedzi jazdi zadarmo (FVE) / takmer zadarmo, zena na nej ma spotrebu 11 kwh/100.
6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek