Pohon soláru pomocí FV- POMÓÓC

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Radim
Příspěvky: 4
Registrován: úte dub 02, 2013 7:10 pm

Pohon soláru pomocí FV- POMÓÓC

Příspěvek od Radim »

Zdravím všechny příznivce FV.
V loni jsem si pořídil na svůj RD solární ohřev vody s kombinací vytápění. Je to vcelku super záležitost, mám s tím ale nemalé problémy při výpadku proudu v síti- kdy nejsem schopný odebírat teplo z kolektorů. Rád bych pohon čerpadel předělal na FV, ale nejsem elektrikář (a nikdy bohužel nebudu :( ). Jedná se o 2 čerpadla= 2 okruhy. 1 okruh je solární kapalina přes nádobu, 2 okruh je topení přes nádobu.
Čerpadlo pro solární okruh může mít odběr max 100w při plném výkonu (plný sluneční svit= max. odběr zahřáté sol. kapaliny z kolektorů). Čerpadlo pro odvod teplé vody do topení má max 22w. Obě čerpadla jsou připojeny a ovládány z regulátoru resol B plus- ten má odběr nula nula nic. Vše je tedy zapnuto do jedné zásuvky a maximální odběr je do 130W při plném slunečním svitu.

Potřeboval bych hlavně zajistit provoz soláru při výpadku el. proudu. Zároveň i funkčnost ve večerních hodinách, tam ale při výpadku proudu není problém. Jaký systém FV by byl na toto nejvhodnější? Jak by mělo vypadat schéma zapojení? Kde nakoupit komponenty, nebo celou sestavu....

Asi by bylo lepší o tom více pohovořit.... No cokoliv rád upřesním.

Nejsem elektrikář A PRD tomu rozumím, nebránil bych se ale do budoucna svůj RD ještě dále odlehčit od poplatkům eonu :)), ale to je už jiné téma.....

Za jakýkoliv příspěvek díky předem!!!

Radim
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm

Re: Pohon soláru pomocí FV- POMÓÓC

Příspěvek od Pan Taum »

Typ čerpadel? na vodu tipuji Alpha 2, ale jaké je na solárko?
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno