Nové upravené schema:
fve bus 2.png
Co můžeš udělat hned už v maroku je odtrhnout vrchní nálepku z obou baterií varta a zkusit pod ní najít šroubovací zátky. Když tam budou, máš vyhráno - odšroubuj je a zkontroluj hladinu elektrolytu v jednotlivých článcích. Kde bude chybět, doplň destilovanou vodu tak, aby byly všechny elektrody ve vodě a ani kousíček na vzduchu.
---------
Pro tvoje pokusy bude lepší mít na každý panel zvlášť jistič 10A (nebo 16A), abys mohl panely pohodlně odpojovat pěkně po jednom, jističe stojí pár korun, já bych tam ty čtyři další přidal. Mezi regulátor a baterie bych dal jistič 63A, ať je možné regulátor jednoduše kdykoliv odpojit od baterií např. když bude potřebovat "reset".
Jistič 10A v akci za 50 korun
http://www.bbelektro.cz/jistic-10a-csmb ... 30-c-3583/Jistič 63A ve výprodeji za 30 korun
http://www.bbelektro.cz/jistic-63a-dx-h ... 93-c-3583/---------
Dlouhodobě prosím nepoužívej bateriové krokosvorky, smýkne se ti auto, baterky poskočí a už valí fajr jak kráva...
nakup normální pevné autosvorky

---------
Co se týče regulátoru, tak jestli neplánuješ přidávat další panely (asi se ti už nevlezou na střechu), tak stačí ten slabší 50A. Totiž maximální výkon v tvém případě bude jen asi 2 hodiny přes poledne v létě, po zbytek dne ti 4 panely s přehledem utáhne ten 50A kousek, ale když budeš chtít, může být i ten silnější (rychleji se nabije baterie).
Na PCM-5048 50A regulátoru nastav po koupi omezení proudu na 49A viz.
viewtopic.php?f=16&t=983#p16709PCMkové regulátory mají uvnitř dvě pomocné relé, kterými můžeš ovládat připojené spotřebiče např. při vybité baterii. Jedno relé můžeš napojit do měniče místo toho malého vypínače na kastlíku - klesne napětí pod nastavenou mez a regulátor ti vypne měnič.
Druhé můžeš použít na odpojování 12V DC spotřebičů, ale musíš ho posilnit autorelátkem, protože zvládá zátěž jen 3A.

----------
Baterie si nevybíjej víc než na cca 11,5V jinak jim klesá životnost. To že mají 30% kapacity může být nejen sulfatací, ale i nadměrným vybíjením a rozpadem elektrod uvnitř článků, to se pozná až po připojení desulfátoru.
---------
Ty tvoje mono panely jsou docela šalamounsky popsané :
Voltage peak power (Vmp): 27,3 V
Current peak power (Imp): 7,7 Amps
dělá dohromady 27,3Vx 7,7 = 210Wp ale psané je min 205Wp max 225Wp (takže ve skutečnosti něco mezi)
POLY jsou opravdu 220Wp i podle údajů v datasheetu.
---------
Zkusím ti ve zkratce vysvětlit rozdíl mezi PWM regulátorem (ten máš teď) a MPPT (ten hodláš koupit).
FV panel se chová do určitého napětí jako zdroj konstantního proudu. Chceš odebírat 5A při 12V, panel ti to dá, výsledný výkon bude 60W. Pak po něm chceš víc napětí např. 5A při 20V, tak ti to dá, dostaneš 100W. Potom zase víc - 5A při 29V, to zvládne a máš 145W. A nakonec po něm chceš 5A při 35V, to ale nedokáže a dostaneš z něj jen 1A a 35V > máš 35W.
PWM regulátor chce po panelu jen a jen napětí baterie - cca 13,8V a čeká, co mu panel nabídne za proud > řekněme 5A. Na vstupu z panelů bude 13,8V 5A 69W a panel to jen přepošle do baterie. Takže na měřáku ti ukáže 13,8V 5A 69W
MPPT regulátor si panel pěkně proměří od napětí naprázdno až do zkratu a zjistí, že panel může nabídnout maximálně 29V a 5A tj. 145W. Na vstupu tedy budeš mít 29V 5A 145W. Tento výkon ti pomocí vnitřního DC/DC měniče regulátor převede na výstup do baterie. 145W/13,8V (zanedbáme ztráty) je 10,5A, do baterie ti tedy povalí 13,8Vx 10,5A = 145W. MPPT regulátor ti tedy "vyrobil" za stejných podmínek oproti PWM dvojnásobný výkon.
---------
Na pojišťení baterií ti postačí takový levný držák. Zapojíš na každou 12V sekci (budou celkem tři) jeden držák a za pojistkou baterie pospojuješ paralelně.

např.
http://www.hadex.cz/k755-pojistkovy-drz ... -pojistku/a pojistka ANL 150A, kup si jich raději několik do zásoby..

např.
http://www.hadex.cz/k882-autopojistka-p ... ubky-100a/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.