Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
cipis
Příspěvky: 4358
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od cipis »

Která mu v tom zaparkovaném autě chytne a bude tam pak trochu nul navíc. Trochu víc nul navíc, když to bude vedle suchého nařezaného dřeva :D

https://www.sekacky-pily.cz/akumulator- ... 50x/d2413/
https://www.sekacky-pily.cz/akumulator- ... 50x/d2414/

Skladem do dvou dnů, no nekup to ...
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Pikos
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 03, 2023 8:36 pm
Lokalita: Brno

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pikos »

OK, tak děkuji, že jste mě vyvedli z mého omylu s autobaterkou.
Jakou sestavu by jste doporučili pro toto využití + nezapomenout na to chlazení piva, pokud se to dá skloubit.
qq357
Příspěvky: 57
Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od qq357 »

:D to ovšem léčíte tu prvotní chybu výběru pily na celodenní práci.Ještě by sebou mohl tahat pár panelů a na mýtině rozložit.Každý co tu elektriku vidí utrousí:s tím by se to kradlo...
technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE
cipis
Příspěvky: 4358
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od cipis »

K tomu, co plánuješ, bys potřeboval vybavení odhadem za cenu tak 2-4 dalších baterií.
Koupě dalších originálních baterií je asi nejjednodušší a nejbezpečnější způsob, jak docílit 8h pracovní směny.
Bude to mít i výhodu v tom, že budeš mít 4-6 baterií, cyklovaných pouze 1x denně.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Pikos
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 03, 2023 8:36 pm
Lokalita: Brno

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pikos »

Cipis, děkuji za uvedení do reality. Chtěl jsem to dobíjení řešit proto, že takto pilu využívám jenom v zimě, přes léto dělám arboristiku a jedna baterka mi vydrží třeba i tři dny práce, protože tam se tolik neřeže, spíš ručně ;) Proto jsem nechtěl investovat do dalších dvou, tří baterek.
Smrdět s benzínovkou se mi nechce, tak mi asi nezbyde nic lepšího, než postupně nakoupit origo baterky.
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 437
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Lokalita: Praha
Bydliště: Praha

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Lubik »

Ještě můžeš zvážit nákup benzínové elektrocentrály. Cena je od 10 tisíc a vyřešilo by to i chlazení piva.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
Pikos
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 03, 2023 8:36 pm
Lokalita: Brno

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pikos »

Elektrocentralu nechci. Hluk, smrad...
Co použít VW (CATL) modul 6,85 kwh?
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 437
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Lokalita: Praha
Bydliště: Praha

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Lubik »

Možností je spousta záleží kolik tomu chceš věnovat peněz, práce, jaké máš vědomosti.
Modul VW musíš nějak nabíjet, hlídat napětí, kapacitu, potom měníc na 230V nebo přímé nabíjení aku pily, ... Těžko radit
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
cipis
Příspěvky: 4358
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od cipis »

Ať se vymyslí cokoliv, tak řešení cvak-cvak za další akumulátor, bude nejlepší a ve finále nejlevnější, protože čas jsou peníze a navíc otrava, myslet na další cajky okolo.

Jiná věc by byla, kdyby byla doma FVE, tak by se asi dal vymyslet nějaký kompaktní blok, který se vysune, šoupne do auta, a pak zase dá zpátky k FVE. Někdo na bazaru měl na prodej bateriovou centrálu. Asi několikrát dražší než těch pár aku, ale co už, když je potřeba chladit pivko.

No, nebo si koupit elektroauto, ať je to úplně EKO. Žádný smrad atd. :D

Ne, teď vážně. Koupit další dvě baterky a srát na to. Opravdu cokoliv jiného jsou starosti navíc, myslet na to, hlídat to, tahat to.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
luky
Příspěvky: 855
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od luky »

Pikos píše:Elektrocentralu nechci. Hluk, smrad...
Hluk? Viděl jsem fungovat invertorovou centrálu od Hondy. Dali jsme jí za dřevěnou boudu (dětský letní tábor) a nevěděli jsme o ní.
Smrad? Tak buď budeš mít benzínovou pilu půl metru od nosu a nebo centrálu 100m někde za autem.
Navíc by to řešilo i ten tvůj požadavek na chlazení piva.

Ovšem, při investici do nějakého bateriového úložiště nebo centrály od Hondy se obávám, že když si kupíš benzínovou pilu, tak ti ještě zbude na kanystr benzínu a sud piva. A že jí nevyužiješ? Já jsem domácí kutil, řetězovou pilu jsem "nikdy" nepotřeboval. Od té doby co jí mám, tak jí potřebuju tak 10x ročně. A to mě živí jiná práce
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od PavelR »

cipis píše:Která mu v tom zaparkovaném autě chytne a bude tam pak trochu nul navíc. Trochu víc nul navíc, když to bude vedle suchého nařezaného dřeva :D

https://www.sekacky-pily.cz/akumulator- ... 50x/d2413/
https://www.sekacky-pily.cz/akumulator- ... 50x/d2414/

Skladem do dvou dnů, no nekup to ...
chytne ...
Nebo mu na to auto taky padne strom že a hned máme další nuly.
Jarda H
Příspěvky: 75
Registrován: stř dub 04, 2018 3:35 pm

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Jarda H »

Tohle jsem řešil loni švagrovi...powerbanka s nabíječkou a měničem.
Měnič
https://www.hadex.cz/g553a-menic-napeti ... sinusovka/
Nabíjení
https://www.hadex.cz/m399-napajeci-modu ... nabijecka/
Jako baterku použito modul LG li-ion 12V 2,65kWh (3S4P)

Vše v jednom kufru ,možnost nabíjení doma ze sítě nebo v autě během jízdy pokud se doma zapomene :)
Jarda H
Příspěvky: 75
Registrován: stř dub 04, 2018 3:35 pm

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Jarda H »

IMG-20221008-WA0001.jpg
Našel jsem i fotku pro inspiraci :)
Dodělával jsem USB nabíječku.

Monitoring power banky použit tento
https://www.hadex.cz/r161d-chytry-teste ... 0v-0-100a/
Pavel111
Příspěvky: 125
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pavel111 »

Tuto Husqvarnu mám už 10 let.Od té doby,co jsem pořídill baterku 9,4 Ah už vydrží v lese více než já.Bohužel.Když má ostrý řetěz,tak to co pořeže na jedno nabití ani nedokážu odvézt najednou.Akorát je nevýhoda,že v rámci řezného odporu má daleko tenčí řetěz a zatím mi všechny řetězy odešly na to,že jim normálně odlétly zuby třeba na suku.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe
Pikos
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 03, 2023 8:36 pm
Lokalita: Brno

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pikos »

Ahoj Pavle, zkoušel jsi tam dávat jiný řetěz, řetězku a pozoroval výdrž? Chystám se tam dát řetez 1,3, ten by se neměl tolik tupit, ale počítám s menší výdrží.
Pavel111
Příspěvky: 125
Registrován: pon bře 24, 2014 11:40 am
Lokalita: Čestice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11,7
Kapacita baterie [kWh]: 43
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od Pavel111 »

20210710_173501.jpg
Nezkoušel,protože drážka v liště je úzká.Jinou lištu jsem nezkoušel.Akorát delší.Origo byla 35cm s 3Ah baterkou.Po koupi 9,4Ah jsem dal lištu 40cm.Benzínovou pilu nepotřebuji.Jako devítitunu valník bych s tím na jednu baterku nenařezal,to je fakt.
11,6 kWp-MPPT Victron-třífáz Victron 24kW(6xMP5000VA)-43 kWh LiFe
*CAR*
Příspěvky: 211
Registrován: pát srp 09, 2013 10:38 pm
Bydliště: Březinky-Nectava a pak Olomouc

Re: Záložní zdroj pro dobíjení 9,4 Ah baterie

Příspěvek od *CAR* »

Používám Aku pilu z Lidlu s 8Ah baterkou( pila s baterkou stála 8 500,-kč a další baterka za 3 600,-kč ) . ráno do oběda pořežu a odvezu a složím doma do metrů , dám si oběd a dobiju baterky. No a odpoledne to samé . víc stejně už tělo nedá .
Řešením je tedy buď úprava pracovního taktu a možností dobít ze sítě nebo dokoupením další sady baterek .
S baterkou 95Ah v autě a měničem 1000W na 220V bys zvládnul bezpečně nabít jednu baterku ,možná dvě a domů jet trasu delší jak 1,5 hodiny ( pokud bys druhý den jel tento samý cyklus a nedobil doma auto baterku , tak za týden je kaput ).
Taky si můžeš dát na zahrádku auta dva polykrystalycké FV panely a doufat v dobré počasí , každopádně Auto baterku by ti to zvládlo oživit i při výdeji energie .
na trhu jsou také efoy generátory - pokud holduješ karavaningu , tak i to je tichá a bezproblémová varianta jak zajistit dost energie v autobaterce a bez ohledu na počasí ( cena však opravdu nepotěší , ale když si koupíš karavan za 1,5 mega tak co už ). všechno stojí nějaké peníze .
FVE ostrov systém zatím 24V
FVE JihoZápad 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoVýchod 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoZápad 1 300Wp Amorfní panely
WTA 24V/400W
MVE 24V/ 250W
Gravitační Ebaterie 24V/250W
Baterie Ni-Cd 24V / 10 KW + Hybridní měnič EASun 24V/ 3 KW

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek