Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta2776 píše: ↑sob kvě 25, 2024 1:02 pmTak má vypadat trakce EV. Koupíṣ̌ si za 10mil Lambo a ujede ti Hyundai co s ním jezdí soused do obchodu:))))
Jenom tah žádné řazení.
Zaujimave video, otazne je, na co skor zbalis babu, alebo chlapa
Ale musim sa smiat, ako sa moze citit ten majitel 10 mil supersportu?
Ten zvuk navyse.. hm.. no jasne, preciznost urcite vyhravaju supersporty, ale tieto EV so svojimi jednoduchymi elektrickymi motormi a surovym vykonom zahrali zaujimavu sach-mat alebo aspon sach partiu..
Je celkom zaujimave zit v tejto dobe, ako z nejakeho scifi..
-
- Příspěvky: 1769
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle jsou strašný sračky. Sprint na pár metrů je taky to jediné co může EV vyhrát, proto u toho fanatici onanují. O kvalitě auta to nevypovídá vůbec nic a hlavně bych nechtěl být druhý majitel toho EV, protože ta baterka bude po těhle orgiích úplně na šrot.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1520
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Včera jsem jel nějakých 540 km, kde to šlo, tak převážně 130 - 160 km/h podle tachometru (takže reálně 120 - 150), za necelé 4.5 hodiny jsem byl doma, spotřeba kolem 6 l/100 km benzinu. Tankoval jsem naposledy minulou neděli, ještě jsem najel asi 230 km před touhle cestou na tu jednu nádrž. Se kterým EV bych to zvládl za podobný čas a za podobný CAPEX i OPEX (počítejme auto střední třídy s pořizovací cenou třeba 800 kKč a benzín za 40 Kč/litr)?
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: ned kvě 12, 2024 11:38 pm
- Lokalita: Praha
Re: Začátek konce elektromobility?
Vypadá to, že elektromobilita bude prosazena od roku 2027:
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove ... domacnosti
https://echo24.cz/a/Hc5Hc/nove-uhlikove ... domacnosti
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No vídíš já bych to jel o 20 min s EV déle, ale nemusel bych platit 70% paliva. Místo té platby za benzín jsem si koupil lepší auto BMWI5, mě se auto za 800000kč nezdá na dlouhé cesty dost dobré.Jinak to moje auto by to z 90% odřídilo samo a v tichu a já bych vystoupil neunavenýunicast píše: ↑sob kvě 25, 2024 9:29 pmVčera jsem jel nějakých 540 km, kde to šlo, tak převážně 130 - 160 km/h podle tachometru (takže reálně 120 - 150), za necelé 4.5 hodiny jsem byl doma, spotřeba kolem 6 l/100 km benzinu. Tankoval jsem naposledy minulou neděli, ještě jsem najel asi 230 km před touhle cestou na tu jednu nádrž. Se kterým EV bych to zvládl za podobný čas a za podobný CAPEX i OPEX (počítejme auto střední třídy s pořizovací cenou třeba 800 kKč a benzín za 40 Kč/litr)?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Ojeta tesla 3 stoji tak 700kkc a trvalo by ti to tak o 20 minut dele. Pokud jsi teda za ty 4,5 hodiny ani nechcal a nedal sis kafe.unicast píše: ↑sob kvě 25, 2024 9:29 pmVčera jsem jel nějakých 540 km, kde to šlo, tak převážně 130 - 160 km/h podle tachometru (takže reálně 120 - 150), za necelé 4.5 hodiny jsem byl doma, spotřeba kolem 6 l/100 km benzinu. Tankoval jsem naposledy minulou neděli, ještě jsem najel asi 230 km před touhle cestou na tu jednu nádrž. Se kterým EV bych to zvládl za podobný čas a za podobný CAPEX i OPEX (počítejme auto střední třídy s pořizovací cenou třeba 800 kKč a benzín za 40 Kč/litr)?
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A v čem jsou ty supersporty dobrý??? Dojezd mají podobný jako EV. Hoří podobně jako EV. Na zrychlení jsou pomalejší než EV. Pořád jenom řadí. Na rallye jsou lepší auta. Servis mají předražený.Snad budou lepší na okruhu i když takový Plaid, který stojí zlomek ceny supersportu jich většinu předjede i na okruhu Doba se mění.
https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/-N ... burgringu/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
No když nevíš co s prachama tak si pořídíš Lambo, aby si mohl nechat udělat zabezpečení do garáže a také bezbariérový vjezd.
No a pak už budeš jenom uhánět 50 km/h po městě a sledovat okolí zda Tě dost očumuje.
A kufr se přeceňuje, na nákup zboží je internet s dopravou domů i rohlíky dovezou.
No a pak už budeš jenom uhánět 50 km/h po městě a sledovat okolí zda Tě dost očumuje.
A kufr se přeceňuje, na nákup zboží je internet s dopravou domů i rohlíky dovezou.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 1520
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tohle ale nebyla dlouhá cesta, vždyť píšu, že jenom 4.5 hodinyFranta2776 píše: ↑sob kvě 25, 2024 9:42 pmNo vídíš já bych to jel o 20 min s EV déle, ale nemusel bych platit 70% paliva. Místo té platby za benzín jsem si koupil lepší auto BMWI5, mě se auto za 800000kč nezdá na dlouhé cesty dost dobré.Jinak to moje auto by to z 90% odřídilo samo a v tichu a já bych vystoupil neunavenýunicast píše: ↑sob kvě 25, 2024 9:29 pmVčera jsem jel nějakých 540 km, kde to šlo, tak převážně 130 - 160 km/h podle tachometru (takže reálně 120 - 150), za necelé 4.5 hodiny jsem byl doma, spotřeba kolem 6 l/100 km benzinu. Tankoval jsem naposledy minulou neděli, ještě jsem najel asi 230 km před touhle cestou na tu jednu nádrž. Se kterým EV bych to zvládl za podobný čas a za podobný CAPEX i OPEX (počítejme auto střední třídy s pořizovací cenou třeba 800 kKč a benzín za 40 Kč/litr)?
Dobře, tak si to shrneme. Před jízdou bych musel hledat nabíječku. Žádnou jsem tam neviděl, ale nejspíš tam asi nějaké byly. To je první ztracený čas, který jsem mohl věnovat něčemu jinému. Během jízdy bych si musel někde po cestě nějakou jinou zarezervovat nebo doufat, že bude volná. Pak bych platil při rychlonabíjení něco kolem 20 Kč/kWh (kdy v litru benzínu za 40 Kč je 6.8 kWh, při účinnosti drivetrainu kolem 30 % tedy asi 10 Kč/kWh) a čekal u toho těch údajných 20 minut (hehe, to jsem viděl loni ve Wernbergu s Teslou, jakých 20 minut to nakonec bylo). Jak bys neplatil 70 % paliva při cestě ze vzdáleného cizího města domů taky není úplně zřejmé. CAPEX tedy výrazně horší, OPEX o něco horší, jízdní doba taky delší i ve srovnání s půjčenou firemní pixlou social edition.
A poslední bod, to bohorovné hodnocení vozidel podle ceny... Zrovna s pětkovými bavoráky něco najeto mám. I se sedmičkovými. A nejen tím. Když mají slušnou motorizaci, tak jedou hezky, to ano. Dokud byl malý provoz a dalo se jezdit skutečně rychle, tak to třeba smysl i dávat mohlo. Ale při dnešním provozu a lovení hříšníků za rychlost z neoznačených aut se rozdíl v užitné hodnotě mezi prémiovkou a běžnou konfekcí víceméně stírá.
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Unicaste ty nevíṣ̌ o čem mluvíṣ̌.Já mám svoji benzinku na střeṣ̌e a vyjiẓ̌dím s plnou baterkou.Jinak mám přes BMW Charging AC cenu cca 4kč a DC rychlonabíjení cca 8kč̣.Já bych na tu cestu potřeboval dobít někde cca 30kWh takẓ̌e 250kč.Jinak nejkomfortnějṣ̌I pohon je elektromotor.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1520
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A nepsal jsem náhodou, že jsem jel *odněkud* domů? Samozřejmě, mohl bych s sebou ty panely vzít a zkusit je někam namontovat, ale to bych musel vzít ještě přívěs a s tím bych byl ještě pomalejší, se spotřebou by to bylo taky horší, o parkování radši nemluvě a ten čas, který by zabrala montáž na ten týden na cizí střechu a pak zas demontáž, to asi taky nestojí za to
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A tam jsi dojel na podvalu??unicast píše: ↑ned kvě 26, 2024 12:00 amA nepsal jsem náhodou, že jsem jel *odněkud* domů? Samozřejmě, mohl bych s sebou ty panely vzít a zkusit je někam namontovat, ale to bych musel vzít ještě přívěs a s tím bych byl ještě pomalejší, se spotřebou by to bylo taky horší, o parkování radši nemluvě a ten čas, který by zabrala montáž na ten týden na cizí střechu a pak zas demontáž, to asi taky nestojí za to
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1520
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ne. Ale zase mám už desátý den rozkopanou ulici, která je momentálně sjízdná akorát mým předpotopním offroadem, ale tím je sjízdná i Jizera v Harrachově. Takže bych si zase nepomohl.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5309
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Vždyť tam píše, že tankoval minulý týden, najezdil tam 230 km, a až pak se vracel těch 540 km.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Psal, ale nepsal jsi nic o podminkach v miste vyjezdu, jestli jsi tam byl pres noc, nebo pres vic dni, odkud jsi tam vubec dojel, jestli by slo nekde nabijet pomalu, jestli by to neslo fyzicky nebo jen kvuli lenosti. Takze je to zbytecna diskuze, shodit se da vsechno. Pokud chces opravdovy nazor jak by to bylo s ev, musis napsat vic. Ale zatim to vypada, ze te to nezajima a nazor mas. Samozrejme mi na to napises, ze se spalovakem te nic z toho nezajima. V ev to pak resi navigace za tebe.unicast píše: ↑ned kvě 26, 2024 12:00 amA nepsal jsem náhodou, že jsem jel *odněkud* domů? Samozřejmě, mohl bych s sebou ty panely vzít a zkusit je někam namontovat, ale to bych musel vzít ještě přívěs a s tím bych byl ještě pomalejší, se spotřebou by to bylo taky horší, o parkování radši nemluvě a ten čas, který by zabrala montáž na ten týden na cizí střechu a pak zas demontáž, to asi taky nestojí za to
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
No jo ale to je uplne k prdu vymyslel zadani, kdy by se ocitl kdesi v polich s vybitym autem a pak jel domu. Ale tak to urcite nebylo.
Pravdepodobne by vyjel se 100% z domu, ujel 400km, nabil na 80% za tech 20 minut (nebo 40 kdyz by si dal obed), dojel dalsich 150, prespal tam a vyrazil zpatky, ujel dalsich 300, docucnul trosku za 10 minut na dojeti domu a pak to doma nabil cele ze solaru. To je celej pribeh a z toho se da neco vyvodit.
Pokud byl na dovolene nebo vejlete, na kterem najezdit 230km za par dni, mohl dobit kdekoliv za tech par dni. Ale nic o tom pribehu nevime.
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty spalováky jezdí všechny draho i když se elektřina kupuje, dávám sem ceník BMW Charging při tarifu Ionity plus je z tohoto ceníku -3,50kč/kWh nabíječku nikdo hledat nemusí, auto ji ukáže samo je jich v síti Ionity okolo 260000ks.BMW je v síti Ionity akcionář.Mě to vychází na benzín nějaký adekvátní průměr jako bych jezdil za cca 3 L benzínu.To do nafty a benzínu vstoupí v roce 2027 emisní povolenky.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned kvě 26, 2024 12:43 am, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1520
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Byl jsem týden pryč. Tankoval jsem ještě cestou tam, pak jsem různě pendloval mezi dočasným bydlištěm a řekněme dočasným působištěm, což byly asi 3 km tam a 3 km zpět takovou nepříliš kompaktní zástavbou rodinných domků a menších bytovek. V dočasném bydlišti (krátkodobý pronájem bytu, tak nějak to tentokrát vyšlo lépe než hotel) bych asi mohl hodit prodlužovačku z okna z třetího patra, ale to bylo tak všechno. Pomalovanou firemní popelnici jsem si vzal proto, že by mi její poškození nebo odcizení vadilo rozhodně míň než kteréhokoli soukromého auta. Navigaci to ani nemělo, ale podle té stejně nejezdím
Jo, abych nezapomněl. Jel jsem nonstop kromě platby na mýtnici. Večer jsem přijel domů, tedy přesněji tak blízko, jak to jen tady při té rozkopané ulici šlo a asi za hodinu a půl jsem pak ještě někam jel a najel dalších 28 km.
Jo, abych nezapomněl. Jel jsem nonstop kromě platby na mýtnici. Večer jsem přijel domů, tedy přesněji tak blízko, jak to jen tady při té rozkopané ulici šlo a asi za hodinu a půl jsem pak ještě někam jel a najel dalších 28 km.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Pockajte par rokov a tie EV budu zdanene podla najazdenych km
Do toho momentu si uzivajte "jazdu zadarmo"
Ale mam serioznu otazku - kolko stoji nabijacka a veci okolo toho, ak by som chcel napr teslu 3 ?
Dajme tomu, ze panel viem co stoji, na strechu ho dam, ale ten zvysok, je nejaka obecna orientacna hodnota toho zvysku, kolko by ma to stalo?
Do toho momentu si uzivajte "jazdu zadarmo"
Ale mam serioznu otazku - kolko stoji nabijacka a veci okolo toho, ak by som chcel napr teslu 3 ?
Dajme tomu, ze panel viem co stoji, na strechu ho dam, ale ten zvysok, je nejaka obecna orientacna hodnota toho zvysku, kolko by ma to stalo?
-
- Příspěvky: 3413
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To Tomer:Mě stál 1fázová regulovatelná nabíječka 7,4 kW 4500kč̣.Fungovala na první zapojení.
K tomu 5m kabelu a 32A jednofázový jistič̣ zásuvka 3x32A na zeď.
Toť vṣ̌e.
Tato benzinka mi plně vyhovuje.V Appce si zastavím nabíjecí proud a o víc se nestarám.:Večer vypnu.
K tomu 5m kabelu a 32A jednofázový jistič̣ zásuvka 3x32A na zeď.
Toť vṣ̌e.
Tato benzinka mi plně vyhovuje.V Appce si zastavím nabíjecí proud a o víc se nestarám.:Večer vypnu.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne ned kvě 26, 2024 9:31 am, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W