VW T4 California 1998, doplnění soláru
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 152
- Registrován: úte zář 17, 2019 1:37 pm
- Lokalita: JV od Brna
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Už to tu zaznělo, co tak použít víc menších panelů? Přinutil jsi mě vstát od PC, vzít měřidlo a vidím, že 50W (stejně jako 10W) má rámeček 25mm.luky píše:Že bych koupil (větší) panel, sundal rámeček a udělal nový z 25mm hliníkového profilu.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
je to přilepený, já to nesundával, ale Martin2190 by to mohl vědět, jak moc to drží.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Počítej že nějakou montážní hloubku má na panelu krabička s elektronikou takže ve výsledku můžeš zjistit že rám má 40mm a krabička 35mm takže předělávat rám nic neřeší. Ještě trošku hard verze udělat na autě vzduchový podvozek na trajekt najdeš jako placka na silnici ho zvedneš zpět. No za instalaci panelu by to byl asi nejdražší system na fóru
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Krabička se dá zrušit, u jednoho panelu jsou ty diody na nic, a udělat si páskové vývody s výškou do 3mm není problém.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jo, připojovací box může být trochu problém, ale třeba bych našel nějaké alternativní řešení.diablo007 píše:Počítej že nějakou montážní hloubku má na panelu krabička s elektronikou takže ve výsledku můžeš zjistit že rám má 40mm a krabička 35mm takže předělávat rám nic neřeší. Ještě trošku hard verze udělat na autě vzduchový podvozek na trajekt najdeš jako placka na silnici ho zvedneš zpět. No za instalaci panelu by to byl asi nejdražší system na fóru
Ten vzduchovej podvozek jsem už studoval, ale kvůli cestovnímu komfortu. Výsledek je, že na tohle auto by to stálo dost peněz, takže jsem tu myšlenku opustil. (Má to vzadu vinuté pružiny). Co se týče trajektu, při najíždění je každý centimetr světlé výšky dobrý.
Zatím mě nikdo výšku neměřil. Jen jednou nás při nájezdu přeměřovali takovou "šibenicí" z dřevěných latí, aby se jim v tom nízkém patře někdo nezasekl. Ale tam měl do 2m dost velkou vůli. Žádný automatický a přesný měřící systém jsem ještě neviděl a ani o něm neslyšel (to neznamená, že to neexistuje).
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jo, kodl69 tohle na minulé stránce navrhoval. Musím to večer zkusit, o kolik to auto klesne. Na jaký tlak si můžu dovolit jít při naloženém autě bez rizika poškození pneumatik? Můj laický odhad je tak minimálně 1,5 atm a udělá to 10mm, ale uvidíme.joseff píše:A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Záleží na pneumatikách a váze, některé, například Pirelli P zero Nero udrží fabii i bez vzduchu, a klesnou o pár centimetrů od ideálu... Na přejetí po trajektu stačí aby ráfek gumu "nežvejknul". Oni některé pneu mají mizerné boční vedení a potom pohoupání trajektu by mohlo znamenat škody aniž by se s autem jelo...luky píše:Jo, kodl69 tohle na minulé stránce navrhoval. Musím to večer zkusit, o kolik to auto klesne. Na jaký tlak si můžu dovolit jít při naloženém autě bez rizika poškození pneumatik? Můj laický odhad je tak minimálně 1,5 atm a udělá to 10mm, ale uvidíme.joseff píše:A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Když se jede s offroudem do terénu tak se odfukuje i na 0,6-0,8 ale tam je riziko vyzutí když jedeš ve velkým terénu ale na silnici to bez problémů jede takže aby to znělo pár metrů na trajekt není žádný problém
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Blbosti sa šíria ako infekcia ... Ešte som nevidel na trajekte nikoho behať s cólštokom.
Keď už mám z toho mindráky, tak to vyriešim technicky čisto. Spravím patentné pripájanie panela na strechu a pred trajektom ho strčím dovnútra. Tiež pri odstavení auta mimo sezónu a na prípadnú STK je fajn dať panel dolu.
Keď už mám z toho mindráky, tak to vyriešim technicky čisto. Spravím patentné pripájanie panela na strechu a pred trajektom ho strčím dovnútra. Tiež pri odstavení auta mimo sezónu a na prípadnú STK je fajn dať panel dolu.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
U běžnejch rozměrů pneu je 0.1MPa tla, na kterým se dá opatrně dojet do pneuservisu/k benzince. Nebezpečný jsou výmoly s ostrejma hranama, obrubníky a pod, pak se ta guma snadno svakne o ráfek, ale pokud jde o popojetí pár set metrů po pěkným asfaltě a opatrný přejetí hrany rampy, tak bych se toho nebál
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Panel jsem ze střechy uříznul. Ač jsem to dal na úzké housenky lepidla, tahal jsem to dolů 2 hodiny. A jsem si jistej, že tuhle operaci nechci někdy v brzké budoucnosti opakovat. Teď zkusím zjistit, co tomu je.
Včera proběhl test:
V přední části má auto cca 196cm.
Nad zadní nápravou má (bez nákladu) 199cm.
Zatížení 80kg na kouli (njn, trochu jsem přibral) udělá pokles o 15mm.
Předepsaný tlak pneu na zadní nápravě 3,2 bar.
Upuštění na 2,0 bar >> pokles o 7mm.
Upuštění na 1,5 bar >> pokles o 12mm. Míň bych tam při naloženém autě asi nedával.
10mm (200-199cm) + 15mm (zatížení) + 12mm (snížený tlak pneu) = 37mm.
Ještě tedy uvidím, co je tomu flexi panelu, ale vidím to na 270Wp 35mm panel.
Včera proběhl test:
V přední části má auto cca 196cm.
Nad zadní nápravou má (bez nákladu) 199cm.
Zatížení 80kg na kouli (njn, trochu jsem přibral) udělá pokles o 15mm.
Předepsaný tlak pneu na zadní nápravě 3,2 bar.
Upuštění na 2,0 bar >> pokles o 7mm.
Upuštění na 1,5 bar >> pokles o 12mm. Míň bych tam při naloženém autě asi nedával.
10mm (200-199cm) + 15mm (zatížení) + 12mm (snížený tlak pneu) = 37mm.
Ještě tedy uvidím, co je tomu flexi panelu, ale vidím to na 270Wp 35mm panel.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Technická otázka - běžný panel typu sklo v hliníkovém rámu: Zvládne sklo trvale prohutí? V příčném směru nic, ale v podélném jsem ten panel montáží prohnul o 2-3mm (na délce 130cm). Vadí to?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Panel je namontovaný a vyzkoušený. Původně jsem chtěl vyrobit ještě nějaký spojler, ale nepozoroval jsem za jízdy žádné nové zvuky. Profil na kratších stanách je vyztužený a z části uříznutý, protože střecha je příčném směru mírně prohnutá.
Jenom mi nějak nedošlo, že těch 18kg bude znát. Žena tu střechu už asi sama neotevře, budu muset přidat nějaký plynový vzpěry.
Uznávám, že je to trochu overkill. Tolik energie nepotřebuju, baterka byla ve floatu ještě před obědem. Ale bylo to levnější než 100W flexi z číny, co vydržel 3 měsíce.
Jenom mi nějak nedošlo, že těch 18kg bude znát. Žena tu střechu už asi sama neotevře, budu muset přidat nějaký plynový vzpěry.
Uznávám, že je to trochu overkill. Tolik energie nepotřebuju, baterka byla ve floatu ještě před obědem. Ale bylo to levnější než 100W flexi z číny, co vydržel 3 měsíce.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Malá aktualizace:
Původní gel je na cca 50% kapacity. A tak jsem neodolal a pořídil jsem Winston 4x130Ah https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=47&t=6877
BMSka a balancer jsou na cestě.
MPPT měnič přepnu na Lithium.
Síťový nabíječce seberu teplotní čidlo, nahradím ho odporem a jeho pomocí nastavím napětí cca 14V. To by mohlo být pro životnost OK.
Ještě nemám jasno s nabíjením z alternátoru. Buď to nechám takto (relé spínané D+ signálem, napětí cca 14,4V) nebo tam přidám diodu, abych dostal napětí níže a nebo tam vrazím Victron Orion nebo Renogy nabíječku. Ale je to 130Ah, takže předpokládám, že 60A z alternátoru není velký proud. Ještě se chystám to zkušebně zapojit a změřit. Jsou to kabely přes celý auto a v cestě 70A relé. Tak uvidíme jak moc má vliv menší vnitřní odpor Lithia.
Na závěr dva dotazy:
1) Jak moc je kritické nabíjet LiFePO 3-fázově? Tj. aby po fázi absorbce kleslo nabíjecí napětí (float)? Chytřejší nabíječky to tak mají. Ale prodává se spousta nabíječek na Lithium, které jsou v zásadě jen zdroj napětí s omezeným proudem.
2) Jak moc je potřeba mít baterky stažené? Můžu je omotat kurtou, ale nemůžu tam dát dvě plotny se závitovýma tyčema. Baterka má 22cm a já mám prostor 22cm...
Původní gel je na cca 50% kapacity. A tak jsem neodolal a pořídil jsem Winston 4x130Ah https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=47&t=6877
BMSka a balancer jsou na cestě.
MPPT měnič přepnu na Lithium.
Síťový nabíječce seberu teplotní čidlo, nahradím ho odporem a jeho pomocí nastavím napětí cca 14V. To by mohlo být pro životnost OK.
Ještě nemám jasno s nabíjením z alternátoru. Buď to nechám takto (relé spínané D+ signálem, napětí cca 14,4V) nebo tam přidám diodu, abych dostal napětí níže a nebo tam vrazím Victron Orion nebo Renogy nabíječku. Ale je to 130Ah, takže předpokládám, že 60A z alternátoru není velký proud. Ještě se chystám to zkušebně zapojit a změřit. Jsou to kabely přes celý auto a v cestě 70A relé. Tak uvidíme jak moc má vliv menší vnitřní odpor Lithia.
Na závěr dva dotazy:
1) Jak moc je kritické nabíjet LiFePO 3-fázově? Tj. aby po fázi absorbce kleslo nabíjecí napětí (float)? Chytřejší nabíječky to tak mají. Ale prodává se spousta nabíječek na Lithium, které jsou v zásadě jen zdroj napětí s omezeným proudem.
2) Jak moc je potřeba mít baterky stažené? Můžu je omotat kurtou, ale nemůžu tam dát dvě plotny se závitovýma tyčema. Baterka má 22cm a já mám prostor 22cm...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
14V je dobrý pro jednorázový nabití, ale ne pro 14 dní stání s autem připojeným do zásuvky, tam má důvod "float" kde napětí na článek nepřekročí 3.3V (3.25V?) .
Jak BMS a balancer? Proč ne BMS s balancováním?
Diodu ( celkem odolný diody jsou z alternátoru, klidně celej můstek z mrtvýho altíku paralelně naroubovat na chladič) by těch 80A mělo zvládnout, dokonce bych možná zapojil diody i dvě, teda pokud budeš jezdit dlouhý trasy, tak abys zbytečně nepřebíjel. Potom to přepínací relé ztratí smysl. Možná by byl zajímavej odpojovač, kterej by připojil lifepo4 k olovu pro nouzový nastartování...
Baterky mám postahovaný páskou, co je na palety, origo pákovou páskovačkou. Podle mě to stačí. Na té větší ploše můžeš pásku podložit nějakým Al/Fe profilem, protože po ploše to ta páska nestáhne, ale profil nemusí přesahovat baterku...
Jak BMS a balancer? Proč ne BMS s balancováním?
Diodu ( celkem odolný diody jsou z alternátoru, klidně celej můstek z mrtvýho altíku paralelně naroubovat na chladič) by těch 80A mělo zvládnout, dokonce bych možná zapojil diody i dvě, teda pokud budeš jezdit dlouhý trasy, tak abys zbytečně nepřebíjel. Potom to přepínací relé ztratí smysl. Možná by byl zajímavej odpojovač, kterej by připojil lifepo4 k olovu pro nouzový nastartování...
Baterky mám postahovaný páskou, co je na palety, origo pákovou páskovačkou. Podle mě to stačí. Na té větší ploše můžeš pásku podložit nějakým Al/Fe profilem, protože po ploše to ta páska nestáhne, ale profil nemusí přesahovat baterku...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Lépe řečeno BMS s balancováním a k tomu indukční balancér pro posílení.
Diody z alternátoru se u mě nevyskytujou, musel bych vybrat nějakou diodu a chladič, co to uchladí. Loni jsme toho moc nenajezdili, ale máme vyzkoušený, že děti vydrží 4 hodiny denně.
Ještě spekuluju, že bych řídil to relé podle napětí - komparátor s hysterezí. Fungovalo by to jako výkonná a levná nabíječka. Něco takového: https://www.aliexpress.com/item/1000007263379.html, případně bych si to vyrobil sám.
Diody z alternátoru se u mě nevyskytujou, musel bych vybrat nějakou diodu a chladič, co to uchladí. Loni jsme toho moc nenajezdili, ale máme vyzkoušený, že děti vydrží 4 hodiny denně.
Ještě spekuluju, že bych řídil to relé podle napětí - komparátor s hysterezí. Fungovalo by to jako výkonná a levná nabíječka. Něco takového: https://www.aliexpress.com/item/1000007263379.html, případně bych si to vyrobil sám.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
za 10 USD, v krabičce... ještě potřebuješ pořádný relé a je hotovo.
Nějakej alternátor k rozebrání ti jistě věnuje každej autoservis, stačí si říct...
Nějakej alternátor k rozebrání ti jistě věnuje každej autoservis, stačí si říct...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
BMS přišla včera, tak ještě kus překližky a jdu do toho.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Bez zkušeností mi to jde pomalu, ale nějak postupuju. Místa je tam jak v hodinkách, ale nějak se to tam snad nacpe.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 2350 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 10 Odpovědi
- 1612 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 7 Odpovědi
- 1085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
- 12 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od capo56
-
-
Doplnění akumulační nádrže
od dvorka95 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Doplnění akumulační nádrže
- 45 Odpovědi
- 3556 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast
-