Použité li-ion z elektromobilů
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
děkuji Mikel za informace jak měří tester Cadex.
U nás jsou lidé také šikovní a na mypower je hodně témat. A je zde hodně
šikovných realizátorů ,velkých sestav z nových i použitých 18650. Namátkou bych jmenoval
Volente, trud a řada dalších. A určitě by jich bylo mnohem víc, kdyby se i u nás
levně prodávali použité LIFE na váhu. Takže jsem z toho odkazu na Austrálii
upozornil na to, že jsou tam použité ojeté LIFE opravdu levné a prodávají se na váhu
a levně. U nás kusovka a předraženě. A lidi u nás jsou taky technicky hodně šikovní.
Skoro bych řekl, že víc jako v Austrálii. Jen mají často menší možnosti.
děkuji Mikel za informace jak měří tester Cadex.
U nás jsou lidé také šikovní a na mypower je hodně témat. A je zde hodně
šikovných realizátorů ,velkých sestav z nových i použitých 18650. Namátkou bych jmenoval
Volente, trud a řada dalších. A určitě by jich bylo mnohem víc, kdyby se i u nás
levně prodávali použité LIFE na váhu. Takže jsem z toho odkazu na Austrálii
upozornil na to, že jsou tam použité ojeté LIFE opravdu levné a prodávají se na váhu
a levně. U nás kusovka a předraženě. A lidi u nás jsou taky technicky hodně šikovní.
Skoro bych řekl, že víc jako v Austrálii. Jen mají často menší možnosti.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Mam take cca 30kWh v 18650 a aku z Nissanu. To nikdo nozpochybnuje, ze u nas jsou lidi sikovni. Jak jsem psal, je tam mnoho zajimavych projektu a muze to nekoho inspirovat. To ze vy si z toho celeho vyberete jen balast a resite, ze nekde nekdo kupuje pouzite aku z NB na vahu, to je druha vec
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
cena použitých aku je klíčová , cena použitých LIFE není balast, od toho se vše odvijí. Pokud se začnou
u nás velmi levně prodávat ojeté LIFE na váhu začne vznikat mnoho dalších projektů.
Lidé u nás umí dělat řadu nových zajímavých projektů.
A pokud se ještě přihlédne k průměrným platům v Australii a u nás, měly by se ojeté
staré LIFE ve spotřebním koši přepočítávat. A měli bychom požadovat, aby se u nás staré ojeté
LIFE prodávali velmi , velmi levně a na váhu. Kolik gramů je ve starém 18650 mědi a kolik hliníku
nebo jiného kovu. Zatímco někde v kovošrotě by prodávající dostal za takový odpad zlomek
ceny, snaží se na lidech okolo FV si namastit kapsu a prodat kusově velmi draze staré ojeté
LIFE. Možná bychom se měli vzbouřit a přestat kupovat kusově předražené LIFE do té
doby než to bude jako v Austrálii.
Ojeté LIFE požadovat jen velmi levně a za velmi nízkou srovnatelnou s cenou výkupu kovů obsažených
v ojetém LIFE , cenu za 1kg a tedy cenu jen na váhu.A je jedno, jestli by to byly žluté LIFE nebo 18650.
cena použitých aku je klíčová , cena použitých LIFE není balast, od toho se vše odvijí. Pokud se začnou
u nás velmi levně prodávat ojeté LIFE na váhu začne vznikat mnoho dalších projektů.
Lidé u nás umí dělat řadu nových zajímavých projektů.
A pokud se ještě přihlédne k průměrným platům v Australii a u nás, měly by se ojeté
staré LIFE ve spotřebním koši přepočítávat. A měli bychom požadovat, aby se u nás staré ojeté
LIFE prodávali velmi , velmi levně a na váhu. Kolik gramů je ve starém 18650 mědi a kolik hliníku
nebo jiného kovu. Zatímco někde v kovošrotě by prodávající dostal za takový odpad zlomek
ceny, snaží se na lidech okolo FV si namastit kapsu a prodat kusově velmi draze staré ojeté
LIFE. Možná bychom se měli vzbouřit a přestat kupovat kusově předražené LIFE do té
doby než to bude jako v Austrálii.
Ojeté LIFE požadovat jen velmi levně a za velmi nízkou srovnatelnou s cenou výkupu kovů obsažených
v ojetém LIFE , cenu za 1kg a tedy cenu jen na váhu.A je jedno, jestli by to byly žluté LIFE nebo 18650.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Ono mozna zasadni rozdil bude, ze to co kupuji v Ausralii a jinde na kg, tak je proste smes neceho. To co se prodava tu za vyssi cenu a s cim jsem se setkal ja, tak jsou vzdy clanky jiz premerene a pouze funkcni s deklarovanou skutecnou kapacitou. Zajiste uznate, ze pokud nekdo koupi napr. 20kg /20kc/kg 18650 a po premereni mu z toho zbyde 40%, ktere se daji pouzit, tak je asi uz nebude prodavat za puvodni cenu 20Kc/kg. Jednak jich 60% vyhodil a jednak premereni kazdeho clanku je casove i energeticky narocne. Tak jsou tedy dve moznosti. Koupit neco na kg za nizkou cenu a nest veskere riziko, ze treba i 90% bude vadnych ( osobni zkusenost ) a prijdete o cas i penize, nebo za vyssi cenu koupite clanky, ktere jsou sice pouzite ale maji jasne deklarovanou kapacitu a vnitrni odpor
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
já se setkal s 18650 články, které nebyly změřené, články kde byli malé dírky a bylo vidět
pod lupou dovnitř článku, všechny byly jednotně za 0,73USD za kus. U žádného článku nebyla známá
kapacita ani vnitřní odpor. Nakonec jsem z toho vybral 20ks bez dírek a sám si změřil
z více kusů vnitřní odpor a doma i kapacitu. Nic výhodné na tom nebylo.
Vyšlo to nákladově jako nové 18650.
A někdo prodává zase jiné aku LIFE, třeba ty žluté uvede
kapacitu , ale žádný vnitřní odpor a požaduje 50% ceny jako u nového , stáří klidně 10 roků .
A někteří uživatelé naopak mají dobré zkušenosti s použitými 18650 z NB, které kupují ve velkém množství
někdo se zmínil, že je má i zdarma, záleží kdo a jak na co kdo u nás narazí.
Takže z odkazu jak jste poslal na Austrálii se zdálo, že lidé i když kupují levně na kg jsou z výslednou výtěžností nebo sklizní dobrých článků z celkového množství kde kupují na váhu , tak jsou spokojeni.
Jinak by to takto lidé v Australii ani nekupovali .
Zatímco někde u nás v kovošrotě by prodávající dostal za takový odpad použitých LIFE zlomek
ceny,jen za barevné kovy, snaží se prodávající u nás na lidech okolo FV si namastit kapsu a prodat kusově
velmi draze staré ojeté LIFE.
Možná bychom se měli vzbouřit a přestat kupovat kusově předražené LIFE atˇuž se jedná o 18650
nebo žluté LIFE.
já se setkal s 18650 články, které nebyly změřené, články kde byli malé dírky a bylo vidět
pod lupou dovnitř článku, všechny byly jednotně za 0,73USD za kus. U žádného článku nebyla známá
kapacita ani vnitřní odpor. Nakonec jsem z toho vybral 20ks bez dírek a sám si změřil
z více kusů vnitřní odpor a doma i kapacitu. Nic výhodné na tom nebylo.
Vyšlo to nákladově jako nové 18650.
A někdo prodává zase jiné aku LIFE, třeba ty žluté uvede
kapacitu , ale žádný vnitřní odpor a požaduje 50% ceny jako u nového , stáří klidně 10 roků .
A někteří uživatelé naopak mají dobré zkušenosti s použitými 18650 z NB, které kupují ve velkém množství
někdo se zmínil, že je má i zdarma, záleží kdo a jak na co kdo u nás narazí.
Takže z odkazu jak jste poslal na Austrálii se zdálo, že lidé i když kupují levně na kg jsou z výslednou výtěžností nebo sklizní dobrých článků z celkového množství kde kupují na váhu , tak jsou spokojeni.
Jinak by to takto lidé v Australii ani nekupovali .
Zatímco někde u nás v kovošrotě by prodávající dostal za takový odpad použitých LIFE zlomek
ceny,jen za barevné kovy, snaží se prodávající u nás na lidech okolo FV si namastit kapsu a prodat kusově
velmi draze staré ojeté LIFE.
Možná bychom se měli vzbouřit a přestat kupovat kusově předražené LIFE atˇuž se jedná o 18650
nebo žluté LIFE.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak vzdy zalezi na podstivosti prodejce a zda ten, kdo clanky prodava alesn neco o bateriich zna. Lumpove se najdou vzdy a vsude. Kdyz vidim na bazosi jak tam prodavaji nekteri ruzny odpad a jeste tam napisou mereno zkratem a funguji, no tak to vypovida o vsem
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím ,
LiFe ve formátu 18650 je vzácné nové , natož jeté - 18650 jsou běžně jen Li-Ion .
Porovnávat možnosti v Austrálii s ČEZkem je přinejmenším zcestné . Vaříme z toho co máme v dosahu .
Reálný "trh" s jetými lithiovými je světem sám pro sebe . Nejen z faktu nedlouhého masivního používání Lithia v , z toho vyplývající do nedávna neexistující hromady použitých , ale i fakt relativně malého používání Lithia .
Volověných jsou tři prd*le poněvadž jsou používány nejen v UPSkách , vysokozdvižkách či ponorkách , ale i v každém jednotlivém čmoudovi hromady použitýho volova na každém rohu .
Jak psal Mikel , z 1kg nabranýho lopatou může být vše KO , vybraný a otestovaný 1kg je pak pochopitelně dražšní než-li 1kg z lopaty .
Reálnější pokles cen jetého Lithia bude možný až za pár let a po otočení poměru poptávka / nabídka . Což nastane dle mého osobního názoru po vytěžení veškerého Lithia z Cínovce , použitého na výrobu HE3DA baterií , prodávaných ve všech obchodech vedle regálu s rohlíky . Do té doby bude hromad jetého Lithia jen pár kdesi .
Sám jsem již nejedou testoval použitý lithiový , nebyly pochopitelně nejnovější , osobně věřím že budou schopny fungovat řadu let . Zmíněné 10 až 12-ti leté životnosti uvěřím až ji uvidím na vlastní oči a bude-li se tak dít i u Vás .
V mini FVE 125Wp na kuří noze mám 2x 80Ah 13V LiFeYPO4 roku výroby 091116 (16.11. 2009) , v brzké době pro zajímavost provedu kapacitní zkoušky .
Elektronům zdar
LiFe ve formátu 18650 je vzácné nové , natož jeté - 18650 jsou běžně jen Li-Ion .
Porovnávat možnosti v Austrálii s ČEZkem je přinejmenším zcestné . Vaříme z toho co máme v dosahu .
Reálný "trh" s jetými lithiovými je světem sám pro sebe . Nejen z faktu nedlouhého masivního používání Lithia v , z toho vyplývající do nedávna neexistující hromady použitých , ale i fakt relativně malého používání Lithia .
Volověných jsou tři prd*le poněvadž jsou používány nejen v UPSkách , vysokozdvižkách či ponorkách , ale i v každém jednotlivém čmoudovi hromady použitýho volova na každém rohu .
Jak psal Mikel , z 1kg nabranýho lopatou může být vše KO , vybraný a otestovaný 1kg je pak pochopitelně dražšní než-li 1kg z lopaty .
Reálnější pokles cen jetého Lithia bude možný až za pár let a po otočení poměru poptávka / nabídka . Což nastane dle mého osobního názoru po vytěžení veškerého Lithia z Cínovce , použitého na výrobu HE3DA baterií , prodávaných ve všech obchodech vedle regálu s rohlíky . Do té doby bude hromad jetého Lithia jen pár kdesi .
Sám jsem již nejedou testoval použitý lithiový , nebyly pochopitelně nejnovější , osobně věřím že budou schopny fungovat řadu let . Zmíněné 10 až 12-ti leté životnosti uvěřím až ji uvidím na vlastní oči a bude-li se tak dít i u Vás .
V mini FVE 125Wp na kuří noze mám 2x 80Ah 13V LiFeYPO4 roku výroby 091116 (16.11. 2009) , v brzké době pro zajímavost provedu kapacitní zkoušky .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Nerozumiem prečo sa niekto tak drží toho co mu povedal dakto kto to neskúšal doma v solarnom systéme a tvrdí 10-12 rokov. Keď tu sú reálny pouzivatelia a reálne batérie ktoré majú túto dobu za sebou a fungujú.. Opakujem FUNGUJÚ.. To že stratili kapacitu a nedokážu už dodať prúd ako keď boli nové je nám solarnikom jedno.. Lebo ťahám prúd 0.05C a ukladám max 0.15C...za 185 eur z kWh.. Je jasné že nie sú ako nové. Ale ani cena nie je ako nové .
Už mám objednane ďalšich 17 ks .. 4 ks mi ostali z minulej zásielky. Takže budu ďalšie 3kWh...
Na to Australske forum prispieva aj Carl od ktorého mám batérie aj ja..je tam foto jeho 72kWh batérie..5* komplet baterka z Otlanderu...tak sa mi paci ze ju sem dam
Už mám objednane ďalšich 17 ks .. 4 ks mi ostali z minulej zásielky. Takže budu ďalšie 3kWh...
Na to Australske forum prispieva aj Carl od ktorého mám batérie aj ja..je tam foto jeho 72kWh batérie..5* komplet baterka z Otlanderu...tak sa mi paci ze ju sem dam
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
Ty li-ion 18650 co jsem kupoval za 0,73USDza kus
/přepočtená cena v USD proto aby se to dobře srovnávalo s Austrálií/
byly tedy spíše kvalitou, že se měly prodávat i s těmi dírkami jen za 1USD / kg na váhu lopatou.
Nebyly měřené, nebyl známý vnitřní odpor nebyly tříděné , jak píše Mikel,vůbec nic.
Je ale pravda, že byly deklarované jako nové nepoužité li-ion 18650.
Možná jsem příliš úzkoprsý, že mně vadí u nového
li-ion 18650 dírky od toho jak se trhaly přibodované pásky z těchto nových 18650.
Ani bych toho prodávajícího nenazval lumpem, jak napsal Mikel.
Vždyt je to vážený člen fora a mnozí další od něho nakoupili a jsou spokojeni.
Možná měli ostatní lepší cenu nebo se jednalo o jinou dávku bez dírek, možná ostatním
Nějaké dírky po vyrthaných páscích z bodování u nových li-ion taky vůbec ani nevadí.
Kdybych znal jejich skutečný stav těchto nových li-ion , ani bych tam nejel.
Pravda je i ta, že jsem je kupovat také na místě vůbec nemusel, ale vzal jsem
malý vzorek za málo peněz na vyzkoušení než je odložím do elektroodpadu.
Nový aku je vždy spotřební zboží a použitý aku je ihned vícenásobně spotřební zboží.
A jestli já pro sebe si udělám nějaký závěr na základě informací a zkušeností, není
to žádné závazné nařízení pro ostatní co mají dělat a co si kupovat.
Vaříme si sami z domácích i zahraničních surovin a podle vlastní chuti.
Už jsem to psal dřív, výběr aku nových i použitých Je velký, každý se rozhoduje sám
za sebe a měl by přihlédnout k časové životnosti,
K životnosti dané počtem cyklů , ceně nového a ceně použitého aku a sám se správně
Rozhodnout.
Ty li-ion 18650 co jsem kupoval za 0,73USDza kus
/přepočtená cena v USD proto aby se to dobře srovnávalo s Austrálií/
byly tedy spíše kvalitou, že se měly prodávat i s těmi dírkami jen za 1USD / kg na váhu lopatou.
Nebyly měřené, nebyl známý vnitřní odpor nebyly tříděné , jak píše Mikel,vůbec nic.
Je ale pravda, že byly deklarované jako nové nepoužité li-ion 18650.
Možná jsem příliš úzkoprsý, že mně vadí u nového
li-ion 18650 dírky od toho jak se trhaly přibodované pásky z těchto nových 18650.
Ani bych toho prodávajícího nenazval lumpem, jak napsal Mikel.
Vždyt je to vážený člen fora a mnozí další od něho nakoupili a jsou spokojeni.
Možná měli ostatní lepší cenu nebo se jednalo o jinou dávku bez dírek, možná ostatním
Nějaké dírky po vyrthaných páscích z bodování u nových li-ion taky vůbec ani nevadí.
Kdybych znal jejich skutečný stav těchto nových li-ion , ani bych tam nejel.
Pravda je i ta, že jsem je kupovat také na místě vůbec nemusel, ale vzal jsem
malý vzorek za málo peněz na vyzkoušení než je odložím do elektroodpadu.
Nový aku je vždy spotřební zboží a použitý aku je ihned vícenásobně spotřební zboží.
A jestli já pro sebe si udělám nějaký závěr na základě informací a zkušeností, není
to žádné závazné nařízení pro ostatní co mají dělat a co si kupovat.
Vaříme si sami z domácích i zahraničních surovin a podle vlastní chuti.
Už jsem to psal dřív, výběr aku nových i použitých Je velký, každý se rozhoduje sám
za sebe a měl by přihlédnout k časové životnosti,
K životnosti dané počtem cyklů , ceně nového a ceně použitého aku a sám se správně
Rozhodnout.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím ,
Vážený Kyocero , zklamání z reality při nákupu jetého Lithia jsme si prošli snad všichni , někdo lépe jiný hůře - Váš případ dle "vzal jsem malý vzorek za málo peněz na vyzkoušení než je odložím do elektroodpadu." vypadá na lepší případ . Nelíbí-li se Vám to co jste zakoupil , můžete je místo vyhození věnovat , jako třeba ja - před časem sem zakoupil nemalou hromadu akupacků z NB za nemalý peníz . Po boji s vyloupáváním jsem zjistil že obsah každého packu byl jedinečný což se mi moc nehodilo do projektu , tak sem je přenechal pár zdejším členům za symbolický peníz .
To je život .
Elektronům zdar
Vážený Kyocero , zklamání z reality při nákupu jetého Lithia jsme si prošli snad všichni , někdo lépe jiný hůře - Váš případ dle "vzal jsem malý vzorek za málo peněz na vyzkoušení než je odložím do elektroodpadu." vypadá na lepší případ . Nelíbí-li se Vám to co jste zakoupil , můžete je místo vyhození věnovat , jako třeba ja - před časem sem zakoupil nemalou hromadu akupacků z NB za nemalý peníz . Po boji s vyloupáváním jsem zjistil že obsah každého packu byl jedinečný což se mi moc nehodilo do projektu , tak sem je přenechal pár zdejším členům za symbolický peníz .
To je život .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Žádnou technologii aku nehaním ani nechválím. Každému co mu vyhovuje. Co se týká ceny, svůj názor jsem již napsal. Nabádat k nějaké revoltě proti prodeji použitých věcí, se snahou snížit cenu, je mlácení prázdné slámy. Když to někomu nevyhovuje, tak ať nekupuje.
Já jsem třeba zužitkoval i prizmatické články různých typů tak že mám články poskládané z 6ti různých typů a kapacit. Výsledná kapacita 40Ah. A mohl jsem je klidně vyhodit protože tyto byli opravdu zadarmo. Ale z celé krabice různě pokřivených až téměř zlomených jsem vyseparoval tyto a prostě jim dal šanci na další život. video: https://youtu.be/BKQVwct0S7k Kdyby za tu krabici dotyčný chtěl 2000,-, tak bych mu je po vzevrubné prohlídce dal a další riziko si nesl sám. Stejně jako v případě kdy jsem kupoval krabici NTB baterií za 30kč/ks. Jedno jestli 6čl. nebo 4čl. Použitelných bylo kolem 40-50% článků.
Ale kdybych dnes nabídl svoje aku k prodeji za cenu 2000,-/čl. (tj.96x 18650 s celkovou kapacitou 180Ah), tak už jsem zloděj. "To muselo dát práce, a přitom taková blbost".
Já jsem třeba zužitkoval i prizmatické články různých typů tak že mám články poskládané z 6ti různých typů a kapacit. Výsledná kapacita 40Ah. A mohl jsem je klidně vyhodit protože tyto byli opravdu zadarmo. Ale z celé krabice různě pokřivených až téměř zlomených jsem vyseparoval tyto a prostě jim dal šanci na další život. video: https://youtu.be/BKQVwct0S7k Kdyby za tu krabici dotyčný chtěl 2000,-, tak bych mu je po vzevrubné prohlídce dal a další riziko si nesl sám. Stejně jako v případě kdy jsem kupoval krabici NTB baterií za 30kč/ks. Jedno jestli 6čl. nebo 4čl. Použitelných bylo kolem 40-50% článků.
Ale kdybych dnes nabídl svoje aku k prodeji za cenu 2000,-/čl. (tj.96x 18650 s celkovou kapacitou 180Ah), tak už jsem zloděj. "To muselo dát práce, a přitom taková blbost".
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 3297
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
ono kupovani cehokoliv jetyho bez zaruky s sebou nese jiste riziko. A pak uz zalezi na kazdem z nas jaky ma koule ...
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Muzete upresnit o jake clanky se jednalo? Kapacita pripadne znacka nebo alespon barva clanku.kyocera píše:Je ale pravda, že byly deklarované jako nové nepoužité li-ion 18650.
Možná jsem příliš úzkoprsý, že mně vadí u nového
li-ion 18650 dírky od toho jak se trhaly přibodované pásky z těchto nových 18650.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím,
myslím, že je to celkem jedno , pro mně to nebyl žádný význačný nákup, ale jen koupě
malého vzorku. Byly červené, LG a podle výrobce měly mít 2600mAh.
A v aku nářadí je dlouhá životnost stejně nečeká. A nemám v plánu tady řešit nějaký
nákup . Myslím, že k tomuto tématu už bylo napsáno dost. A každý už taky k tomu řekl svoje.
Už jsem neměl ani v plánu tady v diskuzi pokračovat. Třeba zas v jiném vlákně na jiné téma.
myslím, že je to celkem jedno , pro mně to nebyl žádný význačný nákup, ale jen koupě
malého vzorku. Byly červené, LG a podle výrobce měly mít 2600mAh.
A v aku nářadí je dlouhá životnost stejně nečeká. A nemám v plánu tady řešit nějaký
nákup . Myslím, že k tomuto tématu už bylo napsáno dost. A každý už taky k tomu řekl svoje.
Už jsem neměl ani v plánu tady v diskuzi pokračovat. Třeba zas v jiném vlákně na jiné téma.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Ok to je v poho. Myslel jsem, ze mate jine, ke kterym bych se mohl vyjadrit. Proslo me jich rukama spoustu a spoustu jsem si jich i promeroval. Tyto ktere uvadite neznamkyocera píše:Zdravím,
myslím, že je to celkem jedno , pro mně to nebyl žádný význačný nákup, ale jen koupě
malého vzorku. Byly červené, LG a podle výrobce měly mít 2600mAh.
A v aku nářadí je dlouhá životnost stejně nečeká. A nemám v plánu tady řešit nějaký
nákup . Myslím, že k tomuto tématu už bylo napsáno dost. A každý už taky k tomu řekl svoje.
Už jsem neměl ani v plánu tady v diskuzi pokračovat. Třeba zas v jiném vlákně na jiné téma.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak jsem provedl namatkovy test dvou clanku 18650, ktery jsou vyrobeny v roce 2007.
Clanky jsou nove a neppouzite, nicmene jejich stari je 11 let. Vnitrni odpor clanku muzete videt na prilozenych fotografiich. Nevypadaji jako clanky pred smrti
Clanky jsou nove a neppouzite, nicmene jejich stari je 11 let. Vnitrni odpor clanku muzete videt na prilozenych fotografiich. Nevypadaji jako clanky pred smrti
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Co to je za články, high capacity nebo high current? Pokud druhá varianta, tak nic moc.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Tak jeste pro doplneni, prikladam foto vysledku kapacitniho testu nepouziteho clanku vyrobeneho v roce 2007.
Kazdy si muze udelat obrazek o pripadne diskutovane zivotnosti 10-12 let
Test byl provaden na profesionalni testeru Cadex 7200
Vybijeci proud byl pro test nastaven na 1C tedy 2150mA
Kazdy si muze udelat obrazek o pripadne diskutovane zivotnosti 10-12 let
Test byl provaden na profesionalni testeru Cadex 7200
Vybijeci proud byl pro test nastaven na 1C tedy 2150mA
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Zdravím
podle vnitřního odporu a hlavně data výroby bych o takové neměl zájem ani
zdarma , zbytečně bych zatěžoval místní elektroodpad.
Pro aku nářadí naprosto nepoužitelné.
Ale věřím, že by jste někomu udělal radost do svítilny s LED.
A toto vlákno jsem založil a diskuze již včera ukončil.
podle vnitřního odporu a hlavně data výroby bych o takové neměl zájem ani
zdarma , zbytečně bych zatěžoval místní elektroodpad.
Pro aku nářadí naprosto nepoužitelné.
Ale věřím, že by jste někomu udělal radost do svítilny s LED.
A toto vlákno jsem založil a diskuze již včera ukončil.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů
Parametry vyrobce prikladam, vzhedem k tomu, ze vyrobce udava plnou kapacitu pri 0.2C, tak si myslim, ze 93% pri vybijeni 1Cje slusny vysledek na starika. Dle vyrobce u nove baterie je vnitrni odpor nizsi nez 80mOhm. To clanek i po 11ti letach take splnuje.kodl69 píše:Co to je za články, high capacity nebo high current? Pokud druhá varianta, tak nic moc.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 33 Odpovědi
- 3800 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams
-
- 2 Odpovědi
- 1827 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mira9_cz
-
- 43 Odpovědi
- 4826 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 816 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 14 Odpovědi
- 3896 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus