E-kolo
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
- Lokalita: RK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Hoši, to neřešte.Soban píše:A na tom jsi byl kde???wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
...UPOZORNĚNÍ
Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
právní stránku dobře znám.
Jezdím pro radost a výkon užívám spíš co se síly týče - pro jízdu do kopce, než pro rychlost.
Když mě někdo chytí, budu si to muset sežrat...
Ale technicky stačí změnit dvě volby v servisním menu a jsem zase v zákonných normách (max 250W a přípomoc do 25km/h)
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
- Lokalita: RK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7000
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Pro ten motor je to drsňárna.dusanmsk píše:Ako funguje ten HUB motor vo vyslape strmeho kopca? Ja mam stredovu konfekciu (bafang) a tam je vyhoda ze si podradim a drzim optimalne otacky. U toho hubu si to neviem predstavit, ked ma fungovat v 5 kmh aj v 50 kmh.
Při 48V má takřka 1000W při plném napájení.
Je taky asi 2-3 těžší (měď) jak obyčejný 250W.
Pokud hodně zabírá, je to hlučnější - zvuky pulzů se rozléhají po rámu kola
Na středový motor jsem tehdy neměl.
Přehazovačka by se hodila...
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Tak ten hluk způsobuje digitální řízení výkonu,pokud použijete jednotku se sínusovou křivkou hluk zmizí a ztráty v motoru též,jinak kdo navrhoval omezení na 250w byl asi tak trošku mimo,na rovinách je to použitelné ale i v mírném kopečku je to skoro nepoužitelné,proto většina kol od renomovaných výrobcú toto ani náhodou nedodržuje,protože poté by e kola byla neprodejná,výkon mnohdy jde až k tomu 1 kw.Omezení rychlosti a striktně dodržované na veřejných komunikacích by úplně stačil......
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 661
- Registrován: ned říj 17, 2021 7:43 pm
- Lokalita: okr. Vyškov
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5800
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Tak výrobce si může tvrdit kdejakou hovadinu, to i i4wifi tvrdili o modráskách, že mají v sobě galvanicky oddělený zdroj, takže to splňuje požadavek na FVE galvanicky oddělená od sítě.Soban píše:A na tom jsi byl kde???wimpi píše:A víš o tom, že s tímhle nemáš na cestách co dělat že jo?
UPOZORNĚNÍ
Sada EVBIKE vyhovuje všem legislativním požadavkům pro 100% legální provoz na pozemních komunikacích.
Zákony ohledně "elektrokol" jsou dva a nenahrazuje jeden druhý, ale platí oba a spousta lidí v tom má bordel.
První je starý český "kolo s pomocným motorem" a druhý pochází z EU ohledně elektrokola.
Pro "kolo s pomocným motorem" je limit 1 kW, 25 km/h,nemusí to být elektromotor, nemusí být příšlap,... je tam ale hlavní podmínka, že je to dodatečný pomocný motor a nezasahuje do konstrukce kola """f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.""" Stručně řečeno, když ten elektromotor odmontuješ (bez vracení jiných dílů zpátky), musí ti zbýt pojizdné kolo. Vyhoví tedy kolo na nosiči s třecím pastorkem nebo ta čínská sada, kde se přišroubuje rozeta na paprsky kola a propojí řetezem. Zkrátka to, co bylo kolo s pomocným motorem i před 30 lety. Výměna náboje v kole tomuto nevyhoví.
Prodejce uvádí výkon 500W, ale má nábojový motor, takže toto uplatnit nemůže.
Druhý nezávislý je "elektrokolo" a to má limit 250 W, povinný příšlap, 25km/h. Což s těmi inzerovanými 500 nebo 750 W taky nesplňuje.
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
"""f ) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.""" -- coz splňuje i středový Bafang BBSHD nebo Cyclone, protože když motor a akumulátor odmontuji, zbyde mi
kolo, které je nějak pojízdné (v nejhorším případě jako odrážedlo), osa ani ložiska pedálů nejsou nosnou částí kola.
Jinak já si pod zásahem do nosných částí představuji třeba vrtání do rámu, svařování, zásah do výpletu kol apod. a z té věty mi nikde neplyne povinnost toho, aby provedený zásah byl reverzibilní při zachování funkčnosti.
Další věc představuje rozdíl mezi jmenovitým a špičkovým výkonem.
kolo, které je nějak pojízdné (v nejhorším případě jako odrážedlo), osa ani ložiska pedálů nejsou nosnou částí kola.
Jinak já si pod zásahem do nosných částí představuji třeba vrtání do rámu, svařování, zásah do výpletu kol apod. a z té věty mi nikde neplyne povinnost toho, aby provedený zásah byl reverzibilní při zachování funkčnosti.
Další věc představuje rozdíl mezi jmenovitým a špičkovým výkonem.
-
- Příspěvky: 496
- Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
- Lokalita: Praha
- Bydliště: Praha
Re: E-kolo
Měřil jsem několik kol s regulátorem 250W a všechny braly proud v zátěži 20 až 25A z baterie 36 nebo 42V . Tak nevím jak těm 250W dospěli. Motor 500W dá bez problémů 1.5kW když se použije silnější regulátor a hlavně pořádná baterka
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
-
- Příspěvky: 2671
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: E-kolo
mozna jde i o to jak dlouho to da a pri jake rychlosti
-
- Příspěvky: 387
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Moj stredovy bafang ma spicku 750W. To je uz vcelku pouzitelne, ked si clovek zoberie, ze to ma sprevodovane prehadzovackou. Limit 25 je kktina, optimum na rovine by som videl niekde okolo 35-40. Nejaku dobu som to mal "odblokovane" (presunom hall sondy pod pedale), ale padalo to casto do chyby, tak som to zrusil a teraz trpim na limite 25.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: E-kolo
Neví někdo jaká BMS se obvykle u e-kola dávají? Předpokládám, že tam bývá BMS s balancérem. A že balancér balancuje jen při dobíjení. A že balancovací proud je (nedostatečně) malý.
Nabíječka nabije baterii celkem rychle a články se nemusí vybalancovat.
Tak jestli má smysl hodit takovou baterii na regulovaný zdroj a dobíjet ji třeba proudem 0,1 A po dobu několika dnů a pak bude dostatek času na srovnání článků.
Nechce se mi baterii rozebírat, měřit a experimentovat. Snad v zimě, kdy e-kolo odpočívá.
Nebo je tam jen pasivní palič na článku při překročení napětí?
Nabíječka nabije baterii celkem rychle a články se nemusí vybalancovat.
Tak jestli má smysl hodit takovou baterii na regulovaný zdroj a dobíjet ji třeba proudem 0,1 A po dobu několika dnů a pak bude dostatek času na srovnání článků.
Nechce se mi baterii rozebírat, měřit a experimentovat. Snad v zimě, kdy e-kolo odpočívá.
Nebo je tam jen pasivní palič na článku při překročení napětí?
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
to se liší každý výrobce to má jinak a někdy i starší jiné než novější,je třeba se podívat do manuálu ke kolu,i když ani tam to mnohdy není...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Baterii jsem nerozebíral, jen viděl videa, jak je skládají. Mám ovšem obavu, že tam žádná BMS není.
-
- Příspěvky: 2605
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
No co jsem kuchl asi originál, nabíječka 41,5V LiPo baterie, 9 článků v sérii po 3. 36V. Hliníkový stříbrný jekl. Vypínač na baterii co je zvenku, sepne polovodič. Je to elektrokolo typu celohliník městký typ 10Ah baterie na nosiči.
LiPo nahrazeno Jinými články typu 18650 4x20ks
LiPo nahrazeno Jinými články typu 18650 4x20ks
Naposledy upravil(a) gupa dne ned zář 17, 2023 8:03 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: E-kolo
Já to kupoval těsně před covidem jako konverzní kit i od https://vi.aliexpress.com/item/32827447339.html. Vše funguje, ale stejně jako u jiných aku spotřebičů počítám, že to může být rozbalancované, tak hledám jednoduchý způsob jak to srovnat.
Ale třeba je nejlepší nedělat nic a až se sníží dojezd, tak baterii rozebrat a bude se vědět víc.
Ale třeba je nejlepší nedělat nic a až se sníží dojezd, tak baterii rozebrat a bude se vědět víc.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2605
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Tady je ještě fotka bms pro 9 článků, a na něm položený spínač, nějaký polovodičový, pro sepnutí baterie a koncového brzdového světla. Se čtyřmi dráty.
Edit: Náhrada za LiPo články jsou 18650, 4x10 článků. Opravuji tak chybu že jde o 4x20 článků, v minulém příspěvku. Jak jsem psal, čekám na BMS z Hadexu na koloběžku, mělo by to dojít někdy asi v úterý. Ta BMS by měla být na 10 článků.3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2605
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Tak jsem se dostal k bodové svářečce, trocha pertinaxu, pár děr. Baterie na elektrokolo číslo 2 z 18650, zatím v procesu výroby. 48V.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob úno 03, 2024 2:25 pm
- Lokalita: Praha
Re: E-kolo
Dobrý den, přemýšlím o sestavení akumulátoru pro kolo z článků https://shop.mypower.cz/clanek-li-ion-1 ... lion-15134 s kapacitou 36V-14Ah. Potřebuji rady ohledně výběru BMS a rychlonabíječky.
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: E-kolo
Pokud znáš maximální proud který bude odebírán z té baterky,je to jednoduché zrovna si u něho objednej i příslušnou BMS a nemusíš nic dál řešit.Nějak nemůžeme tušit co že to máš za kolo a jakou řídící jednotku to obsahuje a hlavně jaký maximální proud je schopna dávat,údaj že kolo je na 250w ve většině případů je napsáno jen kvůli legislativě ale maximální krátkodobý odběr je někde jinde......tož tak
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 2605
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: E-kolo
Podle datasheetu přímo od Phylion je trvalé vybíjení na 1C. Což při 250W/36V motoru dělá okolo 7A. Což by mělo mít nějakou rezervu do cca 14A. Ale u baterií to plně chápe Tesla, mít okolo 80kWh je asi tak akorát pro normální jízdu. Ale někdo rád dobíjí mobil každý večer.
https://www.xingheng.com.cn/static/addo ... %86%8C.pdf
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
BMS třeba JK bms za tisícovku, mají 60A jištění, jsou z aliexpresu, sám je mám v elektrárně i na kolech a fungujou zatím dobře, balancujou 0,4 nebo 0,6A což je pro rychlodobíjení hodící se. Když bazíruješ na plném nabití, což se pro ekolo někdy i hodí.Okydoky píše: ↑sob úno 03, 2024 2:37 pmDobrý den, přemýšlím o sestavení akumulátoru pro kolo z článků https://shop.mypower.cz/clanek-li-ion-1 ... lion-15134 s kapacitou 36V-14Ah. Potřebuji rady ohledně výběru BMS a rychlonabíječky.
A nabíječku si kup taky z aliexpresu, 18A na 58V stojí cca 2500,- tu používám taky na krmení baterií elektrárny, když je málo světla.
Tady je podobná slabší. Dělají toho plno druhů. A napětí mám aby to nabilo i 14x liion, stejně to v reálu odpojuje bms podle nejvyššího článku.
https://vi.aliexpress.com/item/10050048 ... Redirect=y
https://vi.aliexpress.com/item/10050036 ... pt=glo2vnm
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Příspěvky: 816
- Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm
Re: E-kolo
Jen by mě zajímalo, proč všichni bastlí baterky z malých článku 18650, kde jich mají kvanta a práce až nad hlavu, když se dají použít hranaté články třeba 14Ah. Sestavené za chvíli, je to lehčí a levnější. A má to znatelně vyšší cyklickou životnost.
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě !
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1333 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess