Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
To ma i Škoda Enyaq. Za mě, k ničemu.Franta2776 píše: ↑ned dub 21, 2024 11:47 amTy EV umí zajímavý věci. BMW i5 nemá páčku rekuperace pod volantem na manuální nastavení,taky ušetřili za páčku. Sílu rekuperace volí podle akruální cesty v navigaci.
Ale věřím, že pro lenochy a ženy cajk.
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
pouzivate nekdo zmenu rekuperace? Ja bohuzel jen k tomu, ze musim dat manualne B. D nebo jine stupne rekuperace prakticky ne. D snad jen na dalnici, kdy zse chci podrbat. Moje auto nema tempomat
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano pořád, vlastně málokdy používám brzdy.
Mám pádla pod volantem.
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
to ja na B, max rekuperace taky nepouzivam brzdu. Ale rekuperaci si ridim plynovym pedalem. Ladit si rekuperaci jinak, nejakou pakou nebo tak mi prijde zbytecny ale asi kazdy podle gusta
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Který EV nemá tempomat??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
e-golf, puvodni majitel ho asi nepovazoval za dulezity. Byl volitelna konfigurace. Pritom vepredu to ma radar a mohl by byt i adaptivni. Automobilky nechapu
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Smutné. Já ho nemám ve sprinteru L1H1 taky. To je jedinné co mi na delší cestování v té dodávce chybí, po pár hodinách na dálnic mi začíná trnou noha ((
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
No jo, klasika jak měsíční poplatek za aktivaci vyhřívání sedadla.
Ale ono tak tak je třeba i u serverů od IBM. Fyzicky tam ten HW je ale platí se za jeho dodatečnou aktivaci.
Ale ono tak tak je třeba i u serverů od IBM. Fyzicky tam ten HW je ale platí se za jeho dodatečnou aktivaci.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Když to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
- Lokalita: Morava
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Dělají. Přejede to i zorane pole.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Koukám, hackování auto softu bude dost výnosná činnost.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
U me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.glottis píše: ↑ned dub 21, 2024 6:15 pmKdyž to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Není pravda,plachtění jde dvěma spůsoby: buď si hodíš neutrál pákou za jízdy ,nebo udržuješ plynový pedál v neutrální poloze mezi rekuperací/výkonem.Nastavení plynového pedálu je trojí:rekuperace do zastavení/rozjezd jako s klasickým automatem/plachtěníNOPARasito píše: ↑ned dub 21, 2024 7:26 pmU me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.glottis píše: ↑ned dub 21, 2024 6:15 pmKdyž to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Myslim klasické plachtění.marko250 píše: ↑ned dub 21, 2024 8:01 pmNení pravda,plachtění jde dvěma spůsoby: buď si hodíš neutrál pákou za jízdy ,nebo udržuješ plynový pedál v neutrální poloze mezi rekuperací/výkonem.Nastavení plynového pedálu je trojí:rekuperace do zastavení/rozjezd jako s klasickým automatem/plachtěníNOPARasito píše: ↑ned dub 21, 2024 7:26 pmU me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.glottis píše: ↑ned dub 21, 2024 6:15 pmKdyž to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
Udržovat pedál v neutrální poloze.
A vyřazování?(U staré asi jo)
Ale i tak to není volba "nulové rekuperace"
Viz. :
Čas 46:00 a dál.
Ale Highland TM3 už má volbu "šmrdláním na dyspleji"
A tam budou ty sexy buttons potřeba.
To už i Enayq má možnost jednodušeji a to pádlem.
Marko, ty máš totiž ještě rozumné provedení.
Další Y-lonka pravděpodobně přijde o páčky a to je "pro mě" nezkousnutelnej fail.
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
- Lokalita: Brno
- Výkon panelů [Wp]: 9,9
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud má EV motor s permanentními magnety a nemá spojku (jako Tesly vzadu), tak nemohou normálně plachtit ve smyslu, že při tom nespotřebovávají energii. Takže to "simulují", ale musí v motoru pořád vytvářet rotující pole, jinak to ty magnety brzdí.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
A v cem je problem? Dyt se to tak dela. Jen do minusu cca 1kW.
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
krome toho ze to bude lehce slozitejsi, jen si mozna v tesle rekli, ze davat tam plachteni, kdyz to zere enegii nema cenu. A tim jak urputne miri k autonomnimu rizeni jim to tam asi nepasuje. A jeste by tam museli dat nejake tlacitko A kdyz tam daj tlacitko tak umre milion kotatek.
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
V reálném životě je pevné plachtění spíše ke škodě,to auto se strašně rychle rozjede mimo rychlostní komfort na daném úseku a pak tam člověk skokově rve zpět D ,nebo brzdí a vzniká škubání .Ideál je ta zaplá rekuperace do zastavení a plachtění ovládané za pomocí plynového pedálu.Taky jsem měl strach ,že když si nemůžu u Tesly volit sílu rekuperace ,tak mi to bude chybět,ale pozoruji smart rekuperaci u ní právě přez ten plynový pedál a již nechci jinak.Naopak by mě pevně navolená vadila.Je potřeba si tyto věci vyzkoušet a porovnat v praxi,měl jsem MG4 s tou velkou baterkou a byly tam volitelné úrovně rekuperace,bylo to méně komfortní,po přepnutí na ovládání jedním pedálem to bylo ono .
Daní páček pryč u nových modelů je pikačovina,sice má od dalšího updatu auto samo poznat kam se jede a nebude se už řadit ani na displeji,ale já jsem proti.Někdy jdou až moc za hranu.
Daní páček pryč u nových modelů je pikačovina,sice má od dalšího updatu auto samo poznat kam se jede a nebude se už řadit ani na displeji,ale já jsem proti.Někdy jdou až moc za hranu.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW