Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: ned dub 21, 2024 11:47 am
kybos píše: ned dub 21, 2024 10:47 am
To nejspíš ušetřili na těch páčkách na blinkry. :lol:
Další ušetřený díl bude nejspíš volant a bude se zatáčet na touch screenu nebo hlasovými povely... :lol:
Ty EV umí zajímavý věci. BMW i5 nemá páčku rekuperace pod volantem na manuální nastavení,taky ušetřili za páčku. :lol: Sílu rekuperace volí podle akruální cesty v navigaci. :lol:
To ma i Škoda Enyaq. Za mě, k ničemu.
Ale věřím, že pro lenochy a ženy cajk.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

pouzivate nekdo zmenu rekuperace? Ja bohuzel jen k tomu, ze musim dat manualne B. D nebo jine stupne rekuperace prakticky ne. D snad jen na dalnici, kdy zse chci podrbat. Moje auto nema tempomat
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: ned dub 21, 2024 1:04 pm
pouzivate nekdo zmenu rekuperace? Ja bohuzel jen k tomu, ze musim dat manualne B. D nebo jine stupne rekuperace prakticky ne. D snad jen na dalnici, kdy zse chci podrbat. Moje auto nema tempomat
Ano pořád, vlastně málokdy používám brzdy.
Mám pádla pod volantem.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

to ja na B, max rekuperace taky nepouzivam brzdu. Ale rekuperaci si ridim plynovym pedalem. Ladit si rekuperaci jinak, nejakou pakou nebo tak mi prijde zbytecny ale asi kazdy podle gusta :)
Franta2776
Příspěvky: 3431
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: ned dub 21, 2024 1:04 pm
pouzivate nekdo zmenu rekuperace? Ja bohuzel jen k tomu, ze musim dat manualne B. D nebo jine stupne rekuperace prakticky ne. D snad jen na dalnici, kdy zse chci podrbat. Moje auto nema tempomat
Který EV nemá tempomat??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

e-golf, puvodni majitel ho asi nepovazoval za dulezity. Byl volitelna konfigurace. Pritom vepredu to ma radar a mohl by byt i adaptivni. Automobilky nechapu
Franta2776
Příspěvky: 3431
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Franta2776 »

Smutné. Já ho nemám ve sprinteru L1H1 taky. To je jedinné co mi na delší cestování v té dodávce chybí, po pár hodinách na dálnic mi začíná trnou noha :(((
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 223
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Miyuki »

No jo, klasika jak měsíční poplatek za aktivaci vyhřívání sedadla.
Ale ono tak tak je třeba i u serverů od IBM. Fyzicky tam ten HW je ale platí se za jeho dodatečnou aktivaci.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: ned dub 21, 2024 1:48 pm
to ja na B, max rekuperace taky nepouzivam brzdu. Ale rekuperaci si ridim plynovym pedalem. Ladit si rekuperaci jinak, nejakou pakou nebo tak mi prijde zbytecny ale asi kazdy podle gusta :)
Umí rekuperaci do zastavení?? Protože Enyaq 2022 RS za 1,8 mičudy neumí.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

Když to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
Strejda
Příspěvky: 32
Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
Lokalita: Morava
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Strejda »

Obrázek
unicast píše: pát dub 19, 2024 6:30 pm
Jo, když se kriplkáře boří kolečka do hlíny, to je pak blbý. A 4x4 je ti šmejdi nedělaj.
Dělají. Přejede to i zorane pole.
Přílohy
20240421_182445.jpg
eman
Příspěvky: 1785
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od eman »

Miyuki píše: ned dub 21, 2024 5:33 pm
No jo, klasika jak měsíční poplatek za aktivaci vyhřívání sedadla.
Ale ono tak tak je třeba i u serverů od IBM. Fyzicky tam ten HW je ale platí se za jeho dodatečnou aktivaci.
Koukám, hackování auto softu bude dost výnosná činnost. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

glottis píše: ned dub 21, 2024 6:15 pm
Když to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

eman píše: ned dub 21, 2024 7:07 pm
Miyuki píše: ned dub 21, 2024 5:33 pm
No jo, klasika jak měsíční poplatek za aktivaci vyhřívání sedadla.
Ale ono tak tak je třeba i u serverů od IBM. Fyzicky tam ten HW je ale platí se za jeho dodatečnou aktivaci.
Koukám, hackování auto softu bude dost výnosná činnost. :D
Si piš.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od marko250 »

NOPARasito píše: ned dub 21, 2024 7:26 pm
glottis píše: ned dub 21, 2024 6:15 pm
Když to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
Není pravda,plachtění jde dvěma spůsoby: buď si hodíš neutrál pákou za jízdy ,nebo udržuješ plynový pedál v neutrální poloze mezi rekuperací/výkonem.Nastavení plynového pedálu je trojí:rekuperace do zastavení/rozjezd jako s klasickým automatem/plachtění
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

marko250 píše: ned dub 21, 2024 8:01 pm
NOPARasito píše: ned dub 21, 2024 7:26 pm
glottis píše: ned dub 21, 2024 6:15 pm
Když to není z kopce tak jo ale ne tak rychle jako Tesla. Ta jde do nuly rychle. Když pak stojím a tuknu do plynu rozjede se a už nezastaví. Nevím proč to koncern tak má. Možná kvůli popojíždění V koloně? Nebo jestli nějaký technický problém? V nízkých rychlostech pak ani B není plná rekuperace a zvyšuje ji až brzdovým pedálem, kdy nejdřív to bere rekuperace a když víc tak až pak brzdy.
U me pádlo nebo funkce i-pedál do zastavení.
U Tesly naopak v základu nejde plachtit. To jde, až pres SEXY buttons.
Za mě to mají korejci uživatelsky nejvychytanější, ale zas maj jiné "mouchy".
Připadne mi, že koncern se to snaží ještě pořád přiblížit více fosilům, kvůli přechodu na EV bez takového šoku v ovládání.
Není pravda,plachtění jde dvěma spůsoby: buď si hodíš neutrál pákou za jízdy ,nebo udržuješ plynový pedál v neutrální poloze mezi rekuperací/výkonem.Nastavení plynového pedálu je trojí:rekuperace do zastavení/rozjezd jako s klasickým automatem/plachtění
Myslim klasické plachtění.
Udržovat pedál v neutrální poloze.
A vyřazování?(U staré asi jo)
Ale i tak to není volba "nulové rekuperace"
Viz. :
Čas 46:00 a dál.
Ale Highland TM3 už má volbu "šmrdláním na dyspleji"
A tam budou ty sexy buttons potřeba.
To už i Enayq má možnost jednodušeji a to pádlem.
Marko, ty máš totiž ještě rozumné provedení.
Další Y-lonka pravděpodobně přijde o páčky a to je "pro mě" nezkousnutelnej fail.
pave69
Příspěvky: 89
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od pave69 »

Pokud má EV motor s permanentními magnety a nemá spojku (jako Tesly vzadu), tak nemohou normálně plachtit ve smyslu, že při tom nespotřebovávají energii. Takže to "simulují", ale musí v motoru pořád vytvářet rotující pole, jinak to ty magnety brzdí.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

pave69 píše: ned dub 21, 2024 9:31 pm
Pokud má EV motor s permanentními magnety a nemá spojku (jako Tesly vzadu), tak nemohou normálně plachtit ve smyslu, že při tom nespotřebovávají energii. Takže to "simulují", ale musí v motoru pořád vytvářet rotující pole, jinak to ty magnety brzdí.
A v cem je problem? Dyt se to tak dela. Jen do minusu cca 1kW.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

krome toho ze to bude lehce slozitejsi, jen si mozna v tesle rekli, ze davat tam plachteni, kdyz to zere enegii nema cenu. A tim jak urputne miri k autonomnimu rizeni jim to tam asi nepasuje. A jeste by tam museli dat nejake tlacitko :) A kdyz tam daj tlacitko tak umre milion kotatek.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od marko250 »

V reálném životě je pevné plachtění spíše ke škodě,to auto se strašně rychle rozjede mimo rychlostní komfort na daném úseku a pak tam člověk skokově rve zpět D ,nebo brzdí a vzniká škubání .Ideál je ta zaplá rekuperace do zastavení a plachtění ovládané za pomocí plynového pedálu.Taky jsem měl strach ,že když si nemůžu u Tesly volit sílu rekuperace ,tak mi to bude chybět,ale pozoruji smart rekuperaci u ní právě přez ten plynový pedál a již nechci jinak.Naopak by mě pevně navolená vadila.Je potřeba si tyto věci vyzkoušet a porovnat v praxi,měl jsem MG4 s tou velkou baterkou a byly tam volitelné úrovně rekuperace,bylo to méně komfortní,po přepnutí na ovládání jedním pedálem to bylo ono .

Daní páček pryč u nových modelů je pikačovina,sice má od dalšího updatu auto samo poznat kam se jede a nebude se už řadit ani na displeji,ale já jsem proti.Někdy jdou až moc za hranu.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek