Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Jj veteranisti jsou jina kapitola, ja to beru z pohledu na co byl automobil urcen.
Ps.: Hrozne se mi libi straseni vsech ohledne dobijeni a blacoutu. Kazdopadne nezavidim tem co budou resit rizeni toku energie a vytizenosti.
Ps.: Vzdy dle me nejaky ty paliva pro veteranisty budou .
Jen nevyhoda je, ze ai palivo malokdo do fosilaku vyrobi doma sam .
Ps.: Hrozne se mi libi straseni vsech ohledne dobijeni a blacoutu. Kazdopadne nezavidim tem co budou resit rizeni toku energie a vytizenosti.
Ps.: Vzdy dle me nejaky ty paliva pro veteranisty budou .
Jen nevyhoda je, ze ai palivo malokdo do fosilaku vyrobi doma sam .
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Jeste me napadlo, tusi nekdo jak se meri udavanej dojezd u eaut? To je docela podstatne, protoze jeslti to bude stejny jako se spotrebou technicak / realita u soucasnejch aut, tak tech udavanejch 300km bude realne 150 :-/
proc se proste dneska delaj takovy levarny? Proc ty cisla v technicaku proste neodpovidaj realite? U 20 let staryho auta mi cisla sedi i pri pomerne ostrejsi jizde. Odpovim si sam, protoze nizsi papirova spotreba => nizsi emise. Levnejsi dane...
proc se proste dneska delaj takovy levarny? Proc ty cisla v technicaku proste neodpovidaj realite? U 20 let staryho auta mi cisla sedi i pri pomerne ostrejsi jizde. Odpovim si sam, protoze nizsi papirova spotreba => nizsi emise. Levnejsi dane...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
U Emobilů se vyplatí spoléhat na americké hodnoty dojezdu, tedy EPA. Jsou ještě o něco horší než WLTP, což je nová evropská metodika, ale i tak tam má Model 3 LR dojezd asi 315 mil, což je 500 km.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Tesla Model 3 asi nebude uplne dostupny auto
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Tu je porovnanie v Ruských podmienkach v zime.
Tak kde má Tesla Model S 35 % baterky a 135 km
tam má ešte Tesla Model 3 45 % a dojazd 225 km.
Dokopy prešla Tesla S 360 km do 0 a ešte 16 km,
dokedy sa nezastavila, spolu 376 km.
https://www.youtube.com/watch?v=QChomNNYBOg
Keď predám FVE, dom, lesy, lúky, polia, vinice, tak si radšej
kúpim Teslu Model 3 za 45000 €,
ako Zoe za 33500,
Leaf za 45200 €,
Hyundai za 35500 €,
Golfa za 35400 €,
či Jaguara za 77500 €.
Tak kde má Tesla Model S 35 % baterky a 135 km
tam má ešte Tesla Model 3 45 % a dojazd 225 km.
Dokopy prešla Tesla S 360 km do 0 a ešte 16 km,
dokedy sa nezastavila, spolu 376 km.
https://www.youtube.com/watch?v=QChomNNYBOg
Keď predám FVE, dom, lesy, lúky, polia, vinice, tak si radšej
kúpim Teslu Model 3 za 45000 €,
ako Zoe za 33500,
Leaf za 45200 €,
Hyundai za 35500 €,
Golfa za 35400 €,
či Jaguara za 77500 €.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Tesla model 3 po evropské přirážce už tak levná nebude
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Otazka je na co si kupovat novy premiovy autak ako Tesla M3. Z druhej ruky sa da za pekne peniaze kupit Leaf, Up, BmW i3.
My mame i3 jazdenu a neviem si vynachvalit. Dojazd medzi 120-160km,perfektne auto do mesta za slusne peniaze. Uz som s nimsiel aj dlhsiu trasu a vzhladom ze je to malobaterkac na nabijani stravim 6-10min vyuzivam na to planovac. Proste odkedy mame EV je onho doma bitka. Hybrid stoji v garazi a je rad ze ho aspon raz za tyzden pretiahnem aspon 30km. Ale ano neviem si predstavit ze by som na malobaterkaci mal denne ist 200km v kuse.
My mame i3 jazdenu a neviem si vynachvalit. Dojazd medzi 120-160km,perfektne auto do mesta za slusne peniaze. Uz som s nimsiel aj dlhsiu trasu a vzhladom ze je to malobaterkac na nabijani stravim 6-10min vyuzivam na to planovac. Proste odkedy mame EV je onho doma bitka. Hybrid stoji v garazi a je rad ze ho aspon raz za tyzden pretiahnem aspon 30km. Ale ano neviem si predstavit ze by som na malobaterkaci mal denne ist 200km v kuse.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Jenze to BMW i3 je aspon pro me neprekousnutelne hnusny....
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: pon srp 31, 2015 11:36 am
- Bydliště: Okolie Popradu SR
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Moja reč,tie novodobe elektroangličaky su kus od kusu odpornejšie. Maloktore ma vzhlad ako normalne auto,furt ich musia zhnusiť,bo vraj su to elektro. Aha činania,vzhlad ujde,aj napriek tomu,že je to šit a tu za mega davaju hnus.dumi píše:Jenze to BMW i3 je aspon pro me neprekousnutelne hnusny....
Mix panelov podľa potreby zapojene -9,2kWp papierovo +-5,6kW skutočnych;
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
48v-PCM-80A+Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -11kWh
24v-PJ 5kW;NiCd -10kWh
12v-10A MPPT;sin~300W;PB 4kWh
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Na BMW i3 jsou spesl, pneumatiky za vcelku ranec, jaka je zivotnost, resp. najezd???mozeg píše:Otazka je na co si kupovat novy premiovy autak ako Tesla M3. Z druhej ruky sa da za pekne peniaze kupit Leaf, Up, BmW i3.
My mame i3 jazdenu a neviem si vynachvalit. Dojazd medzi 120-160km,perfektne auto do mesta za slusne peniaze. Uz som s nimsiel aj dlhsiu trasu a vzhladom ze je to malobaterkac na nabijani stravim 6-10min vyuzivam na to planovac. Proste odkedy mame EV je onho doma bitka. Hybrid stoji v garazi a je rad ze ho aspon raz za tyzden pretiahnem aspon 30km. Ale ano neviem si predstavit ze by som na malobaterkaci mal denne ist 200km v kuse.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Tak jsem čekal, že si lidi postěžují na jádro pudla a jakožto elektrikáři přijdou s nápady, kterak ty zlepšováky vyřadit.A zatím došlo k diskuzi o tom, jak to vlastně obejít provozem elektromobilu.Elektromobil se nedá používat vždy.Spalováky tu ještě dlouho budou.Už jen proto že to lidi chtějí.A i když mám elektromobil, nenechám se přejet s rodinou blbkou v SUV.ESUV zatím není po ruce.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Obejdes to jednoduse. Zakrejes kameru snimajici znacky a zastinis signal GPS. v tu ranu ta vec nefunguje, sice ti s tim nepujde navi a asi ani ty priblbli asistenti na jizdni pruhy, auto brzdeni a tak, ale to je stejne k prdu
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
A nebo systém vyhlasi poruchu odstaví auto a nevyřešil jsi nic
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
To je taky moznost, ale dle me velmi nepravdepodobna, to by znamenalo ze te to klikne necha nekde stat, kdyz projedes bahnem nebo v tunelu kde taky GPS signal neni. Urcite to nebude hned po zakryti obrazu, tzn dalo by se udelat neco co to bude zakryvat jen nekdy pripadne zakryvat/odkryvat v intervalech
Proste neverim tomu, ze si zlaty cesky rucicky s timhle neporadi
Proste neverim tomu, ze si zlaty cesky rucicky s timhle neporadi
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
No a jelikož s tím budou počítat časem najdou způsob jak to neoblbnem. Každopádně já nové auto neplánují. Maximálně nějaké bvp
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Ahojte, nedalo mi a tak som nasiel svoj graf k najazdenym km. Toto je moj najazd tras podla km pri najazdeni 22k km rocne pri jednom aute v rodine.
https://photos.app.goo.gl/qim6JkSJvLiMdrN48
https://photos.app.goo.gl/qim6JkSJvLiMdrN48
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Elektromobil je nejvhodnější pro lidi, co jezdí pár km každý den třeba do práce a jednou za čas si vyjedou někam dál a mají domek. Prostě jedou do práce, večer se vrátí, dají auto na nabíječku a ráno ho najdou nabitý.
Ani když bylo nabíjení na rychlonabíječkách zdarma, tak sem tam nenabíjel a nabíjel jsem doma. Protože ten čas se mi vyplatilo raději strávit v práci, než čuměním u rychlonabíječky.
Bez možnosti dobíjení doma přes noc bych si to nikdy nepořídil. Každou chvilku čekat někde u nabíječky by se mi nechtělo. A ještě se nerovovat s tím, že je nabíječka zablokovaná spalovákem.
Na moje courání mi stačí i ten ION s mini baterkou a mrňavým dojezdem. Jediná věc, proč nepodnikám delší cesty je složitost dobíjení. Neexistuje jednotný systém placení. A taky v dnešní době ještě řídká síť dobíječek. (pro auto s větší baterkou už i v dnešní době dostatečně hustá)
No, kdybych měl leafa s 40kWh baterkou. Tak ta by měla i v zimně stačit na bezpečný dojezd 200km. A to po té naší malé republice musí úplně dostačovat. Co by mi nestačilo, tak by vyřešila jedna, maximálně dvě zastávky u nabíječky.
Cokoliv většího by pro mě bylo úplně zbytečné už jen z pohledu ekonomického. Baterky něco stojí a každý rok degradují. Tak proč si nechat pod zadkem degradovat velkou baterku, když většinu času mi stačí menší.
Ani když bylo nabíjení na rychlonabíječkách zdarma, tak sem tam nenabíjel a nabíjel jsem doma. Protože ten čas se mi vyplatilo raději strávit v práci, než čuměním u rychlonabíječky.
Bez možnosti dobíjení doma přes noc bych si to nikdy nepořídil. Každou chvilku čekat někde u nabíječky by se mi nechtělo. A ještě se nerovovat s tím, že je nabíječka zablokovaná spalovákem.
Na moje courání mi stačí i ten ION s mini baterkou a mrňavým dojezdem. Jediná věc, proč nepodnikám delší cesty je složitost dobíjení. Neexistuje jednotný systém placení. A taky v dnešní době ještě řídká síť dobíječek. (pro auto s větší baterkou už i v dnešní době dostatečně hustá)
No, kdybych měl leafa s 40kWh baterkou. Tak ta by měla i v zimně stačit na bezpečný dojezd 200km. A to po té naší malé republice musí úplně dostačovat. Co by mi nestačilo, tak by vyřešila jedna, maximálně dvě zastávky u nabíječky.
Cokoliv většího by pro mě bylo úplně zbytečné už jen z pohledu ekonomického. Baterky něco stojí a každý rok degradují. Tak proč si nechat pod zadkem degradovat velkou baterku, když většinu času mi stačí menší.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Tak jak je to s tema pneu na BayernMotorischeWehicle ))))). Nejsou s tim uplne mimo misu!!! Daji aspon 80.000 jak ja u Trandaka a guma stoji 2.000NOPARasito píše:Na BMW i3 jsou spesl, pneumatiky za vcelku ranec, jaka je zivotnost, resp. najezd???mozeg píše:Otazka je na co si kupovat novy premiovy autak ako Tesla M3. Z druhej ruky sa da za pekne peniaze kupit Leaf, Up, BmW i3.
My mame i3 jazdenu a neviem si vynachvalit. Dojazd medzi 120-160km,perfektne auto do mesta za slusne peniaze. Uz som s nimsiel aj dlhsiu trasu a vzhladom ze je to malobaterkac na nabijani stravim 6-10min vyuzivam na to planovac. Proste odkedy mame EV je onho doma bitka. Hybrid stoji v garazi a je rad ze ho aspon raz za tyzden pretiahnem aspon 30km. Ale ano neviem si predstavit ze by som na malobaterkaci mal denne ist 200km v kuse.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Dvě sady pneu (zimní a letní) vydrží zhruba 60 tisíc. Jedna guma stojí 3000 Kč. Prakticky jedno jestli letní nebo zimní, stojí to skoro všechno stejně.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Další levá z EU-dobíjení u automobilů
Njn, dan za ziletky velkeho prumeru a nizke prilnavosti ve vysokych rychlostech. Co uz BMW nikdy nebylo a pravdepodobne nebude v mem repertoaru .
Ale aspon nejaky E- vozy delaj. (uplne ve srovnatelnem zarazeni jako spalovaky UNP)
Brin: diky za info
Ale aspon nejaky E- vozy delaj. (uplne ve srovnatelnem zarazeni jako spalovaky UNP)
Brin: diky za info
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 69 Odpovědi
- 6642 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kuli
-
- 8 Odpovědi
- 1562 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pezizka
-
- 0 Odpovědi
- 666 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vaclavka
-
- 8 Odpovědi
- 1797 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vla
-
- 6 Odpovědi
- 1366 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od abrams