VW T4 California 1998, doplnění soláru
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Zvážil by som radšej montáž klasického panela, napr. :
https://eshop.neosolar.cz/solarni-panel ... -100wp-12v
Ak by panel na klenbe strechy moc odstával, dal by som dva menšie paralelne.
https://eshop.neosolar.cz/solarni-panel ... -100wp-12v
Ak by panel na klenbe strechy moc odstával, dal by som dva menšie paralelne.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Protože už se vidím, jak v létě zase courám po Evropě, leží mi v žaludku solár. Níže pár myšlenek ke konzultaci:
1) Jak najít místo přerušení ve flexi panelu? Nedisponuji hledačkou kabelů, ale nejen z tohoto důvodu bych ji možná pořídil. Vybavená laboratoř je doslova na dosah ruky, ale na RF moc zařízený nejsme.
2) Když se nepodaří oprava, co na tu střechu dát jiného?
var. A) nový flexi - CZ distribuce chce za flexi panely mega peníze a na další nákup z číny bez záruky už nemám chuť.
var. B) běžný skleněný panel v hliníkovém rámu.
300W panel v CZ by stál stejně jako 100W flexi z číny. Mám Victron 75/15, tedy do 75V a 15A tam může cokoli. I když využiju jen max 14,4*15=216W.
Na střeše jsou 4x3 vlepené závity pro střešní nosič. Rozteč na šířku je 1000mm. Bohužel většina panelů je 1000 nebo 992mm. Otázka je jestli vymyslím, jak to tam rozumně přišroubovat.
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).
1) Jak najít místo přerušení ve flexi panelu? Nedisponuji hledačkou kabelů, ale nejen z tohoto důvodu bych ji možná pořídil. Vybavená laboratoř je doslova na dosah ruky, ale na RF moc zařízený nejsme.
2) Když se nepodaří oprava, co na tu střechu dát jiného?
var. A) nový flexi - CZ distribuce chce za flexi panely mega peníze a na další nákup z číny bez záruky už nemám chuť.
var. B) běžný skleněný panel v hliníkovém rámu.
300W panel v CZ by stál stejně jako 100W flexi z číny. Mám Victron 75/15, tedy do 75V a 15A tam může cokoli. I když využiju jen max 14,4*15=216W.
Na střeše jsou 4x3 vlepené závity pro střešní nosič. Rozteč na šířku je 1000mm. Bohužel většina panelů je 1000 nebo 992mm. Otázka je jestli vymyslím, jak to tam rozumně přišroubovat.
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Co tak : https://www.i4wifi.cz/cs/231541-solarni ... unny-165pw
MPPT by byl ale spíš na škodu, snad i napřímo. Výška teda 35mm.
MPPT by byl ale spíš na škodu, snad i napřímo. Výška teda 35mm.
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jo, ten jsem viděl. To už bych tam radši za totožný peníze dal 300Wp nebo 270Wp.
Nebo místní 210Wp https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=62&t=4643
Nebo místní 210Wp https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=62&t=4643
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Za jízdy budeš dobíjet baterii z alternátoru nebo z panelů? Ono je potřeba počítat ještě s další věcí a to že klasický panel na střeše bude zvyšovat spotřebu a hlučnost
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: VW T4 California 1998, jak najít ...
Neinvazivní, laboratorní metoda neexistuje. postupoval bych taktoluky píše:1) Jak najít místo přerušení ve flexi panelu? Nedisponuji hledačkou kabelů, ale nejen z tohoto důvodu bych ji možná pořídil. Vybavená laboratoř je doslova na dosah ruky, ale na RF moc zařízený nejsme.
- bedlivě lupou zkontrolovat jestli nejsou busbary pod lakem někde zčernalé což by signalizovalo špatný kontakt, vývin tepla před tím než se spoj přerušil.
- Když nepomůže, propíchnout se na vnitřní vývody z busbarů v panelu a zkontrolovat spoje mezi kabelovými vývody a busbary uvnitř. To je podle mne nejpravděpodobnější závada.
-Pokud OK tak propíchnout se na prostředek panely a změřit napětí na obě strany. Nejspíš na jednu stranu bude dávat napětí, na druhou ne.
- stranu co nebude dávat napětí opět rozdělit na polovinu a zjistit která sekce je špatná.
- pokud bude chyba v jednom ze článků, přemostit a zasilikonovat.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
No to je fajn myslel jsem že 100cm vadí...luky píše:Jo, ten jsem viděl. To už bych tam radši za totožný peníze dal 300Wp nebo 270Wp.
Nebo místní 210Wp https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=62&t=4643
Nemyslím, že u takovéto "krabice" bude na střeše laminární proudění vzduchu.. Spotřebu to zdvihne asi tak jak otevřené okno. No a pokud by to za jízdy dělalo rambajz, tak na přední hranu panelu nanýtovat z plechu ohnutý spojlýrek a je. Podobné lišty se používají i na karavanech, ale kolikát neví co za to chtít...diablo007 píše:Za jízdy budeš dobíjet baterii z alternátoru nebo z panelů? Ono je potřeba počítat ještě s další věcí a to že klasický panel na střeše bude zvyšovat spotřebu a hlučnost
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Zahrávám si s myšlenkou udělat tam zářez a dát dlouhý šroub. Ale nevím, jak moc do kraje je to sklo. U panelu s 992mm šířky se tam teoreticky M6 šroub úplně přesně vejde, ne?pezizka píše:No to je fajn myslel jsem že 100cm vadí...luky píše:Jo, ten jsem viděl. To už bych tam radši za totožný peníze dal 300Wp nebo 270Wp.
Nebo místní 210Wp https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=62&t=4643
Nejnižší spotřeba je, když se sedí doma. Nebo když se jezdí pomalu. Nebo když se nepoužívá klimatizace. A stejně jak to jde valim to po dálnici, co mi ventily stačí... S nějakým trojúhelníkovým spojlerem před panel se uvažuje. Ale hlavně kvůli hluku.pezizka píše:Nemyslím, že u takovéto "krabice" bude na střeše laminární proudění vzduchu.. Spotřebu to zdvihne asi tak jak otevřené okno. No a pokud by to za jízdy dělalo rambajz, tak na přední hranu panelu nanýtovat z plechu ohnutý spojlýrek a je. Podobné lišty se používají i na karavanech, ale kolikát neví co za to chtít...diablo007 píše:Za jízdy budeš dobíjet baterii z alternátoru nebo z panelů? Ono je potřeba počítat ještě s další věcí a to že klasický panel na střeše bude zvyšovat spotřebu a hlučnost
Za jízdy se pomocí relé připojí nabíjení z alternátoru.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, jak najít ...
Njn, příští týden si půjčím strunu a uříznu to ze střechy. Pokusím se ten panel zezadu nějak otevřít.ota píše:Neinvazivní, laboratorní metoda neexistuje. postupoval bych taktoluky píše:1) Jak najít místo přerušení ve flexi panelu?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Nešlo by to termokamerou? Pustit do něj trochu elektřiny a někde holt nebude topit, v případě ještě průchozího, ale vadného spoje by v něm měl topit hodně. Nevím, tím bych začal já, ale může to být cesta nedobrá.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
A co tak imbus M6 ten má hlavu pr. 10mm, nechat hlavu stočit na 8mm a vejde se Ti vedle panelu Je to ale naknap. A nebo taky stejný imbus na jedné straně pevně s vymezením síly rámu na střeše a do rámu vybrousit prostor pro jeho "nasazení" a na druhé straně získáš prostor pro šroub "normálně".luky píše:Zahrávám si s myšlenkou udělat tam zářez a dát dlouhý šroub. Ale nevím, jak moc do kraje je to sklo. U panelu s 992mm šířky se tam teoreticky M6 šroub úplně přesně vejde, ne?
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Mrkni po bezrámových panelech v provedení polykrystal. Ty mají na tloušťku do 1 cm.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
To mě taky napadlo, dokonce termokameru tady taky máme. Ale když je uvnitř rozpojený, neteče proud, tak se tam jaksi nic neohřeje....vla píše:Nešlo by to termokamerou? Pustit do něj trochu elektřiny a někde holt nebude topit, v případě ještě průchozího, ale vadného spoje by v něm měl topit hodně. Nevím, tím bych začal já, ale může to být cesta nedobrá.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Tak když se tam M6 vejde, tak proč do toho tahat soustruh, že? Stačí na horní hraně udělat nějakou podložku/rozšíření, třeba to přinýtovat a je hotovo, ne?pezizka píše:A co tak imbus M6 ten má hlavu pr. 10mm, nechat hlavu stočit na 8mm a vejde se Ti vedle panelu Je to ale naknap. A nebo taky stejný imbus na jedné straně pevně s vymezením síly rámu na střeše a do rámu vybrousit prostor pro jeho "nasazení" a na druhé straně získáš prostor pro šroub "normálně".
Naposledy upravil(a) luky dne pát led 17, 2020 1:39 pm, celkem upraveno 1 x.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Zadní dveře máš otevírání do boku nebo nahoru?
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jakou to má souvislost?
https://drive.google.com/file/d/1I5AkGX ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1I5AkGX ... sp=sharing
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 741
- Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
- Lokalita: Kyjovsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9170
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Hleděls na výšku a tak budeš mít hlavu šroubu nad panelem, ale jestli Ti to pasuje proč ne..luky píše:Tak když se tam M6 vejde, tak proč do toho tahat soustruh, že? Stačí na horní hraně udělat nějakou podložku/rozšíření, třeba to přinýtovat a je hotovo, ne?pezizka píše:A co tak imbus M6 ten má hlavu pr. 10mm, nechat hlavu stočit na 8mm a vejde se Ti vedle panelu Je to ale naknap. A nebo taky stejný imbus na jedné straně pevně s vymezením síly rámu na střeše a do rámu vybrousit prostor pro jeho "nasazení" a na druhé straně získáš prostor pro šroub "normálně".
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Hledím na celkovou výšku 200cm. Jsou jen dvě možnosti - buď jsem i s panelem pod 200cm a nebo jsem nad 200cm. V druhém případě si připlatím za trajekt a nebo to udělám tak, abych to mohl relativně snadno odmontovat a po vylodění zase namontovat. Mezi 201cm a 250cm není z tohoto pohledu žádný rozdíl.
On i ten flexi panel má 3mm + lepidlo. Ale připojovací box má 2cm. Ale tím, že ten panel mám mimo osu a ta střecha je trochu do oblouku to není tak do očí bijící a na trajektu za mnou nikdo s metrem neběhal.
On i ten flexi panel má 3mm + lepidlo. Ale připojovací box má 2cm. Ale tím, že ten panel mám mimo osu a ta střecha je trochu do oblouku to není tak do očí bijící a na trajektu za mnou nikdo s metrem neběhal.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 7689
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
a to neumíš trochu vypustit kola, a až vyjedeš z trajektu, je dofouknout? Otázka je, jestli projíždíš pod nějakým měřidlem, nebo je to podle techničáku. Přijde mi, že rámy panelů jsou pořád tenčí, tak možná existují menší panely už i s 2cm rámečkem, to by mělo při troše snahy projít. Známej má na tranzitu na střeše nějaký malý 12V poly přilepený mamutem, a už to tam drží minimálně třetí sezónu. Zvířecí řešení by bylo rám panelu ořezat, nebo dokonce panel z rámu vytáhnout. Pak už by nejtlustší byla krabička s vývodama.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 910
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jo, taky mě to napadlo. Kompresor s sebou vozím. Ale nejsem si jistej, jak moc to můžu bezpečně ufouknout na naloženým autě a kolik to udělá na výšce. Ty 200-300W panely mají 35-42mm.
U 100Wp je tloušťka 30 mm. 10mm mám rezervu (199-200cm), 10mm asi udělá zatížení, 100mm by mohly udělat podhuštěný kola. To zní jako plán
Nebo jinej nápad - je to sklo v hliníkovém rámu nějak přilepený? Že bych koupil (větší) panel, sundal rámeček a udělal nový z 25mm hliníkového profilu.
U 100Wp je tloušťka 30 mm. 10mm mám rezervu (199-200cm), 10mm asi udělá zatížení, 100mm by mohly udělat podhuštěný kola. To zní jako plán
Nebo jinej nápad - je to sklo v hliníkovém rámu nějak přilepený? Že bych koupil (větší) panel, sundal rámeček a udělal nový z 25mm hliníkového profilu.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 2365 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 10 Odpovědi
- 1625 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 7 Odpovědi
- 1093 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
- 12 Odpovědi
- 1331 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od capo56
-
-
Doplnění akumulační nádrže
od dvorka95 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Doplnění akumulační nádrže
- 45 Odpovědi
- 3591 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast
-