Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb baterií
Obnova kapacity baterií, desulfatace, DIY konstrukce desulfátoru, výsledky, měření, vhodnost použití, rady, tipy, návody, zkušenosti
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
perfektní,rozdíl je zanedbatelný koukám
-
- Příspěvky: 826
- Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
To se děje automaticky, při překročení teploty termistoru asi 55°C.feliz navidad píše:Pokud to dost topí, není od věci trochu zkrátit budící impulz.
Pravda a Láska zvítězí!.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Tu su grafy z oscila pri zohriatych desulfatoroch, bezali oba celu noc.
18 zavitovy po zohriati.
19 zavitovy po zohriati.
Foto pre tych ktory sa boja ze im to daco odpali tak tu je 19 zavitovy po zohriati daval pri zdroji po 80 cm kabli od baterie spicky okolo 2,5 V.
Pripojenie k zdroju 80 cm kablom a merane na svorkach zdroja.
18 zavitovy po zohriati.
19 zavitovy po zohriati.
Foto pre tych ktory sa boja ze im to daco odpali tak tu je 19 zavitovy po zohriati daval pri zdroji po 80 cm kabli od baterie spicky okolo 2,5 V.
Pripojenie k zdroju 80 cm kablom a merane na svorkach zdroja.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř dub 10, 2013 9:19 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Zdravím,
známý mne navnadil, abych po několika létech vzal do ruky pájku a pomohl mu. Tak jsem zavzpomínal na "mladá léta" a zhotovil Matějův desulfátor a provádím nějaké pokusy.
Mám k dispozici pouze autobaterie různého stáří a stavu, které jsou namontovány v autech, která teď skoro nejezdí, takže trpí... Díky Koviďáku...
Pro nabíjení nebo spíše udržování napětí při desulfataci používám starou kondenzátorovou nabíječku asi s 10 kondenzátory na primáru spínanými samostatně a na sekundáru je klasický usměrňovač se 4 diodami. K výstupním svorkám jsem připojil kondenzátor cca 20G, aby mi 50Hz nemršilo měření...
Jako osciloskop používám číňana FNIRSI-1013D.Samozřejmě to není žádný profík, ale na takovéto domácí koukání musí stačit.
Na vstupu nabíječky mám čínský elektroměr, který něco ukazuje. Opět neřeším nějaké fázové posuny, ale pouze nějaké číslo.
Ručkový ampérmetr na nabíječce ukazuje asi 3A a elektroměr 41W.
Impulzy na akumulátorech dosahují cca 35-41V. Buď odečteno na obrazovce osciloskopu nebo měřeno špičkovým detektorem z rychlé diody a kondenzátoru M1 a 10n paralerně. Škoda, těšil jsem se na vyšší.
Pro měření stavu akumulátoru mám opět číňana Micro-200Pro, který opět něco ukazuje. Zatím se s ním zkouším seznámit, abych pochopil co to jsou za čísla...
Hustoměr je klasický s gumovým balónkem s drobným tuningem, kdy hned od novoty balónek nedostatečně těsnil, tak pomohla teflonová páska.
Pár průběžných výsledků:
Aku AutoPart Galaxy Silver 85Ah 750A - skutečná kapacita cca 45Ah, 2 články slabší, stáří cca 4 roky
bez desufátoru - SOH 65, SOC 98, 560A
po 3 denní desulfataci - SOH 88, SOC 98, 660A
nechám cca týden a uvidíme
Aku Banner 62Ah 480A - skutečná kapacita cca 21Ah, stáří cca 7 let
bez desufátoru - SOH 54, SOC 98, 385A
po týdenní desulfataci - SOH 62, SOC 98, 380A
tady už asi nic nepomůže. Dva články výrazně slabší.
Chystám se na skoro novou Aku PEMA POWER 74Ah 700A
Na to, že je nová, tak číňan Micro-200Pro ukazuje SOH 67, SOC 98, 575A
Už se těším na údaje z baterie 24V 840Ah 711kg...
Neočekávám žádné úžasné reakce. Spíše jen pár informací z mých pokusů. Radek
známý mne navnadil, abych po několika létech vzal do ruky pájku a pomohl mu. Tak jsem zavzpomínal na "mladá léta" a zhotovil Matějův desulfátor a provádím nějaké pokusy.
Mám k dispozici pouze autobaterie různého stáří a stavu, které jsou namontovány v autech, která teď skoro nejezdí, takže trpí... Díky Koviďáku...
Pro nabíjení nebo spíše udržování napětí při desulfataci používám starou kondenzátorovou nabíječku asi s 10 kondenzátory na primáru spínanými samostatně a na sekundáru je klasický usměrňovač se 4 diodami. K výstupním svorkám jsem připojil kondenzátor cca 20G, aby mi 50Hz nemršilo měření...
Jako osciloskop používám číňana FNIRSI-1013D.Samozřejmě to není žádný profík, ale na takovéto domácí koukání musí stačit.
Na vstupu nabíječky mám čínský elektroměr, který něco ukazuje. Opět neřeším nějaké fázové posuny, ale pouze nějaké číslo.
Ručkový ampérmetr na nabíječce ukazuje asi 3A a elektroměr 41W.
Impulzy na akumulátorech dosahují cca 35-41V. Buď odečteno na obrazovce osciloskopu nebo měřeno špičkovým detektorem z rychlé diody a kondenzátoru M1 a 10n paralerně. Škoda, těšil jsem se na vyšší.
Pro měření stavu akumulátoru mám opět číňana Micro-200Pro, který opět něco ukazuje. Zatím se s ním zkouším seznámit, abych pochopil co to jsou za čísla...
Hustoměr je klasický s gumovým balónkem s drobným tuningem, kdy hned od novoty balónek nedostatečně těsnil, tak pomohla teflonová páska.
Pár průběžných výsledků:
Aku AutoPart Galaxy Silver 85Ah 750A - skutečná kapacita cca 45Ah, 2 články slabší, stáří cca 4 roky
bez desufátoru - SOH 65, SOC 98, 560A
po 3 denní desulfataci - SOH 88, SOC 98, 660A
nechám cca týden a uvidíme
Aku Banner 62Ah 480A - skutečná kapacita cca 21Ah, stáří cca 7 let
bez desufátoru - SOH 54, SOC 98, 385A
po týdenní desulfataci - SOH 62, SOC 98, 380A
tady už asi nic nepomůže. Dva články výrazně slabší.
Chystám se na skoro novou Aku PEMA POWER 74Ah 700A
Na to, že je nová, tak číňan Micro-200Pro ukazuje SOH 67, SOC 98, 575A
Už se těším na údaje z baterie 24V 840Ah 711kg...
Neočekávám žádné úžasné reakce. Spíše jen pár informací z mých pokusů. Radek
Naposledy upravil(a) ok2vuv dne ned bře 14, 2021 11:45 pm, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Nazdar, ja si musim objednat nejaku aspon 200W zataz z aliexpresu, aby som vedel presnejsie merat. Zatial som skusal len staru autobateriu Varta Silver Dynamic 63 Ah z auta co mala 7 rokov, bola zapojena asi 2 mesiace na desulfatore.
Vybijal som ju cez reostat prudom 4 A tak ze som chodil pozerat kazdu chvilu kolko ma este V. Potom som na nu zabudol a ked som si spomenul tak uz mala len nieco cez 8V. Kapacitu ktoru som z nej dostal bola cca 23 Ah. Cize tejto baterii uz nic nepomoze.
Vybijal som ju cez reostat prudom 4 A tak ze som chodil pozerat kazdu chvilu kolko ma este V. Potom som na nu zabudol a ked som si spomenul tak uz mala len nieco cez 8V. Kapacitu ktoru som z nej dostal bola cca 23 Ah. Cize tejto baterii uz nic nepomoze.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř dub 10, 2013 9:19 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Jo, jo, číňan má různé krásné věcičky na hraní. Na měření kapacity mám toto - DC 200V 0-500A Coulometer meter Battery Monitor. Má však 2 chybičky. Kapacitu vždy odečítá z přednastavené a když klesne napětí pod cca 8V, tak se vyresetuje. Jinak se chvástá 22 bitovým převodníkem...michald píše:Nazdar, ja si musim objednat nejaku aspon 200W zataz z aliexpresu, aby som vedel presnejsie merat. Zatial som skusal len staru autobateriu Varta Silver Dynamic 63 Ah z auta co mala 7 rokov, bola zapojena asi 2 mesiace na desulfatore.
Vybijal som ju cez reostat prudom 4 A tak ze som chodil pozerat kazdu chvilu kolko ma este V. Potom som na nu zabudol a ked som si spomenul tak uz mala len nieco cez 8V. Kapacitu ktoru som z nej dostal bola cca 23 Ah. Cize tejto baterii uz nic nepomoze.
Jako zátěž nějaké odpory, kdy jeden umí 20A na 12V. Autohalogenka se taky dá, ale dost to osilňuje...
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Ja som pouzil na meranie RC Electronics Watt's Up Watt Meter, ale musel som ho pripojit na ext. 9V bateriu pre pripad uplneho vybitia a straty nameranych hodnot. Reostat mal tu nevyhodu ze som musel pockat az sa odporovy drot zohreje lebo inak som stale musel posuvat bezec lebo stale stupal prud. Tu bateriu 24V 840Ah 711kg to mas ako monoblok? Ja si budujem FVE system s menicom ktory ma funkciou UPS kde mam napojene 24V (4x 12V 210Ah VRLA GEL) zapojenie 2S2P cize ako keby 24V 420 Ah a tie vazia spolu 270 kg. Matejov desulfator by som chcel upravit na 24V a pripojit. Ked som tam pripojil oba 12V desulfatory (kazdy na jednu 12V vetvu) tak mi to nerovnomerne vybijalo a rozvalancovavalo baterie, balancer blikal a balancoval jak besny a menic musel omnoho castejsie dobijat/udrzovat FLOAT.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř dub 10, 2013 9:19 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Jo, jo, baterka je nějaká hrůza. Normálně zalévané olovo s hadičkami do centrálního odvětrávání. Na výšku asi 60cm a monoblok. Má jí známý a nemohu najít nějakou fotku pro představu.
Vzhledem ke kapacitě jsem měl představu použití 2 samostatných desulfátorů, ale pokud by se to hodně hádalo, tak předělám na 24V jeden.
Uvidím jaké napěťové špičky budou na této konkrétní baterce a jestli mají šanci přežít dioda a tranzistor.
V zásobách jsem našel krásný poctivý ruský toroid z motaného trafoplechu, tak uvažuji jestli k něčemu bude. Stávající toroidy z PC zdrojů fakt dost topí.
Vzhledem ke kapacitě jsem měl představu použití 2 samostatných desulfátorů, ale pokud by se to hodně hádalo, tak předělám na 24V jeden.
Uvidím jaké napěťové špičky budou na této konkrétní baterce a jestli mají šanci přežít dioda a tranzistor.
V zásobách jsem našel krásný poctivý ruský toroid z motaného trafoplechu, tak uvažuji jestli k něčemu bude. Stávající toroidy z PC zdrojů fakt dost topí.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Co pořád všichni máte s těma pulzama 30, 40, ..80V? Jsou tam naprosto k ničemu, je to projev sériové indukčnosti přívodů a akumulátoru. Negenerují žádný proud a na desulfataci nemají naprosto žádný vliv. Je úplně jedno, jestli mají 20 nebo 80V. Je to stejné, jako radovat se, že v síťovém zdroji jsou špičky 650V na drainu spínacího FETu...ok2vuv píše:Impulzy na akumulátorech dosahují cca 35-41V. Buď odečteno na obrazovce osciloskopu nebo měřeno špičkovým detektorem z rychlé diody a kondenzátoru M1 a 10n paralerně. Škoda, těšil jsem se na vyšší.
To, co je podstatné, je schované jinde. Odpoj nabíječku od aku a dej sem snímek z osciloskopu s nastavením aby bylo vidět zhruba to, co na snímku. Líp to bude asi vidět na horším nebo málo nabitém aku.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Tu je obrazok, zmerane po odpojeni 13.7 V zdroja od baterie. Je to ale zdrava bateria ktora ma za sebou max. 3 cykly uplneho vybitia na 10.5V velmi malym prudom (2 mesiace bola vybijana spotrebicom ktory ma odber len niekolko jednotiek W) a potom bola znova nabita a mesiac na nej bezal desulfator. Teraz je 2 tyzdne odpojenia od nabijacky a mala 12.89V.
Ked toto iste meranie urobim na starej 7 rocnej baterii tak tam nenameriam nic. Po odpojeni nabijacky napatie velmi rychlo klesa a desulfator prestava za niekolko sekund pracovat.
Ked toto iste meranie urobim na starej 7 rocnej baterii tak tam nenameriam nic. Po odpojeni nabijacky napatie velmi rychlo klesa a desulfator prestava za niekolko sekund pracovat.
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Prikladam ako zaujimavost. Pulzy 30-40-80V? To je predsa brnkackafeliz navidad píše:Co pořád všichni máte s těma pulzama 30, 40, ..80V? Jsou tam naprosto k ničemu, je to projev sériové indukčnosti...
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 200#p24971
Ked sa jedna o desulfatory clovek sa dozvie vela zaujimavosti:) Povedal by som ze je celkom cudo, ze este nikoho nenapadlo jednoduche riesenie desulfatora ako Graetzov mostik
https://sk.wikipedia.org/wiki/Graetzov_most%C3%ADk
striedavou castou pripojeny na siet 220V a stejnosmernou na aku 12V. Az to by boli pecky pri desulfatacii...
Ale aby som nebol az tak negativisticky a v prispevku bola aj nejaka pozitivna cast. Regeneracia akumulatorov je v podstate jednoducha zalezitost. Staci na elektrody clankov dostat potencial 17-18V/6 (potencial ocisteny od relaxacnych potencialov, ubytkov na seriovych impedanciach a koncentracnych parazitickych clankoch..., 17-18V rozpusti akykolvek sulfat) a potom zopar dalsich malickosti. Ako nemat separatory prespikovane dendritmi olova alebo polovodivou az vodivou zmesou sulfatu s nanoolovom a naviac zabezpecit vodivy kontakt elektroda-sulfat. A este povrch elektrod nesmie byt pasivovany nejakym sajrajtom ktory sa pomaly ale isto vytvara pri nabijani a hlavne pri 'intenzivnom a castom vareni' ako je sulfit olova.
Rozpustit sulfat olova to dnes dokaze kazda lepsia nabijacka - zvycajne vsetky pulzne nabijacky alebo DC nabijacky spojene s nejakym desulfatorom typu Couper. Ale tie ostatne 'vylepsenia' neodstrani ziadna nabijacka a tie naozaj znamenaju smrt akumulatora. Preto je na MyP tolko prispevkov s obsahom dost jednoduchym - desulfatory nefunguju - a ja dodavam ako a kde... oloveny zasulfitovany spalek ponoreny do kyseliny sirovej desulfatorom naozaj nezregenerujete.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
není, nikde tam nevidím kolik v/div je ta stupnice napětí. A kde je to napětí baterie. Možná to chtělo nastavit DC coupling, a dát kurzor na napětí baterie a změřit maximum...
P.S: já to taky neumím z obrazovky sejmout jinka než se to dělalo před víc než 30-ti lety...
P.S: já to taky neumím z obrazovky sejmout jinka než se to dělalo před víc než 30-ti lety...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
200mV/div, je to v levém dolním rohu. Musí se to měřit střídavě, protože s citlivostí 200mV/div a napětí aku 12V už na většině bijáků nenastaviš při DC coupling pozici obrazu.kodl69 píše:není, nikde tam nevidím kolik v/div je ta stupnice napětí. A kde je to napětí baterie. Možná to chtělo nastavit DC coupling, a dát kurzor na napětí baterie a změřit maximum...
Napětí baterie není podstatné, nás zajímá relativní hodnota vůči klidovému svorkovému napětí. Co je nad osou, odpovídá nabíjecímu (desulfatačnímu) proudu do aku, co je pod osou odpovídá vybíjecímu proudu.
Naposledy upravil(a) feliz navidad dne pon bře 15, 2021 3:02 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Nastavil som oscilo podla obr. feliz navidad. Ked sa lepsie pozres tak v lavo hore casova zakladna 50.0us a v lavo dole zelenou je aktivny kanal 1 a je 200 mV na dielik. 100mV ako mal nastavene feliz navidad bolo malo a graf bol vacsi ako displej tak som prepol na 200mV/dielik, triger neslo nastavit na 1.5V pretoze max. hodnota pri 200mV/dielik je 800mV, inak je triger mimo displej tak som nastavil 700mV. A este jedna vec, zobrazenie je invertovane, neviem ci si to niekto vsimol.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
To není neumění, to je pohodlnost - vyfotit to mobilem je jednodušší, než printscreen z bijáku.kodl69 píše:P.S: já to taky neumím z obrazovky sejmout jinka než se to dělalo před víc než 30-ti lety...
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř dub 10, 2013 9:19 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Takže přikládám obrázek podle pokynů.
Takže není vidět jestli je zapnuta např. na 0,5A nebo vůbec ne.
Měření je provedeno s vypnutou nabíječkou.
Jen ještě pro upřesnění. Nabíječka je připojena asi 1,5m dlouhou normální bílou dvoulinkou 1,5mm2 a na svorkách nabíječky je 20G kondík.Takže není vidět jestli je zapnuta např. na 0,5A nebo vůbec ne.
Měření je provedeno s vypnutou nabíječkou.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř říj 10, 2012 8:31 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Kdyby na tom snímku byla vidět úroveň 0V, tak to co je nad ní odpovídá desulfatačnímu proudu.
Průběh ale není úplně standartní - napětí klesá dost rychle z poměrně vysokých hodnot, nemáš tam v cestě nepřiměřeně velký odpor? Nebo vliv toho 20G kondu?
Průběh ale není úplně standartní - napětí klesá dost rychle z poměrně vysokých hodnot, nemáš tam v cestě nepřiměřeně velký odpor? Nebo vliv toho 20G kondu?
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte led 12, 2016 6:03 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Urob meranie s odpojenou nabijakou zo svoriek, nie s pripojenou na svorky baterie a vypnutou.ok2vuv píše:Měření je provedeno s vypnutou nabíječkou.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: pon lis 21, 2011 7:47 pm
Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
Jozef51:
Gratzův most jako desulfátor - Ale to se používá už léta.
Je to prastará poučka, že když je baterka slabá, tak při nabíjení se na ni paralelně připojí slabá žárovka. Nabíječky dřív byly trafo + diodový můstek. Tak vznikne 100Hz signál ze sinusových půlvln ( Umax ke 20V, Uef=14-15V ) a nějaký odběr to dá do záporné hodnoty a tím se desulfatuje.
Když to tchánovi blbě startovalo ( občasné krátké trasy, baterka víc nabíjená než vybíjená ), tak jsem vzal jeho starou nabíječku, podíval se dovnitř = jen trafo + diodový Graetz. Dal nabíjet a nechal rozsvícené parkovačky, aby byl nějaký odběr, ale menší než efektivní proud nabíječky. Za den a půl v pohodě nastartoval a baterka ještě pár let potom vydržela.
V podstatě běžný provoz v autě baterce svědčí - míchání elektrolytu jízdou, z alternátoru jdou usměrněné půlvlny a svícení zajišťuje průběžné vybíjení - tedy záporné proudové pulzy.
Gratzův most jako desulfátor - Ale to se používá už léta.
Je to prastará poučka, že když je baterka slabá, tak při nabíjení se na ni paralelně připojí slabá žárovka. Nabíječky dřív byly trafo + diodový můstek. Tak vznikne 100Hz signál ze sinusových půlvln ( Umax ke 20V, Uef=14-15V ) a nějaký odběr to dá do záporné hodnoty a tím se desulfatuje.
Když to tchánovi blbě startovalo ( občasné krátké trasy, baterka víc nabíjená než vybíjená ), tak jsem vzal jeho starou nabíječku, podíval se dovnitř = jen trafo + diodový Graetz. Dal nabíjet a nechal rozsvícené parkovačky, aby byl nějaký odběr, ale menší než efektivní proud nabíječky. Za den a půl v pohodě nastartoval a baterka ještě pár let potom vydržela.
V podstatě běžný provoz v autě baterce svědčí - míchání elektrolytu jízdou, z alternátoru jdou usměrněné půlvlny a svícení zajišťuje průběžné vybíjení - tedy záporné proudové pulzy.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 552 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FíraD
-
-
Čínský měřič kapacity baterií
od kybos » » v Baterie, úložiště energie
Čínský měřič kapacity baterií
- 23 Odpovědi
- 6532 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marek66
-
-
-
Solax X3 hybrid 10kW - navýšení kapacity baterii
od bartl » » v Hybridní elektrárny
Solax X3 hybrid 10kW - navýšení kapacity baterii
- 8 Odpovědi
- 3974 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bartl
-
-
- 19 Odpovědi
- 1086 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od plhy
-
-
Správné uzemnění zařízení
od Toul » » v Jističe, přepěťové ochrany, ochrana proti blesku
Správné uzemnění zařízení
- 3 Odpovědi
- 1395 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Toul
-