Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
No já bych těch 50 let náskoku ve "vývoji EV" neviděl jako relevantní argument.
Říká to jen že elektrický pohon je o 50 let vývoje jednodušší, jen ještě nemáme pro to vhodné baterie. Což se nyní mění.
Taky by bylo potřeba vzít v úvahu sumu peněz investovanou do vývoje spalovací či elektrické pohonné jednotky.
Spíše bych porovnával vývoj za posledních 15 let, kdy spalovací motor se už moc neposouvá, narozdíl od baterií a elektroniky. Asi už není prostor a každé další euro které to má splnit to jen komplikuje.
K té výměně motoru, tak kolega asi měsíc zpět měnil motor u BMW 53*D, myslím že to je F11, staří 9 let a 260 kkm.
Zadřený na šálách, vyměnen za starší motor, cena 150 000 Kč ( zhruba 1/3 současné ceny auta). Prý se jedná o častější závadu vyskytující se po 170 kkm.
Říká to jen že elektrický pohon je o 50 let vývoje jednodušší, jen ještě nemáme pro to vhodné baterie. Což se nyní mění.
Taky by bylo potřeba vzít v úvahu sumu peněz investovanou do vývoje spalovací či elektrické pohonné jednotky.
Spíše bych porovnával vývoj za posledních 15 let, kdy spalovací motor se už moc neposouvá, narozdíl od baterií a elektroniky. Asi už není prostor a každé další euro které to má splnit to jen komplikuje.
K té výměně motoru, tak kolega asi měsíc zpět měnil motor u BMW 53*D, myslím že to je F11, staří 9 let a 260 kkm.
Zadřený na šálách, vyměnen za starší motor, cena 150 000 Kč ( zhruba 1/3 současné ceny auta). Prý se jedná o častější závadu vyskytující se po 170 kkm.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Provoz první tři měsíce,k tomu superchargru jsem nemusel, Praha>OV v dálničním tempu 130km/h dle GPS jde odjet normálně s plnou baterkou při 6°C ,jen jsem si to chtěl zkusit a aktivovat účet a byla to první jízda .Kdo má FVE má mít EV,je to jen další baterka prostě.Jiná kapitola je jaké EV ,to by bylo na dlouho.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1965
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak ja si musím zaklopať, E91 320d 135 kW s 397000 km.Keraj píše: ↑pon dub 15, 2024 1:19 pmK té výměně motoru, tak kolega asi měsíc zpět měnil motor u BMW 53*D, myslím že to je F11, staří 9 let a 260 kkm.
Zadřený na šálách, vyměnen za starší motor, cena 150 000 Kč ( zhruba 1/3 současné ceny auta). Prý se jedná o častější závadu vyskytující se po 170 kkm.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 3484
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To máš ten čtyřválec s tenkým rozvodovým řetězem N47??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to naprostá demagogie. Standartní a JISTÉ opotřebení hlavního zdroje pohonu u EV, tedy baterky, tam staví proti raritní, neopravitelné závadě velmi drahého motoru, který nekupuje 90% obyvatelstva, ale stejné procento si bude MUSET koupit EV. Je to úplně stejná kravina, jako ten "expert" co porovnává náklady na servis Range Roveru za 2 mega a Tesly, co jsem sem dával.glottis píše: ↑pon dub 15, 2024 8:20 ama co je na tom presne za demagogii? chlapik ma auto servis a porovnal ceny nahradnich dilu. Dovolil si srovnat ty nejdulezitejsi a nejdrazsi dily. Jestli to nekdo opravit chce nebo ne je uplne jina otazka. Ze korporat neoparvuje auta je uplne jasny kdyz se toho po par letech hned po odpisu zbavi a za tech par let to nezdechne. Vedemeu tu reci hlavne o bazarovkach, protoze na baterie byva zaruka 8 let a 160kkm (s mym prumernym najezdem je to taky 8 let). Na motory asi podobne?
99% videí na YT o EV je jenom blábolení kvůli reklamě. Je to zrovna IN, tak je odborník každý, kdo má do ***** díru.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Já jsem z hlediska elektromobility rozpolcený.
Jsem celoroční cyklista, po městě se pohybuju prakticky jenom na kole.
Takže je moc příjemné, když v případě elektromobilu nestojím v koloně za nějakým smraďochem, kdy už se člověk modlí, aby blikla zelená a smraďoch zmizel.
Ale zase občas se stane, že se za mnou plíží nějaký EV, který neslyším a pak se leknu.
Tak teď nevím, jestli mám hejtit spíš spalováky nebo elektriky. Ale budu nadávat na oba, aby to bylo vyrovnané.
Jsem celoroční cyklista, po městě se pohybuju prakticky jenom na kole.
Takže je moc příjemné, když v případě elektromobilu nestojím v koloně za nějakým smraďochem, kdy už se člověk modlí, aby blikla zelená a smraďoch zmizel.
Ale zase občas se stane, že se za mnou plíží nějaký EV, který neslyším a pak se leknu.
Tak teď nevím, jestli mám hejtit spíš spalováky nebo elektriky. Ale budu nadávat na oba, aby to bylo vyrovnané.
-
- Příspěvky: 2685
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Kup si cyklisticky radar od garmina. Je to naprosta bomba. Pro me je to zlom v cyklistice Na 100m za sebou vidis auta, presne uvidis kolik jich tam je a kdy te predjedou.Mex píše: ↑pon dub 15, 2024 2:16 pmJá jsem z hlediska elektromobility rozpolcený.
Jsem celoroční cyklista, po městě se pohybuju prakticky jenom na kole.
Takže je moc příjemné, když v případě elektromobilu nestojím v koloně za nějakým smraďochem, kdy už se člověk modlí, aby blikla zelená a smraďoch zmizel.
Ale zase občas se stane, že se za mnou plíží nějaký EV, který neslyším a pak se leknu.
Tak teď nevím, jestli mám hejtit spíš spalováky nebo elektriky. Ale budu nadávat na oba, aby to bylo vyrovnané.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Předjedou? To nemáš natrénováno?
Jo aha, Ty myslíš když zastavuješ.
Nojo, ale to bych tak nemohl EV hejtit. Co pak na nich budu kritizovat?
Nyní vážně: zrovna v pátek se mi stalo, že se najednou vedle mě zjevil nějaký Prius, k kterém jsem fakt nevěděl.
Já se jinak snažím mít (ve vlastním zájmu) kolem sebe přehled, ale tenhle mě prostě dostal.
A to ještě ani nebyla čistá elektrika, ale příležitostný smraďoch (za mnou se plížil samozřejmě elektricky).
-
- Příspěvky: 2685
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
s tim predjetim a natrenovanim nechapu Proste jedu na kole po silnici, mam garmin radar, garmin tachac a kdyz jsou za mnou auta vidim na tachaci puntiky podle vzdalenosti a vidim jak se blizi.Mex píše: ↑pon dub 15, 2024 2:42 pmPředjedou? To nemáš natrénováno?
Jo aha, Ty myslíš když zastavuješ.
Nojo, ale to bych tak nemohl EV hejtit. Co pak na nich budu kritizovat?
Nyní vážně: zrovna v pátek se mi stalo, že se najednou vedle mě zjevil nějaký Prius, k kterém jsem fakt nevěděl.
Já se jinak snažím mít (ve vlastním zájmu) kolem sebe přehled, ale tenhle mě prostě dostal.
A to ještě ani nebyla čistá elektrika, ale příležitostný smraďoch (za mnou se plížil samozřejmě elektricky).
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Zpětné zrcátko?Mex píše: ↑pon dub 15, 2024 2:16 pmJá jsem z hlediska elektromobility rozpolcený.
Jsem celoroční cyklista, po městě se pohybuju prakticky jenom na kole.
Takže je moc příjemné, když v případě elektromobilu nestojím v koloně za nějakým smraďochem, kdy už se člověk modlí, aby blikla zelená a smraďoch zmizel.
Ale zase občas se stane, že se za mnou plíží nějaký EV, který neslyším a pak se leknu.
Tak teď nevím, jestli mám hejtit spíš spalováky nebo elektriky. Ale budu nadávat na oba, aby to bylo vyrovnané.
Známe?
-
- Příspěvky: 1965
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Začátek konce elektromobility?
Áno, N47D20C, ten už mal zrejme vyriešenú spoľahlivosť rozvodov. Ja som reťaz nemenil, a myslím že ani prvý majiteľ.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak když máš natrénováno, tak tě přece hned tak nějaké auto nepředjede.
Takže na radaru vidíš, jak se vzdalují, když jim ujíždíš.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
NOPARAsito: Na co zrcátko? Každý řidič spalováku, hybridu nebo EV je přece povinen respektovat cyklistu, nebo skupinu cyklistů a jet prostě za nimi 6km/h. V mém případě dlouhých 1,2km v kopci, páč není kde je předjet. Všichni dále musíme respektovat pojíždění zprava a užít si tak v zástavbě za každým semaforem opětovné předjíždění toho jednoho stejného cyklisty několikrát za sebou. On se totiž nemůže zařadit za poslední auto ve frontě, aby tomuto předešel. Všichni jsme dále povinni strpět jízdu uprostřed pruhu, protože kamínky. Souběžnou jízdu s cyklostezkou, protože tam se rekreují i jiní, kteří tak prekáží. A další a další. . . A ty bys otravoval se zrcátkem. Kde žiješ?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3484
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já ho mám taky 5tkové řadě a nájezd 215000km,měnil jsem vstřikovače po ránu motor kulhal.Mám pocit, že vyřešené to má až N47D20D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 407
- Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
- Lokalita: Poblíž Hradce Králové
- Systémové napětí: 48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Ten mnou zmiňovaný je třílitrový šestiválec 230 kW, člověk by řekl festovní pořádnej motor co se nevysype protože po něm chci aby pohnul autem... a přece se tak stalo.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No jo, jenže 230kW na třílitr je už poměrně hodně dost. Vyhnáno prášky v zájmu marketingu. Mám třílitr 150kW, 300tkm. Olej po 10-15 tkm, jak se mi povede mít čas a chuť ho vyměnit. Sežere za tu dobu cca 1,5l oleje. Motor v EV se dá také vyhnat brutálně vysoko. Ale má to vliv na životnost baterek i ostatních částí stroje. Všechno je za něco.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Aha zase jsem asi v jiné galaxii .fugas píše: ↑pon dub 15, 2024 3:53 pmNOPARAsito: Na co zrcátko? Každý řidič spalováku, hybridu nebo EV je přece povinen respektovat cyklistu, nebo skupinu cyklistů a jet prostě za nimi 6km/h. V mém případě dlouhých 1,2km v kopci, páč není kde je předjet. Všichni dále musíme respektovat pojíždění zprava a užít si tak v zástavbě za každým semaforem opětovné předjíždění toho jednoho stejného cyklisty několikrát za sebou. On se totiž nemůže zařadit za poslední auto ve frontě, aby tomuto předešel. Všichni jsme dále povinni strpět jízdu uprostřed pruhu, protože kamínky. Souběžnou jízdu s cyklostezkou, protože tam se rekreují i jiní, kteří tak prekáží. A další a další. . . A ty bys otravoval se zrcátkem. Kde žiješ?
Díky za návod, jak se stát otravným hmyzem.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jsi jeden z mála asi jako já, kdo chápe, že je vždy na místě vzájemný ohled. Vybírám si trasu, abych s kolem na silnici strávil minimum, protože v lese a na louce je to tak nějak lepší a nikomu tam nevadím. Abych nevypadal že paušalizuji.... Na trase kterou jsem uvedl, jezdím s téměř denní pravidelností 18 let. Za tu dobu se našli dva cyklisté, kteří mi v jediném vhodném místě na předjetí ukázali, protože on tam v pravý čas vidí, abychom manévr oba bezpečně zvladli. Fakt dva za osmnáct let. Pokaždé jsem poděkoval Pravda je, že se dá připsat elektromobilitě k dobru, že tato skupina bezohledných získá aspoň návyk jezdit po krajnici. Protože napriklad nalitý mamlas v EV, který se zrovna rozešel se svou holkou, nebo někdo v pravou chvíli oslněný sluncem, je slyšet až během kontaktu s kapotou. Není tak snadné ho mít na háku.NOPARasito píše: ↑pon dub 15, 2024 5:51 pmAha zase jsem asi v jiné galaxii .fugas píše: ↑pon dub 15, 2024 3:53 pmNOPARAsito: Na co zrcátko? Každý řidič spalováku, hybridu nebo EV je přece povinen respektovat cyklistu, nebo skupinu cyklistů a jet prostě za nimi 6km/h. V mém případě dlouhých 1,2km v kopci, páč není kde je předjet. Všichni dále musíme respektovat pojíždění zprava a užít si tak v zástavbě za každým semaforem opětovné předjíždění toho jednoho stejného cyklisty několikrát za sebou. On se totiž nemůže zařadit za poslední auto ve frontě, aby tomuto předešel. Všichni jsme dále povinni strpět jízdu uprostřed pruhu, protože kamínky. Souběžnou jízdu s cyklostezkou, protože tam se rekreují i jiní, kteří tak prekáží. A další a další. . . A ty bys otravoval se zrcátkem. Kde žiješ?
Díky za návod, jak se stát otravným hmyzem.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát úno 21, 2020 7:25 am
- Lokalita: Napajedla
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 8000
- Kapacita baterie [kWh]: 11kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Napajedla
Re: Začátek konce elektromobility?
Já to nějak nechápu, přece zrovna na tomhle fóru by měl být každý pro EV. Vyrábět si palivo, kdyby, se zase něco posralo je úžasné.
-
- Příspěvky: 2030
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono všechno má svůj způsob použití ,pokud se to dodrží,je to k užitku,pokud ne,je to jako jít s kanonem na vrabce,jenže občas se mi zdá,že ledaskdo má tu kouli na krku jen proto,aby mu tam nepršelo......
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION