Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 4229
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 319
Re: Elektricka / hybridni auta
Dívám se po druhém autě do domu.Tady jsou zajímavé ceny.Má nĕkdo s fóra???
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... ,dmg:false
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... ,dmg:false
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
O MG se tu psalo obecně dost nelichotivě i když je otázkou kolik na tom bude skutečně pravdy.
eman píše:Potom, co jsem viděl z čeho staví auta MG, tak jsem úplně vklidu a je mi jasné, kde se bere ten čínský "úspěch" a cena. Pokročilá technologie, kterou u nás najdete ve sběrném dvoře. Teda, když máte štěstí na vyloženě archivní kusy.
Řídící jednotky- tam kde v moderním autě máte moderní plošný spoj s integrovanými obvody, používají standartní součástky a levné čipy. Světla staví z klasických led diod a je tam velký podíl ručního pájení. Mají obrovskou poruchovost. LCD panely, které číňani tak rádi používají mají opět obrovskou poruchovost, půlka lcd přestane fungovat, často jsou připojené flex kabelem do levné kopie nevhodného typu konektoru, takže to nevydrží teplotní změny a otřesy. Obecně mají velký problém s náhradními díly, kdy buď vůbec nejsou nebo ze dvou kusů přijde už jeden nefunkční. Kabely jsou poddimenzované a hřejí se. Vyloženě si to říká o požár. Špatné svary, kde vadný svar prostě přelakují a dál se neřeší. Komunikace automobilky se servisem je nulová. Jejich priorita je Čína a až co zbyde, pošlou do Evropy a i tam má přednost větší trh.
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak jste dospěl k těm 500A nabíjecího proudu? 800V * 500A je jen ubohých 400kW což při nabíjení např. 100kWh baterie logicky nemůže znamenat, že bude plně nabitá za pouhých 18s. V tom článku uvádí faktor nabíjení 200C což nezávisle na kapacitě znamená nabíjecí výkon odpovídající dvěstěnásobku kapacity baterie ať už je její kapacita jakákoli. Faktor 1C znamená, že nabíjecí výkon odpovídá kapacitě baterie a dobíjení v rozsahu z 0 na 100% by tedy mělo při zachování tohoto výkonu trvat hodinu, ale při 200C (tj. namísto hodiny jen za 18s) to znamená výkon kapacita baterie * 200. 200C tedy v reálu znamená značný rozdíl v proudu při různé kapacitě.kybos píše: pon čer 23, 2025 6:50 pmTo při 800 V architektuře bateriového systému odpovídá cca 500 A nabíjecího proudu. To by mne docela zajímalo, jaký tam bude nabíjecí konektor.Franta2776 píše: pon čer 23, 2025 3:05 pmRychlejší než nabrat naftu:))
https://www.chip.cz/nova-baterie-elektr ... ove-vyroby
Při nabíjení baterie 36kWh faktorem 200C by se mělo nabíjet výkonem 36kW * 200 tj. 7,2MW, a to by při 800V DC byl proud 9000A.
Při nabíjení baterie 120kWh faktorem 200C by se mělo nabíjet výkonem 120kW * 200 tj. 24MW, a to by při 800V DC byl proud 30000A.
To jsou a ještě dlouho i budou u drtivé většiny nabíjecích stanic na jedno nabíjecí místo hodnoty spíše z říše snů.

Naposledy upravil(a) Valdano dne pon čer 23, 2025 9:28 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4229
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 319
Re: Elektricka / hybridni auta
Počítej pouze ten 4,5kWh blok vážící pár kg, počítat se mi to nechce.ale bude to nabíjecí výkon okolo 1MWh. Blok je schopný dát 405kW výkonu po dobu 40 vteřin. Pro mě elektrikáře, to jsou všechno nepředstavitelné hodnoty.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak malá kapacita je pro čistě EV k ničemu a u toho hybridu, když my vysadí spalovák tak taky. Takže to bude užitečné u těch supersportů leda jako "forsáž" při předjíždění apod. Pro běžný hybrid k ničemu a pro čistě EV už tuplem k ničemu.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon čer 23, 2025 9:49 pm, celkem upraveno 1 x.
- kybos
- Příspěvky: 2813
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Reputace: 513
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
4,5 kWh za 40 s odpovídá výkonu 405 kW a při 800 V proudu 506 A.Valdano píše: pon čer 23, 2025 8:31 pm
Jak jste dospěl k těm 500A nabíjecího proudu? 800V * 500A je jen ubohých 400kW což při nabíjení např. 100kWh baterie logicky nemůže znamenat, že bude plně nabitá za pouhých 18s.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Příliš malá kapacita pro čistě EV a u toho hybridu s tím bez spalováku jen na tu jednu baterku rozhodně daleko nedojede. Pokud jich dají do toho hybridu víc tak se bude proud při nabíjení a požadavku na dobití za 18s logicky násobit. Pokud by se toto mělo uplatnit u čistě EV a výše zmíněných kapacit baterií tak je to nereálné.
Naposledy upravil(a) Valdano dne pon čer 23, 2025 10:00 pm, celkem upraveno 1 x.
- kybos
- Příspěvky: 2813
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Reputace: 513
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
V tomto případě se výrobce zřejmě soustředil na výkon a nikoliv na dojezd.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
S jednou baterkou tak malého výkonu je to spíš pro supersporty jak je ostatně zmíněno i v tom článku a i v tom supersportu je to spíš jen taková vychytávka ve stylu "forsáže" na předjízdění aneb něco jako KERS u F1 akorát tam je to mechanická energie uchovaná v setrvačníku zatímco tady je to energie uchovaná v malé baterii.
Pokud udělají větší baterie zaměřené na dojezd tak to zas bude limitované těmi proudy, které nabíječky prostě nedají.
Navíc tam nic nezmiňují o cenách a vzhledem k primárnímu zaměření na super a hyper sporťáky lze očekávat, že to určitě nebude nic levného.
Pokud udělají větší baterie zaměřené na dojezd tak to zas bude limitované těmi proudy, které nabíječky prostě nedají.
Navíc tam nic nezmiňují o cenách a vzhledem k primárnímu zaměření na super a hyper sporťáky lze očekávat, že to určitě nebude nic levného.
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 197
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen technická: F1 už dlouho nesleduju (od doby co je jenom na placených kanálech). Ale myslím, že mechanický KERS snad kdysi chvíli využíval jenom jeden tým. A i ten pak s tím skončil. A mám pocit, že to dokonce bylo elektromechanické, že sice energii skutečně uchovával sertrvačník, ale pak z toho generátorem udělali elektriku a ta následně pomohla spalováku. Všichni ostatní od začátku používali baterky.
Pak se to všelijak přejmenovávalo na MGU nebo tak něco.
Pak se to všelijak přejmenovávalo na MGU nebo tak něco.
-
- Příspěvky: 524
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 53
- Lokalita: Kladno
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 19.2
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Zachytil som to okrajovo. Nebyt stredoveho tunelu, kludne by som do ZS EV siel. Za 300 tisic auto ktore este bude 2 roky v zaruke? Pche. ZS testoval ako Milan Bahna z Elektromobil.tv, tak aj Chris z BatteryLife, ktory bol z toho auta sam prekvapeny. Ja som v ZS EV sedel len staticky v showroome a kvalitou materialov v interieri to za mna bolo uplne v pohode. 800-900 za nove by som im nedal, ale 4rocne za 300 je podla mna pekna cena. Linkovane MG5 je ale ine auto, o tom skoro nic neviem. A co sa tyka dielenskeho spracovania, nejake spalovacie MG mal na teste Vaculik a moc na to nepindal.Valdano píše: pon čer 23, 2025 7:53 pmO MG se tu psalo obecně dost nelichotivě i když je otázkou kolik na tom bude skutečně pravdy.
Ja som citlivy na priestor na pravu nohu, takze pre mna to nie je a mam extremne obmedzeny vyber (id3, id4).
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 171
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jedna věc jsou testy a druhá jak to pak v reálu je po delší době provozování. Pokud jsou tam šizené komponenty jak zde uvedl eman tak se to na první pohled a ani při testech vůbec nemusí projevit, ale za delší dobu už to může být problém.
-
- Příspěvky: 2285
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 239
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A je to MG v záruce? Protože to byl ten první fail, který odradil mého klienta od koupě MG. Pokud se každý rok nedostavíš na placenou garanční prohlídku (10k), tak nemáš nárok na záruční opravy. O jiných věcech jsem psal dříve.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4229
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 319
Re: Elektricka / hybridni auta
Energie uvolněná při spálení 1kg černého uhlí je cca 7kWh.Tato nová baterie má en.hustotu 6kWh/kg.Tomu se nechce ani vĕřit, že se tyto energie mohou k sobĕ takto přiblížit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JozefSK
- Příspěvky: 242
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
Zaujimavy clanok, resp. tema na zamyslenie:
Môžete zostať v aute počas búrky?
Ano, Faradayova klietka ... bezpecne v aute (nedotykat "kovovych" predmetov) ... ale celkom zastavit auto v burke, to tiez casto nerobim (skor iba pri prietrzi).
Ale v stovke (100 km/hod) schytat ranu, to asi nebude bez soku ... Vsetka elektronika "vo vecnych lovistiach" a "rucicka na tachometri" zaseknuta na stovke ...
Bolo by tiez zaujimave vediet, co by na tuto situaciu "povedalo EV" ...
Môžete zostať v aute počas búrky?
Ano, Faradayova klietka ... bezpecne v aute (nedotykat "kovovych" predmetov) ... ale celkom zastavit auto v burke, to tiez casto nerobim (skor iba pri prietrzi).
Ale v stovke (100 km/hod) schytat ranu, to asi nebude bez soku ... Vsetka elektronika "vo vecnych lovistiach" a "rucicka na tachometri" zaseknuta na stovke ...
Bolo by tiez zaujimave vediet, co by na tuto situaciu "povedalo EV" ...

-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 197
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Kterou baterku myslíš?Franta2776 píše: úte čer 24, 2025 10:05 amEnergie uvolněná při spálení 1kg černého uhlí je cca 7kWh.Tato nová baterie má en.hustotu 6kWh/kg.Tomu se nechce ani vĕřit, že se tyto energie mohou k sobĕ takto přiblížit.
- TomHC
- Příspěvky: 2707
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 463
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Ty vole, okrem iného by asi bolo treba aj tepovať sedačky... 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
-
- Příspěvky: 4229
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 319
Re: Elektricka / hybridni auta
TutoMex píše: úte čer 24, 2025 8:47 pmKterou baterku myslíš?Franta2776 píše: úte čer 24, 2025 10:05 amEnergie uvolněná při spálení 1kg černého uhlí je cca 7kWh.Tato nová baterie má en.hustotu 6kWh/kg.Tomu se nechce ani vĕřit, že se tyto energie mohou k sobĕ takto přiblížit.
https://www.chip.cz/nova-baterie-elektr ... ove-vyroby
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1201
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 197
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Teď nevím, jestli si děláš srandu a já to nepochopil. Nebo jestli to myslíš vážně.
Pokud jsou pravdivé ty údaje v článku, tak baterka umí dodat 4.5kWh za 40 sekund. Tedy průměrně dodává výkon 405kW.
Jestli skutečne dodává výkon 6kW/kg, tak to odpovídá váze baterky 67.5kg. To by tak podle obrázku i mohlo sedět.
Jestli má 4.5kWh, tak je to 15kg/kWh, nebo 67Wh/kg.
Což není bůhvíco, ale tady spíš půjde o výkon než o kapacitu.
Pokud jsou pravdivé ty údaje v článku, tak baterka umí dodat 4.5kWh za 40 sekund. Tedy průměrně dodává výkon 405kW.
Jestli skutečne dodává výkon 6kW/kg, tak to odpovídá váze baterky 67.5kg. To by tak podle obrázku i mohlo sedět.
Jestli má 4.5kWh, tak je to 15kg/kWh, nebo 67Wh/kg.
Což není bůhvíco, ale tady spíš půjde o výkon než o kapacitu.
-
- Příspěvky: 4229
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 319
Re: Elektricka / hybridni auta
Bĕžna Lifepo baterka mà cca 6Kg na 1kWh kapacity.To je rozdíl oproti 6kWh na 1kg.Jà tam vidím podstatný rozdíl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host