Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 786
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 123
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ta první varianta přes Turkmenistán, Kazachstán, Írán a Turecko a odtud dále do Evropy už byla zprovozněna a první vlak, který jede po této nové trase z Čcheng-tu na jihozápadě Číny do Lodže v Polsku už vyrazil. Takže čas ukáže jak ta trasa bude fungovat.
-
- Příspěvky: 1646
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 273
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Taky je otázka, kolik takových vlaků lze po té trati týdně protáhnout, včetně kapacity toho trajektu.
-
- Příspěvky: 786
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 123
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Na té první zprovozněné trase se jede kompletně jen po souši z Čcheng-tu v Číně nejprve do Kazachstánu, z Kazachstánu do Turkmenistánu a pak přes Írán a Turecko do Bulharska. Z Turecka zřejmě přes podmořský železniční tunel Marmaray v Instambulu směrem do Bulharska a pak dál v Evropě až do Polska. Přesná trasa zatím nikde není uvedena. Přiložený obrázek níže je jen částečný odhad trasy. Kaspické moře se kompletně míjí po souši. Takže se tam dle mého názoru žádný trajekt nepoužívá. Je to trasa kompletně po souši bez trajektu. Trajekt přes Kaspické moře bude použit až u těch dvou zbývajících tras, které teprve budou zprovozněny v budoucnu, ale tato první trasa je bez trajektu.
-
- Příspěvky: 1646
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 273
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejede se kompletně po souši. Vždyť už píši o x příspěvků výše, že tam Turkům překáží jezero Van a přes to se stejně musí trajektem, objet to není kudy.
-
- Příspěvky: 1847
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 184
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
-
- Příspěvky: 786
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 123
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle zdroje a informací z roku 2024 přepravují náklad přes jezero Van dva největší Turecké trajekty Sultan Alpaslan a İdris-i Bitlis. Každý ze zmíněných trajektů má kapacitu 4000 tun nákladu a až 50 vagonů. Jedna cesta jedním směrem přes jezero trvá cca 5 hodin. Podle popisu trajekty na jezeře Van nemají přesně stanovený jízdní řád. Trajektový systém používaný k přepravě vlaků funguje s logikou „odjezd, když je plný“. Takže pokud bychom to vzali tak, že Číňani stihnou vytížit každou jednu cestu, která trvá cca 5 hodin jízda + 1 hodina pauza na vyložení, naložení atd. tak to jsou maximálně 4 jízdy za den krát 2 trajekty tj. celkem 8 jízd za den z toho 4 jedním a 4 druhý směrem. Takže každým směrem by to byly 4 jízdy denně, tj. 200 vagonů denně směrem z Číny do Evropy a 200 vagonů směrem zpátky z Evropy do Číny. Je otázkou jak to mají Čínani s Turkama dohodnuté a jestli do budoucna případně nehodlají zainvestovat i do rozšíření počtu trajektů čímž by se průchodnost z hlediska denně přepravených počtů vagonů mohla zvýšit.
-
- Příspěvky: 1646
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 273
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale nelze zapomenout na to, že se tam vozí i jiné věci, včetně nově obnovené osobní dopravy.
A taky nelze zapomenout na to, že ta trať je z 90 % jednokolejná, neelektrizovaná a vede přes celou řadu horských hřbetů, což samozřejmě snižuje váhové normativy atd. Ano, vše lze investicemi nějak řešit, ale kapacitě Transsibiřské magistrály (ale třeba ani Košicko-bohumínské dráhy nebo trati z Kolína do Děčína) se to ani náhodou nevyrovná. To by musela Čína zainvestovat řádově jinak. Připočtěme si přepojování lokomotiv na hranicích, překládky na ze standardního na široký a zase zpátky na standardní rozchod... No a dojdeme k tomu, že vůči lodní dopravě to je nějak konkurenceschopné snad jen díky Huttiúm a Somálcům.
A taky nelze zapomenout na to, že ta trať je z 90 % jednokolejná, neelektrizovaná a vede přes celou řadu horských hřbetů, což samozřejmě snižuje váhové normativy atd. Ano, vše lze investicemi nějak řešit, ale kapacitě Transsibiřské magistrály (ale třeba ani Košicko-bohumínské dráhy nebo trati z Kolína do Děčína) se to ani náhodou nevyrovná. To by musela Čína zainvestovat řádově jinak. Připočtěme si přepojování lokomotiv na hranicích, překládky na ze standardního na široký a zase zpátky na standardní rozchod... No a dojdeme k tomu, že vůči lodní dopravě to je nějak konkurenceschopné snad jen díky Huttiúm a Somálcům.
-
- Příspěvky: 786
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 123
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Za posledních 5 let bylo po jezeře Van zmíněnými dvěma největšími trajekty přepraveno 91418 vagónů, 2192631 tun čistého nákladu, 7243 cestujících a 2734 vozidel. Přitom oba trajekty jezdily zatím jenom 2 jízdy denně tj. polovina toho co by za den jezdit mohly. Při vydělení počtem kalendářních dnů za 5 let to dává jen cca 50 vagonů denně. Pokud se počet jízd zdvojnásobí s cílem navýšit především počet přepravovaných vagonů tak by se dalo přiblížit ke 150 vagonům denně. Samozřejmě také záleží jak si to Čínani vyjednali s Turkama a zda s tím spuštěním nové vlakové/kontejnerové trasy Čína/Evropa přes Turecko případně dojde nejen k navýšení počtu jízd denně, ale třeba i k navýšení počtu trajektů a také dalších investic do železniční infrastruktury v Turecku. Pokud je tato trasa pro Čínu důležitá a vypadá to tak, že opravdu je, tak to Čína zřejmě zainvestuje a zřejmě už i z části zainvestovala. Provoz na této trase už byl zahájen a čas ukáže jak bude v reálu průchozí a vytěžovaná. 

-
- Příspěvky: 2030
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 210
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak je to s těmi podvozky? Široké používá kdo? Vím že Rusáci mají široké, ale jinak nejsem šotouš.
Jestli je ta trať jednokolejná, tak je to nahouby. Ono obecně je ta přeprava jednosměrná. Mimo odpadu se do Číny snad nic nevozí. Jeden čas měli Číňani problém s kontejnery, které se prázdné hromadily v EU.

10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 786
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 123
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle této mapy rozchodu vlakových kolejí v různých zemích světa používá na té trase rozchod 1435mm Čína, Evropa, Irán a Turecko. Kazachstán a Turkmenistán má 1520mm.
- betmen
- Příspěvky: 637
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Reputace: 73
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
eman u nas (vacsina europy) ma rozchod 1435mm, postsovietske krajiny vratane ruska, finska, mongolska a este niekto na blizkom vychode ma 1520mm.
potom vynimka je tusim irsko, portugalsko a spanielsko, kde je nieco malo cez 1600mm.
plus jedina dedina na slovensku, ktorá ma elektricku okrem (BA, KE a tatier s rozchodom 1000mm), kde mame rozchod 760mm.
ale to uz je mimo tvojej otazky
potom vynimka je tusim irsko, portugalsko a spanielsko, kde je nieco malo cez 1600mm.
plus jedina dedina na slovensku, ktorá ma elektricku okrem (BA, KE a tatier s rozchodom 1000mm), kde mame rozchod 760mm.
ale to uz je mimo tvojej otazky

stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 3770
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 271
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejčastější závady EV a opravy:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 984 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1763 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 2079 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 1264 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 44 Odpovědi
- 5591 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Adrianb, Claudebot [Bot], soami a 0 hostů