Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5564
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 681
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Logisticky nesmysl. Alespon zatim.
Na nakladni vlaky neni uz pomalu zadne misto mezi osobnima, nejsou zadne prekladiste, nic. Objednani vlaku/prepravy vlakem je totalne za trest.
Na kamion zavolam a za chvili nakladam. A v cili je treba uz druhy den a ne za dva tydny po zeleznici.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 456
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Reputace: 50
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Majkl »

Tak tohle musím (bohužel) 100% potvrdit. Vozíme spoustu zboží do Švýcarska, takže cca 1 000km daleko a stejně je doprava vlakem (z naší vlastní vlečky!!!) dražší a trvá déle. Navíc kapacita přepravce je beznadějně vyčerpaná.....
Představy o tom, že většina zboží se bude na dlouhé a střední vzdálenosti přepravovat po železnici je pouze vlhký sen.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
dusanmsk
Příspěvky: 468
Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
Reputace: 42
Lokalita: Stredocesky kraj
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11250
Kapacita baterie [kWh]: 9.6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od dusanmsk »

To je ale ciste problem statu, ze tuto situaciu dopustil. Keby na D1 nebol pravy pruh permanentne obsadeny kamionmi, nemusela by sa mozno rozsirovat na 3 pruhy a mohla sa kludne postavit dalsia kolaj v existujucich trasach zeleznice (aby sa vyuzila existujuca infrastruktura). Osobaky mozu jazdit jednou, nakladne vlaky druhou, kludne dlhe ako krava v 10 min rozostupoch. To ze na to stat 30 rokov sere nie je argument. Lietame do vesmiru, AI generuje 4k videa podla textoveho zadania, ale nie sme kurva schopni automatizovane prelozit kontajner z kamionu na vlak, do 20 min vozen pripojit k inym a poslat ho na druhe miesto rychlostou vyrazne vyssou nez keby to viezol samotny kamion, kde ho zase prelozia z vlaku na kamion pre poslednu milu? Jasne ze toto nevyriesi vsetku dopravu, ale zrovna to svajciarsko ano.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 456
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Reputace: 50
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Majkl »

"nie sme kurva schopni automatizovane prelozit kontajner z kamionu na vlak, do 20 min vozen pripojit k inym a poslat ho na druhe miesto, kde ho zase prelozia z vlaku na kamion "

NE nejsme. Vyžadovalo by to neuvěřitelně širokou změnu infrastruktury. Ty kamiony by na ty vlakové terminály taky museli někudy jezdit = silný provoz koncentrovaný na omezenou oblast = další nové silnice. Čistě pragmaticky - když rozšířím tu dálnici, tak pak po ní může jezdit jakákoli dopravní prostředek, ne jen kamion. Když rozšířím železnici, tak jeto plus jen pro ten vlak. Pokud pojede po jdené koleji "nepřetržitý" proud nákladních vagonů, tak musím místo všech přejezdů vybudovat podjezdy. Navíc vlakoví dopravci v celé Evropě jsou státní, nebo polostátní organizace. Efektivita jejich konání tomu odpovídá ...I ty Švýcaři ten vlak používají jen z donucení. Kdyby bylo na nich, tak to vozí jen kamiony.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5564
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 681
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Dusan:
Tohle je nesmysl, který nikdo nezaplatí. A není to státem, ale trhem.
Vlastní vlečky naprostá většina fabrik/firem/areálů zrušila, protože to prostě vychází násobně dráž a násobně pomaleji.
To, co popisuješ, je fakt utopie/vlhký sen, jak píše kolega.
Jediný pozitivní příklad z poslední (kůrovcové) doby jsou akorát vlaky plné dřeva do Číny. Z lesů ale stejně dovezené kamiony na nějaké nádraží, kde jim ještě ta volná kolej zbyla, co se po x (desítkách) let zase použila.
Tady u nás před lety opravili jednu vlečku, kvůli jedinému důvodu - vede do rozvodny a nová trafa, co se tam povezou za několik let, prostě dovezou na vagonech, protože to tam kamionem nedostanou. Zrenovovat existující vlečku asi vyšlo omylem levněji než nová silnice.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
unicast
Příspěvky: 1637
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 272
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

Ona ta situace je už dokonce tak paradoxní, že i lokomotivu vozí ze Španělska do ČR na kamionu a teď dokonce přišel pražský dopravní podnik s tím, že servis a periodické prohlídky některých typů tramvají se budou dělat v Otravě. Jestli si někdo myslí, že ty tramvaje připřáhnou za lokomotivu jako kdysi metro nebo že je tedy aspoň povezou na nějakém železničním vagónu, tak jste vedle. Poveze se tam hezky kamionem po D1.
Franta2776
Příspěvky: 3760
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 271

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Nádražáci mají silné odbory a tak to vypadá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3760
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 271

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

On rozdíl mezi kamionem a diesel vlakem není zásadní,ale elektrický vlak potřebuje cca 20% energie jako kamion. Železniční elektrická je efektivnější než loď.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... pravy-v-cr
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2024
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 209
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Problém naší železnice je úplně stejný, jako u silniční dopravy......korupční ceny. Už několikrát bylo dokázáno, že kilometr dálnice je u nás 2x dražší než v DE a u železnice je situace podobná. Navíc v momentě, kdy je nějaká trasa opuštěná pro momentální nerentabilitu nebo nevyhovující stav se celý kolejový svršek zlikviduje a na jeho místě se postaví dotační cyklostezka, která stojí pomalu víc, než by stála rekonstrukce tratě. Jsme východ. :(
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, Matess a 3 hosti