Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5564
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 681
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Logisticky nesmysl. Alespon zatim.
Na nakladni vlaky neni uz pomalu zadne misto mezi osobnima, nejsou zadne prekladiste, nic. Objednani vlaku/prepravy vlakem je totalne za trest.
Na kamion zavolam a za chvili nakladam. A v cili je treba uz druhy den a ne za dva tydny po zeleznici.
Na nakladni vlaky neni uz pomalu zadne misto mezi osobnima, nejsou zadne prekladiste, nic. Objednani vlaku/prepravy vlakem je totalne za trest.
Na kamion zavolam a za chvili nakladam. A v cili je treba uz druhy den a ne za dva tydny po zeleznici.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- Majkl
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Reputace: 50
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak tohle musím (bohužel) 100% potvrdit. Vozíme spoustu zboží do Švýcarska, takže cca 1 000km daleko a stejně je doprava vlakem (z naší vlastní vlečky!!!) dražší a trvá déle. Navíc kapacita přepravce je beznadějně vyčerpaná.....
Představy o tom, že většina zboží se bude na dlouhé a střední vzdálenosti přepravovat po železnici je pouze vlhký sen.
Představy o tom, že většina zboží se bude na dlouhé a střední vzdálenosti přepravovat po železnici je pouze vlhký sen.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 468
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 42
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je ale ciste problem statu, ze tuto situaciu dopustil. Keby na D1 nebol pravy pruh permanentne obsadeny kamionmi, nemusela by sa mozno rozsirovat na 3 pruhy a mohla sa kludne postavit dalsia kolaj v existujucich trasach zeleznice (aby sa vyuzila existujuca infrastruktura). Osobaky mozu jazdit jednou, nakladne vlaky druhou, kludne dlhe ako krava v 10 min rozostupoch. To ze na to stat 30 rokov sere nie je argument. Lietame do vesmiru, AI generuje 4k videa podla textoveho zadania, ale nie sme kurva schopni automatizovane prelozit kontajner z kamionu na vlak, do 20 min vozen pripojit k inym a poslat ho na druhe miesto rychlostou vyrazne vyssou nez keby to viezol samotny kamion, kde ho zase prelozia z vlaku na kamion pre poslednu milu? Jasne ze toto nevyriesi vsetku dopravu, ale zrovna to svajciarsko ano.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
- Majkl
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Reputace: 50
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
"nie sme kurva schopni automatizovane prelozit kontajner z kamionu na vlak, do 20 min vozen pripojit k inym a poslat ho na druhe miesto, kde ho zase prelozia z vlaku na kamion "
NE nejsme. Vyžadovalo by to neuvěřitelně širokou změnu infrastruktury. Ty kamiony by na ty vlakové terminály taky museli někudy jezdit = silný provoz koncentrovaný na omezenou oblast = další nové silnice. Čistě pragmaticky - když rozšířím tu dálnici, tak pak po ní může jezdit jakákoli dopravní prostředek, ne jen kamion. Když rozšířím železnici, tak jeto plus jen pro ten vlak. Pokud pojede po jdené koleji "nepřetržitý" proud nákladních vagonů, tak musím místo všech přejezdů vybudovat podjezdy. Navíc vlakoví dopravci v celé Evropě jsou státní, nebo polostátní organizace. Efektivita jejich konání tomu odpovídá ...I ty Švýcaři ten vlak používají jen z donucení. Kdyby bylo na nich, tak to vozí jen kamiony.
NE nejsme. Vyžadovalo by to neuvěřitelně širokou změnu infrastruktury. Ty kamiony by na ty vlakové terminály taky museli někudy jezdit = silný provoz koncentrovaný na omezenou oblast = další nové silnice. Čistě pragmaticky - když rozšířím tu dálnici, tak pak po ní může jezdit jakákoli dopravní prostředek, ne jen kamion. Když rozšířím železnici, tak jeto plus jen pro ten vlak. Pokud pojede po jdené koleji "nepřetržitý" proud nákladních vagonů, tak musím místo všech přejezdů vybudovat podjezdy. Navíc vlakoví dopravci v celé Evropě jsou státní, nebo polostátní organizace. Efektivita jejich konání tomu odpovídá ...I ty Švýcaři ten vlak používají jen z donucení. Kdyby bylo na nich, tak to vozí jen kamiony.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5564
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 681
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Dusan:
Tohle je nesmysl, který nikdo nezaplatí. A není to státem, ale trhem.
Vlastní vlečky naprostá většina fabrik/firem/areálů zrušila, protože to prostě vychází násobně dráž a násobně pomaleji.
To, co popisuješ, je fakt utopie/vlhký sen, jak píše kolega.
Jediný pozitivní příklad z poslední (kůrovcové) doby jsou akorát vlaky plné dřeva do Číny. Z lesů ale stejně dovezené kamiony na nějaké nádraží, kde jim ještě ta volná kolej zbyla, co se po x (desítkách) let zase použila.
Tady u nás před lety opravili jednu vlečku, kvůli jedinému důvodu - vede do rozvodny a nová trafa, co se tam povezou za několik let, prostě dovezou na vagonech, protože to tam kamionem nedostanou. Zrenovovat existující vlečku asi vyšlo omylem levněji než nová silnice.
Tohle je nesmysl, který nikdo nezaplatí. A není to státem, ale trhem.
Vlastní vlečky naprostá většina fabrik/firem/areálů zrušila, protože to prostě vychází násobně dráž a násobně pomaleji.
To, co popisuješ, je fakt utopie/vlhký sen, jak píše kolega.
Jediný pozitivní příklad z poslední (kůrovcové) doby jsou akorát vlaky plné dřeva do Číny. Z lesů ale stejně dovezené kamiony na nějaké nádraží, kde jim ještě ta volná kolej zbyla, co se po x (desítkách) let zase použila.
Tady u nás před lety opravili jednu vlečku, kvůli jedinému důvodu - vede do rozvodny a nová trafa, co se tam povezou za několik let, prostě dovezou na vagonech, protože to tam kamionem nedostanou. Zrenovovat existující vlečku asi vyšlo omylem levněji než nová silnice.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 1640
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 272
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ona ta situace je už dokonce tak paradoxní, že i lokomotivu vozí ze Španělska do ČR na kamionu a teď dokonce přišel pražský dopravní podnik s tím, že servis a periodické prohlídky některých typů tramvají se budou dělat v Otravě. Jestli si někdo myslí, že ty tramvaje připřáhnou za lokomotivu jako kdysi metro nebo že je tedy aspoň povezou na nějakém železničním vagónu, tak jste vedle. Poveze se tam hezky kamionem po D1.
-
- Příspěvky: 3763
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 271
Re: Elektricka / hybridni auta
Nádražáci mají silné odbory a tak to vypadá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3763
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 271
Re: Elektricka / hybridni auta
On rozdíl mezi kamionem a diesel vlakem není zásadní,ale elektrický vlak potřebuje cca 20% energie jako kamion. Železniční elektrická je efektivnější než loď.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... pravy-v-cr
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... pravy-v-cr
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2024
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 209
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Problém naší železnice je úplně stejný, jako u silniční dopravy......korupční ceny. Už několikrát bylo dokázáno, že kilometr dálnice je u nás 2x dražší než v DE a u železnice je situace podobná. Navíc v momentě, kdy je nějaká trasa opuštěná pro momentální nerentabilitu nebo nevyhovující stav se celý kolejový svršek zlikviduje a na jeho místě se postaví dotační cyklostezka, která stojí pomalu víc, než by stála rekonstrukce tratě. Jsme východ. 

10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1640
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 272
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To s těmi dálnicemi platilo před 15 lety, dneska stojí kilometr novostavby srovnatelné dálnice ve srovnatelném terénu v ČR i v Německu přibližně stejné peníze (v rovinatém nebo mírně zvlněném terénu se 2 + 2 pruhy je to asi 8 milionů euro), jinak by na to Uhnije nepřispěla. Ale železnice, to je jiný příběh, tam se ani nikdo nesnaží myslet efektivně.
-
- Příspěvky: 1846
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 184
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
železnice by byla potřeba celá kompletně přepracovat. V momentě kdy by na železnici mohly autonomně jezdit kontejnery po jednom jako kamion po silnici mohlo by to vypadat úplně jinak. Celé by to ale musel fungovat úplně jinak, s kompletní automatizací a komunikací mezi vozidly, tak aby mohlo dojít k mnohem hustšímu využití kolejí.
Vzhledem k tomu že tohle je ale podle mě až moc komplikované tak jednoduší přístup by mohl být přesně opačný... než nakládat na železnici kontejner by bylo na speciální vagon naložit celý kamion i s nákladem. Tady by potom stačil malý motorizovaný vagón a s aerodynamickým krytem, který by se ve správný moment jen připojil ke stávající vlakové soupravě, která po hlavní trase jede snad co 15 minut.... (po dojetí do cílové destinace by opět došlo jen k odpojení a přesunu z hlavní koleje na místo předem určené speciální rampy pro nájezd / výjezd celého tahače.
Otázka z ní pokud bychom za každý náš "rychlovlak" byli schopni připojit 3 kamiony jestli by to mělo na celkový počet aut na silnici vlastně nějaký smysl. Rozhodně by to neřešilo lokální dopravu ale takové ty tranzitní.... třeba leo express má Ostrava - Praha pokud to chápu správně 5 vlaků a denně udělá 9 jízd každým směrem... což by u 3 vagónu za vlakem znamenalo prostě 3x9x2=52 kamionu přepravených za den... Když se postavím na D1, tak si myslím že to je počet kamionů za cca 15 minut.
Vzhledem k tomu že tohle je ale podle mě až moc komplikované tak jednoduší přístup by mohl být přesně opačný... než nakládat na železnici kontejner by bylo na speciální vagon naložit celý kamion i s nákladem. Tady by potom stačil malý motorizovaný vagón a s aerodynamickým krytem, který by se ve správný moment jen připojil ke stávající vlakové soupravě, která po hlavní trase jede snad co 15 minut.... (po dojetí do cílové destinace by opět došlo jen k odpojení a přesunu z hlavní koleje na místo předem určené speciální rampy pro nájezd / výjezd celého tahače.
Otázka z ní pokud bychom za každý náš "rychlovlak" byli schopni připojit 3 kamiony jestli by to mělo na celkový počet aut na silnici vlastně nějaký smysl. Rozhodně by to neřešilo lokální dopravu ale takové ty tranzitní.... třeba leo express má Ostrava - Praha pokud to chápu správně 5 vlaků a denně udělá 9 jízd každým směrem... což by u 3 vagónu za vlakem znamenalo prostě 3x9x2=52 kamionu přepravených za den... Když se postavím na D1, tak si myslím že to je počet kamionů za cca 15 minut.
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Reputace: 18
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To by mě zajímalo odkud si cucají ty čísla, protože je to totální BSFranta2776 píše: ↑stř bře 12, 2025 4:51 pmOn rozdíl mezi kamionem a diesel vlakem není zásadní,ale elektrický vlak potřebuje cca 20% energie jako kamion. Železniční elektrická je efektivnější než loď.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... pravy-v-cr
Trakční energie je příšerně drahá a s údržbou trakčního se dostanou sotva na polovinu, spíše ani to ne oproti dieselelektrickému
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 3763
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 271
Re: Elektricka / hybridni auta
To si nemyslím.Životnost a účinnost elektromotorů je nĕkde jinde jako dieselu
Elektrická souprava rekuperuje MW ,diesel toho není schopný.
Vidím to na EV jsem schopný až 30% energie vracet.
Elektrická souprava rekuperuje MW ,diesel toho není schopný.
Vidím to na EV jsem schopný až 30% energie vracet.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1640
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 272
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
S EV většinou jezdíš tam, kde pořád dokola zrychluješ a zpomaluješ (a to i mimo obec nebo na dálnici, pokud není naprosto prázdná a nejedeš tam na tempomat). U vlaku je ideální, když se rozjede a pak jede nějakou ustálenou rychlostí, kterou trať v celé délce zvládá a to nejen z hlediska spotřeby, ale i z hlediska maximalizace kapacity trati (a všechno by ideálně mělo jet po té jedné dvoukolejné trati stejně rychle). Pak něco ovšem narekuperuješ jen při brzdění v cílové destinaci.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 966 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1744 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 2056 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 1247 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 44 Odpovědi
- 5561 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host