Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
MikroCZ
Příspěvky: 34
Registrován: čtv led 02, 2025 12:47 pm
Reputace: 0
Lokalita: STredni čechy
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 6400
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od MikroCZ »

Valdano píše: stř led 29, 2025 8:42 pm
Za dva roky možná budou moct řidiči v Česku sundat ruce z volantu.
Ministerstvo dopravy chystá zákon, který na českých silnicích umožní takzvané částečné autonomní řízení vozidel. Rezort navrhuje, aby moderní systémy v autě převzaly roli řidiče zatím jen v kolonách nebo na bezpečných úsecích dálnice. Pokud auto při jízdě nabourá, ponese zodpovědnost automobilka. V některých případech pak samotný řidič.
Problem je u nás legislativa... Technologie už dávno je, pro splnění levelu 3.
Ono to je celkově takové prosíťované. IT technologie pro automotive jsou drahé díky splnění všechmožných regulí, a proč si to nenechat zaplatit, když hlad po tom je, a odběratel ti prostě je schopný, ochotný, zaplatit.
Jak to bude směřovat dále, resp.jaký směr se zvolí, to těžko odhadovat..Samotný vývoj je strašně zkostnatělí, a korporát to vlastně umělě nechtěně zdržuje.
Vezl sem se v konkurenčákách, a chování v levelu 2 už je u premiovek zvládnuté vělice kvalitně..
ALE--kam se to posune dál vzhledem k situaci ve světě... hmm
eman
Příspěvky: 1928
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 194
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Mogul píše: čtv led 30, 2025 7:13 am
Když už jsme u těch prodejů, tak jedna dobrá zpráva a určitým způsobem i předzvěst, kam to bude směřovat.
Až to spadne na rozumnou úroveň z důvodu rozšíření nabídky a dostupnosti čínských, a nejen čínských výrobců a prodeje budou stále klesat, což rozhodně budou (Elroq a spousty dalších nových aut), pak už nebude potřeba hledat zástupné důvody k neprodejnosti (dojezd, nabíjení, velikost a užitná hodnota, etc...).
A samozřejmě možnosti nabíjení, ale to se časem také vyřeší. U někoho dříve, u někoho později, ale vše má svá řešení.

Teď je to hlavně o ceně versus dojezd. A také při té "šílené" pořizovací ceně strach z nepojízdnosti. Je setsakramentský rozdíl mezi znovuzprovozněním benzínu/nafty (5l kanystr) a prázdnou baterkou. A to nejen finanční, ale i časový.
Každý má tu hranici benevolentnosti (co ještě zkousne) nastavenou jinak.


Ceny aut
Nechci ti brát iluze, ale všiml jsis, za kolik tu nabízí auta ty slavné Čínské automobilky? Ty také chtějí podojit EU spotřebitele, takže pěkně dorovnali ceny k EU automobilkám. A to slavné zlevňování je klasický marketingový trik. Asi jako když náš kartel prodáva Studenstkou pečeť za trojnásobek normální ceny, aby mohl udělat "akční slevu". Nejvíc mě pobavil číňan Voyah, co brutálně předražil tu svojí SUV herku a teď jí prodáva s "akční slevou" pořád pěkně předraženou.
V EU nikdo EV levně prodávat nebude, protože všichni ví, že nám ten nákup politici vnutí násilím.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gibong
Příspěvky: 20
Registrován: pon úno 20, 2023 10:36 am
Reputace: 7
Lokalita: Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 6,14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gibong »

cina by ich predavala za lacnejsie.. lenze zaviedli sa cla.. na mojom aute to robi vyse 5tis eur.. len novozavedene clo.. ja som mal stastie...ze dotuju bev auta? a ostatni nedotuju? jasne ze hej.. akurat cakam ze mi uz pride potvrdenie aby som jazdil po vasich / cz dialniciach zadarmo.. aj to je dotacia.. jedine u nas nie je nic, absolutne nic... kto chce, palicu si najde.. ja som s mojim autom spokojny aj ked je to cina..
eman
Příspěvky: 1928
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 194
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Neprodávali by levněji. Tedy jestli nechceš pár desítek tisíc slevu. Ale o EV za půl mega si nech zdát. Už to píšu po několikáté....sám top manažer BYDu řekl, že se chtěli na EU zahojit, protože v Číně prodávají defakto za režii. Ty cla jim jenom seřízli marže. To co je v nabídce teď je ještě bez cel a kde máš ty nízký ceny?????
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3608
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 250

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1928
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 194
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Jseš drsnej Franto, že jsis s 10tis. platu ušetřil na BMW, zaplatil hotově všechny doktory a léky, zaplatil hotově všem dětem školy, ušetřil jsis na důchod!
Nebo je to tak, že jsi měl 10x vyšší plat než Číňan, žiješ v sociálním státě s levným zdravotnictvím a bydlíš ve vlstním domě větším než UNImo buňka?
Ty peníze za dělníka v EU jsou na nákladech sakra znát, tak tu nebreč...!
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
gibong
Příspěvky: 20
Registrován: pon úno 20, 2023 10:36 am
Reputace: 7
Lokalita: Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 6,14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gibong »

ja som kupil este bez dodatocneho cla.. a teraz je o 5000 eur drahsi.. to je len clo.. daj mi full vybavu ev za 22tis eur.. podla mna to bolo lacne ev auto som rad ze som siel do toho aj ked cenu som mal nastavenu do 25tis a hlavne aby som sa zmestil.. elroq je v zakladnej verzii za 33tis.. to je rozdiel uz.. vo vybave je od 40tis.. jasne ze je to tu drahsie ked to musi ist cez polku zemegule alebo pre niektorych plochej dosky.. v cine mas aky plat? chapem ze tam tam moje auto stoji 11tis eur.. ale povedz mi preco skoda, audi a prosto vsetky automobilky v cine predavaju lacnejsie tie iste auta ako tu? zeby aby to predali? a aj tak ich predaje klesaju.. to nie su dotacie? prosto eu automobilky pojdu do kytek.. a mozu si sami zato..
Valdano
Příspěvky: 721
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 106
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Za vysoké ceny aut v EU mohou dle mého názoru především EU prodejci a dealeři. Je to dokonalá mafie. Prodejci a dealeři aut v EU obecně mnohem víc "hrabou" než v Číně viz video z předchozí strany popisující běžné praktiky prodejců nových i bazarových aut. Zmiňuje tam, že na některých nových autech vydělají klidně i okolo 10tis EUR. Pak se nelze divit tomu, že je to o tolik dražší. Pokud byste měl auto přímo od výrobce nejen bez těch marží, ale především bez celé řady podvodných praktik, které jdou v řadě případů i dalece nad marže a jsou naprosto běžné u všech prodejců v EU, tak to máte za cenu skoro jako v Číně. Většina prodejců v EU tohle samozřejmě nikdy nepřizná, protože na tom těžce rejžujou. Chcete nízké ceny aut, k tomu není potřeba Čína, stačí kompletně zrušit všechny prodejce a dealery aut v EU a prodávat přímo z fabriky bez jakéhokoli prostředníka a bude to za ceny, o kterých se Vám ani nesní a i Číňani pak možná budou závidět jak to tady bude levné. ;)

gupa
Příspěvky: 2800
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 124
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Ano na fabriku Tesla která chtěla prodávat přímo, se uvalilo clo 5t€/ks. Takže asi střípky se pomalu začínají skládat, protože to bylo v době kdy Trump začal asi na popud Muska mluvit o clech. Takže je možné, že někdo v EU a Číně začal s Teslou tyto americké volební sliby s cly, EU nebylo asi jediné které bylo v seznamu Muskových obchodů. A Musk si postěžoval Trumpovy. A . Ten si to zařadil do volebních slibů navalit cla na celý svět, když on je v dovozním deficitu. Teslu si sice objednáte v Číně, ale účet na který platíte objednanou Teslu přes orig. teslaeshop, je v USA.

Je to gradování obchodních válek a valení strachu a široký úsměv obchodníkům typu, kteří začnou vyhrožovat kvůli zvýšenému clu zvýšnm cen. Je to po celém světě tito vydříduši s přidanou hodnotou podle zákonů. No a je jasné kdo to nakonec zaplatí tuto práci honící se za cly.

Doba koronaviru odchází a přešla doba Ukrajina, a přichází nová doba cel a vyhrožování celníkem. (to je stará osvědčená politika vydírání, byla již ve Starém zákoně)
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], gupa a 1 host