Žvanírna 2

Nezařaditelné
PavelR
Příspěvky: 3220
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

dobře no tak ne na zrcátko. stromeček se dá pověsit i jinam :-D :-D
cipis
Příspěvky: 5062
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

A vyvazili jsme vam i predni kola!
Jo, ale ty stredove spunty disku jste asi zapomneli na ponku v dilne ...
Akorat to clovek zjistil az par tydnu po ... Je to snad znackovy servis, tak nebudu obchazet auto s lupou.
Ze oprava probehla az treti termin ale asi melo trochu trknout.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
gupa
Příspěvky: 2404
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

PavelR píše: úte říj 15, 2024 8:43 pm Staráte se vy a já platím.
Od servisu očekávám že auto prohlídne.tzn zvenku, zevnitř, žárovičky, brzdy filtry náplně, nápravy čepy silentlobky, úniky různých kapalin, dofoukne kola, vymění opotřebený stěrače když to paple a do háje i ten zadní a pověsí na zrcátko novej stromeček :-D
Jako prachy na stádo mechaniků má málokdo, lepší by bylo koupit místo opravy za ty náklady na představu okolo autorizovaného servisu nový auto. Mechanici jsou jen lidi a také mají své dny. (Jáchyme hoď ho do stroje)

Je lepší nakoupit hevery, vercajt, plničky klim a toho mechanika si pozvat aby byla jistota, že např. ten olejový filtr je opravdu nový a vyměněný a olej je vykapaný, ne jen odsátý přes mírku a nalitý na vyjetý nový a ten nebo čep je vyměněný a ne jen že jsem za práci co nebyla provedena zaplatil balík, atp. Jak opravují softy jsou také pěkné příběhy a romány. Čím novější auto, tím se více počítače sekají. A to přitom chce jen PC a programy za desetitisíce.

Jsou práce které jsou na autě hnus a to je práce před předními sedadly dole. Pedály a topení. Pedály jdou dobře ale topení a nebo jiné sklony hodně mechaniků odmítá. A rozumím jim, protože ať si to někdo zkusí si dát hlavu tam kde má řidič vajca a opravovat něco.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1540
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.

Jinak, mě "pomohli" na STK. Frajer seřídil světla, ale nedal zpátky krytky lamp. Po dvou týdnech si říkám, jakto že mi ve světlech kondenzuje voda.... Takže jsem sháněl atyp díl na starý auto a ty světlomety už nevyčistím.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Mogul
Příspěvky: 217
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

eman píše: stř říj 16, 2024 5:30 am Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.

Jinak, mě "pomohli" na STK. Frajer seřídil světla, ale nedal zpátky krytky lamp. Po dvou týdnech si říkám, jakto že mi ve světlech kondenzuje voda.... Takže jsem sháněl atyp díl na starý auto a ty světlomety už nevyčistím.
U Renaultu Scenic2 to jde. A to tak, že dole mě nevyteče ani 2deci.
gupa
Příspěvky: 2404
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od gupa »

eman píše: stř říj 16, 2024 5:30 am Ehm...olej se přes měrku odsát nedá.
Až si budu myslet, že je někdo desolát, tak si vzpomenu při příští výměně na tento obrázek jestli ho nevidím v autodílně kde mi mění olej za docela těžké prachy. Po výměně se podívám, jestli je olejový filtr vůbec vyměněný nebo jen otřený nebo ani není otřený a je furt zaprášený a budu vědět, jak to funguje při výměně oleje třeba v mém autorizovaném servisu při servisních prohlídkách mého nového auta.
Pneumatická Odsávačka, Vypouštěčka oleje s nádrží.png

Edit: Nakonec stačí se podívat na dno olejového obalu v kterém se kupuje olej, takové žmolky, jsou výsledkem recyklační snahy vyjetý oleje přefiltrovart a zhomogenizovat s novými komponenty a znovu zabalit a jako nové prodat. Může to být jakkýkoli pěkně vypadající obal v jakkémkoli solidním nákupním nebo obchodním místě. Prostě dojdete do obchodu, koupíte si nový olej, vyměníte ho a po nějaké době chcete dolit a podívám se na dno té nové nádoby s olejem. Většinou to jde blbě prtože jsou obarvený a neprůhledný.

Edit2: Při posledním nákupu nafty, mi byla nabídnuta varianta bez biosložek, o korunu nebo dvě dráž, to si přesně nepamatuji. Ale spočítal jsem si, že podle kilometrovníku mi spotřeba zatím klesla o litr nafty na 100km.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek