Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Jestli ten akumulátor nepotřebuje komunikaci, tak se Solaxem hybrid při nastavení na "olovo" by to mohlo fungovat.
Jestli komunikaci potřebuje, tak budeš muset zbastlit "překladač" aby si rozuměli.
Samostatný MPPT regulátor existuje https://voltronicpower.com/en-US/Produc ... -Converter
ale bude muset také komunikovat z akumulátorem, pokud to vyžaduje. Má Modbus, tak snad by nebyl problém.
V GBC Solino mi tento regulátor nabízeli.
Řešil jsem něco podobného zde:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 850#p67122
Jestli komunikaci potřebuje, tak budeš muset zbastlit "překladač" aby si rozuměli.
Samostatný MPPT regulátor existuje https://voltronicpower.com/en-US/Produc ... -Converter
ale bude muset také komunikovat z akumulátorem, pokud to vyžaduje. Má Modbus, tak snad by nebyl problém.
V GBC Solino mi tento regulátor nabízeli.
Řešil jsem něco podobného zde:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 850#p67122
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
tomas píše:Jestli ten akumulátor nepotřebuje komunikaci, tak se Solaxem hybrid při nastavení na "olovo" by to mohlo fungovat.
Jestli komunikaci potřebuje, tak budeš muset zbastlit "překladač" aby si rozuměli.
MPPT regulátor https://voltronicpower.com/en-US/Produc ... -Converter
Řešil jsem něco podobného zde:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 850#p67122
Ahoj
komunikaci potrebuje, s prekladacem pocitam
Mrknu nastuduju, dik za konstuktivni pristup
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Nacteno dik.
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Ahoj
tak reseni je na svete, novej battery management a menice take existuji... Solax, Fronius, Goodwe.
Krasne kouzelne skalovatelne, zadne megatuny medi kuli kiloamperam a 48V
Touto cestou se vydam i ja, foto spionazni
tak reseni je na svete, novej battery management a menice take existuji... Solax, Fronius, Goodwe.
Krasne kouzelne skalovatelne, zadne megatuny medi kuli kiloamperam a 48V
Touto cestou se vydam i ja, foto spionazni
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Míň mědi a železa, tj nahrazeno hliníkem v elektrolytických kondenzátorech a množstvím křemíku s využitím vysokých DC napětí, řádově 100 článků v sérii kde porucha jednoho znamená znefunkčnění celýho zařízení, oproti sérioparalelnímu řazení po 13 (16)ks pro 48V... Nevím, jestli je to ta správná cesta ke spolehlivosti a bezpečnosti...
Co je lepší si můžeme povědět za pár let. Osobní zkušenost mám jednoznačnou: zdroj, ve kterým je klasický správně dimenzovaný trafo začne za mnoho let vykazovat zvlnění výstupního napětí, protože v něm vyschly elektrolyty. Spínanej zdroj za mnohem kratších pár let přestane fungovat úplně, protože zhoršení ESR kondenzátorů (ne ztráta kapacity) způsobí kompletní nefunkčnost zdroje, někdy i s kouřovými efekty...
Co je lepší si můžeme povědět za pár let. Osobní zkušenost mám jednoznačnou: zdroj, ve kterým je klasický správně dimenzovaný trafo začne za mnoho let vykazovat zvlnění výstupního napětí, protože v něm vyschly elektrolyty. Spínanej zdroj za mnohem kratších pár let přestane fungovat úplně, protože zhoršení ESR kondenzátorů (ne ztráta kapacity) způsobí kompletní nefunkčnost zdroje, někdy i s kouřovými efekty...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Ahoj
mam APC UPS se spinacim zdrojem, je ji 17 let a stale funguje a zadne trafo v ni neni (je v ni 2x PFC +400 a -400V, za tim je PWM modulator.) Skoro bych rekl ze trafo je prezitek jako spalovaci auto. Vedle toho mam UPS Salicru s trafem. Funguji obe, obe maji 5kVA jen ta trafova zere 200W naprazdno
Trochu mi to pripomelo debatu svych kolegu...
Prvni: Ja mam skodovku, vcera se mi rozbila klika u dveri.
Druhy: Ja mam Volvo.
Prvni: Jezis marja vis jak drahy musi byt tlumic, vyfuk, atd... na Volvo? Na skodovku stoji 500,-, atd... a vyjmenova cenik nahradnich dilu ...
Druhy: Nevim co to stoji, a nemyslim ze to budu nekdy potrebovat vedet natoz menit
Omouvam se pokud to neni vtipne
mam APC UPS se spinacim zdrojem, je ji 17 let a stale funguje a zadne trafo v ni neni (je v ni 2x PFC +400 a -400V, za tim je PWM modulator.) Skoro bych rekl ze trafo je prezitek jako spalovaci auto. Vedle toho mam UPS Salicru s trafem. Funguji obe, obe maji 5kVA jen ta trafova zere 200W naprazdno
Trochu mi to pripomelo debatu svych kolegu...
Prvni: Ja mam skodovku, vcera se mi rozbila klika u dveri.
Druhy: Ja mam Volvo.
Prvni: Jezis marja vis jak drahy musi byt tlumic, vyfuk, atd... na Volvo? Na skodovku stoji 500,-, atd... a vyjmenova cenik nahradnich dilu ...
Druhy: Nevim co to stoji, a nemyslim ze to budu nekdy potrebovat vedet natoz menit
Omouvam se pokud to neni vtipne
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Je potřeba porovnávat prorovnatelné. Kolik energie přenesl za těch 17 let střídač v UPS? (pár výpadků ročně po několika minutách?) Pokud se má jednat o měnič pro FVE, pak je potřeba uvažovat režim trvalého provozu a to je diametrální rozdíl oproti UPS (pokud to není online typ). Většina spotřební elektoniky se dnes navrhuje pro životnost dva roky (někdy ani to ne), do této kategorie patří i většina levnějších HF střídačů a měničů. Od výroby zařízení pro dlouhodobé použití se upouští, už jen proto aby byla včas příležitost zákazníkovi prodat další šmejd s krátkodobou životností a pokud možno minimální opravitelností. Proto se součástky zalévají do pryskyřice, aby je nebylo možno snadno bez destrukce celého zařízení vyměnit. Zdůvodňuje se to ale oficiálně zvýšenou odolností vůči prachu, vlhkosti...
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Na kolik vychází jeden ten CMS-12A balancer? Řeším teď také DIY HV baterii z EV bateriových modulů a zatím mám v plánu použít aktivní balancer z Ali . Cenově vychází na cca 125USD (verze 1A s CAN), je na 24s a má možnost řetězení.
Co se týče All-in-one měniče s možností off-grid, nejdříve jsem uvažoval o GoodWe ET. Mám totiž k dispozici BYD Battery box HV 7,7kW (350V HV baterie kompatibilní s GoodWe) a možnost "odposlouchat" CAN komunikaci mezi baterií a měničem a základě toho vytvořit jednoduchou gateway pro DIY HV baterii. Potom jsem chtěl jít do Solax X3 Hybrid G4, který už umí HV baterie bez komunikace. Bohužel je zatím nedostupný. No a nakonec jsem skončil u Sofar Solar HYD-20KTL 3PH, který taky umí HV baterie bez komunikace a off-grid a vše s tím související.
Selský rozum mi říká, že kdyby HV baterie představovaly takový bezpečnostní riziko, EV by jezdily s 48V baterií. Navíc řešení použitý v EV musí vydržet podstatně větší mechanický i elektrický namáhání než nějaká FVE baterka v technický místnosti.
Co se týče All-in-one měniče s možností off-grid, nejdříve jsem uvažoval o GoodWe ET. Mám totiž k dispozici BYD Battery box HV 7,7kW (350V HV baterie kompatibilní s GoodWe) a možnost "odposlouchat" CAN komunikaci mezi baterií a měničem a základě toho vytvořit jednoduchou gateway pro DIY HV baterii. Potom jsem chtěl jít do Solax X3 Hybrid G4, který už umí HV baterie bez komunikace. Bohužel je zatím nedostupný. No a nakonec jsem skončil u Sofar Solar HYD-20KTL 3PH, který taky umí HV baterie bez komunikace a off-grid a vše s tím související.
Selský rozum mi říká, že kdyby HV baterie představovaly takový bezpečnostní riziko, EV by jezdily s 48V baterií. Navíc řešení použitý v EV musí vydržet podstatně větší mechanický i elektrický namáhání než nějaká FVE baterka v technický místnosti.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Ja tu UPS mam na baraku, mam na ni povesenou nejpouzivanejsi fazikybos píše:Je potřeba porovnávat prorovnatelné. Kolik energie přenesl za těch 17 let střídač v UPS? (pár výpadků ročně po několika minutách?) Pokud se má jednat o měnič pro FVE, pak je potřeba uvažovat režim trvalého provozu a to je diametrální rozdíl oproti UPS (pokud to není online typ). Většina spotřební elektoniky se dnes navrhuje pro životnost dva roky (někdy ani to ne), do této kategorie patří i většina levnějších HF střídačů a měničů. Od výroby zařízení pro dlouhodobé použití se upouští, už jen proto aby byla včas příležitost zákazníkovi prodat další šmejd s krátkodobou životností a pokud možno minimální opravitelností. Proto se součástky zalévají do pryskyřice, aby je nebylo možno snadno bez destrukce celého zařízení vyměnit. Zdůvodňuje se to ale oficiálně zvýšenou odolností vůči prachu, vlhkosti...
Driv jsem mel tu trafovou, pak jsem dal to beztrafe APC.
Takze porovnavam ekvivalentni.
-
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
- Lokalita: Benesov
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Presne tak moje rec, to co ta baterie zazila v aute, to uz u FVE nezazije A je hodne velkej rozdil mezi baterkou z Aliexpressu a baterkou z Auta. Dik za dalsi tipy na menice.vanilka píše:Na kolik vychází jeden ten CMS-12A balancer? Řeším teď také DIY HV baterii z EV bateriových modulů a zatím mám v plánu použít aktivní balancer z Ali . Cenově vychází na cca 125USD (verze 1A s CAN), je na 24s a má možnost řetězení.
Co se týče All-in-one měniče s možností off-grid, nejdříve jsem uvažoval o GoodWe ET. Mám totiž k dispozici BYD Battery box HV 7,7kW (350V HV baterie kompatibilní s GoodWe) a možnost "odposlouchat" CAN komunikaci mezi baterií a měničem a základě toho vytvořit jednoduchou gateway pro DIY HV baterii. Potom jsem chtěl jít do Solax X3 Hybrid G4, který už umí HV baterie bez komunikace. Bohužel je zatím nedostupný. No a nakonec jsem skončil u Sofar Solar HYD-20KTL 3PH, který taky umí HV baterie bez komunikace a off-grid a vše s tím související.
Selský rozum mi říká, že kdyby HV baterie představovaly takový bezpečnostní riziko, EV by jezdily s 48V baterií. Navíc řešení použitý v EV musí vydržet podstatně větší mechanický i elektrický namáhání než nějaká FVE baterka v technický místnosti.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
EV by chtěli nízké napětí, ale při těch výkonech to prostě nevychází. Proto musí na vyšší napětí, ale znamená to řadu nepříjemností a bezpečnostních rizik.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Viem o jednej vyhode, ak napatie presne napasujem na panely,
takze napr. 360 V alebo 1000 V baterka ==> ovela nizssie prudy.
Dokonca niektore panely dovoluju 1500 V stringy.
No ale nechcel by som byt pri tom, ked to bude niekto rucne odpinat
a odpinac alebo istic to nevydrzi a obluk nezhasne prip. sa prenesie dalej.
Asi preto v Nemecku, Svajciarsku, USA, ked nejaky profesor uci deti
a vyklada im o konstrukcii celej baterky + BMS + istenie + chladenie,
ma na rukach 2 vrstvy rukavic a ta horna este musi byt bez dier.
Ja doma vsetko chytam, balancujem to H4 raz za cas. To sa celkom
dobre da pri 12 / 24 / 48 V. Ale robit tieto zlozvyky pri vyssom DC
napati, to by som mal minimalne dost nepekne popaleniny.
A ked este niekto nema zvlast ampermeter a voltmeter a si to popletie ? .....
takze napr. 360 V alebo 1000 V baterka ==> ovela nizssie prudy.
Dokonca niektore panely dovoluju 1500 V stringy.
No ale nechcel by som byt pri tom, ked to bude niekto rucne odpinat
a odpinac alebo istic to nevydrzi a obluk nezhasne prip. sa prenesie dalej.
Asi preto v Nemecku, Svajciarsku, USA, ked nejaky profesor uci deti
a vyklada im o konstrukcii celej baterky + BMS + istenie + chladenie,
ma na rukach 2 vrstvy rukavic a ta horna este musi byt bez dier.
Ja doma vsetko chytam, balancujem to H4 raz za cas. To sa celkom
dobre da pri 12 / 24 / 48 V. Ale robit tieto zlozvyky pri vyssom DC
napati, to by som mal minimalne dost nepekne popaleniny.
A ked este niekto nema zvlast ampermeter a voltmeter a si to popletie ? .....
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Muj pohled.havrla píše:Ahoj
mam APC UPS se spinacim zdrojem, je ji 17 let a stale funguje a zadne trafo v ni neni (je v ni 2x PFC +400 a -400V, za tim je PWM modulator.) Skoro bych rekl ze trafo je prezitek jako spalovaci auto. Vedle toho mam UPS Salicru s trafem. Funguji obe, obe maji 5kVA jen ta trafova zere 200W naprazdno
Trochu mi to pripomelo debatu svych kolegu...
Prvni: Ja mam skodovku, vcera se mi rozbila klika u dveri.
Druhy: Ja mam Volvo.
Prvni: Jezis marja vis jak drahy musi byt tlumic, vyfuk, atd... na Volvo? Na skodovku stoji 500,-, atd... a vyjmenova cenik nahradnich dilu ...
Druhy: Nevim co to stoji, a nemyslim ze to budu nekdy potrebovat vedet natoz menit
Omouvam se pokud to neni vtipne
pro maly vykony trafo urcite neni prezitek. Urcite bych nedelal na LF a trafu nejaky vetsi desitky kw a vic ale do tech cca 10kw se me zda byt trafo naprosto pohoda. oproti HF ta kratkodoba pretizitelnost je super nejvic se tato vyhoda projevuje u nejmensich menicu - i pri nejake hladine zateze dokazi nastartovat sporebice se spickovym odberem.
HV baterii povazuji pro domaci ale hlavne nase hobby fotovoltajikovani za komplikaci. Ta patri do velkych ulozist.
Velky vykony jasne ze HV, IGBT a bez trafa stejne jako vsechny velky stridace na FVE nebo UPS.
ad volvo:
Vtipne to rozhodne je.
stastny volvar pokud si toto mysli ... docasne. Tak napriklad naposled na firme klekly volvu pohony na zadni vrata 11k/kus. Pritom takova blbost. Chces to platit do samohybu co ma uz 10 let? Muzes/nemusis. Pockej az se vysype neco co to auto zastavi... pak musis. Jinak na jezdeni v tom je uzasny.
Drahy auta - drahy problemy. Levny auta - levny problemy. Napric znackama. Jak to starne zacne se sypat jakejkoliv samohyb at to jezdi tisic nebo padesat tisic rocne.
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
urcite existuji pristroje jistice, pojistky co to spolehlive vypnou. Jenze cena bude podstatne vyssi dostupnost mensi.rottenkiwi píše:Viem o jednej vyhode, ak napatie presne napasujem na panely,
takze napr. 360 V alebo 1000 V baterka ==> ovela nizssie prudy.
Dokonca niektore panely dovoluju 1500 V stringy.
No ale nechcel by som byt pri tom, ked to bude niekto rucne odpinat
a odpinac alebo istic to nevydrzi a obluk nezhasne prip. sa prenesie dalej.
Asi preto v Nemecku, Svajciarsku, USA, ked nejaky profesor uci deti
a vyklada im o konstrukcii celej baterky + BMS + istenie + chladenie,
ma na rukach 2 vrstvy rukavic a ta horna este musi byt bez dier.
Ja doma vsetko chytam, balancujem to H4 raz za cas. To sa celkom
dobre da pri 12 / 24 / 48 V. Ale robit tieto zlozvyky pri vyssom DC
napati, to by som mal minimalne dost nepekne popaleniny.
A ked este niekto nema zvlast ampermeter a voltmeter a si to popletie ? .....
Tam bych zkraty moc nedelal. Krasne to taha oblouky.
Na LV veci sezenes na kazdym rohu - standart pojistky i jistice. Do 400VDC sezenes jistice ve velkoobchodu jenze dej si do googlu cenu OEZ LTN-UC ve dvojpolovym provedeni protoze IT sit.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon črc 05, 2021 5:06 pm
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
Ahoj,
Nečetl jsem to tu celé ale goodwe splňuje vse co jsi popsal ne?
Nečetl jsem to tu celé ale goodwe splňuje vse co jsi popsal ne?
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
No este ked tu hovorite od HV a samohyboch.
Ked si predstavim napatie: 900 V a vykon 900 kW, to musi zvladat prudy 1000 A.
1000 A vpredu, 1000 A vzadu, 1800 kW.
https://www.rimac-automobili.com/techno ... /axl_1800/
Kolko asi vazi 1800 kW spalovak ?
Dal by sa potom takyto EV nabijat priamo z domacej 900 V HV baterky ?
Ked si predstavim napatie: 900 V a vykon 900 kW, to musi zvladat prudy 1000 A.
1000 A vpredu, 1000 A vzadu, 1800 kW.
https://www.rimac-automobili.com/techno ... /axl_1800/
Kolko asi vazi 1800 kW spalovak ?
Dal by sa potom takyto EV nabijat priamo z domacej 900 V HV baterky ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
stejně tam musí být DC/DC měnič, kterej omezí proudy, a potom už je jedno, jestli ty napětí jsou stejný nebo ne. Ale určitě by se ušetřila minimálně jedna DC/AC konverze.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 327
- Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
- Lokalita: Beroun, Příbram
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
DC jističe z Ali do 1000V za 10USD / ks , díky HV se pohybuješ v řádově nižsích proudechPavelR píše:...urcite existuji pristroje jistice, pojistky co to spolehlive vypnou. Jenze cena bude podstatne vyssi dostupnost mensi..
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
z ciny mam ledacos ale jistice ani pojistky bych osobne neriskoval chranic uz vubec ne. Neverim ze to maji odzkouseny na vypinaci schonost a zhaseni oblouku v pripade DC. Kdyz vim jakej oblouk dokaze vytahnout 500V string. Med okamzite tece. To musi ta pojistka vypnout.vanilka píše:DC jističe z Ali do 1000V za 10USD / ks , díky HV se pohybuješ v řádově nižsích proudechPavelR píše:...urcite existuji pristroje jistice, pojistky co to spolehlive vypnou. Jenze cena bude podstatne vyssi dostupnost mensi..
Za me jistice a pojistky jedine renomovanych vyrobcu. A hlavne u DC jisticu pozor na dodrzeni polarity.
Nikde jsem jeste nevidel jistic jako jisteni panelu. Panel je proudovy zdroj a tipuju ze takovy se oblouk zhasi hur nez u napetoveho zdroje. Vsichni vyrobci stridacu co jsem zatim potkal maji panely jisteny pojistkama. To ma jiste duvod i kdyz jsou ty pojistky drahy.
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Vhodny menic/sestava .... baterie 350V
uvaharottenkiwi píše:No este ked tu hovorite od HV a samohyboch.
Ked si predstavim napatie: 900 V a vykon 900 kW, to musi zvladat prudy 1000 A.
1000 A vpredu, 1000 A vzadu, 1800 kW.
https://www.rimac-automobili.com/techno ... /axl_1800/
Kolko asi vazi 1800 kW spalovak ?
Dal by sa potom takyto EV nabijat priamo z domacej 900 V HV baterky ?
900V/4,2V liion je 214clanku
214*3V vybityho clanku je 642V
talze 642-900V plny vykony to bude davat jen nabity rekl bych ale to je vlastnost. no problem.
Li baterky musis nabijet pres nejakej DCDC menic CC/CV jak pise kodl
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 517 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto1
-
-
vhodny menic na chladnicku 40 l 100 W
od bhava » » v DC-AC měniče, střídače, invertory
vhodny menic na chladnicku 40 l 100 W
- 11 Odpovědi
- 1039 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlkazajac
-
-
- 36 Odpovědi
- 1793 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od piriegro
-
-
Vhodný měnič 20kW (2x10kW) pro Lifepo4 64x 280Ah
od mpcz » » v Plánované elektrárny
Vhodný měnič 20kW (2x10kW) pro Lifepo4 64x 280Ah
- 21 Odpovědi
- 1676 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st
-
-
- 1 Odpovědi
- 731 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od marko250