Oprava 4Ah baterky Parkside

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Uživatelský avatar
MURA
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 22, 2025 12:05 pm
Reputace: 0
Lokalita: Sušice
Systémové napětí: 12V
Výkon panelů [Wp]: 450
Kapacita baterie [kWh]: 80Ah
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od MURA »

Filas píše: úte říj 29, 2024 10:58 am
Ty Smart baterky opravuji, většinou se dá, pokud neodešel řídící čip.
Ahoj, dobrý den,

marně hledám někoho kdo by byl ochoten opravit Smart baterie Parkside. Mám jednu 8 Ah a jednu 4 Ah. Můžeme se s polu nějak domluvit ?
Filas
Příspěvky: 130
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4
Lokalita: Praha

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Filas »

Zdravím, jasně, napište SZ
Mex
Příspěvky: 1095
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 182
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mex »

Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.

Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.

Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.

Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
gupa
Příspěvky: 2981
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 130
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od gupa »

Minulý týden mi nějak haprovala jedna z mé flotily a pomohl reset přidržením víc jak na 10s tlačítka co to má, musí pohasnout led potom teprve povolit stlačení a restart do dvou sekund problikem všech led diod.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2863
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 302
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od glottis »

Mex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pm
Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.

Mně minulý týden záhadně chcípla ne-smart baterka 4Ah. Nabíječka ji odmítala vzít, měla napětí kolem 17V. Tak jsem si říkal, že jednoduše odešel jeden článek.
Rozdělal jsem ji a 4 dvojice měly kolem 3.6V a jedna cca 2.6V. Změřil jsem jejich vnitřní odpor a všechny měly stejně, těsně nad 8mR.
Tak jsem si řekl, že to není ztraceno. Nabil jsem tu jednu dvojici laboratorním zdrojem, tím je srovnal, a od té doby je baterka zase jako nová. Cvičně jsem na ní udělal několik cyklů (aspoň mám pěkně posekanou zahradu a pořezané dřevo), a drží dobře.

Nicméně jsem se rozhodl udělat nabíjecí přípravek, kde budu ty baterky čas od času formovat kvalitní balancující nabíječkou.
Původně jsem chtěl do baterek osadit balancovací konektory. Ale tahat je ven znamená do pěkného futrálu vrtat, to se mi moc nechce. Navíc by šla záruka do háje.
Nechat ten konektor jen uvnitř a baterku vždy pro nabíjení rozebrat (jsou to 4 šrouby) by šlo.

Ale nakonec to udělám ještě jednodušeji. Vyrobím na to nabíjecí stojánek, kam se posadí vnitřek rozebrané baterky. Jednotlivé články se připojí pomocí pogo-pins (odpružené kontakty).
Takže nebudu nikam muset vrtat nebo pájet, záruka bude nedotčena.
A čas od času baterky rozdělám a proženu je nabíječkou. Mám skvělou nabíječku ToolkitRC, u které jsem přesně zkalibroval všechna napětí pomocí přesného profi měřáku.
jo stabilizator, vetsinou asi i s BT modulem. Nepamatuju si uz kde je jeste generator signalu pro komunikaci se strojem. Jestli v tom BT nebo jinde ale umi odejit i to. Pak si baterie nepopovida s naradim a je konec. V baterce nejsou zadne vykonove prvky na odpojeni a je to resene takhle, ze to blokuje stroj. Videl jsem uz hacky, ze to lidi simulovali pres atinu. Jednu baterku jsem mel doma a radsi si z ni udelal powerbanku
pibi
Příspěvky: 1256
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 219
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od pibi »

Mex píše: úte dub 22, 2025 6:26 pm
Jak se ta vadná Smartka projevuje?
Po internetu se toulají videa jak tam něco typicky odchází. Snad stabilizátor nebo nějaká podobná pitomost. Tak jestli se to nedá spravit samodomo.
Myslím, že umře modul modrého zubu a vezme sebou stabilizátor.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 574
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Reputace: 27
Lokalita: Praha
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Praha

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Lubik »

Po dobití jednotlivých článků je potřeba je několik dnů sledovat jestli nedochází k samovybíjení některého článků. Potom pomůže jenom výměna.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 6kW,48V 230 Ah
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5691
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 707
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od cipis »

Ja ve vyprodeji kdysi koupil tu obrovskou smart 8Ah, za zlomek ceny. A jedine, co zatim vim, ze je spatne, tak teplotni cidlo, ukazuje asi o 15° mene, nez je doopravdy. Takze pri praci mimo leto vypina nabijeni na nabijecce a nepusti stroj.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
soami
Příspěvky: 833
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 73
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od soami »

Mně ta 8Ah BT odešla po 10 cyklech. Při strčení do nabíječky jen blikala dioda. BT se hlásí, takže tam problém není. Podle množství reklamací se jedná o pěkný šmejd. Obdržel jsem novou - peníze vrátit nechtěli, starou (aku) vrátit nechtěli. Je dobré si fotit účtenky z Lidlu ;) Špatnou aku nějak využiju na powerbanku. A podle zkušeností pravděpodobně brzy i tu novou... Případně jsem viděl na AE nějakou alternativní desku/BMS pro tuto baterii. Ty "nechytré" 2Ah/4Ah jsou docela držáky. Mám jich asi 7 a pouze u 1 aku odešla po 7 letech signalizace LED, ale jinak normálně jede.
Mex
Příspěvky: 1095
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 182
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od Mex »

Podle toho co vím, tak ten BT modul je v praxi v podstatě k ničemu.
Nabíjení i vybíjení (tj. signalizaci zařízení, že už má vypnout) řeší ten chip na desce.
Takže sundat BT modul, asi vyměnit stabilizátor (který kvůli poruše BT modulu případně chcípnul) a provozovat baterku jako běžnou ne-smart.

Mám baterky smart i ne-smart. Raději mám ty ne-smart, které mají 2x tolik článků, i když menších (smart používá články 21700, ne-smart místo toho vždy dvě 18650).

Ještě jsem nepřišel na to, k čemu by mi nějaké to smartování bylo v praxi dobré.
Změřit napětí umím multimetrem líp, a nic moc jiného mě nezajímá.
Mít potenciální bonzující baterku fakt nepotřebuju.
soami
Příspěvky: 833
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 73
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Oprava 4Ah baterky Parkside

Nový příspěvek od soami »

Ten BT modul je dobrý jen pro samovybíjení aku. Nějak jsem to nezkoumal, ale myslím, že vypnout nelze. A souhlasím, že je to zbytečné kurvítko.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů