Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
betmen
Příspěvky: 440
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od betmen »

Mám pocit, že tady se spalováky posuzují podle produkce Škody, VW, Audi
to tak bohuzial je. skoly vypluvaju mnozstvo akoze mechanikov vyucenych na wagnoch a ked im dovezies auto ineho vyrobcu, tak neboraci nevedia ktory diel za aky vymenit, nie tak este opravit.

potom ti títo mechanici budu vsemozne tvrdit, ze jedine wagen je "das auto" a vsetko od F je serbel.

ale ze si nedokazu sami poradit, zapojit rozum, internet a prirucky, to nikdy nepriznaju.
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
gupa
Příspěvky: 2522
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

betmen píše: sob bře 02, 2024 6:02 pm
to tak bohuzial je. skoly vypluvaju mnozstvo akoze mechanikov vyucenych na wagnoch a ked im dovezies auto ineho vyrobcu, tak neboraci nevedia ktory diel za aky vymenit, nie tak este opravit.
Pokud vím, je to ještě horší, třeba přechod z VWT4 na T5 byl tak markantní, že člověk který měl T5 plný dvůr si oddychl když jsem mu dovezl T4, výměna dvouhmoty a rozvody. T5 byly sanitky, ojeté, nakoupené k opravě pro sanitní přepravu. Prý bezmoc, nadávek a znovu bezmoc jak se těžce v provopočátku T5 opravovaly. Dnes to je asi o něco lepší když se to naučili. Nejlepší kšeft je ale mít u takových oprav emisní kontroly a STK a vyhazovat řidiče z linky do opravny. Z pasti do pasti.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2602
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

Servis bude dál. Už teď se začínají řešit baterie, repasy, opravy, upgrady baterii. Pořád se bude řešit podvozek. Možná jich bude min. I teď to ubývá a konsoliduje. Minulý rok zavřeli škoda servis na Mělníku. Už je tam asi jen Peugeot. Benzinek třeba ubyde, třeba ne. Na omv teď rostou rychle nabíječky jedno houby po dešti. Kdo nemá Ev to moc asi nevnímá. V budoucnu asi budou vydělávat spíš na službách. Kafe, svaca , myčka. Alespoň na frekventovaných místech. Malé asi zruší obsluhu a budou tam jen stojany. Ostatně samoobslužné stojany na benzín ve Skandinávii byli už před deseti lety když jsme tam jezdili. Je to vývoj. Nějak to trh vyřeší.
gupa
Příspěvky: 2522
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

glottis píše: sob bře 02, 2024 7:19 pm
Servis bude dál. ...

Je to vývoj. Nějak to trh vyřeší.
Servis je u eaut hlavně online, to bude a je, vývoj je vývoj. A trh nevyřeší nic, protože se dotuje o sto šest a pančuje o tisíc šest. A zvedají daně na biliony a několik desítek miliard. To sem zavedl Klaus, takové lži o trhu a stále se to mele dokola.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 1628
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Je to opět boj fosil proti EV. Podle mě, EV není ve stavu plně nahradit fosil. Nějaký metrosexuál bude asi tvrdit opak, ale já nemůžu každé ráno vyjet s tím, že když mě firma najednou pošle o 100km jinam, tak jsem v pr***, protože mi nevystačí baterka. Nikdo to nepřizná, ale ta úzkost z dojezdu je reálná a s rozšířením EV to bude horší, protože pak budete stát frontu u nabíječky. V DE nebo Holandsku by mohli vyprávět.
Na ježdění kolem komína je ideál, na vážnou práci je to otázka.
To, že servisák neumí všechny značky je snad normálka ne. Je stupidní si myslet, že někdo bude znát servis všech typů, všech značek, jejich obvyklé mouchy a řešení. Navíc jsou automobilky schopné u jednoho typu měnit použité komponenty co půl roku a pak se ty auta chovají zase jinak.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3301
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Plná náhrada to dnes není v žádném příápadě. Však zákaz spalováku je za 10 let a když se podívám jako cestu ušel vývoj EV za posledních 10 let jsem si naprosto jist že nebude absolutně žádný problém.
Úzkost z dojezdu se vyřeší. jednak kapacitou druhak rychlostí nabíjení. Pokud mě tam nabíječka za 10 minut foukne na 200km není reálný problém. Za předpokladu že ty nabíječky budou. Fronty jsou teď i u některých lowcost benzinek. S rostoucí sítí to vymizí obvzlášť když tam ty auta jen dofouknou potřebnou část dojezdu takže 10 minut stejně jak tankování se zakoupením kafe.

Na potulnou práci kdy nevíš kdo tě kam pošle to dnes není v žádném případě protože není síť nabíječek co by tlačily těch 250kw.
Na každodení migraci do práce a zpět není problém málokdo dojíždí 100km že. Na pravidelný kolečka spediček to taky není problém, na rozvozy obědů, pekaři, zásobování, to jsou všechno práce kde se dá velmi dobře predikovat kolik se najede ... V Brně jezdí kukavůz na baterky. Úplně náhodou jsem zjistil že sedím u piva s řidičem tohoto vozu a kupodivu si nestěžoval, naopak. To jsou všechno vážné práce kde to jde to jsou desetitisíce aut kde by to technicky šlo. Hlavně tyto auta by se dali nabíjet když ukončí kolečko, nebo když stojí v dočasném cíli. Nabíjet pomalu. Krmit to primárně rychlonabíječkama je holej nesmysl je to drahý a bude z principu.

Častý argument o dovolených tomu se jen směju. To musí být nějaký davový šílenství při každoročním exodu do chorvatska. To je jako nějakej národní sport že se to musí jet na zátah a kdo po cestě zastaví na čůrání je looser? :-D No tak tam nepojedeš 10 hodin ale 15. No a? Kvůli jediné cestě za rok je jakože problém? :-D Taky je dobrý vědět že existuje něco jako létadlo to je pak komfort úplně jinde.

Ono to časem pude a zapomeneme na toto přechodný období. Stejně jak jsem rád zapoměl na moje první auto š120, stejně jak rád zapomenu na všecky ty manuální převodovky u kterých jsem odřadil stovkytisíc. Dnes když sednu do manuálu si připadám jak obsluha parní lokomotivy kdysi v dřevních dobách. Dneska si většinu nájezdu šinu na adaptivní tempomat s velkým odstupem, bezpečně, pohodlně. Zkoušel jsem auto co se umí držet v pruhu na dálnici samo. Pánové to je nádhera.

Jak to říkali v Cimrmanech. Ten pokrok, kde se to zastaví ...
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Pawel píše: sob bře 02, 2024 8:47 am
Nesmíte zapomínat že je pro auta jiná doba. Dnes nemá nikdo z výrobců zájem aby jeho auto najíždělo 200t. Co by potom vyráběly kdyby auta měly velké nájezdy. Mám také 22roků starého 4 Golfa 74 kW PD 230t najeto na trhu už takřka bezcenný. Ale mě dělá stále službu. Spotřeba nafta 5l a olej jen výměna bez dolití. Tak že servis do 1000 za rok.
Vzduchovy filtr, olejový filtr, obcas palivovy filtr, kabinovy filtr, prezouvani??? To se do servisu nepocita?
Reklama VW tehdy na transportér: "200tis. to da zabrat" neplatí pro vsechny vyrobce.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

eman píše: sob bře 02, 2024 9:05 pm
Je to opět boj fosil proti EV. Podle mě, EV není ve stavu plně nahradit fosil. Nějaký metrosexuál bude asi tvrdit opak, ale já nemůžu každé ráno vyjet s tím, že když mě firma najednou pošle o 100km jinam, tak jsem v pr***, protože mi nevystačí baterka. Nikdo to nepřizná, ale ta úzkost z dojezdu je reálná a s rozšířením EV to bude horší, protože pak budete stát frontu u nabíječky. V DE nebo Holandsku by mohli vyprávět.
Na ježdění kolem komína je ideál, na vážnou práci je to otázka.
To, že servisák neumí všechny značky je snad normálka ne. Je stupidní si myslet, že někdo bude znát servis všech typů, všech značek, jejich obvyklé mouchy a řešení. Navíc jsou automobilky schopné u jednoho typu měnit použité komponenty co půl roku a pak se ty auta chovají zase jinak.
Kazdej rozumnej co jezdi spolu s Fosilem i EV vi, ze kazdy povoz se hodi na urcity typ cest. A a tim musi vyrukovat i kupec pri porizovani vozu.
EV v dnesni dobe je pekny doplnek (konkurent) pro Fosil.
Jiz v dnesni dobe "úzkost z dojezdu" maji jen ti co EV nevlastni.(osobne jsem takovou uzkost nezazil)
V klidu staci nabijecky 50kW pro cestovani po Republice.
A rychlonabijecek 100 a vice pribyva jako hub po desti.
Porad to vychazi, ze EV maji omezeni v rychlosti nabijeni.
A to se tyka i Tesly. Jsou na tom lepsi vozidla.
Pozn.: znalost problematiky EV je stejna jako povedomi lidi o FVE.(vestina se veze a vi PRD, ale v diskusich se chvastaji a vlastni zkusenost nikde)
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 124
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JozefSK »

Co sa stane, pri mechanickom poskodeni baterie, nielen autonehoda:
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Že by takhle opravovali baterky v autě v servisu,to se mi nějak nezdá...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1805
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od TomHC »

Ako bude pribúdať EV, tak bude stále väčší problém dobiť batériu mimo domu bez čakania... Malé EV by som ako doplnok bral. Ale pokiaľ mám office síce 60 km od domu, ale pracujem z homeoffice trvalo, tak mi to nedáva zmysel.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
PavelR
Příspěvky: 3301
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

JozefSK píše: ned bře 03, 2024 2:12 am
Co sa stane, pri mechanickom poskodeni baterie, nielen autonehoda:
A to dokazuje co? Že dnešní liion umí hořet? To benzin i nafta jsou taky hořlavé a když se stím správně zachazí není problém. To se už ví dávno. No a? Všichni to ví a řeší někdo jak se zachází s telefonama se kterýma lidi běžne spí? S aku pro vercajk naházenýma někde v bedně v autě který stojí doma v garáži? Nikdo to neřeší a není problém. Krom jakýchsi historických samsungu co sem tam bouchl o ničem jiným nevím.
Mám kolegy co jezdí dieslem a má naprostou paranoju z liionek. Jak si to vypěstoval netuším. A když řeknu že to je jen dnešní problém kterej bude v další evolicí baterií vyřešen tak vymyslí argument ve stylu "A vy zase mlátíte černochy ... "
PavelR
Příspěvky: 3301
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

TomHC píše: ned bře 03, 2024 7:47 am
Ako bude pribúdať EV, tak bude stále väčší problém dobiť batériu mimo domu bez čakania... Malé EV by som ako doplnok bral. Ale pokiaľ mám office síce 60 km od domu, ale pracujem z homeoffice trvalo, tak mi to nedáva zmysel.
z jakýho důvodu? Nabíjení na "benzinkách" bude velice rychlé a nebude důvod nabíjet plnou za draho když si pak doma nebo v cíli nabiju do plna levněji. Když bude nabíječek co benzinových stojanů tak to nebude problém. Je to jen o změně koncepce. Možná to někomu problém dělá ale mě nevadí vylézt z auta a cvaknout do něj šlauch a pak ho vatáhout. 30s denně a 10 kroků? navíc?
Určitě jsou data kolik aut denně kde tankuje z toho jde vycházet.

A když někdo dostane firemní EV a zjistí že to umí V2L :celebrate4: aspoň do chvíle než mu na to přijdou :-)
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

TomHC píše: ned bře 03, 2024 7:47 am
Ako bude pribúdať EV, tak bude stále väčší problém dobiť batériu mimo domu bez čakania... Malé EV by som ako doplnok bral. Ale pokiaľ mám office síce 60 km od domu, ale pracujem z homeoffice trvalo, tak mi to nedáva zmysel.
S nedostatkem dobijeni to bude v budoucnu jinak. Pokud mas EV tak vis a ......

Pro JosefSK -
Upozornuji, nejsem Teslista ani EV fanatik.
Neo
Příspěvky: 264
Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
Bydliště: naplavenina u OL.

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Neo »

PavelR píše: ned bře 03, 2024 8:56 am

A to dokazuje co? Že dnešní liion umí hořet? To benzin i nafta jsou taky hořlavé a když se stím správně zachazí není problém. To se už ví dávno. No a? Všichni to ví a řeší někdo jak se zachází s telefonama se kterýma lidi běžne spí? S aku pro vercajk naházenýma někde v bedně v autě který stojí doma v garáži? Nikdo to neřeší a není problém. Krom jakýchsi historických samsungu co sem tam bouchl o ničem jiným nevím.
Mám kolegy co jezdí dieslem a má naprostou paranoju z liionek. Jak si to vypěstoval netuším. A když řeknu že to je jen dnešní problém kterej bude v další evolicí baterií vyřešen tak vymyslí argument ve stylu "A vy zase mlátíte černochy ... "
Zapoměl jsi dodat že lion je zároveň generátor kyslíku. Stačí lehce poškodit, nebo více zahřát.
Při dnešním množství blbců na silnici je otázkou času, kdo se do tebe trefí.
Benzínové auto shoří za 12 minut. EV netuším, ale nechci to ani vidět.
Doma u FVE lionky nechci, možná čínská baterka, čínská BMS, čínská....
Nezaměnňuj paranoju s opatrností.
++
gupa
Příspěvky: 2522
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Třeba toto video je natočeno na hraně blbosti. Původní cca 9h cesta, ale jede dva dny. Hlavně že má sport režim. Chcípnutí na dálnici a dojezd na 4x k dobíjecí stanici je doslova hraná komedie. Hlavně že věří kolik má v baterii se zasunutým konektorem, ale ví že údaje blbnou. Vypadá to na vyřáchanou baterii, ale nekup to, když je to tak levné.

3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2602
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

Tak zatím podle toho co jsem viděl zásahy u aut tak u Ev do stihneš vystoupit, vyndat rodinu, věci, zavolat hasiče a ještě na ně počkat :) naopak jsem teď viděl, asi ve zprávách? Bouračka, výstřik plamen, řidič stihnul vystoupit a zase další vteřinu to bylo v plamenech. Jak bych vytahoval rodinu nevím.

Baterie v Ev dělají tak, aby to šlo Kluž tak dolů, některé auta mají i chladící port pro hasiče. Jsou i nové metody, kdy hasiči vstrikujou chladivo přímo k článku co má problém. Při bouracce je otázka jestli se baterií vůbec něco stane. Piropatrona odstreli vedení. Celé je to dost pevné. Pokud by to byla taková šlupka, že to sešrotuje baterii tak to sešrotovalo i posádku .
eman
Příspěvky: 1628
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

U nás není s dobíjením EV problém, protože je to v ČR záležitost vysokopříjmových skupin nebo bláznů co si vemou 1,5mega úvěr na auto.....a těch není málo. Proto je tu zatím dost prostoru. Problém nabít bez fronty mají v některých oblastech DE a NL.
A je tu také druhá strana mince a to je kapacita zdrojů. Vypatlaný politici se týden hádají o tom, proč lesbám nepovolit manželství, ale že se Tykač chystá zavřít dvě elektrárny, to není důležité. Takže nakonec skončíme s EV na léto a fosilem na zimu. :D

Jinak my máme 3 děti, takže na 5 letenek fakt nemám. Takže každý rok Itálie, už kvůli tomu, že tam děti tahám po památkách a snažím se je vzdělávat. Mám únavový syndrom a na úroveň Benátek mi to trvá 9-10hodin. Jenže to můžu jet kolem 110/h, což u EV není možný kvůli vysoké spotřebě. Co si pamatuji, tak na FB jel maník stejnou trasu 18hodin s EV a 4x nabíjel.
Naposledy upravil(a) eman dne ned bře 03, 2024 9:49 am, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Neo
Příspěvky: 264
Registrován: pát kvě 27, 2022 8:40 pm
Bydliště: naplavenina u OL.

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Neo »

glottis píše: ned bře 03, 2024 9:36 am
Tak zatím podle toho co jsem viděl zásahy u aut tak u Ev do stihneš vystoupit, vyndat rodinu, věci, zavolat hasiče a ještě na ně počkat :) naopak jsem teď viděl, asi ve zprávách? Bouračka, výstřik plamen, řidič stihnul vystoupit a zase další vteřinu to bylo v plamenech. Jak bych vytahoval rodinu nevím.

Baterie v Ev dělají tak, aby to šlo Kluž tak dolů, některé auta mají i chladící port pro hasiče. Jsou i nové metody, kdy hasiči vstrikujou chladivo přímo k článku co má problém. Při bouracce je otázka jestli se baterií vůbec něco stane. Piropatrona odstreli vedení. Celé je to dost pevné. Pokud by to byla taková šlupka, že to sešrotuje baterii tak to sešrotovalo i posádku .
Ve zprávách uvidíš samé pozitivní situace. :)
Podle toho co jsi napsal vůbec netuším jak jsme mohli přežít posledních 70 let s benzínovými auty a neuhořet :)
To už hraničí s demagogií.
++
Keraj
Příspěvky: 362
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Keraj »

Také přemýšlím o obměně vozového parku a pořízení EV, ale zatím se mi nedaří tuto investici obhajit.
Nyní mám 2 starší auta,
Fabia combi s 1,4 benzínem (55 kW) a 280 000 km, Grand Scenic s 1,9 dieselem (96 kW) a 170 000 km,
rok výroby obou je 2006, nové by bylo jen jedno.
Roční nájezd mám cca 2000 km u fabie a 7000 km u scénica, v podstatě vzdálenost do 30 km od domova, takže na EV ideální.
Jak už tu zaznělo, ta auta jsou prostě už stará a sem tam se něco vysype. Ale zase se člověk nebojí v nich provrtat ( rozbité to už je a horší to nebude).
Pak ty náklady na servis staršího nebo nového vozu se nedají moc srovnat, přeci jen v novém se vrtat nebudu.
Když se dívám na cenu EV + aut. servis po dobu záruky, tak asi ještě chvíli zůstanu u starších ropyžroutů.
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek