Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Keraj
Příspěvky: 362
Registrován: čtv dub 21, 2022 7:15 pm
Lokalita: Poblíž Hradce Králové
Systémové napětí: 48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Keraj »

No pokud je N vodič dimenzován na dvojnásobek proudu, nebo tam jsou ty kabely dva ( když to má dvě nezávislé jednofázové nabíječky ), tak by to nemuselo vadit... Předpokládám že otázka byla co na to auto ...

Petr byl rychlejší :-)
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN = 6000W
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
Hlavní měniče Multiplus2 5000VA v sérii 4 + 4kW
Měniče EPever IP+ pro vytěžování 5, 3 a 2kW
135 + 135 + 230 = 500Ah LiFePo na 48V
3* BMS a Balancer Seplos
PetrDubi
Příspěvky: 1543
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PetrDubi »

Ono i záleží co má hlídané konkrétní typ auta - některému je jedno když připojíš 3x tu samou fázi (když bude dostatečný proud) a jiné si hlídá, jestli tam jsou připojené různé fáze, někde je možné připojit 2x stejnou fázi, ale 3 už ne, další může mít třeba 1f 11kW nebo 3f 3x3,6 kW (a auto si to osahá)..
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

No o víkendu to vyzkouším a dám vědět.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

Tak výsledek poněkud rozpačitý:
- napojení standardní 3f = nabíječka bere ze všech 3 stejný výkon
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče na přetížení (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče = auto hlásí chybu nabíjení

V autě je přitom 2 x 1f nabíječka. Asi do toho "hází vidle" ta nabíječka na kabelu.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
glottis
Příspěvky: 2605
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od glottis »

A napojeni na standart to bralo kolik? Spravne 6A na fazi?
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

Ano, pokud jsou napojeny "točivé" 3f, tak nabíječka bere proud podle nastavení. Správně se chová i při napojení 1f přes adaptér na standardní 230V vidlici.

Jedná se o nabíječku standardně dodávanou s autem - PSA Universal charger 9835744680. Jsou k němu přechodky na 1f 230V, 3f 16A 380V, a Type 2.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od xdenser »

Tak EVSE nabijecky (externi adaptery a wallboxy) vetsinou maji jen 3f/1f stykac a zapoji ho pokud auto vyda sygnal ze je pripraveno nabijet.
Nabijecka pres CP pin jen "posila" sygnal kolik auto smi vzit pak uz je na aute to splnit.
Nabijecka muze maximalne merit proud a napeti a odpojit auto pokud neplni pokyny nebo pokud napeti je nizke/vysoke.
Muze tam byt take proudovy chranic. Ale pokud auto bere vic nez nastaveno - za to podle me muze jen auto.
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

No nechci se hádat (nemám pro to podklady), ale jestliže je v autě 2f nabíječka a přes ten adaptér to dokáže brát symetricky 3f, tak tam podle mne bude ještě něco navíc.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
PetrDubi
Příspěvky: 1543
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PetrDubi »

Podle mě fakt zajímavej rozhovor, myslím si že stojí za to si to poslechnout
https://www.youtube.com/watch?v=sh0jnXW8_cc
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Dagus
Příspěvky: 1989
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Dagus »

Tak nevím, nepřišlo mi to nic převratně nového. Respektive to jsou dokola ty samé myšlenky jako vyprodukuje každý, kdo se zamýšlí nad Čínskými vozy v EU. Vsadil bych si na CLO na dovezený produkt a o levnejch autech si můžeme nechat zdát. To je jak VW v Indii a ty ceny vs v EU.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

Majkl píše:
No nechci se hádat (nemám pro to podklady), ale jestliže je v autě 2f nabíječka a přes ten adaptér to dokáže brát symetricky 3f, tak tam podle mne bude ještě něco navíc.
Tak zpět na stromy. Zjistil jsem, že Corsa má v autě 3f nabíječku. S tou 2f jsem si to spletl s Golfem. Je to ale celkem fuška tyhle věci zjistit. Všude plno marketingovejch keců, ale přesný technický specifikace aby člověk hledal s lupou...
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
PetrDubi
Příspěvky: 1543
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PetrDubi »

Dagus:
Tak ono čekat na činský levný auta je asi zbytečný i bez cla, protože i teď se v Evropě čínský auta prodávají za několikanásobek toho, co stojí v Číně a není to kvůli clům - takže najspíš proto, že i tak jsou levnější než evropská konkurence a víc na tom vydělají (buď výrobce nebo jeho evropský zastoupení případně oba).
Mě přišlo zajímavý třeba to, že Evropa zatím vyváží plno aut do světa a pokud budou ve světě bojovat s čínskou konkurencí, tak jim klesnou drasticky prodeje a mimo starý světadíl bude většina evropských aut neprodejná, což se samozřejmě projeví na evropském průmyslu a s omezením vývozu i na životní úrovni v Evropě.
Informace o dlouhodobých maržích čínských výrobků byla (alespoň pro mě) taky zajímavá informace.
Taky přístup servisních sítí a prodejců je zajímavý, protože pokud budou zastávat názory jako ty uvedené v rozhovoru, tak za pár let většina z nich zmizí, protože přijdou o živobytí.
Bylo tam toho víc a netýkalo se to jenom aut, mluvilo se tam například i o telekomunikacích, výchova nových odborníků (část o Huawei) a podobně. Bylo tam vidět, že Evropa (pokud se nevzchopí) bude čím dál tím víc zaostávat.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Dagus
Příspěvky: 1989
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Dagus »

Hele nevím v kolika salonech pán byl, ale řekl bych, že každý prodejce cílí tam kam zákazník míří. Pokud přijdu a koukám po spalováku, tak na dvě naťuknutí pozná jestli fandí elektru a pokud neprojeví zájem, už začne odrhovačka jak je to strašný a kdesi cosi a to přeci zákazník chce slyšet. Přece vy si pane kupujete posledního jednorožce a už nebudou. Ten samej model, přijdeš stojíš u ionic5, týpek se tě dvěma větama ptá a už ví co chceš a říká ti pohádky jak zrpvna tohle je nejlepší cesta. Od toho prodejci jsou, oni prodávají, je nezajímá co je pro koho nejlepší, jen jestli prodají. Osobně mám zkušenost z posledního roku se 4 salony a nikde o eautech takto nemluvili, ale ano zajimali mě eauta.
Marže má výrobce solidní, jinak by to nedělal, jen dealera vezme Číňan na hůl, to je jasný, není taky důvod, moc mu nepřinese.
To o hua je přeci jasný, pokud firma upadá tak lidi hledají další místa jinde, ale nehledal bych v tom kouzlo Číňana, to dělá každej.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3283
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Oživím téma bývalým šefkonstrukterem ČKD.Co jinak s tou elektřinou co vyrobíme a neumíme užít a necháme na střeše:))
https://www.youtube.com/watch?v=nzEaM5tUrgY
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3283
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte říj 03, 2023 7:55 pm
A četl jsi poznámku v diskuzi.....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3283
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

To je samozřejmě začátek a vyjádření jednoho uživatele.Přenášeni el.energie v rámci jednoho měsíce je Ok do zimy by to musel někdo dotovatJen konkurence srazí ceny.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1630
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od eman »

To také, ale všechny ty tarify musíš platit. Takže tě stejně podojí a žádné 1:1 se nekoná.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 124
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JozefSK »

Zeby elektricke auto ?
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-rid ... .seznam.cz
Mozno niekto z Brna bude vediet viac ...
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

prej ne, ony ty gelovky v autech se start stop systémem a moderním mizerným dobíjením dostávají neuvěřitelnou sadu, takže pak se není čemu divit...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek