Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
xdenser
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm
Lokalita: Říčany

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od xdenser »

Proc nemit pole? Spis mit pole s repkou pro bio-diesel nebo pole z FVE. Proc monoplniho dodavatele? Ja jsem rikal prece o zdrave ekonomice.
jahodovák
Příspěvky: 2026
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

Ono je třeba se podívat komu ta ekonomika má sloužit,moje informace říkají,že to,co se dnes děje bylo dopředu naplánováno a vyhovuje to strůjcům a mají z toho docela radost,naštěstí jsou ale věci,které jim žádnou radost nedělají a tuší,že své dílo nedovrší k našemu štěstí.Proto také zavádí tvrdou cenzuru ale říkají tomu zcela jinak.Ten kdo skutečně dělá něco pro lidi,nepotřebuje cokoliv zakazovat,za něj hovoří zcela jasnou řečí jeho skutky a výsledky,vymlouvání se,že za to může někdo jiný,kdo se nenechá jimy okrádat je věc už jiná.To už záleží od každého jedince zda podléhá tlaku ve smyslu 100krát opakovaná lež se stává pravdou.Kdo chce informace si najde,není možné nikoho vodit za ručičku a říkat co si má myslet,na to má mít svůj rozum a porovnávat slova se skutky.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od MareC3k »

emedium píše:
Poslední výhoda EV padla, když se nesmyslně zdražila elektřina, jinak mají samé nevýhody

Jsou těžká, protože stále vozí náklad baterek, čímž se pak víc opotřebovávají gumy a vytváří víc prachových částic.

V zimě se topí z baterek, čímž se zkracuje dojezd, to stejné je při chlazení v létě.

Aby se to dalo používat aspoň efektivně v létě s FV, tak by musely být k dispozici dvě auta, kdy by se jedním jezdilo a druhé se nabíjelo na další den.

Sinclair taky málem zkrachoval při výrobě C5 https://cs.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5

Když v něm jel James May, tak to pro něj byl nejděsivější zážitek z jízdy autem.

V podobném trendu se zřejmě v budoucnu budou zmenšovat EV, smart proti nim bude jako SUV

Tvl. same negativa.... vsetky EV su zle, kazdemu ich nutia nasilu a nikto ich nechce... :lol: :lol: :lol:
Vobec uvazujes nad moznostou, ze existuju ludia, ktorym EV vyhovuje ovela viac ako fosil?
Do prace jazdim kazdy den 10+10km, mimo toho sem tam nakupy, navstevy atd... okruh do 100km.
Skoda Kodiaq RS /1880kg podla TP/, ktorym som jazdil doteraz bral okolo 8-9L/100km, tankoval som 2x mesacne po 100 az 110eur.
Kia ev6 /2090kg podla TP - podla teba obrovsky narast hmotnosti je rozdiel +210kg/, na mesiac jazdenia spotrebujem necelych 300kWh, co pri nabijani doma ma v lete nestoji nic a v zime 300x0.2eura je 60eur mesacne.

Spotreba je prvy hodnotiaci aspekt, druhy je rozdiel v kulture chodu, kde EV poskytuje plynulu jazdu, bez citelneho hupania pri radeni rychlosti ako dsg v spalovaku, regenerativne brzdenie az do zastavenia o regeneracii dpf na diesli kazdych 250km a nutnosti jazdit 25km naviac aby skoncil regenraciu dpf ani nehovorim... a naviac este otrava s tankovanim adblue, parada... a o zrychleni EV ani nehovorim.. to je absolutne neporovnatelna kapitola sama o sebe oproti spalovaku
Takze ano, su ludia ktorym EV vyhovuje ovela viac ako spalovak, aj ked sa ti to mozno nepaci.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
MilosV
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 05, 2020 11:28 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od MilosV »

Pokud bych měl neomezený zdroj financí, proč nemít EV jako druhý vůz? No, ale ten zdroj financí nemám, resp. mám jiné priority. Takže EV, (vzhledem k ekonomice), ne.
2x 11s panelů 310Wp, Axpert MAX 7200, baterie LiFePo4 3p16s 360 Ah.
bobik600
Příspěvky: 137
Registrován: čtv pro 23, 2021 4:38 pm
Lokalita: Klatovy
Výkon panelů [Wp]: 1600Wp 1995Wp 1100Wp
Kapacita baterie [kWh]: 7,2kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Klatovsko

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od bobik600 »

xdenser píše:
Ve zdrave ekonomice ona(masova FVE pro kazdeho na vlastnim domecku) nemuze byt navratna z principu . A jeste kdyz pulku ceny tvori marze firmy co to instaluje a jeste tretinu marze obchodnika. Jakmile bude opravdu vyhodny postavit FVE, tak do toho se prelejou penize od velkeho investora, on koupi panely se slevou, najme vlastni pracovniky, postavi FVE v poli za obci a vyrobi el.energii za mnohem mensi cenu.
Nikdy vyroba v malem mnozstvi nebude levnejsi nez ve velkem.
Tuhle tezi jsem měl taky, ale už si tím nejsem jistý. Ono na montáž jednoho střešního panelů potřebuješ materiál a práci zhruba v ceně jednoho panelu, někde na zelené louce to může být i několikanásobek. K tomu pronájem nebo koupě pozemku. Nutnost zaměstnat lidi na údržbu. Tohle jsou faktory, co cenu prodražují. Co by mohlo zlevňovat, je použití větších výkonějších a spolehlivých měničů co něco vydrží, menší délka kabeláže, menší cena za uskladněnou energii, když budeme počítat FVE jako elektrárnu s celodenní dodávkou. Ale i u té největší FVE elektrárny pochybuji, že výrobní cena za kWh bude pod 2Kč. Plus distribuce a jsme tam, kde jsme. Prostě budoval velké elektrárny z nízkoenergetického zdroje je nesmysl. Společnost by se měla zaměřit na budování jaderek, i kdyby měla z pocitu bezpečnosti umístnit reaktor 100m pod zem, pořád to bude ekologičtější a ekonomičtější zdroj, než FVE. FVE na střechách je dobrá jenom jako obrana proti monopolnímu chování dodavatelů elektrické energie a ztráty regulačních schopností státu s tím něco udělat.
eman
Příspěvky: 1644
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?

Já třeba pracuju pro velkou strojírenskou firmu a ta stroje prodává za cca 500tis, jenže koncák zaplatí dealerovi 1,2mega. Výrobci se to nelíbí, ale nemůže s tím nic dělat, protože kdyby sám nabídnul nižší cenu, tak přijde o překupníky a s těmi o slevách není řeč.
Zajímalo by mě, jestli je auto průmysl na tom stejně. Jestli nás nedojí ti, co na výrobku nemají žádné zásluhy.
Naposledy upravil(a) eman dne úte led 24, 2023 5:49 pm, celkem upraveno 1 x.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od rottenkiwi »

No neviem, ale ked urobim FVE na poli alebo jadrovku, tak musim nejako riesit ditribuciu,
ktora nebude zavisla na pocasi. U nas bolo referendum a miestnosti nemali pre popadane
stromy na vedenie elektrinu napr. 6 dni, takze elektronicky nemohli odovzdat vysledky.

Ak distribucne spolocnosti nie su schopne cele leto vycistit okolie tras od stromov,
ako budu schopne celit iny veciam, ako mag. burka na Slnku alebo uhlikove bomby ?

Ak mam doma FVE, tak PC a chladnicka mi urcite pojdu cely december alebo januar.
Ak nie centrala + 20 l benzinu + baterky + menic.

Pri kazdej fuznej ci fission jadrovke sa slubuje, ze uz bude uplne bezpecna, zatial
len sluby, lebo to palivo nechce nikto chladit ani prevazat, nie to este skladovat.

Ani u ITER-u to nebude bez jadroveho odpadu a technologia sa bude musiet v mieste
produkcie neutronov menit, inak sa to cele rozpadne, ergo este tisice rokov potrva
kym objavime nieco lepsie ako voda, vietor alebo ::pv:: + *batt* .
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
glottis
Příspěvky: 2608
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

eman píše:
Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?

Já třeba pracuju pro velkou strojírenskou firmu a ta stroje prodává za cca 500tis, jenže koncák zaplatí dealerovi 1,2mega. Výrobci se to nelíbí, ale nemůže s tím nic dělat, protože kdyby sám nabídnul nižší cenu, tak přijde o překupníky a s těmi o slevách není řeč.
Zajímalo by mě, jestli je auto průmysl na tom stejně. Jestli nás nedojí ti, co na výrobku nemají žádné zásluhy.
Bude zalezet na automobilce a jakej segment at to je a kolik aut chrli. U premiovych znacek s par kusama bude marze obrovska. U dacie asi moc ne. Treba kdyz ted tesla zlevnila o 20% spekuluje se, jestli jim jeste nejaka marze zbyde, aby mohli vyvyjet a vyzit. Ale asi do minusu nepujdou ale asi si moc nenechaj a zisk nazenou mnozstvim. Prece jen se da spocitat, kolik jen stoji samotna baterie. My ji koupime asi trosku draz ale nemyslim si zase ze o tolik. V prumyslu, kdyz se vyrobi par kusu, musi to zaplatit vyvoj a dalsi naklady a i zaruku a servis
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kuli »

glottis píše:
eman píše:
Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?

Já třeba pracuju pro velkou strojírenskou firmu a ta stroje prodává za cca 500tis, jenže koncák zaplatí dealerovi 1,2mega. Výrobci se to nelíbí, ale nemůže s tím nic dělat, protože kdyby sám nabídnul nižší cenu, tak přijde o překupníky a s těmi o slevách není řeč.
Zajímalo by mě, jestli je auto průmysl na tom stejně. Jestli nás nedojí ti, co na výrobku nemají žádné zásluhy.
Bude zalezet na automobilce a jakej segment at to je a kolik aut chrli. U premiovych znacek s par kusama bude marze obrovska. U dacie asi moc ne. Treba kdyz ted tesla zlevnila o 20% spekuluje se, jestli jim jeste nejaka marze zbyde, aby mohli vyvyjet a vyzit. Ale asi do minusu nepujdou ale asi si moc nenechaj a zisk nazenou mnozstvim. Prece jen se da spocitat, kolik jen stoji samotna baterie. My ji koupime asi trosku draz ale nemyslim si zase ze o tolik. V prumyslu, kdyz se vyrobi par kusu, musi to zaplatit vyvoj a dalsi naklady a i zaruku a servis

https://www.teslamagazin.sk/tesla-zisk- ... a-reuters/
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od rottenkiwi »

A niekedy je aj zle uskladnenie bat. a ich spracovanie pric. poz. a potom
zase bude vsade ake su tie baterky zle.

https://www.webnoviny.sk/v-hornom-hrico ... h-baterii/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Ronn
Příspěvky: 354
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

eman píše:
Nevíte někdo náhodou, za jakou cenu kupují autosalony EV nebo obecně auta od automobilky?
Marže jsou podle skupin A, B ,... čím levnější auto, tím menší marže nejen automobilek, ale i dealerů. Problém ziskovosti tradičních automotive je :

a) tvorba zisku - až polovina zisku tvoří marže s finančních produktů (škoda leasing, ford finacial, atd...)
b) křížové financování produkce - prémiová třída je vysoce zisková a podílí se na velkou částí na marži za všechny produkty. Následkem odlivu zákazníků prémiových vozů k EV je snížení marže ke kladné nule

Tady má Staněk celkem obsáhlé shrnutí situace a některá tvrzení mohou u zastánců ICE způsobit zvýšený krevní tlak... Tak pomalu a rukám klid :D

https://www.youtube.com/watch?v=gioT_UdxwT4
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
ChlapeczDediny
Příspěvky: 276
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od ChlapeczDediny »

MareC3k píše:
Spotreba je prvy hodnotiaci aspekt, druhy je rozdiel v kulture chodu, kde EV poskytuje plynulu jazdu, bez citelneho hupania pri radeni rychlosti ako dsg v spalovaku, regenerativne brzdenie az do zastavenia o regeneracii dpf na diesli kazdych 250km a nutnosti jazdit 25km naviac aby skoncil regenraciu dpf ani nehovorim... a naviac este otrava s tankovanim adblue, parada... a o zrychleni EV ani nehovorim.. to je absolutne neporovnatelna kapitola sama o sebe oproti spalovaku
Takze ano, su ludia ktorym EV vyhovuje ovela viac ako spalovak, aj ked sa ti to mozno nepaci.
Pekne si popísal overený systém, ako znemožniť kvalitnú vec a znepríjemniť ľuďom ju používať.

Já mám našťastie staršie auto, radím sám (a plynule) a auto ma neotravuje.
Napriek tomu uvažujem vymeniť druhé auto za EV, lebo na pozemku ropný vrt nemám.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od MareC3k »

Ano, kodiaq s 2.0tdi motorom a 2 turbami mohlo byt fajn auto... nebyt Euro6d-temp normy, ktora ho doslova zadusila... Silou mocou drzat otacky motora na 1200, pri 1600ot. radit uz dalsi vyssi stupen a jazdit po meste na 6 alebo 7 prevodovom stupni? To nieje normalne, motor sa trapi, vsetko vibruje, reakcny cas po pridani plynu 3 sekundy.. :( ale v takomto rezime ma najnizsie emisie... vdaka EU.
Na pozemku tiez nemam ropny vrt s rafineriou, ale zato mam uz viac ako 10r. FVE a pre mna je EV len dalsia nadstavba a doplnenie este lepsieho vyuzitia FVE.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
kodl69
Příspěvky: 7667
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kodl69 »

A co petrolhead, kterýmu se líbí lieární nárůst krouťáku s otáčkama, kterej končí omezovačem, apokračuje po přeřazení na vašší rychlost stejně? Ale to je živočišnej druh na vyhynutí, v další generaci už je takovejch minimum. Proč? asi nepřestávající agrgumentace, že zrychlení na ropu je špatné... Na druhou stranu, mladej si užívá lieární nárůst výkonu na elektromotorce asi víc, než by si užil kopanec od dvoutaktního motoru při určitejch otáčkách... Dnešní generac euž nedokáže pochopit, k čemu je vlastně převodovka ve spojení se spalovacím motorem, a že to může být zdroj zábavy, kterej elektromotor nenabídne...(moderní stroje sešněrovaný elektronikou taky ne, takže je to jedno...)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 575
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od sindyk »

Jo jo, dneska se prodává jako zážitek jízda ve sporťáku na okruhu. Jednou mi vnoučata možná koupí jako zážitek jízdu ve voze se spalovacím motorem v uzavřené hale s vnitřní filtrací.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Řešit dnes EV a spalováky, už není IN je vidět ,že je to tady banda dědků:)).Dnes se řeší průmyslová výroba uměleho masa.Ony ty haly plné drůbežího a ptačí chřipky nejsou nic moc.Tak pánové, kdo už jedl uměle narostlé maso??

https://www.e15.cz/zahranicni/izraelci- ... te-1381629
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jahodovák
Příspěvky: 2026
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od jahodovák »

Za sebe mohu říct,že pokud to zjistím,že to je takového původu,vyhnu se tomu obloukem,ono je třeba také pochopit,co a proč se děje,nic není náhoda,většina je někým řízena a to co je vyrobeno k jídlu jako GMO a další uměliny by jeho tvůrce vůbec nepozřel,ten totiž jak se říká káže vodu a pije víno....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
glottis
Příspěvky: 2608
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

to jo, GMO a slechtitelstvi to je strasny zlo :)
MilosV
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 05, 2020 11:28 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od MilosV »

- Celá slavná ekonomika tesly je z velké části postavená na emisních povolenkách, resp. prodeje 0.emisí do flotilových emisí jiným automobilkám.
- Co dělají emisní povolenky s trhem s energiemi škoda mluvit.
- Potlačením trhu a umělým protlačováním neefektivní a neekonomické elektromobility dochází k tomu, že se běžnému občanovi stává pořízení nového vozu nedostupným. Důsledek? Končí výroba malých aut. Stárne vozový park a tak zůstává a zůstane v provozu mnoho aut s EURO 3 a starších (viz Nizozemsko). V konečném dopadu bude soukromá mobilita záležitostí vyšší střední třídy, ostatním zbyde hromadná doprava. A vylidňování a chudnutí periferií republiky bude jen pokračovat. Nebo je na mých úvahách a vývodech něco špatně?
- Skutečný smysl EV pohonu vidím např. u rozvážkových služeb, zvláště ve městech. ALE, jak za rozumnou cenu zajistit vybavení dep rozvážkových služeb dostatečnou kapacitou nabíjecích stanic (10 - 100 dodávek, potřeba nabíjet ve stejnou dobu - přes noc).
- Jsem pořád přesvědčen o tom, že EV mobilita je věcí fandů a její protlačování je vysloveně na škodu i dalšímu rozvoji soukromé mobility a v konečném důsledku to těžce poznamená ekonomiku ČR a SR a celé EU.
- Nemám neomezené
Vzhledem k mému věku to přežiju, můj Forester má 4.roky a dalších 15 určitě také přežije a pak už mi to bude šumák. Jen mi je líto hlavně vnoučat, kam to ti jejich rodiče tlačí....... A díky mé FVE mi zbyde víc peněz na benál a na cestování :yes:
2x 11s panelů 310Wp, Axpert MAX 7200, baterie LiFePo4 3p16s 360 Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3293
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Řekl Rolls v roce 1900:
Elektromobil je naprosto bezhlučný a čistý. Je bez zápachu i vibrací a jakmile bude vybudována síť nabíjecích stanic, bude velmi užitečný. Zatím ale nepředpokládám, že by nyní byly elektromobily použitelné – alespoň pro mnohé nadcházející roky.“
https://www.rollsroyceprague.cz/cs/roll ... oL8edue-qM
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek