Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Že něco nejde. Pak stačí že příde někdo, který neví, že to nejde a udělá to.
Na zahraničním fóru taky týpek řešil dobíjení ze solárů a chtěl méně jak 6A. Jenže to nejde. Ale ampéry solárníka nezajímají. Jeho zajímá odebíraný výkon. Takže si sehnat velké trafo 230/120V a nabíjí přes něj. Tj. 6*120V= od 720W.

Jen je potřeba počítat s tím, že auto má nějakou vlastní spotřebu a ta je konstantní. Takže čím menší nabíjecí výkon, tím více % dodané energie bude propáleno jen tak bez užitku.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

jahodovák píše:
Ono ten problém nebude v tom jaké žárovky se použijou ale občas a to většinou v nastavení světel,ono jsem si všimnul,že někteří aby viděli dál,klidně zvednou světla,že to někoho oslnuje,to jim nevadí,hlavně že oni vidí.Ono další problém je už v předpisech,které asi nikdo nedodržuje,je tam napsáno,že pokud jedete na potkávací světla,máte jet takovou rychlostí abyste mohli včas zastavit dle dosvitu světla,potkávací mají svítit 30 metrů a to rozhodně nezabrzdíte,pokud jedete 90....
Tohle na vetsinu aut ;-).
https://youtu.be/hDJi240E_ZA
Jen oprava v pripade umreni nebo tukance majitele popravi :shock:
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

NOPARasito píše:
jahodovák píše:
Ono ten problém nebude v tom jaké žárovky se použijou ale občas a to většinou v nastavení světel,ono jsem si všimnul,že někteří aby viděli dál,klidně zvednou světla,že to někoho oslnuje,to jim nevadí,hlavně že oni vidí.Ono další problém je už v předpisech,které asi nikdo nedodržuje,je tam napsáno,že pokud jedete na potkávací světla,máte jet takovou rychlostí abyste mohli včas zastavit dle dosvitu světla,potkávací mají svítit 30 metrů a to rozhodně nezabrzdíte,pokud jedete 90....
Tohle na vetsinu aut ;-).
https://youtu.be/hDJi240E_ZA
Jen oprava v pripade umreni nebo tukance majitele popravi :shock:
ten kdo si koupí takové auto většinou má i na opravu.. problém bude tak za deset let, až si to začnou kupovat sopláci a opravy naklápění budou řešit pomocí izolepy a hřebíčku. Noo to Ti pak vypálí bulvu :lol: :lol: :lol:
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Promítačka místo světel.Kam se to ženem :D Až si ty senzory popletou pojmy s dojmy tak to tomu protijedoucímu vypálí ty kroužky do sítnice.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Mě by to teda neskutečně s.... -vadilo. Ostaně všechny moderní systémy vlasně víc škodí než pomáhají.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
shuty
Příspěvky: 721
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od shuty »

kodl69 píše:
Mě by to teda neskutečně s.... -vadilo. Ostaně všechny moderní systémy vlasně víc škodí než pomáhají.
pravda. a navyse vsetky tie vymozenosti sa musia niekde vyrabat - v tovarni ktora produkuje emisie, odpady a spotrebuva elektriku - uplne zbytocne. a vsekto to ma malu zivotnost, takze sa to musi pocas zivota auta vyrobyt znovu v tej tovarni a opat dalsie zbytocne emisie, odpady, spotreby. vo vysledku bude ekologickejsie prevadzkovanie stareho auta ako vyplodu modernej doby. ale aspon maju ludia pracu, ze?
u nas v praci som sa pytal chlapika z automotive oddelenia ako to ze moje auto z 90 tych rokov ma nizsiu spotrebu ako nas novy ceed (benzin). najprv sa vykrucal ze to je daka blbost ze to nemoze byt pravda a nakoniec sme sa dopracovali k tomu ze to moje stare auto bolo "holé - bosé" no a to nove je prespikovane modernymi texhnologiami typu taky senzor, taky asistent, velky displej v palubovke, bluetooth, audio..... a ze preco teda nevyrobia auto s malym uspornym motorom bez zbytocnosti? lebo by to vraj nik nekupoval. ludom je vraj ekologia, uspornost a zdravy rozum upiči a ze ludia chcu velke SUV, silne turbomotory ktore "zapieraju do sedacky" a so vsetkymi tymy modernymi nezmyslami. a ked sa ludom pokazi led svetlomet tak si hold zaplatia par stovak? v servise, v krcme v piatok sa kamaratom postazuju ze kolko ho to stalo a hotovo, ide sa dalej.
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od redcrown »

Když už jsme u toho, jak se každá nová generace aut zlepšuje....
Jediné, co dnes řidič jde dělat pod kapotu je dolití ostřikovačů. Octavia 2, otevřu víčko nádobky, naleju a zavřu. Octavia 3 viz. obrázek.... Jaksi v prostoru nalévání něco překáží, no nemám slov. Jak říkám, jediné místo, kde je něco potřeba.
IMG_20201215_164921.jpg
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
PavelR
Příspěvky: 3304
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

toto dolevání je ještě pohoda - naliješ z druhé strany ale naliješ. Moje dacia má příplatkové park senzory - 3 kusy vzadu a jeden je přesně uprostřed za kulou. Toto vymyslí jen úplnej dement. Samozřejmě že to nefunguje že. že jsem si místo takové blbosti nezaplatil vyhřívaný sedačky, Už 4 tou zimu lituju.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Tak skús sadnúť na 1 cm hrubý polystyrén vo futrále ( aby si ho nemal časom rozptýlený v celom aute ). Pre e-auto dobrá vychytávka.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Neviem čo sa vám na tých matrix svetlách nepáči, keď ide zozadu auta či cyklistu,
pekne vytieňuje, neoslepuje, radšej stretnem 100 takých matrix svetiel, ako starú
Fóbiu, na ktorú je zbytočne blikať, alebo nový SuperB či Oktáviu, ktorá s LED
svetlami oslepuje podobne, ako tá stará Fóbia.

Toto by mala EU presadiť ako povinnosť u každého nového auta, lebo ak
vás niekto oslepí a do polovice vášho jazdného pruhu niekoho pritiahne
veĺmi silno priťahujúca gravitačná sila z poza krajnice, tak dnes som mal
presne taký "zážitok" a ešte za mnou išiel Oktavkár 3 m na mojom nárazníku,
a on toho opilca nevidel.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od josse »

redcrown píše:
Když už jsme u toho, jak se každá nová generace aut zlepšuje....
Jediné, co dnes řidič jde dělat pod kapotu je dolití ostřikovačů. Octavia 2, otevřu víčko nádobky, naleju a zavřu. Octavia 3 viz. obrázek.... Jaksi v prostoru nalévání něco překáží, no nemám slov. Jak říkám, jediné místo, kde je něco potřeba.
IMG_20201215_164921.jpg
To je divné, já v O3 žádnou vzpěru držící otevřenou kapotu a překážející nemám, mě tam musel někdo namontovat plynové nepřekážecí :-) a celou dobu žiji v tom, že to byl originál :-)
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
PavelR
Příspěvky: 3304
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

vlkazajac píše:
Tak skús sadnúť na 1 cm hrubý polystyrén vo futrále ( aby si ho nemal časom rozptýlený v celom aute ). Pre e-auto dobrá vychytávka.
takovy reseni jsem jeste neslysel ale zajimavy.
Jeste rok do konce zaruky a pujde tam dalkovej start. V zime zatopí, v létě vychladí.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Proč polystyren, dnes jsou lepší materiály, pěnovej PE (polyethylen) je měkčí, nedrolí se a tepelně je na tom podobně jako polystyren.
A ty vzpěry: že by podle verze, případně před fl. po fl. ? Ale tahle značka mě přestala zajímat před víc než 20-ti lety, takže jenom tipuju.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od josse »

kodl69 píše:
Proč polystyren, dnes jsou lepší materiály, pěnovej PE (polyethylen) je měkčí, nedrolí se a tepelně je na tom podobně jako polystyren.
A ty vzpěry: že by podle verze, případně před fl. po fl. ? Ale tahle značka mě přestala zajímat před víc než 20-ti lety, takže jenom tipuju.
No díra v plechu kam se to má zapíchnout je, ale lak v díře vypadá netknutě, tak možná zemí prodeje+výbava je možnost. Na druhou stranu, kdyby to byl originál, koncern by to měl asi dotažený tak, že by tam nebyla ta díra v plechu.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Nepravda. Většina značek se snaží mít ty plechy zcela univerzální, verze vznikne až na montážní lince. Dokonce jsem pozoroval u některejch aut na karoserii úchyty na něco, co už dvě změny modelové řady není montovaný, např úplně jiný světla, nebo držák zapalovací cívky, když už byla lišta s cívkama přímo na motoru.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Súvisí to s lisovacím náradím, ktoré je extrémne drahé. Urobiť zmenu stojí peniaze, naopak ponechať staré diery/úchyty sa môže oplatiť, dajú sa jednoducho variovať modely. Čo keby......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Je to tak.V mládí jsem si z Citroenu XM dělal XM Exclusive ,tedy plnou výbavu.I když s mou motorizací se vůbec neosazoval palubní počítač ,tak ŘJ na něj byla připravena.Konektory pro vyhřívání sedadel tam byly též atd...Na kapotě plynové vzpěry ,ale C5 V6 Exclusive ,kterou jsem takto už koupil holt vzpěry nemá.Zato má ten zbytečný dekl na motoru jehož funkci jsem nikdy nepochopil.Jen další kus plastu.
Saxo Electric vzpěry má i když ta kapota váží možná tak polovinu.Kecy o ekologii snižováním emisí jsou zábavné ,když se neustále chrlí nové fejslifty namísto prodeje dlouhodobě opravitelných automobilů.
Včera jsem zas na dálnici potkal EL značky.Dvoutunová potvora s dieslovým agregátem ,motorkem ze stěračů na pomocném pohonu a baterkou na 20km.Ale je PLUG IN.Takže požívá výhody ,které měly ve městech zvýšit zájem o malé elektromobily.Je to šaškárna.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od josse »

kodl69 píše:
Nepravda. Většina značek se snaží mít ty plechy zcela univerzální, verze vznikne až na montážní lince. Dokonce jsem pozoroval u některejch aut na karoserii úchyty na něco, co už dvě změny modelové řady není montovaný, např úplně jiný světla, nebo držák zapalovací cívky, když už byla lišta s cívkama přímo na motoru.
To platí pro normální automobilky, nikoliv pro německý koncern, každý gram plechu i gram vodiče, i gram plastu se počítá.
Japonci, Američani i Francouzi mají univerzální kabeláž, plechy, všechno... V těch autech se najde dost nezapojených vodičů například, v německém nikoliv.

Tesla to rozlišuje softwarem zbytek bude předpokládám stejný.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od redcrown »

Auto je O3 2019 2,0Tdi RS. Podstatné ale je, že se tam ten klacek plete a že vůbec něco takového jsou schopni dát do prodeje.
Je to služební, abyste si nemysleli, že mě na takové auto vydělala FVE.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

kodl69 píše:
Nepravda. Většina značek se snaží mít ty plechy zcela univerzální, verze vznikne až na montážní lince. Dokonce jsem pozoroval u některejch aut na karoserii úchyty na něco, co už dvě změny modelové řady není montovaný, např úplně jiný světla, nebo držák zapalovací cívky, když už byla lišta s cívkama přímo na motoru.
Jj, jeste si je potreba predstavit:
Vyrobce nejakeho modelu jiz plánuje pri prvotni vyrobe zivotnost modelu treba 8-10let.
Vsechny FACELIFTy jsou kvuli cene jiz vytvoreny na zacatku vyrobniho cyklu.
Samozrejme neplanovane dodelavky kvuli naslednym problemum (ktere vychyta az provoz a zakaznik) se zadny vyrobce nevyhne. Ale 70-80% maj v planu opravdu na zacatku.(motam se kolem Automotive a staci se poptat ;-) )
Pozn.: Automotiv je v poslednich 10-15letech hroznej zkostnatelej moloch.
O CNC strojich se to da rict uplne stejne, maji to s Automotive snad propojeny centralama.
Zakaznik je kazdopadne jen ten co si to koupil a pak uz mu jen dat poradne pres "prkenici"!!!!!

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek