Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

podla mna do mesta postacujuce auto, navacsia vyhoda bude v absencii servisu, ziadny olej, rozvody, dpf a pod... stale je to auto ale ovela jednoduchsie. snad sa aj ostatne automobilky umudria a nebudu robit auta za 50000€, ale nieco pre ludi. a kdo bude chciet viac kupi si teslu ale az tak o 3 roky kedy by mala klesnut cena, dovtedy kazdy bude cakat a vyuzivat to co ma doteraz alebo jazdenku, nove spalovaky sa nebudu predavat
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

antoni_sk píše:
Ale prd velebností bez dotací je to skoro půl milionu a to už tedy vedle toho Citigo mělo trošku parametry baterie
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od lubomirz »

>> a kdo bude chciet viac kupi si teslu ale az tak o 3 roky kedy by mala klesnut cena, dovtedy kazdy bude cakat
>> a vyuzivat to co ma doteraz alebo jazdenku, nove spalovaky sa nebudu predavat

pobavilo zvlast to ze sa nove spalovaky nebudu predavat.

Dáčka pride bez klimatizacie ktoru bude treba doplatit. Nevie sa ci ta madarska cenovka ~18000 eur bola vo vyssej vybave ktora uz snad klimu ma alebo nema, v kazdom pripade v zakladnej verzii nebude prakticky vobec vobec nic.

Chapem ze to sudruhovia hraju na dotacie - cize realna cenovka v rozvinutych krajinach Europy bude okolo 11000 eur, lenze furt je to nap1cu male auto ku ktoremu NUTNE MUSIS mat este jedno, normalnejsie.

S hentym neprezijes ak mas rodinu (3.7 metra, dobre ? Kuknem z okna, ziadne 3.7 metrove kotrmelce nevidim). Dve deti, kde das kocik - budes tahat za sebou po ceste ? S hentym na ziadnu dovolenku nepojdes - nieze Juhoslavia k moru, ale ani Jezed s tym neotocis ani do Galanty sa nedostanes. Ziadny prives naklad s tym neodtiahnes, pretoze 33 kW a batercicka ktoru by trebalo kazdych seststo metrov dobijat. Sluzobne cesty ? Len tym ktori najazdia 14.837km rocne, nikto kto jazdi 40.000km rocne to nebude vediet pouzit (kvoli dojazdu, kvoli 125km/h a kvoli velkosti).

Co sme vyriesili ? Mmmmmno....

Nech ta svaty Mannitou ochranuje pred akymkolvek narazom. Zabije ta vsetko co sa na cestach dnes pohybuje - ja si svoj zivot cenim na daleko viacej nez takuto sibnutu ekologicku srajdu nech jazdi aj uplne zadarmo. A pre tych najviac uletenych uchylakov co kukaju len kolonky "emisie" a nikdy ich nic ine na aute nezaujimalo, MNOHE moderne spalovacie auta prakticky produkuju take emisie ako elektrarne ktorymi sa tieto zazraky nabijaju.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

https://cleantechnica.com/2020/11/01/te ... aster/amp/
Koukam Tesla trochu otestuje LFP a uvidime jaka bude zivotnost.
Zatim se jim libi rychlejsi nabijeni.(uzivatelum)
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Me se libi ty vykriky "bez emisi" :-D
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Dagus
Příspěvky: 1989
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Dagus »

Jen to psal nadšenec, stačí napsat bez lokálních emisí. Respektove by měl napsat bez lokálních emisí z motoru, protože z pneu a brzd se stejně něco uvolní. To bude krok dva, až všichni budou mit el auta, tak eu začne tlačit zelené kotouče a destičky a sníží kvůli tomu max rychlost na 50Km/h i na dálnicích, páč je to i ekologické a víc to neubrzdí a tolik lidí se nebude přesouvat za práci 100km denně a míň nikdo na silnici v takové rychlosti nezemře. Vlastně samé pozitiva, nechápu že na to ouředníci netlačí již dnes. Asi není správná lobby.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Pawel
Příspěvky: 862
Registrován: stř říj 02, 2013 8:57 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Pawel »

Pro tuto planetu je úplně jedno jestli to jsou lokální emise nebo jakékoliv jiné. U elektromobilů je to v této době pro emise ještě horší. Protože polovina elektromobilu co jedou ze sítě jezdí vlastně na hnědé uhlí alespoň u nás v česku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Ono je otázka co je lepší.
Jestli pálit hnědé uhlí v kotli za optimálních podmínek s přísnou kontrolou toho, co leze z komína, nebo pálit naftu v načipovaných herkách na kterých už od pohledu vidím, že nemohli projít emisema bez úplatku.

Ta dáčka v té čínské verzi nemá rekuperaci. Takže spotřeba klidně může být o 15-30% vyšší, než je u elektromobilů běžné. A bude mít daleko větší opotřebení brzd. destiček oproti spalováku, protože spalovák aspoň trošku brzdí motorem.
Podle mě to taková hitparáda nebude.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

dracekvo píše:
Ono je otázka co je lepší.
Jestli pálit hnědé uhlí v kotli za optimálních podmínek s přísnou kontrolou toho, co leze z komína, nebo pálit naftu v načipovaných herkách na kterých už od pohledu vidím, že nemohli projít emisema bez ...
S tím nejde než souhlasit.I kdyby ten elektromobil jezdil celoročně na to uhlí, tak z hlediska účinnosti přeměny energie je na tom pořád lépe než ten spalovák.Také ten benzín a nafta se nečerpají vědrem ze studny, ale musí se s nemalými energetickými náklady získat z ropy.Plus si odečteme oleje po každých 10-15tkm, které zase shoří někde ve spalovně.
Zaprášená města destičkami.Třídím odpad, neliju louh do kanálu, nejsem nijak extrémně ekologicky ultrazeleně založen.Ale tyhle argumenty proti elektromobilitě, některými jedinci ochotně převzaté od pumpařů, jsou prostě krátkozraké.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

dracekvo> golf II 1.6TD(63kW/1130kg) ve stejných podmínkách jako dnes jsem s ním neomezeně jezdil do 4l/100km a když jsem chtěl tak do 3l,ale to už byla kontrolovaná jízda. Dnes stejný golfVII 1.6TDi s DPF (77kW/1360kg) 6l/100km bez omezování a se snahou 5l/100km. Který je teda eko? Ten s nespálenou naftou z výfuku,nebo ten s mikroprachem přez DPF?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

To neni, o kratkozrakosti. Je to o tom, ze se to obecne povazuje, za bezemisni technlogii, coz proste neni pravda. o tom ze palit uhli ve velkem na jednom miste s lepsi kontrolou se nepru, to je jasne. Ale proste bezemisni to neni a nikdy nebude.

Osobne povazuji elektromobilitu tak jak je dnes prezentovana jako slepou cestu. Male auto do mesta fajn, to by slo, dojezd treba 150km po meste staci. Ale delat ciste bateriovy SUV ktery dojedou 300km, k cemu to je? k nicemu, jen poza, ktera nema s ekologii nic spolecneho. Tudy cesta nevede.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

marko250 píše:
dracekvo> golf II 1.6TD(63kW/1130kg) ve stejných podmínkách jako dnes jsem s ním neomezeně jezdil do 4l/100km a když jsem chtěl tak do 3l,ale to už byla kontrolovaná jízda. Dnes stejný golfVII 1.6TDi s DPF (77kW/1360kg) 6l/100km bez omezování a se snahou 5l/100km. Který je teda eko? Ten s nespálenou naftou z výfuku,nebo ten s mikroprachem přez DPF?
Presne tak, za kazdou cenu musime kvuli papirum a emisim CO2 snizit spotrebu, takze upravime motor tak, ze z nej lita ultra bordel, hmm, mame nizky CO2, ale zase je z toho rakovinomet. Co s tim? Ja vim, dame tam filtr. Jupi vyhrali sme, aha pockat! Ten filtr se zasere a musi se cistit a brzdi proud ve vyfuku, hmm, takze nam stoupla spotreba paliva a jeste palime dalsi palivo na to, abychom ten bordel z toho filtru spalili a stejne vyletel ven. Takze je to vlastne uppplne jedno, ale to nevadi, papirove je to lepsi, praxe je uplne jinde, ale urednik je spokojenej. :uh: :uh: :hell: :hell:
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Hlasuju pro nespálenou naftu.A samozřejmě okamžitě po koupi nového Golf II zaslepit EGR.Tam tyhle kontraproduktivní nesmysly začaly...
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

dumi píše:
To neni, o kratkozrakosti. Je to o tom, ze se to obecne povazuje, za bezemisni technlogii, coz proste neni pravda. o tom ze palit uhli ve velkem na jednom miste s lepsi kontrolou se nepru, to je jasne. Ale proste bezemisni to neni a nikdy nebude.

Osobne povazuji elektromobilitu tak jak je dnes prezentovana jako slepou cestu. Male auto do mesta fajn, to by slo, dojezd treba 150km po meste staci. Ale delat ciste bateriovy SUV ktery dojedou 300km, k cemu to je? k nicemu, jen poza, ktera nema s ekologii nic spolecneho. Tudy cesta nevede.
S tím souhlasím.SUV okamžitě zakázat.Nafouklý osobák s teréní dostupností Fiata500 na efekt, aby se holky co se bojí řídit cítily vysoko a bezpečně.Do měst ele nákupní tašky a MHD.Kamiony na železnici.Velké místní dopravě z nádraží se holt už vyhnout nejde.

EDIT: Bezemisní to není.Ale snížení je obrovské.A když říkáme to "A", že to vlasně jezdí na uhlí, nezapomínejme na "B", za jakých podmínek oproti spalovacímu motoru.Na to "B" se zapomíná velmi rádo.Ona to neí lež, je to jen půl pravdy.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

marko250 píše:
dracekvo> golf II 1.6TD(63kW/1130kg) ve stejných podmínkách jako dnes jsem s ním neomezeně jezdil do 4l/100km a když jsem chtěl tak do 3l,ale to už byla kontrolovaná jízda. Dnes stejný golfVII 1.6TDi s DPF (77kW/1360kg) 6l/100km bez omezování a se snahou 5l/100km. Který je teda eko? Ten s nespálenou naftou z výfuku,nebo ten s mikroprachem přez DPF?
Chceme auto stále väčšie, viac vybavené, aj 4 USB konektory a dráty k nim niečo vážia, takže v tom dôsledku si vozíme viac " nevyhnutného priestoru pre život " so sebou a ešte tomu pripcháme výfuk s ďalším kilom. A chceme aj eko...

Ale príspevok som sem hodil kvôli vodíku ako médiu, i keď sa spáli v palivových článkoch. Ak sa raz zvládne lacnejšia technológia výroby a skladovania, z Prahy do Tábora budú štyri "vodíčky" a jedna "benzínka". A pri každom baráčku kontajner, žiadne rozvody fosílneho plynu a elektriny. Potravinová sebestačnosť je na 30 %-tách ( a politici len falošne naznačujú, že im to vadí ), tak miesta musí byť dosť. Futurum...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Ty smatlablety jsou priserny, v nemecku uz to zakazali... nejsem vubec priznivec zakazu a prikazu, ale tohle jsem od samyho zacatku povazoval za nesmysl, dotykovy ovladani v aute. Aneb nahradime ovladani, ktery je bezpecny, protoze ho lze ovladat aniz bych sundal oci ze silnice necim, na co musim koukat a pri trosku hrbolatejsi silnici se na to ani neda trefit...
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Já také nevím co je moderního na tom, že ta palubka vypadá jak kdyby si nějaký tuner do žigulíka přilepil tablet, aby byl moderní. Tyť tam ty displeje jdou zabudovat tak, aby byli součástí palubky. U nějakých audin se mi třeba celkem líbí jak jsou zapuštěné.
A ještě nejhorší jsou ty palubky co má citroent atd. kde je budík uprostřed.

Ale vše je to jen kvůli šetření. Protože SW do tabletu stojí řádově méně, jak mechanické čudlíky.

Já třeba v dnešní době nechápu jak mohla dostat homologaci tak 1/2 vozů. Většina oslňuje, některé rozsvicí přední mlhovky i když nemají (naše legislativa přesně říká, kdy se může přední mlhovkou svítit).
Většina vozů přepíná pozdě denní svícení (a točiči volantem už jsou tak zdegenerovaní, že neumí rozsvítit sami)
A jako korunu tomu nasazují automatické dálkové, adaptabilní dálkové a tyhle moderní palubky, kde si základní věcí nenastavím bez toho, aniž bych musel koukat na displej.
mopadzi
Příspěvky: 1054
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mopadzi »

dumi píše:
Ty smatlablety jsou priserny, v nemecku uz to zakazali... nejsem vubec priznivec zakazu a prikazu, ale tohle jsem od samyho zacatku povazoval za nesmysl, dotykovy ovladani v aute. Aneb nahradime ovladani, ktery je bezpecny, protoze ho lze ovladat aniz bych sundal oci ze silnice necim, na co musim koukat a pri trosku hrbolatejsi silnici se na to ani neda trefit...
nesnaším tablet v autě...nejhorsí ovládání je v TM3 a navíc roh tlačí do kolena
už jen pro tohle nikdy
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek