Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3314
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Co je na te dacce tankoidniho? Vzdyt to je kratky auto. Ja mam teda dokra ten je o kousek delsi a pripadne me teda jako idealni auto na poskakovani po meste kor kdyz sem tam neco nalozim.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ona to není ani tak dáčka, jako čistokrevná čína se znáčkem renault. Tomu bude odpovídat vše ostatní. Tj. žádná bezpečnost (má to 921kg) Crash test jsem nenašel. Nemá to ani boční airbag, ani esp, baterie "jen" 28kWh, motor 33kW (Těžko říct, jestli čína bude mít nějaký boost.) a 125Nm. Nutno říci, že ION má 49kW motor a 180Nm a 1100 kg. DC nabíjení 0-80% za 50 min. Podle jednoho článku memá rekuperaci, protože by to stálo peníze.
Bude to o řadě kompromisů. Nicméně pozitivní bude, že každé takové auto byť velice okleštěné bude tlačit cenu ostatních elektromobilů dolů.
Bude to o řadě kompromisů. Nicméně pozitivní bude, že každé takové auto byť velice okleštěné bude tlačit cenu ostatních elektromobilů dolů.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
iOn má dle mého OTP 35kW. Položka P.2 na zadní straně OTP hned vedle typu paliva. To že někdo v propagaci při prodeji píše 49kW je pro mne irelevantní a připisuji to "srovnání se stejně výkonným fosilem". Na nějaké honění si pindíků a přepočty neslyším. S ostatním naprostý souhlas, zvlášť s tím, že tlak na cenu je zapotřebí.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
On ho má 35kW stálý. Ale motor dá v přetížení až 49kW po nějakou dobu. (odběr 150A) Ověřeno přes diagnostiku. Tu dobu po kterou je schopen dávat 49kW se mi nepovedlo nikdy překročit. Spíše už došlo k tomu, že jsem akcelerovat nepotřeboval a ubral plyn.
Nevím jestli máš diagnostiku, ale je to zhruba co dílek na ekonoměru to 50A. Tj. 50 - 100 - 150A.
Na 35kW ION zrychluje, ale je to nemastné neslané. Opravdová akcelereace se děje právě až při výkonech nad touto mezí, tj. za druhou čárkou na ekonoměru.
Jak jsem psal, těžko říct, jestli bude mít nějaké přetížení, nebo těch 33kW už je ta maximální hodnota a stálý výkon je ještě menší. 0-60km to má psáno za 7 vteřin. Na ježdění po okreskách to bude slabota.
Auto je o 200 kg lehčí, ale má menší krouták a výkon. Takže jeho chování bude odhadem takové, jako kdyby jsi u iona využíval pouze první dva dílky výkonu. Pojede to, ale na nějaké předjíždění už to moc nebude.
Zásadní nevýhodu vidím v absenci rekuperace. Mě to podle diagnostiky dává 10-20% energie zpět. Záleží na profilu cesty.
Nevím jestli máš diagnostiku, ale je to zhruba co dílek na ekonoměru to 50A. Tj. 50 - 100 - 150A.
Na 35kW ION zrychluje, ale je to nemastné neslané. Opravdová akcelereace se děje právě až při výkonech nad touto mezí, tj. za druhou čárkou na ekonoměru.
Jak jsem psal, těžko říct, jestli bude mít nějaké přetížení, nebo těch 33kW už je ta maximální hodnota a stálý výkon je ještě menší. 0-60km to má psáno za 7 vteřin. Na ježdění po okreskách to bude slabota.
Auto je o 200 kg lehčí, ale má menší krouták a výkon. Takže jeho chování bude odhadem takové, jako kdyby jsi u iona využíval pouze první dva dílky výkonu. Pojede to, ale na nějaké předjíždění už to moc nebude.
Zásadní nevýhodu vidím v absenci rekuperace. Mě to podle diagnostiky dává 10-20% energie zpět. Záleží na profilu cesty.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
No jestli to nemá rekuperaci tak to je snad stroj z prvobytně pospolné společnosti. To chlapci nedali. Jak píšeš, zásadní mínus v dlouhém sloupečku.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
https://www.auto.cz/skoda-slavi-prodej- ... nim-131924
Prodali jich pár a hned zdražují
Prodali jich pár a hned zdražují
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Na hybridu jeden týpek psal, že ukecal slevu, že za cenu nejmenšího paketu měl ten nejvyšší. Za ty peníze by se o tom dalo uvažovat. Ale cokoliv nad těch 420 tis už z mého pohledu je předražený.
Osobně bych jako reálnou cenu viděl do 400 tis za max paket.
A třeba takovej povoz jako ZOE 52kWh do 500 tis. Pak už by se o elektromobilitě dalo uvažovat jako o racionální náhradě spalováku. Ale při cenách okolo 800 tis za auto takové velikosti je to mimo zdravé uvažování obyčejných lidí.
Automobilkám jde jen o to prodat tolik kusů aby se vešli od limitu CO2 flotily.
Osobně bych jako reálnou cenu viděl do 400 tis za max paket.
A třeba takovej povoz jako ZOE 52kWh do 500 tis. Pak už by se o elektromobilitě dalo uvažovat jako o racionální náhradě spalováku. Ale při cenách okolo 800 tis za auto takové velikosti je to mimo zdravé uvažování obyčejných lidí.
Automobilkám jde jen o to prodat tolik kusů aby se vešli od limitu CO2 flotily.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Cemu se divite, Skodovka je i u spalovaku predrazenej zebrinak
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Docela by mě zajímalo, kolik z těch údajných 500 kusů koupily soukromé osoby.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 211
- Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
OK dumi, můžeš tady tedy napsat lepší a výhodnější nabídku. Například v tom elektromobiludumi píše:Cemu se divite, Skodovka je i u spalovaku predrazenej zebrinak
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
U elektromobilu nevim, ale.u spalovaku levbejsi najdes velice snadno. Skodovka.je na to co to je za auto predrazena.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Vzhledem k tomu jak nás masírují tou reklamou ,to na spící zájemce před mototechnou zrovna nevypadá Já bych šel do Fiat 500e.Že se u Schkody ,nebo jak se to německy píše ,připlácí i za volant a přední okno ,je známá věc.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Já bych do předobjednávky nešel. Viděné předprodukční verze měli problém s rychlostí nabíjení na DC. Minimálně bych počkal na reálné zkušenosti uživatelů.
Mě bude nejvíc zajímat, jak rychle se toho majitelné začnou zbavovat.
Mě bude nejvíc zajímat, jak rychle se toho majitelné začnou zbavovat.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jako všechno nové i tohle může mít svoje mouchy.Vzhledem k tomu jaký je obecný zájem o elektromobilitu ,jsou tyhle věci v podstatě neprodejné.Takže zbavit se toho nebude snané.Mě v P106 pomalu odešla valná část článků ,jsem teď na mrtvém bodě a z okolí zní... kdyby sis koupil auto s motorem I když já to samozřejmě vnímám jinak.Lidé počítají a rychle si vypočítají ,že investice se jim nevrátí.A to je středobod všeobecného uvažování.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak zrovna P106 není běžné auto na ježdění ale veterán. A v tom člověk taky nekouká na náklady
Ty orig nicd se prej blbě schání.
Ty orig nicd se prej blbě schání.
-
- Příspěvky: 944
- Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
- Bydliště: Trnava, Slovensko
Re: Elektricka / hybridni auta
U nas od decembra startuje podpora 8 000 eur na e-auto, pri max. cene do 50 000, nie na leasing. Som zvedavy ci sa zdvihnu aj ceny aby "kompenzovali" podporu.
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
Oni nepotřebují zvedat ceny oni jsou rádi že něco prodají a sníží co průměr flotily http://www.autoforum.cz/predstaveni/sko ... -internetu
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Doporučuji nejprve řádně zkusit. Absence rychlonabíjení obecně přijatým standardem je u malobaterkáče významné omezení. Na dlouhé cestě nabíjet 2,5 hodiny místo půlhodiny (do 80%) je sakra svazující. To už neplatí u vozů s aku kolem 35kWh a více. A i F500e skáče jako koza neb je to předělávka s náhonem předních kol. Za mne palec dolů. Ale na druhou stranu každej nahrazenej spalovák se počítá a pokud jej koupíš s vědomím zmíněného, pak ani popel.fugas píše:......... Já bych šel do Fiat 500e. .....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahoj.Nejsem rozhodně v situaci kdy bych o koupi mohl jen přemýšlet.Musím rozchodit Peugeota.Ale s Fiatem jsem se vozil a hodně mě to nadchlo.Na tachometru to mělo 190 000km prý s původními baterkami.Pak bych si dovedl představit koupi ojetého s 50 000Km.Mladej teď občas jezdí služebně s Golfem ,tak snad si prohlédnu i toho.Nejsem takový idealista abych jezdil elektromobilem mimo dostřel soukromého nabíjení.Je to super do práce a na nákup.Není na to ani dostatečná infrastruktura.Předdstava že přijedu k vytipované nabíječce ,jediné v okolí ,a bude na ní cedule mimo provoz ,je fakt nepříjemná.Navíc se nechci s rodinou nechat převálcovat v malém autě od nějakého SUV tanku pilotovaného zbohatlickou dcerkou.Delší cesty obstará LPG.I tak jsem ale s EV ,dokud byl funkční ,dělal 90% svého osobního pohybu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1479 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69