Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2673
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
tak urcite ... znam spoustu lidi s EV a nikdo nelituje, spalovak by si uz nekoupili. Clanek s jeidnym zdrojem a jeste za paywallemJozefSK píše: ↑stř čer 26, 2024 10:17 amPodľa najnovšej štúdie niekde až polovica vodičov ľutuje, že si kúpili elektromobil
Hm a ja prave uvazujem, ze si zozeniem Daciu na baterky ...
Kdo ten clanek psal a kdo delal studii? zadavatel dalny vychod? rusko? nejaka zhrzena automobilka?
-
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
Když jsem se naposledy díval na operáky, tak mi přišlo, že za to chtějí bez nabíjení stejně, jako podobný spalovák i s palivem.
Něco slušnějšího jako e-tron od 1300 éček na měsíc, jinak utopené 2 mega v autě, které je po třech letech v bazaru za polovinu a ještě tam celkem dlouho leží. Slabší kusy jako IDčka nebo egolfy se skoro nedají prodat.
Něco slušnějšího jako e-tron od 1300 éček na měsíc, jinak utopené 2 mega v autě, které je po třech letech v bazaru za polovinu a ještě tam celkem dlouho leží. Slabší kusy jako IDčka nebo egolfy se skoro nedají prodat.
-
- Příspěvky: 3400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
Díky váze baterek s ním můžou letět 3 až lidi
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Žvanírna 2
Tak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 246
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No jsou maličko přifouklý, jinak se mě zdají v pohodě...marko250 píše: ↑stř čer 26, 2024 12:58 pmTak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
-
- Příspěvky: 3400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek
-
- Příspěvky: 3400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Màm zapůjč̣enou X1 na baterky najeto 12000km a spotřeba 16,2kWh ná předváděčku s kterou lidi jezdí jak hovádka to je dobrý.Ta elektrika je příjemná v každém autě:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5305
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Tvl., ty už jsi to báwo nabořil?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Nene šutr na dálnici a výměna čelního skla.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1996
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No a svíček na hrobech
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 3400
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Spíš bych měl strach z čoudicích dieselů. Co je v Německu dnes u nás bude za 2roky.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř črc 03, 2024 5:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 885
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
Ti petrolheadi mají pravdu, že elektromobily jsou na nic.
Stačí kamínek a jsou na hromadě.
-
- Příspěvky: 576
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Žvanírna 2
To je tak, když si někdo na ježdění kolem komína koupí 2,5 t auto s 6V dieselem a automatem, na kterém pak pro jistotu nastaví úsporný režim, aby to nežralo, a honí každou deci na spotřebě. Moje Euro 6 dehtová kára s tímhle problém nemá, páč nemám psotník z toho, když otáčkoměr vyleze na 3000 a kompjútr občas ukáže i 8.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
ja nechapem, co stale riesite nafta /benzin/elektrika... kazdemu vyhovuje niečo ine v jeho zivote, dochadzani, jazdeni a je fajn, ze v tejto chvili je z coho vyberat.
zena momentalne jazdi 2.0 benzin armosfera 10km do prace, pre ten motor v pohode, možno by vyuzila elektro, ale stale nie som ochotny dat take prachy za to a funkcne auto zrusit, zosrotovat atd. aj ked to je asi jedine pripustne vyuzitie baterkoveho auta u nas doma.
ja na zakazku v okoli jazdim 1,9tdi transporterom, tam to necham a potom dochadzam na pol decovom prskolete.
je to lacnejsie a hlavne rychlejsie v ramci mesta.
navyse CO stopa z 2L spaleneho benzinu na 100km je isto mensia ako z baterkoveho auta, kde je pol tony baterii.
na tahanie karavanu a dovolenku beriem 2.0hdi, lebo krutak a dojazd.
na 80L nafty spravim s karavanom 900km, bez neho cca 1200km...
Enyaq sa moze hanbit, kedze s karavanom potiahne cca 120km a treba dobijat...
takze kazdy ma ine priority v jazdeni a vybavene, niekomu EV vyhovuje a niekomu vobec, kym sa nezlepsia dojazdy...
dokonca uz aj automobilky zacali kricat, ze spalovaky nezrusia, lebo ludia EV dako moc nechcu, ked vsade skoncili dotacie....
zena momentalne jazdi 2.0 benzin armosfera 10km do prace, pre ten motor v pohode, možno by vyuzila elektro, ale stale nie som ochotny dat take prachy za to a funkcne auto zrusit, zosrotovat atd. aj ked to je asi jedine pripustne vyuzitie baterkoveho auta u nas doma.
ja na zakazku v okoli jazdim 1,9tdi transporterom, tam to necham a potom dochadzam na pol decovom prskolete.
je to lacnejsie a hlavne rychlejsie v ramci mesta.
navyse CO stopa z 2L spaleneho benzinu na 100km je isto mensia ako z baterkoveho auta, kde je pol tony baterii.
na tahanie karavanu a dovolenku beriem 2.0hdi, lebo krutak a dojazd.
na 80L nafty spravim s karavanom 900km, bez neho cca 1200km...
Enyaq sa moze hanbit, kedze s karavanom potiahne cca 120km a treba dobijat...
takze kazdy ma ine priority v jazdeni a vybavene, niekomu EV vyhovuje a niekomu vobec, kym sa nezlepsia dojazdy...
dokonca uz aj automobilky zacali kricat, ze spalovaky nezrusia, lebo ludia EV dako moc nechcu, ked vsade skoncili dotacie....
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
A máme tady další vyhajpovaný článek o super autobaterce
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nov ... i-21012820
kupodivu je vyrábí Svolt a dají se už celkem dlouho koupit i u nás
https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove- ... ez_nabiti
akorát teda nevím, co jsou to ty lopatky
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nov ... i-21012820
kupodivu je vyrábí Svolt a dají se už celkem dlouho koupit i u nás
https://www.mivvyenergy.cz/cs/lithiove- ... ez_nabiti
akorát teda nevím, co jsou to ty lopatky
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
přijdeš na to když to přeložíš do angličtiny...
je to prostě "blade battery" ve smyslu tenká jako čepel... tzn dlouhá a tenká. Stejný výraz blade se používá i u lopatek třeba ventilátorů. Takže je to jen dementní překlad někoho bez mozku.
Prostě pokud je blade baterka dlouhá má větší vnitřní odpor a když ji zkrátí tak je i menší odpor a nabíjení lze k poměru ke kapacitě provádět rychleji.
je to prostě "blade battery" ve smyslu tenká jako čepel... tzn dlouhá a tenká. Stejný výraz blade se používá i u lopatek třeba ventilátorů. Takže je to jen dementní překlad někoho bez mozku.
Prostě pokud je blade baterka dlouhá má větší vnitřní odpor a když ji zkrátí tak je i menší odpor a nabíjení lze k poměru ke kapacitě provádět rychleji.
-
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
tak lopatku by mě teda nenapadlo spojovat s blade, to snad generovala nějaká umělá debilita
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Žvanírna 2
Objavil sa ďalší problém s elektromobilmi. Priamo ovplyvňuje našu bezpečnosť
Z clanku - tym, ze su EV podstatne tazsie, hrozia horse dosledky pri zrazke EV s klasickym autom pre to druhe auto a jej posadku ...
Z clanku - tym, ze su EV podstatne tazsie, hrozia horse dosledky pri zrazke EV s klasickym autom pre to druhe auto a jej posadku ...