Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Brzdy se fakt opotřebovávají o dost míň než u spalováka. Kolegovi z práce už začaly i reznout kotouče. Ale výměna brzdovejch destiček je pár šupů, kotouče se na normální auto taky dají vyměnit do desítky a spousta lidí to dělá tak jednou za život.
Takže zrovna na brzdách se ušetřit až moc nedá...a už vůbec se tím nedá argumentovat že elektrák je kvůli tomu 2x dražší.
Ale ty "trakční prvky", přesně jak píšeš, ty budou vybouchaný u obou aut stejně. Tlumiče u elektráku podle mne dostávají naprdel víc než u spalováku, protože zatímco malej spalovák váží lehce přes tunu, tak obdobnej elektrák skoro dvě tuny.
Takže zrovna na brzdách se ušetřit až moc nedá...a už vůbec se tím nedá argumentovat že elektrák je kvůli tomu 2x dražší.
Ale ty "trakční prvky", přesně jak píšeš, ty budou vybouchaný u obou aut stejně. Tlumiče u elektráku podle mne dostávají naprdel víc než u spalováku, protože zatímco malej spalovák váží lehce přes tunu, tak obdobnej elektrák skoro dvě tuny.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
Pak ještě jedna malá drobnost jaká je oprava tuknute fabie na čumák a tuknute Tesly kde je milion čidel řekl bych za se tím cenovým rozdílem zaplatí olej na té fabii za celou její zivostno. Nikomu havárii nepřejí ale ne vždy jsi viník a že by naše pojišťovny oplivali ochotou platit plnou cenu oprav bych řekl že moc neplatí. Jinak teď někde Němci porovnali stav Tesly po 5 letech užívání a rovnou ji srovnali s Dácii hodně věcí v interiéru vrze karoserie hnije atd
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jenže nemůžeš porovnávat holobyt typu fábka a teslu. Pokud ťukneš na předek spalovák s radarama tak v tom budeš za úplně stejnou částku.
No a servis? Je tam fakt rozdíl. Tlumiče, čepy a další věci se mění jednou za xx nebo u lepších aut xxx km. Takže to nemá cenu vůbec řešit.
A co je proti spalováku lepší? Třeba jen výměna rozvodového řemenu u mého spalováku stojí tolik, co roční náklady na ježdění elektromobilem. Dále tu máme odcházející lambda sondy, zanesené ERG ventily, zanesené váhy vzduchu. Občas něco na výfuku. Výměny svíček, olejů, filtrů. Náklady na povinné ručení. Každé dva roky emise. A to beru benzín. V naftě tam ještě může bejt vstřikovač, turbo, žhavičky, PDF filtr. To pak za servis máte takovou pálku, že s elektrem můžete jezdit 5 let. Kamarádovy se nedavno trošku vysypal pašík v TDI, takže tam zaplul za 50 kolíků.
Ono se to vážení nezdá, ale ono to fakt naskakuje. Hlavně když si to pak přepočtete kolik by jste za tu částku ujeli v elektru. S elektrem zažívám pohodu, že jen sednu a jedu. Nemusím se obtěžovat s tankováním, hlídáním servisu. Je to pohoda, pokud se člověk pohybuje v akčním rádiusu dojezdu.
Pokud je to dál, tak díky politice placení nabíjení u čez, raději jedu spalovákem
Porovnáváte furt neporovnatelné. Přípomíná mi to žabomiší válku, když se začínala hromadně rozšiřovat nafta. Taky se každej hádal o tom co je lepší. To je věcí každého soudruha, jeho uvážení a hlavně peněženky.
No a servis? Je tam fakt rozdíl. Tlumiče, čepy a další věci se mění jednou za xx nebo u lepších aut xxx km. Takže to nemá cenu vůbec řešit.
A co je proti spalováku lepší? Třeba jen výměna rozvodového řemenu u mého spalováku stojí tolik, co roční náklady na ježdění elektromobilem. Dále tu máme odcházející lambda sondy, zanesené ERG ventily, zanesené váhy vzduchu. Občas něco na výfuku. Výměny svíček, olejů, filtrů. Náklady na povinné ručení. Každé dva roky emise. A to beru benzín. V naftě tam ještě může bejt vstřikovač, turbo, žhavičky, PDF filtr. To pak za servis máte takovou pálku, že s elektrem můžete jezdit 5 let. Kamarádovy se nedavno trošku vysypal pašík v TDI, takže tam zaplul za 50 kolíků.
Ono se to vážení nezdá, ale ono to fakt naskakuje. Hlavně když si to pak přepočtete kolik by jste za tu částku ujeli v elektru. S elektrem zažívám pohodu, že jen sednu a jedu. Nemusím se obtěžovat s tankováním, hlídáním servisu. Je to pohoda, pokud se člověk pohybuje v akčním rádiusu dojezdu.
Pokud je to dál, tak díky politice placení nabíjení u čez, raději jedu spalovákem
Porovnáváte furt neporovnatelné. Přípomíná mi to žabomiší válku, když se začínala hromadně rozšiřovat nafta. Taky se každej hádal o tom co je lepší. To je věcí každého soudruha, jeho uvážení a hlavně peněženky.
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
A po 200000 se musí vyměnit celé auto.mopadzi píše:na slušných nových autech se takové věci během prvních 200000 km nemění
Dřívější auta se konstruovala na půl milionu kilometrů, ty dnešní se navrhují na 200000. Hodně tomu pomohl downsizing. U spalováků je jednoznačný trend k menšímu objemu válců, přeplňování, vyšším tlakům a vyšším otáčkám při stejném nebo spíše vyšším výkonu. Co tohle udělá s životností motoru asi není třeba vysvětlovat. Jsem šťastným majitelem plnoletého koncernového vozítka mám najeto přes 400 000 a do motoru ještě nebylo nutno sáhnout a kompresní tlaky má jako nový. Jelikož brzdím převážně motorem, vyměňuji brzdy ne proto, že by byly obržděné ale proto že jsou kotouče postiženy důlkovou korozí (nestihnou se ohřát ani tolik aby uschly). Předpokládám, že při rekuperačním brždění elektromobilů nastane velmi podobný stav.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
matobabetak píše:trochu som sledoval prehlad elektromobility kedze moja dacia ma uz cez 250 000km, treba zase nejaky servis aj ked to nieje vela a nedalo mi to spocitat, cena auta 15 000€, palivo 10 000€ 5,5l/100km, cca 5000€ servis, opravy, vymeny ( predtim origo renault dnes po znamosti v garazi), a zrazu som na cene 30 000€ za 11 rokov ....
ak postavi elon gigafactory 4 ( v co velmi dufam) a bude cena tesly y za 40 000€ (momentalne 52000€) tak sa oplati viac ako akykolvek spalovak, kludne staci aj 75kwh bateria, cena prevadzky nizka, servis iba vymena brzdovky, chladiacej alebo pelovy filter, ram to ma z hlinika a opotrebenie baterie je tak male ze ma to auto aj prezije
hybrid nic nemeni, stale treba ist na pumpu,servis, nahradne diely, olej,vysoka spotreba na dialnici.....
skoda ze neni niekde kalkulacka na webe kde sa daju spocitat realne naklady na take a take auto napr za 10-15 rokov
aky je vas nazor ?
Tady došlo k propočtu dacie a Tesly tak bych to tedy dračku to porovnávání dokončil. Zrovna u těchto dvou aut bude oprava cenově opravdu velmi rozdílná
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nebylo by přece jen lepší brzdit tím co je k tomu určeno, tedy brzdami a "nehuntovat" bržděním motorem motor a zachovat jeho funkčnost po delší dobu?kybos píše:......Jelikož brzdím převážně motorem, vyměňuji brzdy ne proto, že by byly obržděné ale proto že jsou kotouče postiženy důlkovou korozí (nestihnou se ohřát ani tolik aby uschly)........
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
Motor, který používám, je schopen najet 1250000 (prakticky ověřeno a doloženo). Při mých ročních nájezdech, které už neustále klesají se dřív rozpadne karoserie než motor. Nejsem závodník, snažím se jezdit předvídavě a plynule a proto je jednodušší včas sundat nohu z plynu než brzdit naplno na poslední chvíli. Řídím se heslem "Co neprobrzdíš , to nezaplatíš", již mnohokrát jsem si ověřil, že reálná průměrná spotřeba je velmi silně závislá na četnosti použití brzd. Jízdou systémem buď brzda nebo plyn v rámci dodržování předpisů si na našich dvouproudovkách stejně moc nepomohu. Když to jde, ušetřil bych nanejvýš 2% celkového času jízdy za cenu značného rizika. Radši vyrazím o chvilku dřív a jedu v pohodě. Brzdy používám přednostně jen v podmínkách, kdy očekávám, že by mohla nastoupit funkce ABS. Mám takovou životní zkušenost, že využívání brzd na doraz (i když umí brzdit docela účinně) není zrovna optimální chování. Už mne jednou navštívil v kufru za mnou jedoucí řidič, když jsem musel (díky tomu že mi neočekávaně nedala přednost plně naložená Tatra) sešlápnout brzdu až na podlahu a ověřit délku předpokládané brzdné dráhy. Ubrzdil jsem sebe i jeho, ale odnesl to zadní nárazník a páté dveře. A od té doby se snažím jezdit tak, abych to pokud možno ubrzdil motorem. Beru to částečně jako taktickou přípravu na euto.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektricka / hybridni auta
Brzdění motorem nic neničí, to je technika používaná zkušenými řidiči, hlavně při delších prudlých sjezdech. Platí nepsané pravidlo, z kopce zařaď stejný převodový stupeň, nebo nižší, jako do kopce, pak si nikdy nepřehřeješ brzdy atd.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektricka / hybridni auta
Jako dlouholetý řidič sk.CE musím dát za pravdu těm co brždění motorem propagují. 40t souprava se těžko brzdí pouze brzdami. Ovšem pravdou zústává že můj 2.0HDI, domací mazlík, ještě vyvine nějaký brzdný účinek, což se o 1,0 benzínovém tříválci, dnes tak oblíbeném, dá říci jen těžko. Pokud ho ovšem neprovozujete na otáčkách blízkých jeho smrti.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale ale, zase ty fyzikální zákony.
"Brzdění motorem nic neničí" Ale ničí, tedy opotřebovává. Snad o základních fyzikálních vlastnostech nebudeme diskutovat.
Zjednodušeně, každá otáčka motoru navíc je ku škodě ať si o tom myslíme co chceme a zvolíme techniku brzdění jakoukoli chceme.
Nemyslím si, že používání brzd je znakem nějakého ježdění brzda, plyn. Nakonec, musím li zastavit na křižovatce, určitě to nedobrzdím do zastavení motorem, ale brzdami.
Nakonec doporučení (nařízení) jízdy z kopce se zařazeným rychlostním stupněm bylo i v socialistické vyhlášce o provozu. Vycházelo to z toho, že nebylo synchronizací v převodovkách a tudíž nebylo možné zařadit rychlostní stupeň když už auto vcelku rychle jelo. Bylo to bezpečností opatření když by mohly brzdy selhat. No a nějak se tato pověra dochovalo dodnes, kdy již synchronizace v převodovkách jsou (skoro) na všech rychlostních stupních.
Tím nechci říct, že kamion jedoucí z desetikilometrového klesání má vše dobrzdit brzdami.
Přesto, že ke zpomalení používám brzdy k tomu určené, dosahuji u dvoulitrové benzínové ocktávky spotřeby 8l LPG/100km bez jakéhokoli úzkostlivého dodržování úsporného režimu. Navíc mám dobrý pocit, když měním brzdové kotouče, že nemají důlkovou korozi, ale jsou opotřebené tím, čím mají, tedy brzděním.
Ale jo, jde o srandu, brzděme každý jak to komu vyhovuje.
"Brzdění motorem nic neničí" Ale ničí, tedy opotřebovává. Snad o základních fyzikálních vlastnostech nebudeme diskutovat.
Zjednodušeně, každá otáčka motoru navíc je ku škodě ať si o tom myslíme co chceme a zvolíme techniku brzdění jakoukoli chceme.
Nemyslím si, že používání brzd je znakem nějakého ježdění brzda, plyn. Nakonec, musím li zastavit na křižovatce, určitě to nedobrzdím do zastavení motorem, ale brzdami.
Nakonec doporučení (nařízení) jízdy z kopce se zařazeným rychlostním stupněm bylo i v socialistické vyhlášce o provozu. Vycházelo to z toho, že nebylo synchronizací v převodovkách a tudíž nebylo možné zařadit rychlostní stupeň když už auto vcelku rychle jelo. Bylo to bezpečností opatření když by mohly brzdy selhat. No a nějak se tato pověra dochovalo dodnes, kdy již synchronizace v převodovkách jsou (skoro) na všech rychlostních stupních.
Tím nechci říct, že kamion jedoucí z desetikilometrového klesání má vše dobrzdit brzdami.
Přesto, že ke zpomalení používám brzdy k tomu určené, dosahuji u dvoulitrové benzínové ocktávky spotřeby 8l LPG/100km bez jakéhokoli úzkostlivého dodržování úsporného režimu. Navíc mám dobrý pocit, když měním brzdové kotouče, že nemají důlkovou korozi, ale jsou opotřebené tím, čím mají, tedy brzděním.
Ale jo, jde o srandu, brzděme každý jak to komu vyhovuje.
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Střídač má, co se podstaty týče, pravdu. Každá otáčka motor trochu opotřebí. Na druhou stranu je to tak málo, že to je skoro jedno, narozdíl od těch brzd. Pak je tu další aspekt -- třeba v horách na dlouhých sjezdech hrozí přehřátí a následné selhání brzd a proto tam platí pravidlo, že drtivou většinu brždění by měl obstarat motor.
Jízda se zařazeným rychlostním stupňem z kopce byla ve vyhlášce i když jsem dělal papíry já v 90. letech, ale je třeba říci, že to platilo jen pro vozidla nad 3.5 tuny. U zmíněného kamionu je to pak vůbec není jednoduché. Jednak má často ještě retardér, což je taková turbína točící se v oleji, olej pak je chlazený vodou a má to jediný účel, přeměňovat kinetickou energii na teplo. Jenže tohle zařízení je připojené jen na hnanou nápravu (v lepším případě na dvě hnané nápravy u tahačů 6x4), čili to brzdí jen tahač a ne návěs a plyne z toho, stejně jako z intenzivního brždění motorem, jedno obrovské riziko a tím je daleko větší riziko smyku, zvláště pak na mokrém povrchu v zatáčkách -- a pokud dostane tahač smyk právě na hnanou nápravu, začne se "lámat", směr jízdy začne určovat návěs a je z toho zpravidla velký průser. Motor, retardér ani diferenciály narozdíl od brzd nemají ABS a ztrátu adheze nepoznají. Samozřejmě čím těžší návěs, tím větší šance, že se to stane. Takže se to používá jenom na přímé silnici a za sucha. Nechtěl bych s kamionem jezdit přes alpské průsmyky
Samozřejmě smyk při brždění motorem může za jistých okolností dostat i osobák se silným motorem hnanou zadní nápravou, typicky třeba starší osmi- a dvanáctiválce od BMW nebo Mercedesu. Naopak v pohodě jsou auta s plnohodnotným mechanickým 4x4.
Jízda se zařazeným rychlostním stupňem z kopce byla ve vyhlášce i když jsem dělal papíry já v 90. letech, ale je třeba říci, že to platilo jen pro vozidla nad 3.5 tuny. U zmíněného kamionu je to pak vůbec není jednoduché. Jednak má často ještě retardér, což je taková turbína točící se v oleji, olej pak je chlazený vodou a má to jediný účel, přeměňovat kinetickou energii na teplo. Jenže tohle zařízení je připojené jen na hnanou nápravu (v lepším případě na dvě hnané nápravy u tahačů 6x4), čili to brzdí jen tahač a ne návěs a plyne z toho, stejně jako z intenzivního brždění motorem, jedno obrovské riziko a tím je daleko větší riziko smyku, zvláště pak na mokrém povrchu v zatáčkách -- a pokud dostane tahač smyk právě na hnanou nápravu, začne se "lámat", směr jízdy začne určovat návěs a je z toho zpravidla velký průser. Motor, retardér ani diferenciály narozdíl od brzd nemají ABS a ztrátu adheze nepoznají. Samozřejmě čím těžší návěs, tím větší šance, že se to stane. Takže se to používá jenom na přímé silnici a za sucha. Nechtěl bych s kamionem jezdit přes alpské průsmyky
Samozřejmě smyk při brždění motorem může za jistých okolností dostat i osobák se silným motorem hnanou zadní nápravou, typicky třeba starší osmi- a dvanáctiválce od BMW nebo Mercedesu. Naopak v pohodě jsou auta s plnohodnotným mechanickým 4x4.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Kamiony taky nezapomente zminit, maji jiz od pradavna tlakovou motorovou brzdu. Tak ze u kamionu brzdeni motorem na 100%. U osobaku osobne 50 na 50 dle situace. U elektromobilu to bude asi o poznani vice, diky vyuziti rekuperace .
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
Teď, když vím, čím se vozíš, naprosto chápu Tvůj postoj k brzdění motorem. Střídám benzínový a naftový pohon a s benzínovým pohonem motorem taky nebrzdím, protože to prostě nemá účinnost a nebo spíše brzdný účinek zvolna nastupuje až od velmi vysokých otáček což už je mi tak trochu proti srsti a motor takto netrápím. Dobrzdit benzínovým motorem na křižovatce zrovna moc dobře nejde. U TDI s vysokou kompresí je to ale o něčem docela jiném. Do 5km/h dobrzdím motorem, zbytek došlápnu brzdou. A to zejména proto, aby se mi rozsvítila brzdová světla. Přesto, že velkou část ročního proběhu ujedu po dálnici, se i po 400000km pořád vejdu do spotřeby pod 5l/100km. Myslím si, že při případné změně pohonu na elektřinu nebudu muset výrazně měnit své řidičské návyky oproti TDI.střídač_N píše:Nemyslím si, že používání brzd je znakem nějakého ježdění brzda, plyn. Nakonec, musím li zastavit na křižovatce, určitě to nedobrzdím do zastavení motorem, ale brzdami.
...
Přesto, že ke zpomalení používám brzdy k tomu určené, dosahuji u dvoulitrové benzínové ocktávky spotřeby 8l LPG/100km bez jakéhokoli úzkostlivého dodržování úsporného režimu. Navíc mám dobrý pocit, když měním brzdové kotouče, že nemají důlkovou korozi, ale jsou opotřebené tím, čím mají, tedy brzděním.
Jak často měníš brzdové kotouče? Já jsem za 400000 vyměnil přední kotouče dvakrát a zadní jednou a vždy to bylo z důvodu koroze. Nevím, zda u elektroaut už konečně začnou osazovat brzdové kotouče z nějakého nekorodujícího materiálu, neboť předpokládám, že účinnost rekuperačního brzdění dobře navrženého elektropohonu bude minimálně tak dobrá jako u TDI a brzdy se tak ke slovu dostanou jen velmi zřídka.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Koukal jsem teď dost na recenze elektromobilů a v podstatě všechny nové modely mají možnost řídit si sílu, jak moc má motor rekuperovat, tedy brdit. Většinou jsou to tři stupně, nula, jedna, dva a ovládá se to pádlama pod volantem.
Každý si tedy může navolit, jestli chce aby mu auto po sundání nohy z plynu začalo decelerovat a jak moc.
Nebo, jestli má raději plachtění.
Já osobně bych asi upřednostnil mírnější rekuperaci, na dálnici možná i to plachtění, abych mohl občas sundat nohu z plynu.
Každý si tedy může navolit, jestli chce aby mu auto po sundání nohy z plynu začalo decelerovat a jak moc.
Nebo, jestli má raději plachtění.
Já osobně bych asi upřednostnil mírnější rekuperaci, na dálnici možná i to plachtění, abych mohl občas sundat nohu z plynu.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Na dálnici to obslouží adaptibilní tempomat.
Mě po zkušenostech z iona vyhovuje tak jak to má on.
Auto rekuperuje celkem dost na běžné zpomalování při vjezdech do vesnic, ale ještě né na plno. Pokud chci rekuperovat více, tak stačí zmáčknout pedál brzdy. Je tam určitá dráha brzdového pedálu, která úměrně stisku zvyšuje rekuperaci, ale klasické brzdy ještě nereagují.
Takže rekuperaci si obsluhuju pomocí pedálu plynu a brzdy (velice přirozené chování ze spalováku, nebylo nutno si na to zvykat). Nenutí mě nic přepínat nějaké páky. Jediné co bych ocenil, by bylo tlačítko na volantu pro aktivaci režimu plachtění do doby, než opět stisknu brzdu, nebo plyn.
Plachtění sice můžu docílit vyřazením D na neutrál, ale už to není tak uživatelsky přívětivé jako stisk tlačíka na volantu.
To ovládání pádlama taky není žádný zázrak. Když už tak ovladač jako má kamion pro motorovou brzdu. Připomíná to řadící páku v amerikách pod volantem. Jediným pohybem by bylo možné přejít z režimu maximální rekuperace na režim plachtění. Navíc by člověk měl fyzíckou odezvu od polohy páky a vědel by co tam vlastně má navoleno. Pomocí pádel bude muset furt lovit údaj na displeji.
Neustále mačkání pádel by mě otravovalo tak, že bych to nepoužíval. Stejně tak jako mě nebaví v ionu obsluhovat režim rekuperace/plachtění pomocí řadící páky. Prostě plachtím hledáním hluchého místa plynového pedálu.
Proto mám auta s automatem a elektromobil, abych byl ušetřen nějakého ladění pák za jízdy a mohl mít obě ruce na volantu, nebo se šťourat v nose.
Mě po zkušenostech z iona vyhovuje tak jak to má on.
Auto rekuperuje celkem dost na běžné zpomalování při vjezdech do vesnic, ale ještě né na plno. Pokud chci rekuperovat více, tak stačí zmáčknout pedál brzdy. Je tam určitá dráha brzdového pedálu, která úměrně stisku zvyšuje rekuperaci, ale klasické brzdy ještě nereagují.
Takže rekuperaci si obsluhuju pomocí pedálu plynu a brzdy (velice přirozené chování ze spalováku, nebylo nutno si na to zvykat). Nenutí mě nic přepínat nějaké páky. Jediné co bych ocenil, by bylo tlačítko na volantu pro aktivaci režimu plachtění do doby, než opět stisknu brzdu, nebo plyn.
Plachtění sice můžu docílit vyřazením D na neutrál, ale už to není tak uživatelsky přívětivé jako stisk tlačíka na volantu.
To ovládání pádlama taky není žádný zázrak. Když už tak ovladač jako má kamion pro motorovou brzdu. Připomíná to řadící páku v amerikách pod volantem. Jediným pohybem by bylo možné přejít z režimu maximální rekuperace na režim plachtění. Navíc by člověk měl fyzíckou odezvu od polohy páky a vědel by co tam vlastně má navoleno. Pomocí pádel bude muset furt lovit údaj na displeji.
Neustále mačkání pádel by mě otravovalo tak, že bych to nepoužíval. Stejně tak jako mě nebaví v ionu obsluhovat režim rekuperace/plachtění pomocí řadící páky. Prostě plachtím hledáním hluchého místa plynového pedálu.
Proto mám auta s automatem a elektromobil, abych byl ušetřen nějakého ladění pák za jízdy a mohl mít obě ruce na volantu, nebo se šťourat v nose.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak sundat nohu z plynu, snad adaptabilni tempomat!!!! Nebo si snad chces koupit elektromobil, kterej je horsi jako spalovak. Tri stupne decelerace jsou dle me k prdu, staci jen resit kolik ubrat z akceleracniho pedalu. Nebo nee??
Ps.: Dracekovo to popsal nejlip, brzdit ubranim akceleracniho pedalu potom brzda regenerace pred tlakovym o kotouce. Intuitivní a netreba si na nic zvykat
Ps.: Dracekovo to popsal nejlip, brzdit ubranim akceleracniho pedalu potom brzda regenerace pred tlakovym o kotouce. Intuitivní a netreba si na nic zvykat
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Tempomat mam v autech uz dele nez 10let, adaptabilni posledni 3 roky. Presto jsem tomu neprisel na chut. Proste tu funkci vubec nepouzivam
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono v dnesnim provozu se to pouziva dost blbe.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jsem na něm závislej, už mi určitě v omezeních rychlosti a ve městě ušetřil spoustu peněz za pokuty. Naopak při delších cestách má člověk větší volnost pohybu, než s nohou stále na plynu. Je to můj miláček, spolu s klimatizací asi to nej co mám ve výbavě auta.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja mam len obycajny a je na nom nastavene 52/92 km.h-1.
A na miestach, kde predpokladám, že mi niečo vletí do cesty,
tak mám nohu 1mm nad brzdou, takže o pár ms zareagujem skor.
A na miestach, kde predpokladám, že mi niečo vletí do cesty,
tak mám nohu 1mm nad brzdou, takže o pár ms zareagujem skor.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69