Hybridni FVE Rosice
Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Ano, chapes spravne, v hybridu to jede bez problemu, komunikace Batrium-studer beha v pohode, vcetne prenosu teploty, omezeni proudu, cilovych napeti pro nabijeni/vybijeni, aktualnich proudu, napeti, atd.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Hybridni FVE Rosice
Umí tahle konfigurace rozmrazit výparník při nízkých venkovních teplotách? Kompresor je vytápěný? Díkywillcz píše:k tomu invertoru primo Sinclair dela modul na DIN jmenuje se to SCMI01.4.
Ma to x ruznych vstupu, pripojeni na cidlo, atd..
Nad tim vsim je pak TECO Foxtrot. RK2 jsem koupil bez regulace a dal do ni dva Invertek menice a ridim si to vse sam.
Jinak ten Sinclair mam teprve prvni sezonu a zatim spokojenost. Stal i s tim SCMI 27k s dani.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
To jestli je kompresor vytapeny, nevim, asi spise ne. v nizkych teplotach bylo videt jak rozmrazuje kazdou hodinu.
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Jinak mam i par novinek ohledne komunikace Studer - Batrium.
Bylo celkem slozie vysvetlit podpore studeru ze mi menic vetsinu casu jede v ostrovnim rezimu.
Nakonec se i svycar pripojil prosel nastaveni, nakonec uznal ze v rezimu ktery mam, a ma jej tady vetsina, tak vypadek komunikace, pripadne to kdyz baterka zahlasi ze ma problem, tak vypadne vystup menice.
Nakonec mi slibil ze vyvoj doplni funkci ktera bude umet ovladat AUX i na zaklade vypadku BMSky, pripadne kdyz prijde varovani. tzn kdyz baterka zahlasi podpeti na clanku, tak se sepne transfer rele a menic pobezi dal v hybridnim rezimu.
Jeste je zkusim potrapit dal, protoze je podle me v systemu jeste jedna chyba a to ze menic pri nekolika vypadcich baterky prejde do rezim kdy nechce rozjet inverter. pomuze bud reset XCOM-CAN, nebo menice. tzn nekde asi zabloudi stavovy automat.
Bylo celkem slozie vysvetlit podpore studeru ze mi menic vetsinu casu jede v ostrovnim rezimu.
Nakonec se i svycar pripojil prosel nastaveni, nakonec uznal ze v rezimu ktery mam, a ma jej tady vetsina, tak vypadek komunikace, pripadne to kdyz baterka zahlasi ze ma problem, tak vypadne vystup menice.
Nakonec mi slibil ze vyvoj doplni funkci ktera bude umet ovladat AUX i na zaklade vypadku BMSky, pripadne kdyz prijde varovani. tzn kdyz baterka zahlasi podpeti na clanku, tak se sepne transfer rele a menic pobezi dal v hybridnim rezimu.
Jeste je zkusim potrapit dal, protoze je podle me v systemu jeste jedna chyba a to ze menic pri nekolika vypadcich baterky prejde do rezim kdy nechce rozjet inverter. pomuze bud reset XCOM-CAN, nebo menice. tzn nekde asi zabloudi stavovy automat.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Prosím Tě požádej je aby přesunuli parametr 1646 (nabíjení pouze energií z AC out) od instalátora k expertovi. Nebo 1107 mít možnost snížit na nulu. Prostě zapojení AC vazba a povolený přetok, sepnuté transfer relé z důvodu že je na výstupu vyšší výkon než výkon nabíječe případně jsou baterie téměř nabité tak ať to nic netahá ze sítě ale do sítě klidně dodává. Případně tento parametr mít možnost ovlivnit nebo obejít programem. (nabíjení nočním proudem z AC In) Moc díky za případnou snahu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Pro zajímavost mám obrázky jak se chovají staré life při různém odběru.
Ti zvědavější si můžou spočítat vnitřní odpor 10 let starých článků.
Ti zvědavější si můžou spočítat vnitřní odpor 10 let starých článků.
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Který moduly to jsou a jak jsou nastavený? Ty oranžové proužky nad sloupečkem napětí znamenají, že balancuje a pálí výkon na odporech i při vybíjení nebo je to jen značka že mají napětí vyšší než ostatní? Umí to někde spočítat a zobrazit kolik Wh přemění v teplo ty moduly?
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
jsou to moduly BlockMon8Mjosse píše:Který moduly to jsou a jak jsou nastavený? Ty oranžové proužky nad sloupečkem napětí znamenají, že balancuje a pálí výkon na odporech i při vybíjení nebo je to jen značka že mají napětí vyšší než ostatní? Umí to někde spočítat a zobrazit kolik Wh přemění v teplo ty moduly?
tady je nastaveni: v tom hlavním grafu je modra napětí článku, oranžová čárka je max napětí, tzn něco jako peak za posledních x měření.
trojúhelník je teplota svorky baterie. ty čárkovené dole a nahoře jsou pak horní a dolní alarm napětí (při horním to vyrazí jističe od panelů)
v horním grafu je pak případně proud balancovacím odporem (sw plynule řídí proud podle napětí) a čtvereček je teplota toho balancovacího odporu.
SW samozřejmě ví kolik protopil a odečítá to z dodané energie.
to je vidět tady:
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Hybridni FVE Rosice
Co to máš vlastně za balancery? D.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Mam kombinaci vlastnich balanceru co umi 10A a maji nastaveno 3.55V odkaz vcetne dokumentace je tady v tematu balancery s MAX921.redcrown píše:Co to máš vlastně za balancery? D.
K tomu mam BMSku Batrium ktera ma balancery s proudem kolem 2A (nedaji to trvale) balancovaci napeti je nastaveno aktualne na 3.5V
BMSka ale neni jen balancer, ale u mi to I komunikaci s menicem a tak ridi proudy, napeti, vybijeni a hlida kazdy clanek zvlast.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Hybridni FVE Rosice
jj, ale jestli to dobře chápu, tak ty tvoje max921 balancery se nepočítají (resp. ztráta na nich) do SOC, nebo?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Ne nepocitaji, jsou jen jako takova havarijni brzda. Mel jsem je pred Batriem. Ony hlavne v normalni situaci nezabiraji. Baterky maji ale hodne za sebou, tak jsem je tam nechal.
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Hybridni FVE Rosice
jasně. Co ty tvoje baterky mají za sebou a v jakém jsou stavu? Resp. o kolik se zhoršil stav, co je používáš?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Co maji za sebou by asi vedel Ota, kapacity kolem 170-160Ah, druha varka baterek byla uz trosku obcas nafoukla, je zapojeno 2P16S aby se trosku zlepsil vnitrni odpor. Kapacitu jsem ted nemeril, cekal jsem ze to zkusim batriem, az bude teplo a jistota ze je pres den dobiju zpet.
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: ned kvě 20, 2018 5:00 pm
- Lokalita: Uprostřed republiky
Re: Hybridni FVE Rosice
Zdravím,
Chtěl bych se zeptat na pár věcí, které souvisí s tvým přechodem na baterie s BMS a CAN komunikací:
1. Jak se změnilo natavení pro přepínání "Transfer relay" po přechodu na Batrium - mohl by jsi prosím tady přepsat nastavení z počátku vlákna, včetně časů pro aktivaci překročení výkonu, pro tvé nastavení s baterií s BMS a CAN? Jak máš nastaveny parametry 6062, 6063, 6070, 6066 a 6067?
2. Dle dokumentace platí, že se nabíjení z DS (Charger) aktivuje automaticky s transfer realy ... tedy při přepnutí tranfer relay, pro předejití přetížení měniče, se automaticky, pouze po dobu splnění podmínky, nabíjí baterie také baterie z DS ... Je tak? Dá se nabíjení z DS nějak jednoduše omezit?
3. Chápu správně, že při použití Baterie s BMS a CAN lze elegantně zakázat Charger dle nastavení parametrů 6062 a 6063? Ale pak mám v daném rozmezí SOC (6063 - 6062) povolen SmartBoost jen 20% z Grid max... což není žádný řev ... Jde to nějak obejít, abych SmartBoost mohl použít v max rozsahu?
4. Ještě jedna jednoduchá ... Chápu správně, že pokud zakážu Smartboost (parametr 1126 = No), tak se mi při splnění podmínek AUX1 (viz tvé nastavení) přepne celý výkon na DS a následně zpět na ostrovní provoz?
Dík předem ...
Chtěl bych se zeptat na pár věcí, které souvisí s tvým přechodem na baterie s BMS a CAN komunikací:
1. Jak se změnilo natavení pro přepínání "Transfer relay" po přechodu na Batrium - mohl by jsi prosím tady přepsat nastavení z počátku vlákna, včetně časů pro aktivaci překročení výkonu, pro tvé nastavení s baterií s BMS a CAN? Jak máš nastaveny parametry 6062, 6063, 6070, 6066 a 6067?
2. Dle dokumentace platí, že se nabíjení z DS (Charger) aktivuje automaticky s transfer realy ... tedy při přepnutí tranfer relay, pro předejití přetížení měniče, se automaticky, pouze po dobu splnění podmínky, nabíjí baterie také baterie z DS ... Je tak? Dá se nabíjení z DS nějak jednoduše omezit?
3. Chápu správně, že při použití Baterie s BMS a CAN lze elegantně zakázat Charger dle nastavení parametrů 6062 a 6063? Ale pak mám v daném rozmezí SOC (6063 - 6062) povolen SmartBoost jen 20% z Grid max... což není žádný řev ... Jde to nějak obejít, abych SmartBoost mohl použít v max rozsahu?
4. Ještě jedna jednoduchá ... Chápu správně, že pokud zakážu Smartboost (parametr 1126 = No), tak se mi při splnění podmínek AUX1 (viz tvé nastavení) přepne celý výkon na DS a následně zpět na ostrovní provoz?
Dík předem ...
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Ahoj,
zkusím to vzít postupně:
1. nijak, 6062 - 30%, 6063 - 100%, 6070 - 0%, 6066 - 0%, 6067 - 100%
tzn. v defaultu, krom parametru 6062, na 30% se prestane brat z baterky,
prepinani transfer rele mam nastavene na 35%.
Idea je taková že při baterce pdo 35% se přejde do hybridu, při 30% se už začne jet na sít. .. tady možna půjdu časm dolů, ale když jsou baterky slabší tak jsou už víc měké a nechci aby je BMSka odstavila a dům zůstal bez proudu.
Tady právě čekám až Studer doplní toho ovládání transfer rele i podle podmínky I Dischard Limit (IDiL) < Wanted current by XTM + VT Current.
2. Charger se da lehce zakázat, tzn není potřeba to vůbec řešit, je to parametr 1125
3. úplně nerozumím, nabíječ se dá zakázat a toto funguje i s běžným BSP. Smartboost se dá použít bez problémů tzn řeknu max ze sítě 10%, omezím max vstupní proud a je to.
4. Ano pokud zakážeš smartboost, tak je z toho UPS měnič ala Axpert. zkusil bych ale jít cestou většího standby, tzn že bude brát víc ze sítě (pokud jsem tedy dobře pochopil parametr 1187
zkusím to vzít postupně:
1. nijak, 6062 - 30%, 6063 - 100%, 6070 - 0%, 6066 - 0%, 6067 - 100%
tzn. v defaultu, krom parametru 6062, na 30% se prestane brat z baterky,
prepinani transfer rele mam nastavene na 35%.
Idea je taková že při baterce pdo 35% se přejde do hybridu, při 30% se už začne jet na sít. .. tady možna půjdu časm dolů, ale když jsou baterky slabší tak jsou už víc měké a nechci aby je BMSka odstavila a dům zůstal bez proudu.
Tady právě čekám až Studer doplní toho ovládání transfer rele i podle podmínky I Dischard Limit (IDiL) < Wanted current by XTM + VT Current.
2. Charger se da lehce zakázat, tzn není potřeba to vůbec řešit, je to parametr 1125
3. úplně nerozumím, nabíječ se dá zakázat a toto funguje i s běžným BSP. Smartboost se dá použít bez problémů tzn řeknu max ze sítě 10%, omezím max vstupní proud a je to.
4. Ano pokud zakážeš smartboost, tak je z toho UPS měnič ala Axpert. zkusil bych ale jít cestou většího standby, tzn že bude brát víc ze sítě (pokud jsem tedy dobře pochopil parametr 1187
-
- Příspěvky: 83
- Registrován: ned kvě 20, 2018 5:00 pm
- Lokalita: Uprostřed republiky
Re: Hybridni FVE Rosice
Ahoj
zkusím si to přelouskat ... Bude to takhle fungovat?
Transfer relay (TR) a tím nabíjení a dososávání z DS bych chtěl řídit podobně jako ty:
TR se sepne dle AUX1 (SmartBoost aktivován, logika pro aktivaci dle události je OR):
Podmínka A) - ochrana před přetížením invertoru
AUX 1 sepne pokud Pout > 80% Pnom po dobu t>= 1min OR Pout > 70% Pnom po dobu t2>= 5min
AUX1 rozepne pokud Pout < 50% Pnom po dobu t>= 5min
Parametry 1258 až 1268
Podmínka B) - dobití baterie při nízké SOC
AUX1 sepne pokud SOC <= 35%
AUX1 rozepne pokud SOC >= 50%
Parametry 1439 až 1441
Pokud mám BSP - řízení napěťovými úrovněmi:
Charger nabíjí vždy pokud není nabíjecí cyklus dokončen a je sepnuto Transfer relay
Splněna podmínka A) OR Podmínka B)
Pokud deaktivuji Charger jednorázově (Parametr 1125 = no) tak se mi nebude baterie nabíjet při podmínce A) což
chci, ale také nebude nabíjena v kritickém momentu, kdy to nutně potřebuji >>> Podmínka B) SOC < 35%
Není dobré deaktivovat Charger jednorázově (pomocí např. RCC) ani deaktivaci svázat s AUX1 ... lze
uvažovat pouze o aktivaci / deaktivci Charger-u externím systémem (příkaz po RS232 / CAN)
Hybridní mód je aktivován při splnění podmínky A) OR podmínky B)
Pokud mám Baterii s CAN komunikací - řízení dle SOC:
Pokud má baterie SOC v rozmezí daném parametry SOC >= 30% (parametr 6062) a SOC <= 100% (parametr 6063),
tak nabíjení Charger-em je zakázáno - nabíjí pouze VT/VS
Zátěž je napájena pouze z baterie, pokud je spněna podmínka A) aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost, jejíž
příspěvek závisí na parametru 6071 - zde mi není úplně jasný příspěvek DS při napájení zátěže pokud bude parametr
6071 no
Podmínka A) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost dle par. 6071 - bez
dobíjení baterie Charger-em
Podmínka B) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost dle par. 6071 - bez dobíjení
baterie Charger-em
Pokud SOC baterie klesne na SOC < 30% (parametr 6062) zapojí se do nabíjení, pokud VT/VS nestačí, také
Charger
Z čeho je napájena zátěž jsem se nedočetl, ale předpokládám, že vzhledem k názvu parametru 6062 BACKUP tak snad
jen z DS - není mi to jasné
Podmínka A) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód - dobíjení baterie Charger-em dle výkonu VT/VS
Podmínka B) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód - dobíjení baterie Charger-em dle výkonu VT/VS
Poznámka: Jak do toho ještě zakomponovat noční proud .... dobíjení jen z NS ... prostě nastavení fukce XTS/XTM pouze jedním vstupem - Remote entry je hooodně tricky ... ano jsou tam ještě podmínky pro AUX1 spojené s časem a dnem ...
Používá-š / -te externím systémem (příkaz po RS232 / CAN) pro řízení XTS / XTM?
Jinak parametr Standby 1187 by měl pouze nastavovat úroveň zátěže od které se spustí invertor...šetření energie ...
zkusím si to přelouskat ... Bude to takhle fungovat?
Transfer relay (TR) a tím nabíjení a dososávání z DS bych chtěl řídit podobně jako ty:
TR se sepne dle AUX1 (SmartBoost aktivován, logika pro aktivaci dle události je OR):
Podmínka A) - ochrana před přetížením invertoru
AUX 1 sepne pokud Pout > 80% Pnom po dobu t>= 1min OR Pout > 70% Pnom po dobu t2>= 5min
AUX1 rozepne pokud Pout < 50% Pnom po dobu t>= 5min
Parametry 1258 až 1268
Podmínka B) - dobití baterie při nízké SOC
AUX1 sepne pokud SOC <= 35%
AUX1 rozepne pokud SOC >= 50%
Parametry 1439 až 1441
Pokud mám BSP - řízení napěťovými úrovněmi:
Charger nabíjí vždy pokud není nabíjecí cyklus dokončen a je sepnuto Transfer relay
Splněna podmínka A) OR Podmínka B)
Pokud deaktivuji Charger jednorázově (Parametr 1125 = no) tak se mi nebude baterie nabíjet při podmínce A) což
chci, ale také nebude nabíjena v kritickém momentu, kdy to nutně potřebuji >>> Podmínka B) SOC < 35%
Není dobré deaktivovat Charger jednorázově (pomocí např. RCC) ani deaktivaci svázat s AUX1 ... lze
uvažovat pouze o aktivaci / deaktivci Charger-u externím systémem (příkaz po RS232 / CAN)
Hybridní mód je aktivován při splnění podmínky A) OR podmínky B)
Pokud mám Baterii s CAN komunikací - řízení dle SOC:
Pokud má baterie SOC v rozmezí daném parametry SOC >= 30% (parametr 6062) a SOC <= 100% (parametr 6063),
tak nabíjení Charger-em je zakázáno - nabíjí pouze VT/VS
Zátěž je napájena pouze z baterie, pokud je spněna podmínka A) aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost, jejíž
příspěvek závisí na parametru 6071 - zde mi není úplně jasný příspěvek DS při napájení zátěže pokud bude parametr
6071 no
Podmínka A) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost dle par. 6071 - bez
dobíjení baterie Charger-em
Podmínka B) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód a funkce SmartBoost dle par. 6071 - bez dobíjení
baterie Charger-em
Pokud SOC baterie klesne na SOC < 30% (parametr 6062) zapojí se do nabíjení, pokud VT/VS nestačí, také
Charger
Z čeho je napájena zátěž jsem se nedočetl, ale předpokládám, že vzhledem k názvu parametru 6062 BACKUP tak snad
jen z DS - není mi to jasné
Podmínka A) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód - dobíjení baterie Charger-em dle výkonu VT/VS
Podmínka B) aktivuje transfer relay - aktivuje se hybridní mód - dobíjení baterie Charger-em dle výkonu VT/VS
Poznámka: Jak do toho ještě zakomponovat noční proud .... dobíjení jen z NS ... prostě nastavení fukce XTS/XTM pouze jedním vstupem - Remote entry je hooodně tricky ... ano jsou tam ještě podmínky pro AUX1 spojené s časem a dnem ...
Používá-š / -te externím systémem (příkaz po RS232 / CAN) pro řízení XTS / XTM?
Jinak parametr Standby 1187 by měl pouze nastavovat úroveň zátěže od které se spustí invertor...šetření energie ...
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
první dvě věci jsou ok, tam je to jasné a volby výkonu a SOC je jen na tobě. sám mám výkony podobně, SOC víc na těsno, tzn 35% a 40%
BSP umí taky měřit SOC, tzn tady není problém. Baterka s CANem umí navíc řešit ty proudy a samotné články, podpětí, atd.
Dale je potřeba myslet na to že v měniči není zvlášť nabíječ a menič, ale jen jedna věc. tzn když jede smartboost, nejede nabíjení. je vypnutý smartboost, můzeme nabíjet.
pokud chces jet v ostrovu a v dobe nizkeho tarifu nabijet, tak je to takove slozite a nejdo to podle me uplne udelat.
jedine jak rikas, externim sw v pripadne nizkeho SOC a levneho tarifu zakazat smartboost a povolit nabijecku.
a taky vypnout battery priority as enegry source.
ano mam studer pripojeni pomoci XCOM-232 na Foxtrot.
zatim ale zadne parametry nemenim vzdalene, jde to ale nepotrebuju. mozna vyhledove podle predpovedi pocasi na podzim bych sahal na to SOC for backup.
jinak je to jak pises jeden externi vstup a ridit dve funkce je v podstate nemozne.
BSP umí taky měřit SOC, tzn tady není problém. Baterka s CANem umí navíc řešit ty proudy a samotné články, podpětí, atd.
Dale je potřeba myslet na to že v měniči není zvlášť nabíječ a menič, ale jen jedna věc. tzn když jede smartboost, nejede nabíjení. je vypnutý smartboost, můzeme nabíjet.
pokud chces jet v ostrovu a v dobe nizkeho tarifu nabijet, tak je to takove slozite a nejdo to podle me uplne udelat.
jedine jak rikas, externim sw v pripadne nizkeho SOC a levneho tarifu zakazat smartboost a povolit nabijecku.
a taky vypnout battery priority as enegry source.
ano mam studer pripojeni pomoci XCOM-232 na Foxtrot.
zatim ale zadne parametry nemenim vzdalene, jde to ale nepotrebuju. mozna vyhledove podle predpovedi pocasi na podzim bych sahal na to SOC for backup.
jinak je to jak pises jeden externi vstup a ridit dve funkce je v podstate nemozne.
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Hybridni FVE Rosice
Dneska se stala zajímavá věc na elektrárně. Popíšu sled událostí, nebyl nikdo doma jen jsem sledoval vzdáleně:
18.6. se přifázoval měnič a pár vteřin potom zaznamenaly oba dva přepětí a opět se odfázovaly.
19.6. chtěla manželká péct pizzu a zjistila že nejde trouba (jedinná věc zatím připojená na DS), byl spadlý hlavní jistič, nahodila a pizzu upekla.
20.6. odpo byla bouřka, po nějaké blízkém úderu blesku elektrárna vypadla a tma v domě (na elektrárně došlo k restartu všech věcí na CANu)
20.6. večer jsem dorazil domů, zjistil že je spadlý jistič z DS pro jeden měnič (origo kus), nahodil jsem jej, dal start měničů a vše jede.
celý problém tedy byl hlavně v tom že spadl 20A jistič na jednom ze studerů na vstupu ale systém si toho všiml až při restartu a proto zůstal vypnutý.
Co je ale záhada je proč spadl ten 25A jistič z DS a taky proč spadl jistič na přívodu švýcara.
Zapojení je nasledující:
Elektroměrný sloupek na hranici + 3F25A (C) -> 10m kabel -> Podružný rozvaděč kde je:
- přepětovka -> 3F25A (B) -> podružný elektroměr a dál už jen:
1. fáze - 20A jistič pro dům z DS - na FI a troubu
2. fáze - 20A - Studer švýcar
- 20A - Studer čína
3. fáze - nic
No vypadl z nějakého důvodu 3F25 (B) a 20A pro švýcara.
nenapadá někoho co byt o mohl udělat? Mám nějakou teorii a třeba někdo přijde s lepší
18.6. se přifázoval měnič a pár vteřin potom zaznamenaly oba dva přepětí a opět se odfázovaly.
19.6. chtěla manželká péct pizzu a zjistila že nejde trouba (jedinná věc zatím připojená na DS), byl spadlý hlavní jistič, nahodila a pizzu upekla.
20.6. odpo byla bouřka, po nějaké blízkém úderu blesku elektrárna vypadla a tma v domě (na elektrárně došlo k restartu všech věcí na CANu)
20.6. večer jsem dorazil domů, zjistil že je spadlý jistič z DS pro jeden měnič (origo kus), nahodil jsem jej, dal start měničů a vše jede.
celý problém tedy byl hlavně v tom že spadl 20A jistič na jednom ze studerů na vstupu ale systém si toho všiml až při restartu a proto zůstal vypnutý.
Co je ale záhada je proč spadl ten 25A jistič z DS a taky proč spadl jistič na přívodu švýcara.
Zapojení je nasledující:
Elektroměrný sloupek na hranici + 3F25A (C) -> 10m kabel -> Podružný rozvaděč kde je:
- přepětovka -> 3F25A (B) -> podružný elektroměr a dál už jen:
1. fáze - 20A jistič pro dům z DS - na FI a troubu
2. fáze - 20A - Studer švýcar
- 20A - Studer čína
3. fáze - nic
No vypadl z nějakého důvodu 3F25 (B) a 20A pro švýcara.
nenapadá někoho co byt o mohl udělat? Mám nějakou teorii a třeba někdo přijde s lepší
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Hybridni FVE Rosice
20A je 4800w jistič máš asi v B takže pokud se ti kvůli nějakému výpadku hodil bypas a rozjelo se moc věcí zaraz nemusel to jistic ustát nevím kolik na tom máš zátěže ale někdy stačí když ti vypadne štává když běží ledničky či mrazák a po naběhnutí se čerpadlo kvůli protitlaku nemůže rozjet. Mne třeba jeden mrazák když ho za chodu vypnu a hned zapnu začne bastit 1kw protože se mu nedaří roztočit kompresor a to mu trvá někdy i půl minuty než se protitlak plynu v systému asi trošku sníží a on ho pretlaci
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 53 Odpovědi
- 5481 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pepin
-
- 132 Odpovědi
- 14748 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kybos
-
- 23 Odpovědi
- 2432 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 18 Odpovědi
- 2670 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od MilanK
-
- 27 Odpovědi
- 3238 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69