Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
https://www.teslamagazin.sk/skoda-super ... jazd-cena/
Škoda urobila zázrak, na tú istú baterku prejde Passat 55 a Superb 70 km.
Škoda urobila zázrak, na tú istú baterku prejde Passat 55 a Superb 70 km.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj melo by to dopadnout jako s telefony. Nejrozsirenejsi je micro usb. Jen doufam, ze ty konektory budou, jak jsem rikal s tepolotnim cidlem a popripade u vetsich vykonu chlazene, nechtel bych jak se stavalo, ze zacal vuz horet od poskozeneho konektoru. Zname to, cim vice jednoduchych lidi to bude pouzivat, tim vice to musi byt "throtle geraet".(blbuvzdorne)volente píše:Ono to hraní si na vlastním písečku rychle skončí s rozšířením elektromobilů. Když začalo video, a já to pamatuji, taky bylo více systému a vlastně přežil jen jeden. A tak to bude i s tímto.
Netvrdím že bude shoda v bateriích a budou se vyměňovat z Tesly do Renaultu, ale bude se muset nějakým způsobem unifikovat konektor nabíjení a jeho možnosti. Na benzinkách mají ty choboty taky unifikované.
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: stř bře 07, 2018 12:34 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
brumlaj píše:ano používá se walbox z SDS mikro light2+trochu optooddělovačů. Měří via elektroměr spotřebu domu a pokud se spotřeba zvýší tak sníží PWM střídu.
Zdravím,
nevíte o nějakém řešení tohoto ? panely - střídač ( např. Axpert ) - wallbox - auto (v mém případě Outlander PHEV )
Tedy ostrovní provoz nejlépe bez baterie, wallbox by musel měnit výkon dle toho co dají panely. Mám fve pro otřev vody a hodně přebytků. Grid free řešení nechci.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, tak toto mne také zajímalo: Jak připojit wallbox k ostrovní elektrárně a do auta posílat přebytky?
Klasické wallboxy sice umí řídit svůj výkon na základě přebytků FVE, ale monitoring provádějí pomocí proudového transformátoru na vstupu objektu. Pro klasický wallbox je tedy potřeba mít buď ongrid nebo hybridní FVE, připojení k DS a povolené přetoky. Jakmile začnou přetoky do DS, wallbox pochopí, že může přidat na výkonu a tuto informaci také sdělí nabíjenému autu pomocí PWM signálu.
Zatím jsem vyčetl, že pro ostrovní instalace by dávalo smysl použít wallbox OpenEVSE. Tenhle wallbox totiž umí to samé co ty klasické, ale navíc má jednoduché API, přes které mu lze říkat, že má zvednout nebo snížit nabíjecí proud. Informaci o tom, jestli proud zvednout nebo snížit, by šlo získávat úplně stejně jako fungují bojlerové vytěžovače - tedy z napětí baterie. Úplně bez baterky to asi nepůjde, ale reálně by stačila i velmi malá, jen jako buffer.
To API u OpenEVSE funguje buď přes sériák, nebo i přes wifi.
https://libraries.io/github/OpenEVSE/ESP8266_WiFi_v2.x
Používáte to někdo?
Máte lepší řešení?
Klasické wallboxy sice umí řídit svůj výkon na základě přebytků FVE, ale monitoring provádějí pomocí proudového transformátoru na vstupu objektu. Pro klasický wallbox je tedy potřeba mít buď ongrid nebo hybridní FVE, připojení k DS a povolené přetoky. Jakmile začnou přetoky do DS, wallbox pochopí, že může přidat na výkonu a tuto informaci také sdělí nabíjenému autu pomocí PWM signálu.
Zatím jsem vyčetl, že pro ostrovní instalace by dávalo smysl použít wallbox OpenEVSE. Tenhle wallbox totiž umí to samé co ty klasické, ale navíc má jednoduché API, přes které mu lze říkat, že má zvednout nebo snížit nabíjecí proud. Informaci o tom, jestli proud zvednout nebo snížit, by šlo získávat úplně stejně jako fungují bojlerové vytěžovače - tedy z napětí baterie. Úplně bez baterky to asi nepůjde, ale reálně by stačila i velmi malá, jen jako buffer.
To API u OpenEVSE funguje buď přes sériák, nebo i přes wifi.
Kód: Vybrat vše
RAPI over HTTP
RAPI (rapid API) commands can also be issued directly via a single HTTP request.
Assuming 192.168.0.108 is the local IP address of the OpenEVSE ESP.
Eg.the RAPI command to set charging rate to 13A:
http://192.168.0.108/r?rapi=%24SC+13
To sleep (pause a charge) issue RAPI command $FS
http://192.168.0.108/r?rapi=%24FS
To enable (start / resume a charge) issue RAPI command $FE
http://192.168.0.108/r?rapi=%24FE
Používáte to někdo?
Máte lepší řešení?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 1139
- Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Elektricka / hybridni auta
A nešlo by použít Greenbono AKU, které má na jednom z výstupů použitelný PWM výstup?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Teoreticky by šlo využít i GreenBono AKU.
Ovšem specifikace jak má EVSE (wallbox) komunikovat s autem je poměrně komplexní. Takže GB nelze použít jen tak, ale bylo by potřeba ho doplnit o další obvody. Například, PWM signál pro auto musí mít 1 kHz a +12V/-12V.
Naštěstí se dají koupit různé kity pro vytvoření vlastního wallboxu. Chytřejší kity, jako právě OpenEVSE lze řídit po IP, ale našel jsem i takový, u kterého lze výkon 6-80A řídit pomocí potenciometru. Z GreenBono AKU by se tedy PWM signál asi nepoužil přímo, ale právě pro řízení výkonu toho EVSE kitu.
Mě osobně zase více vyhovuje ta varianta s řízením příkazy přes IP, jelikož už dnes všechno řídím softwarově, takže dodělat tam pár řádků které budou posílat HTTP GET podle aktuálně dostupného výkonu FVE je pro mne nejsnažší. Můžu si tak udělat i logiku, jestli se má nejdřív nahřívat bojler nebo nabíjet auto, případně to celé ještě podmínit teplotou vody v bojleru atd.
Ovšem specifikace jak má EVSE (wallbox) komunikovat s autem je poměrně komplexní. Takže GB nelze použít jen tak, ale bylo by potřeba ho doplnit o další obvody. Například, PWM signál pro auto musí mít 1 kHz a +12V/-12V.
Naštěstí se dají koupit různé kity pro vytvoření vlastního wallboxu. Chytřejší kity, jako právě OpenEVSE lze řídit po IP, ale našel jsem i takový, u kterého lze výkon 6-80A řídit pomocí potenciometru. Z GreenBono AKU by se tedy PWM signál asi nepoužil přímo, ale právě pro řízení výkonu toho EVSE kitu.
Mě osobně zase více vyhovuje ta varianta s řízením příkazy přes IP, jelikož už dnes všechno řídím softwarově, takže dodělat tam pár řádků které budou posílat HTTP GET podle aktuálně dostupného výkonu FVE je pro mne nejsnažší. Můžu si tak udělat i logiku, jestli se má nejdřív nahřívat bojler nebo nabíjet auto, případně to celé ještě podmínit teplotou vody v bojleru atd.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 1758
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
to napěťové řízení je super... stačí arduino s ethernetem a kondik s odporem (DAC) a mělo by to chodit...
edit:
teď na to koukám podrobně... dělat DAC z arduina je pěkná blbost, když tomu stačí přimo PWM
edit:
teď na to koukám podrobně... dělat DAC z arduina je pěkná blbost, když tomu stačí přimo PWM
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Koukám, že dělají i variantu s řízením 0-10V nebo 0-5V. To je zase ideální pro ty, co používají průmyslová PLC. A myslím, že GreenBono má také výstup 0-10V, že jo?
http://evracing.cz/evse/evse-wallbox/ev ... 190205.pdf
http://evracing.cz/evse/evse-wallbox/ev ... 190205.pdf
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě se na tom PWM nezdá, že ikdyž bude proud proměnný od 6 do 80A tak ve skutečnosti to to budou 80 A obdélníkové impulsy 1kHz s různou délkou střídy, na které nebude ostrovní měnič připraven a regulační smyčka na ně nedokáže zareagovat. Ani hybridní měnič by na 1kHz impuls nebyl schopen reagovat. Takové zapojení podle mne může fungovat pouze s DS.
Možná jsem to špatně pochopil, případně mi vysvětlete co mi uniklo...
Možná jsem to špatně pochopil, případně mi vysvětlete co mi uniklo...
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 7666
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
uniklo ti to, že tohle je jenom signál pro řízení nabíječky v autě, nic víc. Proud si potom reguluje ta nabíječka v autě podle šířky impulsů. Tohle je fajn, když chceš to auto použít jako vytěžovač, nebo když máš víc nabíjecích míst a slabej hlavní jistič, tak to dokážeš nějak zregulovat.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
PWM signál řídící příkon palubních nabíječek eut je na 1kHz a to puls +12V následovaný pulsem -12V . Většina eut se spokojí s plusovými pulzy , ale plnohodnotný je i s mínusovými jež informují euto o bezpečnostních stavech .
https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... html?cur=2
Jinak 1kHz je pouze nosná komunikační frekvence , nejedná se o spínanou frekvenci silového AC odběru .
Elektornům zdar
PWM signál řídící příkon palubních nabíječek eut je na 1kHz a to puls +12V následovaný pulsem -12V . Většina eut se spokojí s plusovými pulzy , ale plnohodnotný je i s mínusovými jež informují euto o bezpečnostních stavech .
https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... html?cur=2
Jinak 1kHz je pouze nosná komunikační frekvence , nejedná se o spínanou frekvenci silového AC odběru .
Elektornům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Oto,
trochu jsem to nastudoval a ten protokol je dost chytře vymyšlenej. Jen s pomocí dvou drátů dokáže ošetřit spoustu provozních a chybových stavů. Přitom je to celé analogová komunikace -> evidentně byl zájem na tom, aby ten protokol dokázaly využít i hloupější zařízení. Vůbec tedy není potřeba mít na straně wallboxu (ani na straně auta) žádný CPU. Dnes tam samozřejmě mikroprocesory jsou, ale to jen proto, že jejich užití je pohodlné a levné.
Asi nejdůležitější je, uvědomit si toto:
Další hezké věci na tom protokolu jsou:
trochu jsem to nastudoval a ten protokol je dost chytře vymyšlenej. Jen s pomocí dvou drátů dokáže ošetřit spoustu provozních a chybových stavů. Přitom je to celé analogová komunikace -> evidentně byl zájem na tom, aby ten protokol dokázaly využít i hloupější zařízení. Vůbec tedy není potřeba mít na straně wallboxu (ani na straně auta) žádný CPU. Dnes tam samozřejmě mikroprocesory jsou, ale to jen proto, že jejich užití je pohodlné a levné.
Asi nejdůležitější je, uvědomit si toto:
- 1) AC-DC nabíječka je v autě.
2) Wallbox není nabíječka.
3) Wallbox bez jakékoliv modifikace propouští do auta normální 1f až 3f AC 230V. Navíc ale po komunikačních drátech říká, jak moc si může auto sosat.
Další hezké věci na tom protokolu jsou:
- 1) Pokud by došlo k poruše wallboxu a ten přestal generovat PWM signál, tak nabíječka přestane sosat. Nemůže tedy dojít k tomu, že wallbox "zatuhne" a auto ti vycucne baterku FVE, protože wallbox nedokázal reagovat.
2) Když vytáhneš konektor z auta, tak ve wallboxu odpadne stykač. Takže i kdybys vytažený konec kabelu hodil do kýble s vodou, nic se nestane. Dokud kabel není zapojen v autě, tak je bez AC napětí.
3) Pokud je koncovka kabelu zapojena v autě, ikdyž třeba bez AC napětí, auto se odmítne rozjet. To proto, aby nějaký řidič neodjel i s připojeným wallboxem.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Abramsi,abrams píše:Zdravím ,
PWM signál řídící příkon palubních nabíječek eut je na 1kHz a to puls +12V následovaný pulsem -12V . Většina eut se spokojí s plusovými pulzy , ale plnohodnotný je i s mínusovými jež informují euto o bezpečnostních stavech .
https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... html?cur=2
Jinak 1kHz je pouze nosná komunikační frekvence , nejedná se o spínanou frekvenci silového AC odběru .
Elektornům zdar
co jsem koukal já, je to maličko jinak:
- Normální pulzy jsou plusové
- Auto omezuje maximální výšku plus pulzů tím, že na své straně mění velikost odporu připojeného přes diodu
- Wallbox změří výslednou hodnotu napětí a tím se dozví, co po něm auto chce. Například: chci nabíjet a k tomu zapnout odvětrávaní prostoru
- Mínusové pulzy auto neořezává a většina aut je ani nepotřebuje
- Tesla mínusové pulzy vyžaduje, bez nich se nenabíjí
Pletu se?
Ať už je to jakkoliv, pro mne z toho vyšlo, že nejlepší bude použít některý z těch hotových kitů a jen mu předávat informaci z vytěžovače o tom, kolik přebytečného výkonu je aktuálně k dispozici.
Jinak ve standardu je:
- minimum 1x 230V x 6A (cca 1,3 kW)
- maximum 3x 230V x 32A (cca 22 kW)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
Youdo přesně tak , zatím jen Tesla požaduje i záporné pulzy , ostatním stačí kladné .
Elektronům zdar
Youdo přesně tak , zatím jen Tesla požaduje i záporné pulzy , ostatním stačí kladné .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte čer 07, 2016 8:26 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ještě tam bude něco jiného.
Tesla wallbox - destination charger je buď jen pro Tesly nebo pro všechna auta.
Všechna ale není úplně přesné. Podle výrobce redukce Mennekes-Yazaki je ve wallboxu potřeba něco přepnout, jinak nabíjení s redukcí nefunguje. Zkušenost např. Olympia Brno.
Takže to jsou 3 různé stavy. Z toho 2, kdy tesla potřebuje ještě něco navíc.
Víte někdo co?
Tesla wallbox - destination charger je buď jen pro Tesly nebo pro všechna auta.
Všechna ale není úplně přesné. Podle výrobce redukce Mennekes-Yazaki je ve wallboxu potřeba něco přepnout, jinak nabíjení s redukcí nefunguje. Zkušenost např. Olympia Brno.
Takže to jsou 3 různé stavy. Z toho 2, kdy tesla potřebuje ještě něco navíc.
Víte někdo co?
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Uvnitr Tesla wallboxu jsou dva DIP prepinace. Pravy prepinac rika, jaka auta ma wallbox nabijet:
-nahoru = jen Tesla
-dolu = vsechny elektromobily Prepinac je tam proto, ze Tesla ve spolupraci s majiteli restauraci a hotelu buduje sit pomalych AC nabijecek - Destination Chargeru. Nabijeni u nich je zdarma, pomale AC ale predpoklada se, ze posadka vozu vyuzije sluzeb restaurace ci hotelu. Aby nebyla mista zabrana konkurencnimi elektromobily, da se pri instalaci pomoci tech DIP prepinacu zvolit ze treba 2 wallboxy jsou jen pro Tesly a treti je univerzalni.
Technicky je ta ochrana udelana tak, ze pri zapojeni konektoru do auta vozy Tesla nejprve sepnou stav "EV connected", potom par vterin cekaji a pak sepnou "EV ready".
Normalni elektromobily sepnou pri zasunuti konektoru oba stavy hned rychle za sebou. Podle toho wallbox pozna, ze pripojene auto neni Tesla.
Dala by se na to udelat redukce, kde by se nejdriv rucne sepnul knoflik a pak se teprve konektor zasunul. Tim by vznikla potrebna prodleva.
-nahoru = jen Tesla
-dolu = vsechny elektromobily Prepinac je tam proto, ze Tesla ve spolupraci s majiteli restauraci a hotelu buduje sit pomalych AC nabijecek - Destination Chargeru. Nabijeni u nich je zdarma, pomale AC ale predpoklada se, ze posadka vozu vyuzije sluzeb restaurace ci hotelu. Aby nebyla mista zabrana konkurencnimi elektromobily, da se pri instalaci pomoci tech DIP prepinacu zvolit ze treba 2 wallboxy jsou jen pro Tesly a treti je univerzalni.
Technicky je ta ochrana udelana tak, ze pri zapojeni konektoru do auta vozy Tesla nejprve sepnou stav "EV connected", potom par vterin cekaji a pak sepnou "EV ready".
Normalni elektromobily sepnou pri zasunuti konektoru oba stavy hned rychle za sebou. Podle toho wallbox pozna, ze pripojene auto neni Tesla.
Dala by se na to udelat redukce, kde by se nejdriv rucne sepnul knoflik a pak se teprve konektor zasunul. Tim by vznikla potrebna prodleva.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 214
- Registrován: stř bře 07, 2018 12:34 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
¨youda píše:Abramsi,abrams píše:Zdravím ,
PWM signál řídící příkon palubních nabíječek eut je na 1kHz a to puls +12V následovaný pulsem -12V . Většina eut se spokojí s plusovými pulzy , ale plnohodnotný je i s mínusovými jež informují euto o bezpečnostních stavech .
https://www.ev-power.eu/Electric-Cars/E ... html?cur=2
Jinak 1kHz je pouze nosná komunikační frekvence , nejedná se o spínanou frekvenci silového AC odběru .
Elektornům zdar
co jsem koukal já, je to maličko jinak:
- Normální pulzy jsou plusové
- Auto omezuje maximální výšku plus pulzů tím, že na své straně mění velikost odporu připojeného přes diodu
- Wallbox změří výslednou hodnotu napětí a tím se dozví, co po něm auto chce. Například: chci nabíjet a k tomu zapnout odvětrávaní prostoru
- Mínusové pulzy auto neořezává a většina aut je ani nepotřebuje
- Tesla mínusové pulzy vyžaduje, bez nich se nenabíjí
Pletu se?
Ať už je to jakkoliv, pro mne z toho vyšlo, že nejlepší bude použít některý z těch hotových kitů a jen mu předávat informaci z vytěžovače o tom, kolik přebytečného výkonu je aktuálně k dispozici.
Jinak ve standardu je:
- minimum 1x 230V x 6A (cca 1,3 kW)
- maximum 3x 230V x 32A (cca 22 kW)
Napsal jsem do EVRACING a přišla mi tato odpověď:
řešení se nabízí více druhů, v podstatě co zákazník to řešení.
Asi nejjednodušší se mi zdá nastavování proudu pomocí vstupu 0-5V. Konkrétně použít např. SDS mikro a podle výroby / spotřeby ovládat nabíjení auta (takto to řešil pan Kolařík: http://www.ostrovni-elektrarny.cz/). Někdo už má v systému např. PLC a tak využije komunikaci s ním atd.
Jiné řešení (sběrnice RS485 nebo wifi)
https://www.openwb.de/
Nejprimitivnější regulace zapnuto / vypnuto může být taky řešení (pokud byste měl solární elektrárnu s baterií).
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
mám Iona. Ten se skrze zmíněnou redukci od Sampra nechtěl bavit s rychlonabíječkami Lidlu a novými pomalými ČEZ nabíječkami. Šlo o to, že mikroprocesorníci testují různé hodnoty izolačních stavů atakdále než se rozhodnou sepnout silový stykač ve walboxu což jim trvá. Inu a micubiši dojde trpělivost a jde do chyby. Protože přeci +12V bylo přítomno a to znamená že je napájení připraveno a ne že se bude ještě čekat až zahřmí. Tak holt jsem redukci upravil dvěma diodami že stáhne napětí na +9V a chvilku počkám než si walbox otestuje redukci (stačí 5sec.) a pak Yazaki zasunu do vozu. No a potom se auto a walbox spolu kupodivu baví. Někdy bych ty programátory zabil. Jako se vším zdržují. Test upravené redukce s DC walboxem Tesly ještě neproběhl, není čas zajet na orgčárd se s nimi domluvit na testu za koupený čaj. Ale léto se blíží, zima už není a čas si budu muset najítjars10 píše:....... Podle výrobce redukce Mennekes-Yazaki ........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
NOvý Ioniq má vačšiu nabíjačku.
https://www.teslamagazin.sk/hyundai-ion ... dstavenie/
https://www.teslamagazin.sk/hyundai-ion ... dstavenie/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5155 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1481 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69